[ADSL] snelheidsverhoging probleem router

Pagina: 1
Acties:

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Hallo,

Ik heb een Sitecom DC-202 V1 en een Planet ADSL Comfort internet verbinding.
Sinds de snelheids verhoging doorgevoerd is (3-4 dagen) heb ik regelmatig problemen met m'n internet snelheid.

BV. waarneer ik met Steam zoek naar servers zijn ALLE servers boven de 400 Ms!
(als ik connect naar een server met zn ping gaat het wel goed en heb ik een normale ping)
Als ik op dat moment naar m'n router ping krijg ik dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://justcome.websspace.com/max/router.JPG

zoals je kunt zien SCHIET de ping omhoog. Ik zelf denk dat het aan het aantal verbindingen ligt.

Met downloaden heb ik echter het zeflde resultaat (meetal iets minder erg)

Het vreemde is alleen dat dit nooit voorkwam voordat de snelheid verhoogt werd. Tevens heb ik wel meer upload gekregen (van +- 40 naar +- 90Kb\s) maar mijn download is percies hetzeflde:S +- 200Kb\s.

Ik heb de firmware van m'n router geupdate maar geen resultaat. Firewall is uit van router en van m'n PC.

Heeft iemand een idee?

P4 3.0
P4P800-e deluxe
Marvell 1 Gigabit NIC + 3com kaartje (beiden het zelfde probleem.)
XP SP1 UK

**Update: Contact gehad met Sitecom supportlijn. De router haalt het idd niet. Max 2 Mbit
Als dat proccesortje maximaal bezig is kan het ook dus wel zijn dat de ping een stuk hoger uitvalt"**

met andere woorden ff sparen voor een nieuwe, denk dat ik maar een modem en router in 1 gahalen. Anders zit ik met de volgende snelheidsverhoging met de upload in de problemen.
Heeft dr iemand nog een modem/router die je aan kan raden? voor niet teveel geld?
Tnx iedereen voor de reacties!!

Download TIP: http://www.delamitri.soho...catel%20Port%20Mapper.exe
Port map progie voor je Speedtouch modem. Erg simpel maar goed

[ Voor 32% gewijzigd door Maxxi op 22-02-2005 12:20 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Al een keer gerest ?? Misschien staat ie een beetje te lang aan en is ie de kluts kwijt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Maxxi
Regelmatig zelfts:P maar geen resultaat

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Modem kan snelheden niet aan? Kijk ff naar de specificaties :)

specs

• Maxxi
Ik heb de Alrcatel Speedtouch 500 als Modem en de Sitecom DC-202 V1 als router. Zal beiden even checken.

Update: Modem haalt het wel "Up to 8Mbps downstream, 832kps upstream"

[ Voor 27% gewijzigd door Maxxi op 09-02-2005 16:28 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 18:19

slaay

Natuurbeleven.com

Weer een geval waarop het lijkt dat je modem de verbinding verbreekt om hoger/lager te kunnen trainen. De timeouts/hoge response tijden die jij ziet met pingen zijn hoogstwaarschijnlijk disconnects van je modem om lager te trainen.
Log eens in op je modem en kijk wat de trainingssnelheden zijn en wat ze eigenlijk zouden moeten zijn.

Wat geeft de postcodecheck van KPN ADSL aan? Kun je nog steeds het abonnement verkrijgen op je adres?

[ Voor 15% gewijzigd door slaay op 09-02-2005 17:27 ]

Dich bis echt unne foëzen haas

• Boogieman82
Je hoort wel veel problemen met die Speedtouch modems :/ Ben ik ff blij dat ik een e-tech modem/router heb... Bij ons was die speedtouch toen al met 2 weken dood |:(

specs

• Maxxi
slaay schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:26:
Weer een geval waarop het lijkt dat je modem de verbinding verbreekt om hoger/lager te kunnen trainen. De timeouts/hoge response tijden die jij ziet met pingen zijn hoogstwaarschijnlijk disconnects van je modem om lager te trainen.
Log eens in op je modem en kijk wat de trainingssnelheden zijn en wat ze eigenlijk zouden moeten zijn.

Wat geeft de postcodecheck van KPN ADSL aan? Kun je nog steeds het abonnement verkrijgen op je adres?
Postcode check is positief ik woon +- 1600meter van de centrale. Is dit veel??

Wat bedoel je percies met "trainen" en "trainingssnelheden"? Ik kan namelijk zoiets niet vinden:-S

Nog even voor de duidelijkheid: Ik ping dus naar de ROUTER en die geeft dus zn hoge ping en soms zelfts timeout.

Zal zo eens proberen om me pc direct op de modem aan te sluiten (heb nog ff geen kans voor gehad) kijken of ik dan ook zn ping krijg naar me modem. En of de download dan ook hoger wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door Maxxi op 09-02-2005 19:00 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Maxxi schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:59:
[...]
Nog even voor de duidelijkheid: Ik ping dus naar de ROUTER en die geeft dus zn hoge ping en soms zelfts timeout.

Zal zo eens proberen om me pc direct op de modem aan te sluiten (heb nog ff geen kans voor gehad) kijken of ik dan ook zn ping krijg naar me modem. En of de download dan ook hoger wordt.
Heb je je Speedtouch ook als router draaien? Dan heb je twee keer NAT, onnodig dus.

Waarschijnlijk kan je router (Sitecom) die hoge snelheid niet meer aan bij het zoeken naar servers in Steam. Dat ervaar je dan als een complete belasting van je router die dan ping packets zal droppen of zal vertragen... Het zijn inderdaad een heleboel verbindingen die hij maakt.. dus lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Zoals je al aangeeft, is het je router die de problemen geeft, dus je modem onderzoeken heeft naar mijn idee weinig zin.
Boogieman82 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:29:
Je hoort wel veel problemen met die Speedtouch modems :/ Ben ik ff blij dat ik een e-tech modem/router heb... Bij ons was die speedtouch toen al met 2 weken dood |:(
Niet van toepassing. Hij pingt naar zijn ROUTER... intern netwerk dus. En om nou te zeggen dat alle Alcatec/Thomsom Speedtoch's zo slecht zijn heeft hier ook niets mee te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 09-02-2005 19:08 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Maxxi
Ik heb de Speedtouch idd ook nog als router draaien.
Dat was "toen" (4 jaar terug) helemaal "cool" als je je modem had gehackt naar een Pro met dus router functie.

Zou dat iets te maken kunnen hebben met dit probleem?

Ik heb net even de modem direct op me pc aangesloten. Alleen geen verbinding
Het probleem is dat ik absolut niet meer weer hoe de orginele instellingen waren van de modem.

Eerlijk gezegt heb ik een aantal jaren terug ook niet begrepen wat ik gedaan had, alleen dat het werkte:P

Heb gezocht naar me Mxstream boekje maar das ook onvindbaar. Dus ik zie als enige oplossing even een andere router proberen.

Opzich vind ik het nog niet eens zo heel erg dat ik van die rare ping uitslagen krijg bij Steam, maar dat de snelheids upgrade geen zin gehad heeft eigenlijk bij mij, vind ik wel ERUG jammer.
De mede mensen hier in huis scheeuwde al meteen "WE GAAN GEEN NIEUWE ROUTER KOPEN OMDAT JIJ SNELLER WIL INTERNET OFZO HOOR! :( :( :( "

oke sorry dat ik zo dacht :P

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-02 19:54
Boogieman82 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 17:29:
Met e-tech is het trouwens ook niet altijd een pretje, wij hebben al onze 3e in een paar maanden tijd

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

http://www.webblernet.nl/os/winxp/pages/tekstxp.htm

Dit is dus de manier, hoe je je een speedtouch home moet configureren in winXP.
(ps, waar je in een scherm tegenkomt dat je alleen "PAP"moet aanvinken is onjuist.... hier moeten "PAP" EN "CHAP" aanstaan)

Deze info is om even te testen.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Het probleem met pingen heeft volgens mij _niet_ te maken met je modem. Wellicht kan je met alleen een snellere upload wel meer connecties maken zodat je Sitecom even flink moet ploeteren...
Ik ben niet bekend met zo'n oude modem die is 'gehackt' naar een Pro, maar wat mij logisch lijkt is dat je je pc er direct aanhangt met een cross kabel en je pc automatisch een ip-adres laat verkrijgen.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Boogieman82
cryonic90 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:50:
[...]

Met e-tech is het trouwens ook niet altijd een pretje, wij hebben al onze 3e in een paar maanden tijd
Hmm deze gaat al een jaar mee... geen problemen, ff afkloppen btw... Haal nu 353kb/sec, snel zat (Planet comfort)

[ Voor 3% gewijzigd door Boogieman82 op 09-02-2005 20:00 ]

specs

• Maxxi
gertvdijk schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:56:
Het probleem met pingen heeft volgens mij _niet_ te maken met je modem. Wellicht kan je met alleen een snellere upload wel meer connecties maken zodat je Sitecom even flink moet ploeteren...
Ik ben niet bekend met zo'n oude modem die is 'gehackt' naar een Pro, maar wat mij logisch lijkt is dat je je pc er direct aanhangt met een cross kabel en je pc automatisch een ip-adres laat verkrijgen.
Je krijgt idd wel een IP van de modem, maar "en dan"?:P
Vroeger moest je een PPTP verbinding aanmaken ofzo in XP. MAar dat ding is een router gemaakt, en die instelllingen zijn niet zoals een stadaard routertje.

Ik las gisteren op een forum dat iemand zn Sitecom DC-202 (zoals die van mij) ook de 2Mbit niet voorbij kwam. Dat komt wel ongeveer onvereen met 200Kb\s. Zal zo de Sitecom hotline es bellen.

@Punica
Tnx voor de link, zal vanavond es ff proberen. Zoals dat dr uitziet zal ut nog wel werken met die verandere modem.

Ik kwam een sepeciale config site tegen die normaal verborgen is in je router.
Met High water en Low water :S als ik dat wat hoger zette haalde ik ipv 200 ongeveer 230 Kb\s. Iemand een id wat dat percies is? Zal vnavond ff screenshotje maken misschien is het dan wat duideluijker.

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
is er al een oplossing gevonden hierop?

• Maxxi
lees de start post, het is nog niet verholpen maar het ligt aan de router, Gewoonweg te langzaam ding.

Ik ben net terug van vakantie en ga deze week proberen de Modem weer als router te configureren. Aangezien die geen problemen zou moeten hebben met de nieuwe snelheden.

• Maxxi
Inmiddels heb ik 2 pc's direct op de modem aangesloten. Werkt opzich goed alleen de snelheid is nu TERUG gevallen naar 50 tot 100 Kb\s. Het verschilt per uur ongeveer :S

Ik ben net terug van vakantie en heb niet getest wat de snelhied was voordat ik dit deed (aanemend dat het zoals vorige week ongveer 200 Kb\s was)

Alles weer zo ingesteld was het was (met router ertussen dus). Maar zelfde slechte snelheid. Misschien dus ff stonring bij Planet? meer mensen op ADSL Centrale Enschede-CS (Centraal) met deze problemen? Ik zal morgen Planet nog eens bellen als ze weer open zijn.

Iemand een andere verklaring dan storing?

Ik heb alle stappen uit deze handleiding http://www.weethet.nl/dutch/adsl_mxstream_alcatelhack.php

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-02 19:21

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Nadat ik deze thread heb doorgelezen herken ik een aantal dingen die ik ook met mijn DC-202 v1 heb. Ik heb Wanadoo ADSL Basic 3200/768.

Namelijk:

Upload is goed: ~76KB/s
Download is bagger: ~230KB/s (zou ~320KB/s moeten zijn)

Als ik het goed begrijp ligt het aan de router. Iemand die met een andere router een beter resultaat heeft?

[Edit]

Ik heb ondertussen mijn Speedtouch home naar pro omgebouwd, nu haal ik de goede snelheden, zo rond de 330 KB/s.

Het is dus de DC-202 v1 die een bottleneck vormt.

[ Voor 21% gewijzigd door Daantje20 op 23-04-2005 15:50 ]

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ADSL comfort van planet 3200/768 haal 338kb/s down en woon 2950 meter van centrale af.

Edit heb trouwens sinds gisteren nieuwe Alcatel speedtouch 510 analoog. Hiervoor had ik ook een alcatel speedtouch 510 die stervende was haalde daar maar 260kb/s down mee. Laatste 2 weken was het erg slecht snelheden van 30kb/s tot 100kb/s. Nu met nieuwe (zelfde) 338kb/s.

[ Voor 62% gewijzigd door SpitfireNL op 17-04-2005 21:37 ]

- Mijn PC -

Pagina: 1