Toon posts:

[Processor] Welke processor?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben een beetje aan het rondkijken (evt. voor een nieuwe pc), en nu wil ik wel eens weten welke processor beter is, AMD of Intel.

Wat ik normaal op de pc doe:
- Scripten
- Gamen
- Fotobewerking/Layout maken
- Programmeren

Qua games speel ik bijvoorbeeld Doom III, maar ook CoD Multiplayer.

Als je zegt welke, probeer er dan ook bij te zetten waarom.

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-08 15:34
Misschien zou het helpen als je reviews gaat bekijken op internet :Y)
Dan kan je mooi het verschil zien.

www.tomshardware.com

Dit had je makkelijk kunnen vinden met google, je beste vriend op internet.
AMD is beter met games terwijl Intel beter is met videobewerkingen. Je moet zelf de keuze overwegen welke het beste bij jou past. Dus reviews lezen, kan je makkelijker je besluit nemen dan dat bij het voor je voorkauwen. Het is niet zo dat je hier je vraag kan droppen and that's it.

Verwijderd

Topicstarter
ErikCornelissen schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:04:
Misschien zou het helpen als je reviews gaat bekijken op internet :Y)
Dan kan je mooi het verschil zien.

www.tomshardware.com

Dit had je makkelijk kunnen vinden met google, je beste vriend op internet.
AMD is beter met games terwijl Intel beter is met videobewerkingen. Je moet zelf de keuze overwegen welke het beste bij jou past. Dus reviews lezen, kan je makkelijker je besluit nemen dan dat bij het voor je voorkauwen. Het is niet zo dat je hier je vraag kan droppen and that's it.
Klopt, daar heb je gelijk in, maar mijn doel is eigenlijk:
Zoveel mogelijk reviews lezen, en ook meningen en ervaringen verzamelen, zodat ik een goed beeld krijg van het kunnen van de processors.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:06:
[...]

Klopt, daar heb je gelijk in, maar mijn doel is eigenlijk:
Zoveel mogelijk reviews lezen, en ook meningen en ervaringen verzamelen, zodat ik een goed beeld krijg van het kunnen van de processors.
Meningen verzamelen doe je op GoT niet door een nieuw topic te plaatsen maar door te zoeken naar eerdere topics over dit onderwerp.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Mijn ervaring:

AMD biedt voor een lagere prijs minimaal dezelfde kwaliteit en heb er nooit problemen mee.

• kahm-jai
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-02-2022

kahm-jai

Kyon-Kyon Neko!

AMD is qua prijs/prestatie verhouding goedkoper dan intel bij games.

Photoshoppen gaat beter met intel volgens mij, maar gamen beter met AMD.

Als je video gaat bewerken is RAID meer aan te bevelen dan een zwaardere processor.
want: je pc is maar zo snel als het langzaamste onderdeel (mits ze allemaal gebruikt worden voor de taak)

Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 00:53

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

zie ook Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen? in de FAQ ;)

[ Voor 7% gewijzigd door SleutelMan op 08-02-2005 16:33 ]

You've just spent two seconds reading this signature and learned nothing new.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

kahm-jai schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:17:

Als je video gaat bewerken is RAID meer aan te bevelen dan een zwaardere processor.
want: je pc is maar zo snel als het langzaamste onderdeel (mits ze allemaal gebruikt worden voor de taak)
Voor de normale photoshopper kan je net zo goed AMD hebben hoor. Dus AMD is voor de meeste mensen op dit moment een betere keuze.

Verwijderd

tja als dat antwoord zo simpel is bestond GoT niet :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 16:36 ]

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:10

sphere

Debian abuser

Intel CPUs zijn/waren(?) erg sterk in matrix rekening. Ik weet niet of hier een SPEC benchmark voor is, maar dat is zo ongeveer de enige overweging die ik kan bedenken om voor Intel te verkiezen boven AMD.

Voor de rest is het lood om oud ijzer momenteel denk ik.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Als je echt wilt gaan videobewerken, en dan bedoel ik professioneel, dan is Intel de beste keuze. Als je nog niet pro bent, kun je gewoon een AMD nemen, en als je dan over een paar maanden denkt - wat een langzame zooi! - koop dan een Intel. Hoewel ik eraan twijfel dat je de AMD te langzaam vind.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

tja dit is een lastig gevalletje jij gebruikt hem voor dingen waar amd beter in is en voor waar intel beter in is, ik denk dat je het beste een amd 64 bit processor kan kopen om dat 64 bit toch denk ik de toekomst is, koop dan wel een mobo met SLI.

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

kahm-jai schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 16:17:

Dat slaat werkelijk nergens op.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Wat dacht men van warmte ontwikkeling :?
Die Prescotts zijn nog steeds erg warm. Zit je daar met een goedkope case die geen blowhole heeft in het midden van de zomer. Dan gaat de PC thermal throttlen en is een Athlon 64 3000+ in eens 5x zo snel...

Al met al is AMD momenteel echt een betere keus. Intel moet eerst met wat nieuws op de proppen komen.
De Pentium 4 660 heeft dan wel EIST technologie, het nadeel is dat je deze proc niet kunt kopen en dus een Pentium 4 530 (o.i.d.) moet kopen.

AMD Athlon 64 3000+ is met de meeste dingen sneller dan een Pentium 4 530.
AMD Athlon 64 3000+ is beter te oc'en
AMD Athlon 64 3000+ is koeler
AMD Athlon 64 3000+ is goedkoper

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28
Het is allemaal lood om oud ijzer qua merkbare performance: beide zijn overal snel zat in. Kijk liever naar zaken als prijs, beschikbaarheid diverse moederborden, geheugentype vereisten en energie verbruik/warmte ontwikkeling.

Over al deze zaken is genoeg te vinden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.