[opzoek] wissen lege ruimte hardeschijf

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02
Ik heb een pc hier die ik heb verkocht.. ik had belooft er windows xp er netjes op te zetten met alle drivers.. nu wil ik echter vooorkomen dat die persoon met een unerase/unformat ook maar iets lkan recoveren van mijn schijf.. heb dus iets nodig dat fysiek alle lege ruimtes op de schijf wist. Ik weet dat ze er zijn weet alleen niet waar ik naar moet zoeken.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:36

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Als je windows XP er toch netjes op gaat zetten moet je de schijf "langzaam formatteren" maakt ie overal nulletjes van. Niemand die wat terug zal vinden.

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:15
En toch is dat niet zo. Je moet zoeken naar een een lees en schrijf progje. Wat dus willekeurige data schrijft wist en leest.

Dacht dat symantec in zijn tools zoeist had zitten disk edit geloof ik.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
offtopic:
Je levert er uiteraard een originele CD met sticker bij?

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Daar zijn div. programma's voor, zoek bijv. naar Autoclave (onder DOS meen ik). Op de Ultimate Boot CD staan er diverse.

Formatteren is idd niet genoeg!!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:33

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

pven schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:28:
offtopic:
Je levert er uiteraard een originele CD met sticker bij?
welk nut heeft deze vraag voor dit topic?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-08 14:48

n00bs

Het is weer Zomer!

Waar jij naar op zoekt bent is:

BC wipe (dit is trouwens een gratis tool) en ik heb het zelf al eens getest... je krijgt echt totaal geen informatie meer terug ;)
http://www.jetico.com/index.htm#/bcwipe.htm

[ Voor 72% gewijzigd door n00bs op 08-02-2005 10:35 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Als je geen speciale programma's wilt gebruiken zou je met FDISK een zwik partities kunnen aanmaken en formateren. Dit gewoon een aantal malen herhalen met telkens een andere partitiegrootte.

Kost niets, alleen tijd. Makkelijker is Google gebruiken om een programma te vinden. In een aantal gevallen zijn er tools op de site van de HD-producent die hetzelfde doen als boven.

ARME AOW’er

• Daniel304
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02
Dat dacht ik dus ook... Een willekeurige format zal alleen een gedeelte van de datawissen essentieel voor het systeem om de bestanden te herkennen.. toch kan er doormiddel van een programma dat fysiek kijkt op de schijf dat te recoveren zijn.
-snel format = FAT / NTFS tabel eerste letter van elk bestand weghalen..
-langzaam = FAT / NTFS tabel opnieuw schrijven inclusief de partitie tabel (MBR) ook word de hele hardschijf gecheckt.

nu nog iets wat overal nulletjes/eentjes zet waar volgens de ntfs niks staat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[search=harddisk volledig wissen]
[search=harddisk data wissen]
[search=harddisk leegmaken]
etc..

• low level format (de moderne methode ;) )
• zero fill
• wipe

Zie ook de OM FAQ / Beleid: Hoe kan ik een harddisk volledig wissen? :Y)

[ Voor 45% gewijzigd door BalusC op 08-02-2005 11:57 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Hubert schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 10:30:
[...]

welk nut heeft deze vraag voor dit topic?
Waarom denk je dat het als 'offtopic' wordt vermeld?

Maar goed: back-on-topic

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 19:22
Download REMPART. Met 2 drukken op enter hele schijf naar allemaal nullen omgezet... (partities zijn dus ook verdwenen) Heb ik vroeger heel veel gebruik van gemaakt!

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Of BC Wipe wat ik al eerder zei, die overschijft ook met Peter Gutman protocol en wordt daarmee 35x overschreven :p

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-07 23:38
Probeer anders KillDisk. Werkt heerlijk...

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-06 08:50

blizt

Wannabe-geek

offtopic:
Helemaal wissen zal nooit lukken... Het is altijd wel mogelijk om nog bij data te komen op één of andere manier. Ik heb wel 'ns 'n verhaal gehoord over 'n harde schijf die jaren op de zeebodem had gelegen, waarvan nog data was gehaald! :X
Nu was dit wel m'n vader die dat zei en zal z'n bron wel 'n ComputerTotaal geweest zijn oid, maar toch ;)

United we stand, and divided we fall

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

n00bs schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:54:
Of BC Wipe wat ik al eerder zei, die overschijft ook met Peter Gutman protocol en wordt daarmee 35x overschreven :p
In principe schijnt 7 keer overschrijven te volstaan. Hierna hebben de technieken die o.a. door de FBI en de NSA gebruikt zouden worden geen nut meer.
blizt schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:59:
offtopic:
Helemaal wissen zal nooit lukken... Het is altijd wel mogelijk om nog bij data te komen op één of andere manier. Ik heb wel 'ns 'n verhaal gehoord over 'n harde schijf die jaren op de zeebodem had gelegen, waarvan nog data was gehaald! :X
Moet jij je HD eens geruime tijd in de openhaard leggen. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Opi op 08-02-2005 14:02 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

OpifexMaximus> 7x zit er ook in, dat is de standaard waarde.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Ik gebruik naar tevredenheid Eraser van http://www.heidi.ie/ , ook gratis en het integreert in je "rechtermuisknopmenu", zodat je ook per file secure kunt wissen.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

jurjen_g schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:16:
Ik gebruik naar tevredenheid Eraser van http://www.heidi.ie/ , ook gratis en het integreert in je "rechtermuisknopmenu", zodat je ook per file secure kunt wissen.
Zelfde idee dus als BC Wipe... die kan overigens ook je pagefile cleanen en zelfs decrypten.

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
n00bs schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 14:17:
[...]
Zelfde idee dus als BC Wipe... die kan overigens ook je pagefile cleanen en zelfs decrypten.
Yep. Maar volgens Chips Magazine van november 2004 is Eraser de testsieger (volgens Heidi.ie). Kom ik ook net achter :+
Pagina: 1