Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hout Case Mod(foto's), hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag bezig geweest met mijn Casemod van hout.
Nu had ik nog enkele vraagjes.
Is het verstandig om dit met hout te doen? Zo nee, wat kan ik dan beter gaan gebruiken?
(geen dingen als 'lego' roepen aub)
Word dit hout (wat ik nu gebruik) niet extreem heet?
Ik zoek dus mensen met ervaring met het case modden uit hout.
Heeft iemand verders nog tips om deze casemod tot een mooi einde te maken... ?

hier wat foto's

Afbeeldingslocatie: http://img117.exs.cx/img117/5104/simg00049zh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img117.exs.cx/img117/8182/simg00052ie.jpg

Dan had ik nog een klein vraagje...
Ik zoek nog een behuizing van ongeveer de volgende maten.
Liefst een htpc/desktop pc.
35cm lang
45cm breed
9,5 cm hoog

Waar kan ik deze behuizing vinden... Hij mag natuurlijk kleiner zijn dan de hierboven genoemde maten. Alvast Bedankt. _/-\o_

Verwijderd

je kan best hout gebruiken. Als je er maar voldoende fan's in stopt...

Alu is veel koeler.. maar ook moeilijker te bewerken

edit: Waarom maak je hem niet van MDF? Is nog veel mooier ....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 18:15 ]

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 16:44
Waarom is alu koeler, een kast verliest geloof ik minder dan 5% van zijn warmte via het chassis. Daar heb je toch echt luchtstroom voor nodig. Nadeel van hout is dat je nog een keer apart moet gaan aarden en dat het zwaarder is. En alu is net zo bewerktbaar als hout, alleen wat duurder en je moet daarom geen fouten maken.

Wat betreft het casedesign zou ik als ik jou was voor een mATX systeem kiezen. En wanneer je lowprofile gaat gebruiken (9,5 cm) check dan ff welke hardware je erin wil. Wanneer je het voor MCE 2005 gaat gebruiken moet je wel erop rekenen dat de hauppauge mce150 alleen low profile is en dus bij dual tuner je 2 kaarten nodig hebt. Voeding zou ik een wandje tussen plaatsen met de rest van de kast, waarbij voor de voeding de hd's kunnen. DVD doe je dan iets overlappend met moederbord. Voor fan zou ik één 120mm kiezen an de bovenkant en één 80 mm intern die doormiddel van een luchsluis de hd's koel houdt.
just my 2 cents

[ Voor 50% gewijzigd door pretorian_nl op 07-02-2005 18:50 ]

Digital Media Junkie

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Leuk topic, ik was of ben ook van plan om een kast te maken van hout. (file server multi media voor in de huiskamer)
Maar dan een met een houten frame en de beplating van plexiglas of gewoon glas, welke er dan uit geschoven moet kunnen worden. Iemand nog goede ideen om de balken van het houten frame goed met elkaar te verbinden?

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36

Valkyre

Kitesurf FTW!

ik ben ook nog bezig met een houten casemod, en ook al test gedraait. is allemaal goed.

maar ik gebruik 9 mm MDF werkt goed :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/982669

iRacing Profiel

Verwijderd

Op dat 2e plaatje...
Beetje scheef of niet?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:55:
Op dat 2e plaatje...
Beetje scheef of niet?
Ik zag het ja... moet beter afgeschuurd worden....
maar das zo gedaan

Ik heb deze casemod maar weg gedondert ik wil um nu gaan maken van de behuizing van het frame waar het moederbord op zit.
Dus van ijzer. Ik heb hier nog 2 oude pc's ...
Iemand nog tips hoe je het beste met ijzer om kunt gaan... buigen etc ???

Verwijderd

wil je de buitenkant zelf van het ijzer maken??? dit plaat materiaal van pc's is nou niet echt gemakkelijk te bewerken hoor, zeker platen buigen is met de hand nauwelijks te doen.

de enige fout die je met de houten kast hebt gemaakt is dat je geen goedkope mdf heb gebruikt maar triplex.
als je mdf lekker in de grond zet en goed schuurt, of licht nat schuurt krijg je zeker een spiegel glad oppervlak, en het is erg gemakkelijk te bewerken zelfs met schuurpapier.

ik weet niet wat voor kast je hebt, als je een oude desktop kast hebt zou ik zeker de front van mdf of aluminium maken. bij www.metaalwinkel.nl kun je dit zelfs voor je laten maken dit aluminium.

verder succes ermee, ben zelf ook bezig met mijn htpc kast frontje.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je post :)
Ik zie echt totaal af van hout...
Ik zal ook al te denken aan om het frame waar het moederbord op zit. Te gaan inbouwen in een stereo. (zo'n platte)
Maar ik heb hier ook 2 behuizingen. Desktop pc en een staande pc.
Om dit te buigen lukt mij wel.
Zit alleen nog met het probleem hoe ik de voeding/hd goed ga vast maken etc...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 20:58 ]

• Gnuitenjong
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-06-2023

Gnuitenjong

Check:www.lowlands .oma-g.com!

Nou, ik dan ook nog maar een keer. Ik ben dus ook van plan een case te gaan maken van mdf, maar zit te twijvelen over de dikte die ik wil gaan gebruiken. Ik zat zelf aan 12 mm te denken, maar ik lees hier net dat 9 mm ook goed wil, wat kan ik het beste gebruiken?

[CM] Flightcase Mod

Verwijderd

Topicstarter
Dat hout is nou niet echt bepaald lawaai werend...
En ik zou eigenlijk op mijn casemod moeten kunnen gaan zitten.

iets als dit bijv...

Afbeeldingslocatie: http://www.soosarnhem.nl/router/1.jpg

alleen dan platter en dat het frame uit de houtmod er in kan...

iemand tips om dit te bewerken? andere casemods?

Verwijderd

Gnuitenjong schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:10:
Nou, ik dan ook nog maar een keer. Ik ben dus ook van plan een case te gaan maken van mdf, maar zit te twijvelen over de dikte die ik wil gaan gebruiken. Ik zat zelf aan 12 mm te denken, maar ik lees hier net dat 9 mm ook goed wil, wat kan ik het beste gebruiken?
je kunt alles gebruiken denk ik, al zou ik persoonlijk voor de front 12 of 18 mm mdf gebruiken.
heb zelf ook nog een kast met de front van 18, top van 9, zij en achter van 9 mm.
heb zelfs nog een kast voor mijn xbox gemaakt met een 2 lagen plexi glas front.

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Ja, ok, maar zit er een beetje mee dat er ook schroeven in moeten en dat ik niet wil dat het mdf splijt o.i.d, heb hier namelijk geen ervaring mee, vandaar dat ik in eerste instantie voor 12 mm wilde gaan. Voor de voorkant heb ik een stukje traanplaat(2-4 mm), dus dat zit wel goed :)

[CM] Flightcase Mod

Verwijderd

Gnuitenjong schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:40:
Ja, ok, maar zit er een beetje mee dat er ook schroeven in moeten en dat ik niet wil dat het mdf splijt o.i.d, heb hier namelijk geen ervaring mee, vandaar dat ik in eerste instantie voor 12 mm wilde gaan. Voor de voorkant heb ik een stukje traanplaat(2-4 mm), dus dat zit wel goed :)
je kunt mdf ook lijmen, en als je gaat schroeven in de kopse kant het schroevgat eest voorboren om splijten te voorkomen.

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:40
Kaas misschien?

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:44:
[...]

je kunt mdf ook lijmen, en als je gaat schroeven in de kopse kant het schroevgat eest voorboren om splijten te voorkomen.
Wat bedoel je precies met "in de kopse kant" ? Lijmen is misschien ook wel een goed idee inderdaad :)

[CM] Flightcase Mod

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-11 11:56

Ankh

|true

Gnuitenjong schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:49:
[...]

Wat bedoel je precies met "in de kopse kant" ? Lijmen is misschien ook wel een goed idee inderdaad :)
bij V boren dus :)
code:
1
2
3
4
 _v_
|   |
|   |
|   |

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 17:00

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik ben momenteel ook met een mdf-case bezig. Het wordt een HTPC voor in de woonkamer. Ik heb er al veel voorbij zien komen, maar die van mij heeft eis die de meeste andere niet hebben, namelijk: hoogtebeperken. Ik wil niet dat het zo'n kolos wordt. Ik ben aan het proberen niet hoger dan 9cm te worden.

Anyhow, top en bodem van 4mm MDF en zijkanten 12mm. Daar kun je dus gewoon in de kopse kan in schroeven mits je het voorboort zoals hierboven aangegeven. Ik wou dus even bevestigen dat het kan met schroeven, mits je boort van tevoren.

Pics komen eraan, maar moet eerst wat verder komen.

Look behind you! A three headed monkey!

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Oh, ik denk te moeilijk :P Thanks

[CM] Flightcase Mod

• ravenge
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 13:27

ravenge

Wij Schoppen Kont!

MDF werkt erg makkelijk. Veel schuren en plamuren levert het beste resultaat. En zoals dat eigenlijk voor elke mod geld: neem er de tijd voor :)

Mijn CiP is van 18mm MDF de zijpanelen zijn alleen van 9mm maar die zijn alleen voor opvulling en zijn geen onderdeel van het frame.

9mm gaat snel splijten ook met voorboren, je zou er (als je de schroef er indraait) eigenlijk ook nog een lijmklem op moeten zetten voor ondersteuning zodat het niet kan uitzetten.

Suc6 iig :P

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

OK, dan ga ik toch voor 12 mm en misschien dunner voor de zijkanten. Weet je toevallig ook hoeveel mdf weegt per cm² ofzo :P, ben namelijk bang dat m'n case vrij zwaar gaat worden, heb ik vast een idee. Hij wordt denk ik 45x20x45cm (hxbxd)

[CM] Flightcase Mod

Verwijderd

Ik ben zelf met een cube bezig,mdf (9mm) 45x45x45, zeer goed te bewerken en niet al te duur........het enigste nadeel is idd het feit dat het hout niet zo licht is maar als je de juiste dikte neemt valt dat ook wel mee. :)

• Gnuitenjong

Gnuitenjong

Och ja, zo vaak hoef ik er toch geen marathon mee te gaan lopen, dus wat maakt het ook eigelijk uit. Zolang Anton (mn Ikea bureau) hem maar kan dragen :P

[ Voor 1% gewijzigd door Gnuitenjong op 08-02-2005 15:06 . Reden: typo ]

[CM] Flightcase Mod

• thon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-11 12:05
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:25:
Dat hout is nou niet echt bepaald lawaai werend...
En ik zou eigenlijk op mijn casemod moeten kunnen gaan zitten.

iets als dit bijv...

[afbeelding]

alleen dan platter en dat het frame uit de houtmod er in kan...

iemand tips om dit te bewerken? andere casemods?
dat was een router :P
Pagina: 1