ik zit met een probleem met het instellen van WPA op mijn wireless router Tornado 140, ik begrijp niet wat men bedoelt met Radius Server IP, de Nederlandse handleiding (totaal 6 pagina's) stopt precies op het moment dat dit beschreven gaat worden terwijl de Engelse handleiding welliefst 82 pagina's beslaat, maar helaas is dit wel erg technisch, heeft iemand ervaring met het instellen van WPA? volgens mij is de interface hetzelfde als bij de Tornado 242.
Wat jij wil (volgens mij) is een persoonlijke WPA beveiliging, geen geavanceerde bedrijfsmatige oplossing. Dan wil je geen WPA Radius, maar WPA PSK. Je stelt dan op AP en client dezelfde passphrase in en.. beveiligde verbinding.
WPA Radius werkt met een server die keys uitdeelt a.d.h.v. login. (802.1x)
WPA Radius werkt met een server die keys uitdeelt a.d.h.v. login. (802.1x)
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
even wat uitleggen, ik heb mijn Pc via de netwerkkabel verbonden met de Tornado en de laptop is aangesloten via de Wireless network PC card en deze draadloze verbinding tussen laptop en router wil ik dus beveiligen
dus als ik het goed begrijp moet ik de Radius Server Ip gewoon op 0.0.0.0. laten staan?
dus als ik het goed begrijp moet ik de Radius Server Ip gewoon op 0.0.0.0. laten staan?
Nee, je moet helemaal niet gebruik maken van WPA Radius. Ik weet niet of je dat doet door 0.0.0.0 in te vullen daar... handleiding... 
edit:
Ik ben ook weer veel te aardig
[hier stond een plaatje]
edit:
Ik ben ook weer veel te aardig
[hier stond een plaatje]
[ Voor 44% gewijzigd door gertvdijk op 22-07-2005 15:01 ]
Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog
geweldig hartstikke bedankt voor je hulp, na jouw tip lukte het binnen 5 minuten!
Ehm...... ja OK en wat als je een WAG54G hebt en die helemaal niet door heeft dat hij beveiligd is als je WPA-PSK gebruikt en RADIUS waarschijnlijk je enige optie is 
Wat moet je dan als IP invullen ?? Of moet ik dan eerst effe een RADIUS Server opzetten
Wat moet je dan als IP invullen ?? Of moet ik dan eerst effe een RADIUS Server opzetten
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb meerdere WAG54G's geinstalleerd, maar WPA PSK werkt overal uitstekend. Waarschijnlijk doe je toch wat fout... Kan je ook echt gebruik maken van Internet als je verbonden bent met je WAG54G in WPA PSK modus en je nergens op je client wat invult?
Ik weet niet meer precies wat ik heb gedaan sinds dit allemaal bij een kennis was een tijdje terug, maar Internetten ging in ieder geval wel op het vaste en op het draadloze gedeeltegertvdijk schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:49:
Ik heb meerdere WAG54G's geinstalleerd, maar WPA PSK werkt overal uitstekend. Waarschijnlijk doe je toch wat fout... Kan je ook echt gebruik maken van Internet als je verbonden bent met je WAG54G in WPA PSK modus en je nergens op je client wat invult?
Zou je jouw instellingen kunnen posten eventueel en waar ik op moet letten ??
Nu draait het allemaal op WEP en MAC filtering en SSID Broadcast uit
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
ik kan nog wel een tip gebruiken, zoals ik al eerder zei is de handleiding een gruwel en dus de volgende vraag, is er wel een firewall op de Tornado en zo ja hoe stel ik die in?
ik zou het bijzonder waarderen als je dit zou willen beantwoorden!!
Je Firewall is puur alleen de NA(P)T functie van je Modem/Router dus je hebt niet echt veel in te stellensurfing john schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:10:
ik kan nog wel een tip gebruiken, zoals ik al eerder zei is de handleiding een gruwel en dus de volgende vraag, is er wel een firewall op de Tornado en zo ja hoe stel ik die in?
Pagina: 1