Toon posts:

Beeldkwaliteit (2d) van een gforce 2 MX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goede Gforce 2 MX videokaart met tv-out. Nu ben ik echter op een aantal sites al negatieve dingen tegengekomen over de beeldkwaliteit zeker op hoge refreshrates (1280x1024 @85 hz of 1600x1200 @ 85hz). Ik draai nu een TNT-1 op een IIyama 450 Pro (19") en ik wil er niet qua beeldkwaliteit op achteruit gaan. Suggesties?

• Powerlie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04-2024

Powerlie

ung! ung! ung!

je gaat er niet op achteruit hoor. Ik had eerst een tnt2 en nu een geforce 2MX, de beeldkwaliteit is niet echt verbetert maar ook niet verslechterd.

Where is it?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

De ene MX is de andere niet. Elsa en Hercules schijnen de beste 2D te hebben. Ik heb zelf een Hercules (had een G400) en de achteruitgang tov de G400 is niet zo groot als ik bang voor was. Tenminste, als je niet hoger gaat dan zo'n 85Hz. Op 100Hz is het verschil wel overduidelijk. Ik heb trouwens dezelfde Iiyama als jij.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Op zich wel een interessant topic ja, ik lees nl. veel negatiefs over de beeldkwaliteit van een V7100. (In die Geforce2 mx review van afgelopen donderdag: "The card's image quality was mediocre, with murky shadows in Unreal Tournament and Quake III.")

Heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja, klopt het is of is het onzin? Ik zat er nl. over te denken om die te kopen.

Verwijderd

Klopt. Schrap die Asus maar. Ga voor een Elsa of Hercules......

Verwijderd

Ik zou voor Elsa gaan, had hiervoor een Matrox G400 MAX en het verschil is wel te zien alleen valt het reuze mee.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:01
Ik heb de Asus V7100/T en de beeldkwaliteit is niet heel goed, maar ook niet heel slecht. Ik zie weinig verschil met m'n oude kaart, een Asus V3400/T TNT.
Ligt denk ik ook aan de monitor. Die is redelijk (19" iiyama).

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Ik heb de 7100, hiervoor een tnt2 ultra.. Ik moet zeggen dat ik geen (meer?) verschil zie tov de tnt2.

specs

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hercules nemen.
Die is er met Twin View, dus das mooi.
Ik heb zelf de Hercules GTS Pro en de kwaliteit is om te kwijlen zo mooi :9~

Ik heb ook eens de Creative gezien, die is super lelijk! Die iig niet nemen!!!!

Verwijderd

T'is en blijft dezelfde chipbakker --> nvidia. Verschil in 2d tussen de chipsets zal volgens mij nooit groot zijn. Van een tnt 1 naar gfmx ga je d'r denk ik dus niet op voor of achteruit.

offtopic:
[quote]
"But you know what's on my mind right now? It ain't the coffee in my kitchen. It's the dead nigger in my garage."
[/quote]

Heheh coole pulpfiction quote zeg :)

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
maakt wel uit hoor c3r10. ze hebben namelijk allemaal een filter. en de filters van veel kaarten zijn crap. er was laatst een nieuws posting van hoe je die filter moest uitschakelen ofzo.

maar bij de hercules hoefde dat dus niet want die had een filter van betere kwaliteit.
van elsa weet ik et niet

Verwijderd

Mijn cardexpert geeft iig beter beeld dan mijn 3D Trio 4mb kaartje van Savage. Alleen als ik te veel OC en ik gebruik gewoon 2d dan komen er wel eens foute pixels, maar staat ie gewoon laag dan is er gen vuiltje aan de lucht.

Verwijderd

Mijn CardExpert TwinView is in 2D Prima, alleen is het geheugen volgens mij kapoet. 5.5 ns. is 181MHz en daarbij geeft 'ie al pixelfouten. Ik ga hem wel terugsturen

Verwijderd

Doet je koeling het nog wel: draait het koelertje nog??

het is idd niet erg goed nee. het geheugen krijg ik met gemak op 220, helaas gaat ie niet verder, want dat lukt denk ik makkelijk. De core kan bij mij tot 235 (theoretisch), maar bij 210 geeft ie al probs.

Verwijderd

OK smokey jij hebt gelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal erg bedankt voor de reacties. De hercules Geforce 2MX is al besteld bij Funprice!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een Gainward CardXpert MX Twinview. De 2d kwaliteit suck echt gigantisch van deze kaart boven de 75 Hz(dus 85 en 100 Hz). Het beeld wordt heel wazig. Ik kan de letters niet eens meer lezen op 100 Hz in 1024. Met mn TNT 1 ging dit perfect. Ik ga em proberen terug te sturen(hopelijk lukt dit).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Dan heb ik nog een andere vraag:
zijn er al mensen geweest die zich met een soldeerbout hebben uitgeleefd op de Hercules MX-kaart? Want als ik dat zo hoor is 't bij de Hercules niet echt de moeite waard.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
Ik zoek ook wat snellers. Heb eens een MSI Geforce MX in mijn bak gehad om te testen, nou, in vergelijking met mijn G400 zuigde het beeld in 2D bij 1600*1200 op m'n Pro510. Ik zit te denken (met name door alle berichtgeving) aan een Elsa Geforce GTS (misschien wel Ultra), maar da's een dure grap als het 2D beeld me dan nog niet bevalt. Ik durf het nog niet echt aan (Ohhhhh G800 waar blijf je dan).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Hoe zit het eigenlijk met de beeldkwaliteit van een GeForce2 MX en andere gfx kaarten op een TV scherm (als ze TV-out hebben).

Is het wel degelijk genoeg om de meerkost te verantwoorden?
En wat koop je dan zoal om goede 3d performance en goede Tv-out performance te krijgen?

Verwijderd

als je de 2dbeeldkwaliteit zo boeiend vind, waarom koop je dan geen ATi Radeon?

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-08 19:06
Op zondag 07 januari 2001 19:31 schreef cycl0ne het volgende:
Dan heb ik nog een andere vraag:
zijn er al mensen geweest die zich met een soldeerbout hebben uitgeleefd op de Hercules MX-kaart? Want als ik dat zo hoor is 't bij de Hercules niet echt de moeite waard.
Yep.. Ik heb het gedaan met een ms-starforce gf2mx 818 en het was zeker de moeite! Ik was enorm verbaasd over de zeeer brakke 2d van deze kaart en nu is het super goed! Lees meer hier

• Dope-E
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 12:42

Dope-E

The one and only Dope

Ik heb een Gainward CardXpert MX Twinview. De 2d kwaliteit suck echt gigantisch van deze kaart boven de 75 Hz(dus 85 en 100 Hz). Het beeld wordt heel wazig. Ik kan de letters niet eens meer lezen op 100 Hz in 1024.
Ik heb dus dezelfde kaart!
helemaal geen last van!
Mijn beeld is gewoon van redelijke kwaliteit in 2D, zoals je zou mogen verwachten van een MX. Nix wazig in watvoor refresh dan ook. :7

twitter.com/curly_sanders

Pagina: 1