Externe harddisk CRC errors

Pagina: 1
Acties:

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik download nogal veel van onze lokale hub met DirectConnect (DC++ nieuwste versie). Ik heb een Maxtor externe harddisk via USB2.0 aan mijn laptop bengelen (rechtstreeks op het moederbord, via de hub gaf sowieso problemen). Toch blijkt er in grote .bin en .iso files af en toe een CRC op te treden. Nu vraag ik me af of dit aan mijn harddisk kan liggen, dan wel aan DC++ die fouten maakt.

En hoe kan ik dit vermijden. Checkt Windows niet of een file wel correct is overgebracht?

Bedankt,
Sander

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nu vraag ik me af of dit aan mijn harddisk kan liggen
Dan test je de schijf even met het disgnosetooltje van de schijffabrikant? :) Check de FAQ van dit subforum onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?" voor details en linkjes.
Checkt Windows niet of een file wel correct is overgebracht?
Jawel hoor, maar het gaat hier om het downloaden van een bestand over het netwerk. Windows kan niet controleren of het bestand aan de andere kant van het netwerk correct is ;)

Wanneer deze CRC errors repdoruceerbaar zijn na het meermaals downloaden van diezelfde bestand, dan ligt het ongetwijfeld aan het bestand zelf.

[ Voor 14% gewijzigd door BalusC op 09-02-2005 12:26 ]

• bluppfisk
  • Niet online
heb een sfv genomen aan beide kanten en ze verschilde wel degelijk op mijn computer... Probeer 't nu opnieuw te downloaden... Maar worden er zo geen controlebits doorgestuurd om te checken of het bestand wel correct doorkomt?

• bluppfisk
  • Niet online
ik blijf CRC errors krijgen bij het downloaden van bestanden naar mijn externe USB harddisk (is Western Digital, geen Maxtor, sorry).. Iemand een oplossing?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:56

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

bluppfisk schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 02:09:
ik blijf CRC errors krijgen bij het downloaden van bestanden naar mijn externe USB harddisk (is Western Digital, geen Maxtor, sorry).. Iemand een oplossing?
Sla ze eerst op de interne harde schijf op, controleer ze en pomp ze daarna (na correct bevinden) door. Als ze daarna alsnog fouten geven, weet je een stuk beter waar je het moet zoeken.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-03 10:43

ThaHandy

Discovery Channel

zoiets heb ik ook gehad maar dan gewwon met me interne HD
een brak geheugen module was bij mij het probleem

[ Voor 14% gewijzigd door ThaHandy op 11-02-2005 03:17 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zou de TS inderdaad willen adviseren om zijn intern geheugen eens grondig te testen. Dit is in 90% van de gevallen de oorzaak van het geschetste probleem. Zie o.a. PMG FAQ

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
k Zie op de site van WD, Data Lifeguard Diagnostic staan. Wellicht is dat wat om je HDD te testen. Weet je iig zeker of die oké is :)

• bluppfisk
  • Niet online
ja heb getest. de hdd is oké, maar ik vraag me af of het niet ligt aan het feit dat het met USB overgebracht wordt naar die harddisk.

Bovendien heb ik ook het volgende probleem:

Af en toe kan ik de harddisk helemaal niet meer bereiken en begint explorer.exe vast te lopen. Als ik dan de harddisk afzet (power off) dan functioneert de computer weer normaal, maar heb ik natuurlijk kapotte files.

Ik ga nu mijn geheugen eens testen en kijken of daar iets uit de rambus komt.

• bluppfisk
  • Niet online
Nogmaals,

nu heb ik de windiag memory diagnostics laten lopen op mijn pc vanaf een bootable cd-rom, twee keer de standard tests laten draaien en 1 keer de extended tests, geen enkel probleem in al die tijd. Aan geheugen ligt het dus absoluut niet... Hjälp.

[ Voor 4% gewijzigd door bluppfisk op 13-02-2005 17:59 ]

Pagina: 1