Met welke Camera is dit picje genomen?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:14

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ow...zou best kunnen dat het ding geen 3k kost...blijf het veel geld vinden voor een fototoestel :)

En ja, die foto van die Ford Explorer heb ik zelf gemaakt...was tijdens vakantie in de USA

Ik heb gemerkt dat mijn Powershot S20 heel erg goed en scherp is bij foto's van een afstand groter dan 2 meter. Wordt het minder dat wordt het iets minder scherp, en beneden de 30 cm is het helemaal niet veel soeps

Macrostand helpt daar weinig aan, ook heeft ie maar 2x optische zoom

Verwijderd

Even puntje over nadeel (hoge resolutie) digitale camera's voor zover het interessant is: Vaak hebben de camera's van zo'n 3.3 megapixel last van enkele "Hot pixels". Deze worden op foto's zichtbaar als een duidelijk gekleurde punt.

Een hot pixel is geen dode pixel maar is vaak overgevoelig.

In de foto van het konijn is hij duidelijk zichtbaar. Ik heb er nog 2 maar die zijn vrijwel nooit zichtbaar.

Ik laat zeer regelmatig foto's afdrukken bij de hema. Op deze foto's is de pixel alleen te zien als je WEET dat hij er is. Maak je er niet te druk over. Camera's zonder hot pixels met dergelijke resoluties zijn moeilijk te vinden, maar je kunt mazzel hebben.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Minus One

Leuk dat je tussen beide foto's ook ondertussen en cdrom erbij in hebt gebouwd :)

www.kuiphuis.nl

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Bovendien kan je die met de nodige software wel weghelpen.
Pagina: 1 2 Laatste