[KPN-ADSL] Verkeerde upload snelheid

Pagina: 1
Acties:

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 13:13
Ik heb bij Wanadoo een ADSL-basic verbinding. Na de snelheidsverhoging zou mijn UL / DL: 768 / 3200. Dat was het bij mij idd de eerste dag. (afgelopen Maandag). Maar daar is nu verandering in gekomen. Op dinsdag was mijn upload opeens maar 50 KB per sec (ong 400 Kbit). Ik dacht er nog wel een of ander probleem zou zijn.

Maar vandaag was de snelheid niet veranderd. Ik ben net even wezen kijken op mijn modem. En wat blijkt: (UL / DL) 512 / 3200. Dat klopt dus niet. Zijn er meer mensen die dit hebben? Hoe los ik dit op?

(Ik vraag dit hier maar aangezien ik met de helpdesk van Wanadoo niet al te goede ervaringen heb(ze wisten niet wat een server was 1 keer; andere keer via mail: Problemen met de internet-verbinding worden niet via de mail beantwoord) )

gewooniets.nl

Verwijderd

pas op, ik ga een open deur in trappen
modem en connectie al eens gereset? wil wel eens helpen

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Het kan ook gewoon zijn dat de lijnkwaliteit geen hogere upload aankan. (gebruik ff de search voor meer info hierover)

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:07

ChangeLife4Ever

owned by above

Yezz schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:53:
Het kan ook gewoon zijn dat de lijnkwaliteit geen hogere upload aankan. (gebruik ff de search voor meer info hierover)
Volgens mij geeft de TS aan dat het eerst wel ging en dat het later pas terug zakte op de lage snelheid, zoals het nu het geval is :O

Kan het niet zo zijn dat die hoge snelheid van maandag een piek was??

remember your end, someone owns us

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
e.vanbeijnum schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 15:56:
[...]

Volgens mij geeft de TS aan dat het eerst wel ging en dat het later pas terug zakte op de lage snelheid, zoals het nu het geval is :O

Kan het niet zo zijn dat die hoge snelheid van maandag een piek was??
Jazeker kan dat... Modems kunnen namelijk ook terugschakelen qua snelheid, wanneer er teveel storing optreedt. (teveel foute pakketjes).

• Toolskyn
ik weet zeker dat de modem maandag nog op 768 stond. 's ochtends hadden we nog veel problemen met een stabiele verbinding maar 's middags was er geen enkel probleem. Toen heb ik ook even gekeken op de modem wat daar voor snelheden stonden. En daar stond op dat moment 768. Een test op speedtest.nl gaf toen ook netjes 77 KB aan. Op dinsdag was het echter anders: mn upload was maar op 50 KB. Ik dacht dat het wel een klein dipje was. Dus ik schenkte niet te veel aandacht hieraan. Maar toen het vannochtend nog steeds hetzelfde was ben ik toch maar weer eens gaan kijken of het aangepast is. En toen bleek dat dus zo te zijn.

gewooniets.nl

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is het modem uitgeweest sinds die 768 sync ?? Dan kan hjet du sinderdaad zo zijn dat het beestje besluit op een andere speed te gaan werken wegens de dB waardes ofzo tussen hem en de DSL Slam :)

* nero355 vindt het wel grappig : Grote ADSL van KPN Snelheidsverhoging Topic verpest door speeds posts en nu komen er allemaal aparte Topics erover tevoorschijn :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Toolskyn
Het probleem blijkt wel iets ingewikkelder te liggen. Het blijkt dat we gistereren en vandaag al de hele dag niet goed berijkbaar zijn geweest(kwa vaste telefonie). Ik heb de modem gereset en de snelheid is weer goed :)
Het probleem is dus in princiepe opgelost. Maar het is wel heel erg toevallig dat we en niet goed berijkbaar zijn geweest en dat ADSL niet goed werkte op hetzelfde moment. We gaan nu naar de KPN helpdesk opbellen om maar eens wat vragen te gaan stellen. Bedankt voor alle reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door Toolskyn op 09-02-2005 16:17 ]

gewooniets.nl

• boukej
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 16:26
Toolskyn schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 16:17:Het probleem blijkt wel iets ingewikkelder te liggen. Het blijkt dat we gistereren en vandaag al de hele dag niet goed berijkbaar zijn geweest(kwa vaste telefonie). Ik heb de modem gereset en de snelheid is weer goed :)
Het probleem is dus in principe opgelost. Maar het is wel heel erg toevallig dat we en niet goed bereikbaar zijn geweest en dat ADSL niet goed werkte op hetzelfde moment. We gaan nu naar de KPN helpdesk opbellen om maar eens wat vragen te gaan stellen. Bedankt voor alle reacties!
Wellicht zijn er werkzaamheden geweest waarbij een tijdelijke verstoring opgetreden is. Het gebeurd vaker.

Verwijderd

Ik heb ook zo'n probleem.

Ik heb Planet ADSL Comfort, en zou 3200/768 moeten zijn.
SInds vandaag heb ik ook gemerkt rond 14.00 uur dat mijn download hoger was. De download was 350Kb/s ongeveer. De upload is hier alleen erg raar aan het doen.
Mijn upload schommelt tussen de 1.9Kb/s en de 30Kb/s. DIt is erg raar, want vroeger had ik gewoon altijd 43Kb/s upload.

Maar ik snap ook niet hoe dit komt. Ik heb dit ook nog steeds.

Mijn modem is een Alcatel Speedtouch Home (tweaked naar Pro).
Pagina: 1