Toon posts:

Goede Kwaliteit Router

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Halo

ik ben opzoek naar een goede router (voor breedband verbinding te delen - tussen 2 computers @home), die je makkelijk kunt instellen (duidelijk interface). en de nodige features. voor een goede prijs. (niet draadloos)

mijn verstand van netwerken + routers is 0. (heb tot nu toe alleen een netwerk gelegd tussen 2 computer via cross-over :Y) >:) )

Bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 16:32 ]

Verwijderd

Zowat alle routers die je tegenwoordig bij de computerwinkel of webwinkel kunt kopen voldoen wel aan deze eisen, dus wordt het voornamelijk een kwestie van budget.

Houdt er rekening mee dat als je veel Peer-to-peer programma's gebruikt, het handig is dat de router beschikt over voldoende ruimte voor veel NAT sessies.

Verder hebben veel duurdere routers vaak een bulk extra mogelijkheden waar je waarschijnlijk nooit gebruik van zult maken.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:44:
Zowat alle routers die je tegenwoordig bij de computerwinkel of webwinkel kunt kopen voldoen wel aan deze eisen, dus wordt het voornamelijk een kwestie van budget.
Mwah, hij heeft het over kwaliteit en als je bijv Sweex koopt, koop je bepaald geen kwaliteit.. En dat is niet eens zozeer mijn mening, maar een feit IMO, aangezien ik er zelf eentje heb die bij teveel warmte gewoon heel erg irritant begint te bokken..
Houdt er rekening mee dat als je veel Peer-to-peer programma's gebruikt, het handig is dat de router beschikt over voldoende ruimte voor veel NAT sessies.
Veel routers kunnen hier niet goed mee omgaan, dus aan deze tip icm je bovenstaande heeft de TS niet zoveel aan.
Verder hebben veel duurdere routers vaak een bulk extra mogelijkheden waar je waarschijnlijk nooit gebruik van zult maken.
Mwah, ik gebruik toch zeker 90% van mijn Draytek Vigor-tje :)

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Cisco PIX kan je gebruiken icm @home
of een Cisco 1700 series

dan heb je top materiaal

Verwijderd

Movinghead schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:49:
Cisco PIX kan je gebruiken icm @home
of een Cisco 1700 series

dan heb je top materiaal
is cisco niet een beetje overdone voor een siimple home user?

draytek en zyxel hebben goede middenklassers voor een prijs onder de 100€

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Osiris schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:47:Mwah, ik gebruik toch zeker 90% van mijn Draytek Vigor-tje :)
^^ Die dingen en verder LinkSys en ook nog 3Com SOHO spul en dat was het zo'n beetje kwa kwaliteit toch ??

Verder zijn @ ADSL lijnen Alcatel beestjes wel OK maar je hebt kabel dus die kan je skippen ;)

Als je goedkoop en redelijk spul wil dan kom je uit op Sweex/NetGear/E-Tech/andere onder de 30 € spul :P

/EDIT :
Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:51:is cisco niet een beetje overdone voor een siimple home user?
Inderdaad.... :/
Zyxel : Hebben die Routers dan apart ?? Alleen ADSL alles-in-een oplossingen dacht ik ??

/EDIT 2 :
Final Frontier schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:52:
Of kijk even naar het merk wat Cisco een tijdje terug heeft ingelijfd Linksys. Leuke routers , sommige met en andere zonder modem en/of ingebouwde ehternet switch voor aansluiting van 4 PC's.
Ze bestonden al : Ze zijn namelijk opgekocht en niet opgericht ;)

[ Voor 49% gewijzigd door nero355 op 09-02-2005 16:54 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Of kijk even naar het merk wat Cisco een tijdje terug heeft ingelijfd Linksys. Leuke routers , sommige met en andere zonder modem en/of ingebouwde ehternet switch voor aansluiting van 4 PC's.

"Commercie kills the scene" - I-f

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:03
Koop voor 60 tientjes een DrayTek Vigor2200E Plus... Geweldige router, makkelijk in te stellen, stabiel, snel. I love it :)

(heb zelf een 2200e gehad, nu een 2600 (adsl :))

Verwijderd

Topicstarter
wou eerst voor een goedkope router gaan voor rond de 30 euro. maar ga eens kijken naar draytek routers, dan heb ik zeker goede kwaliteit.

ga dan eens kijken naar de DrayTek Vigor2200E Plus (wat SyS_ErroR zij).
of mischien een andere / suggesties.

? wat was eigenlijk een goede router geweest voor rond de 30 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:01 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:43
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik met m'n 2200e(draytek) nooit problemen heb. En dat ik veel mensen ken die voor 30 euro een routertje hebben gekocht die toch regelmatig niet helemaal goed werkt. Of msn knalt er steeds uit of bepaalde p2p programma's werken niet helemaal goed(ivm connectie aantallen).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:48
De vigor 2200 serie is idd goed, alleen niet als je een snelle verbinding hebt. Ik weet niet hoe t bij de plus versie is, maar de normale 2200 houd zo'n beetje op bij de 4-5Mbit. Heb je dus 8Mbit dsl of een snelle kabelverbinding dan kan de router de bottleneck vormen.

De 2300 serie heeft dat geloof ik niet, die is sneller

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025

Movinghead

ing.

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:51:
[...]

is cisco niet een beetje overdone voor een siimple home user?

ok k geef toe k ben een gevanceerde user

heb hier 2 Cisco 1700 series liggen

maar je zou eens kunnen kijken naar cisco dochteronderneming Linksys deze maken voor weinig geld goede routers.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

DJSmiley schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:05:
De vigor 2200 serie is idd goed, alleen niet als je een snelle verbinding hebt. Ik weet niet hoe t bij de plus versie is, maar de normale 2200 houd zo'n beetje op bij de 4-5Mbit. Heb je dus 8Mbit dsl of een snelle kabelverbinding dan kan de router de bottleneck vormen.

De 2300 serie heeft dat geloof ik niet, die is sneller
de 2300 bestaat al meer dan een jaar niet meer, je moet nu de 2900 hebben. werkt prima, heb er 3 draaien.

Van klussen krijg je grijze haren

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:40

Yucko

One clown to rule them all !

nero355 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:51:
[...]

Zyxel : Hebben die Routers dan apart ?? Alleen ADSL alles-in-een oplossingen dacht ik ??

[...]
Tuurlijk, heb zelf een ZyAir B-2000 V2 staan.

Afbeeldingslocatie: http://www.ethernetonair.com/images/schema_b2000.jpg

Alleen dan met witte antennes

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Zie Policy - Network Troubleshooting, dit is niet gewenst hier.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.