ik liep al een tijd rond met het id om een kubus te maken voor mijn server, nu ben ik niet zo'n timmerman
, maar mijn pa wel 
dit word dus mijn eerse echtte CM, op het inbouwen van fans na dan.
ik heb alleen een tekening in mijn hoofd gemaakt,
Wat wil ik!
het gaat mij voornamelijk, om een goede koeling voor mijn HDD's, er zitten een stuk of 8 in.
als je de casemod van recht voren ziet, zit rechts het moederbord verticaal.
en aan de linkerkant komt een rij HDD's boven elkaar (weet nog niet of dat 1 rij of 2 rijen gaat worden.
Wat kost het? tot nu toe
* 1 plaat MDF 9mm van €11.99
* 1 tube houtlijm (was speciaal voor mdf maar ben de naam kwijt) €8.-
* 2 x titanium 120mm fans €12 euro p.s.
waarschijnlijk heb ik de rest al, ik heb nog een zwik 80mm casefans,
misschien wil ik ook nog wel 12 cm fans maar dat is eventueel voor later.
en ik denk dat ik nog een aan + reset knop moet versieren.
Schroeven:
Parker BK 2.9 x 19 (dikte x lengte) € 1.48
Bouten en moeren:
M4 20mm platte kop (30x) €1.39 (is met moeren)
M4 40mm platte kop (10x) €1.49 (is met moeren)
M4 moer € 1.48 (overbodige, maar deze had ik al gekocht)
1 stuk hoealumium 30mm en 3 mm dik 1 meter € 7 .-
1 stuk alumimum 2 meter bij 30 mm ook 3 mm dik €7.- (deze waarschijnlijk overbodig gekocht)
Technische details
de afmetingen:
* 45 cm breed
* 50 cm diep
* 50 cm hoog
de server zit nu nog in een Aopen H700, deze kast wordt uitelkaar gehaald, zodat ik de backplate en de achterkant waar de VGA kaart + PCI uitgangen zitten, in de kubus monteer.
Als ik het goed gezien heb ik kan ik die in zijn geheel uit mijn kast schroeven.
voor het HDD rack , ben ik er nog niet helemaal over uit, ik heb hier nog een zwik oude kasten staan, waar allemaal racks uit kan halen, en natuurlijk die Aopen.
maar dan is het een beetje een samenraapsel van verschillende dingen.
waar gaat ie dan open?
Als je hem van voren ziet, kan de linker kant open, boven aan komen scharnieren, zodat je hem open kan klappen.
wellicht maak ik hier nog een raam in!
Kleuren?
de buitenkant word waarschijnlijk, glimmende zwart.
en de binnekant weet ik eigenlijk nog niet, iemand suggesties?
Window(s)
zoals in de pics te zien is, komt aan de zijkant een window of eigenlijk 2
en nu lijkt het mij ook nog wel leuk om aan de voorkant een kleine breede windows te maken
onder een windwow van ongeveer 10a15 cm hoog, en dan bijna over de hele breedte
Casefans+CCFLs
ik heb nu nog 6 x 80mm fans liggen, er komen een paar aan de achter kant voor de outtake.
waarschijnlijk nog een grootte 120mm fan boven de cpu ook als outtake.
2x 80mm blauwe fan
2x 80mm groene fan
1x 80mm rode fan
ook heb ik nog 2 CCFL's van Recom een rode + groene die komen tussen de driehoeken van het window.
het plan is om zoveel mogelijk te hergebruiken van wat ik al heb, mocht het er uiteinlijk niet uitzien, koop ik dan wel nieuwe, fans zijn toch allemaal dezelfde maat dus dat maakt niks
De Hardware
Specs server
dat word hem
okee dan heb ik natuurlijk wat pics: (zijn ook *Clikable)
om te beginen de plek waar het allemaal plaast vind en mijn PA :):

dan hebben we de voorkant, valt nu nog weinig te zien:

en een mooi overzicht pic, de kant die nog open is word de openkant:

en de H700 die opgeofferd gaat worden:

overigens heb ik die cool drives al lang niet meer, veel teveel ruimte
UPDATE 2
hier zie je dat de bovenkant en de rest van de dunne witte balkjes zijn geplaatst,
gelijmt en geniet

en hier de "deur" met de bij behorende windows
voor een groot deel geschuurd

servertje op dit moment, heb de backplate nodig om te meten

Editje 10-12-04
Heb vandaag de steunbalkjes voor de backplate geplaatst, lijm moet nu drogen, als dit klaar is kan ik gaan kijken hoe alles uitkomt, en gaten gaan zagen voor fans e.d.

Edit 18-12-04
nieuwe binnegekomen mod stuff was nog maar 1 stoffilter
, maar bedacht me net als ik die stoffileters er voor doe zie je dei titanium fan niet meer, dus weet nog niet of ik die ga gebruiken.
de beide 120mm fans komen voorop boven elkaar
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/stuff.JPG[/img]
en de achterkant, de uitgezaagde fanholes, deze zijn 7.5 cm voor 80mm fans, en da backplate,
moeten allemaal nog afgewerkt worden.
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1254%20.JPG[/img]
Edit 28-12-04
Vandaag zijn bijna alle gaten gemaakt en afgewerkt.
Hier onder 2 x CDROM onder elkaar, de bovenset gaat door een een NEC 1300-A gevuld worden,
en die daar onder is gewoon reserver, er morgen maak ik daar ook nog een floppy drive gat.
links de fan controller, deze zorgt voor de 6 fans aan de achterkant.
voor de 2 front fans + CCFL moet ik nog andere schakelaars/knoppen voor verzinnen.
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1282.JPG[/img]
Alle 6 de 80MM blowholes afgewerkt! ook de backplate vorm afgewerkt.
en het PSU gat uitgezaagd.
(alle blowhols + PSU + Backplate gaten zijn uitgefreezed.
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1285.JPG[/img]
hier kan je zien hoe ik de psu ga bevestigen.
dat PSU stuk heb ik uit die Aopen H700A gezaagd, beetje zonde maar goed. is niet anders
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1287.JPG[/img]
6-1-04
Hier zie je het cdrom rack, heb er best lang over na gedacht, maar eigenlijk was het heel simpel
er komt nog wel een stukje horizontale hoekproefiel in ter ondersteuning van de dvdfikker.
[#whatpulse humor]
en ja dat ijsje is zegmaar voor de maat
"kijk zo koel gaat hij worden" (deze kwoot werd mede mogelijk gemaakt door Carlino!)
[/#whatpulse humor]

hier is mijn hdd rack, dit rack beslaat de linker zijde van de hdds, aan de rechter kant komt aan de voorkant een stuk hoekprofiel waar de vorkant van de hdd ingeschoven gaat worden.
aan de achterkant van de hdd's komt een verticale alumium strip.

zowel de HDD Als de CDrom worden alleen aan de rechterkant vast geschroeft, want de schroeven aan de linkerkant kan ik nooit bij wanneer alles in elkaar zit
vraag
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
vragen aan de mede tweakers
ook nog wat vraagjes aan de 1337 CM'ers
oftewel jullie 
omdat de kast van hout is is er weinig aarde?
moet ik van de backplate dan nog een kabeltje naar de voedigng neer leggen? of is de ground in de 20 ATX stekker genoeg?
ditzelfde geld voor de ground in de HDD molex?
ik zat vandaag over de aan knop e.d. na te denken, en nu leek het mij wel leuk om een aan knop met beveiliging te gebruiken.
ik bedoel een ronde knop, en voor dat je die indrutk moet je zon plastic plaatje omhoog schuiven/open doen en dat je dan pas aan kan doen
het volgende plan is dat ie voor 14 januari af is, zodat hij mee kan naar de LAN Illuzion
ik ben van plan om de startpost bij elke update te refrehsen en van pics te voorzien
dit word dus mijn eerse echtte CM, op het inbouwen van fans na dan.
ik heb alleen een tekening in mijn hoofd gemaakt,
Wat wil ik!
het gaat mij voornamelijk, om een goede koeling voor mijn HDD's, er zitten een stuk of 8 in.
als je de casemod van recht voren ziet, zit rechts het moederbord verticaal.
en aan de linkerkant komt een rij HDD's boven elkaar (weet nog niet of dat 1 rij of 2 rijen gaat worden.
Wat kost het? tot nu toe
* 1 plaat MDF 9mm van €11.99
* 1 tube houtlijm (was speciaal voor mdf maar ben de naam kwijt) €8.-
* 2 x titanium 120mm fans €12 euro p.s.
waarschijnlijk heb ik de rest al, ik heb nog een zwik 80mm casefans,
misschien wil ik ook nog wel 12 cm fans maar dat is eventueel voor later.
en ik denk dat ik nog een aan + reset knop moet versieren.
Schroeven:
Parker BK 2.9 x 19 (dikte x lengte) € 1.48
Bouten en moeren:
M4 20mm platte kop (30x) €1.39 (is met moeren)
M4 40mm platte kop (10x) €1.49 (is met moeren)
M4 moer € 1.48 (overbodige, maar deze had ik al gekocht)
1 stuk hoealumium 30mm en 3 mm dik 1 meter € 7 .-
1 stuk alumimum 2 meter bij 30 mm ook 3 mm dik €7.- (deze waarschijnlijk overbodig gekocht)
Technische details
de afmetingen:
* 45 cm breed
* 50 cm diep
* 50 cm hoog
de server zit nu nog in een Aopen H700, deze kast wordt uitelkaar gehaald, zodat ik de backplate en de achterkant waar de VGA kaart + PCI uitgangen zitten, in de kubus monteer.
Als ik het goed gezien heb ik kan ik die in zijn geheel uit mijn kast schroeven.
voor het HDD rack , ben ik er nog niet helemaal over uit, ik heb hier nog een zwik oude kasten staan, waar allemaal racks uit kan halen, en natuurlijk die Aopen.
maar dan is het een beetje een samenraapsel van verschillende dingen.
waar gaat ie dan open?
Als je hem van voren ziet, kan de linker kant open, boven aan komen scharnieren, zodat je hem open kan klappen.
wellicht maak ik hier nog een raam in!
Kleuren?
de buitenkant word waarschijnlijk, glimmende zwart.
en de binnekant weet ik eigenlijk nog niet, iemand suggesties?
Window(s)
zoals in de pics te zien is, komt aan de zijkant een window of eigenlijk 2
en nu lijkt het mij ook nog wel leuk om aan de voorkant een kleine breede windows te maken
onder een windwow van ongeveer 10a15 cm hoog, en dan bijna over de hele breedte
Casefans+CCFLs
ik heb nu nog 6 x 80mm fans liggen, er komen een paar aan de achter kant voor de outtake.
waarschijnlijk nog een grootte 120mm fan boven de cpu ook als outtake.
2x 80mm blauwe fan
2x 80mm groene fan
1x 80mm rode fan
ook heb ik nog 2 CCFL's van Recom een rode + groene die komen tussen de driehoeken van het window.
het plan is om zoveel mogelijk te hergebruiken van wat ik al heb, mocht het er uiteinlijk niet uitzien, koop ik dan wel nieuwe, fans zijn toch allemaal dezelfde maat dus dat maakt niks
De Hardware
Specs server
dat word hem
okee dan heb ik natuurlijk wat pics: (zijn ook *Clikable)
om te beginen de plek waar het allemaal plaast vind en mijn PA :):
dan hebben we de voorkant, valt nu nog weinig te zien:
en een mooi overzicht pic, de kant die nog open is word de openkant:
en de H700 die opgeofferd gaat worden:
overigens heb ik die cool drives al lang niet meer, veel teveel ruimte
UPDATE 2
hier zie je dat de bovenkant en de rest van de dunne witte balkjes zijn geplaatst,
gelijmt en geniet
en hier de "deur" met de bij behorende windows
servertje op dit moment, heb de backplate nodig om te meten
Editje 10-12-04
Heb vandaag de steunbalkjes voor de backplate geplaatst, lijm moet nu drogen, als dit klaar is kan ik gaan kijken hoe alles uitkomt, en gaten gaan zagen voor fans e.d.
Edit 18-12-04
nieuwe binnegekomen mod stuff was nog maar 1 stoffilter
de beide 120mm fans komen voorop boven elkaar
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/stuff.JPG[/img]
en de achterkant, de uitgezaagde fanholes, deze zijn 7.5 cm voor 80mm fans, en da backplate,
moeten allemaal nog afgewerkt worden.
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1254%20.JPG[/img]
Edit 28-12-04
Vandaag zijn bijna alle gaten gemaakt en afgewerkt.
Hier onder 2 x CDROM onder elkaar, de bovenset gaat door een een NEC 1300-A gevuld worden,
en die daar onder is gewoon reserver, er morgen maak ik daar ook nog een floppy drive gat.
links de fan controller, deze zorgt voor de 6 fans aan de achterkant.
voor de 2 front fans + CCFL moet ik nog andere schakelaars/knoppen voor verzinnen.
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1282.JPG[/img]
Alle 6 de 80MM blowholes afgewerkt! ook de backplate vorm afgewerkt.
en het PSU gat uitgezaagd.
(alle blowhols + PSU + Backplate gaten zijn uitgefreezed.
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1285.JPG[/img]
hier kan je zien hoe ik de psu ga bevestigen.
dat PSU stuk heb ik uit die Aopen H700A gezaagd, beetje zonde maar goed. is niet anders
[img=570,,1]]http://members.home.nl/gohan-san/Casemod/PICT1287.JPG[/img]
6-1-04
Hier zie je het cdrom rack, heb er best lang over na gedacht, maar eigenlijk was het heel simpel
er komt nog wel een stukje horizontale hoekproefiel in ter ondersteuning van de dvdfikker.
[#whatpulse humor]
en ja dat ijsje is zegmaar voor de maat
"kijk zo koel gaat hij worden" (deze kwoot werd mede mogelijk gemaakt door Carlino!)
[/#whatpulse humor]
hier is mijn hdd rack, dit rack beslaat de linker zijde van de hdds, aan de rechter kant komt aan de voorkant een stuk hoekprofiel waar de vorkant van de hdd ingeschoven gaat worden.
aan de achterkant van de hdd's komt een verticale alumium strip.
zowel de HDD Als de CDrom worden alleen aan de rechterkant vast geschroeft, want de schroeven aan de linkerkant kan ik nooit bij wanneer alles in elkaar zit
vraag
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
vragen aan de mede tweakers
ook nog wat vraagjes aan de 1337 CM'ers
omdat de kast van hout is is er weinig aarde?
moet ik van de backplate dan nog een kabeltje naar de voedigng neer leggen? of is de ground in de 20 ATX stekker genoeg?
ditzelfde geld voor de ground in de HDD molex?
ik zat vandaag over de aan knop e.d. na te denken, en nu leek het mij wel leuk om een aan knop met beveiliging te gebruiken.
ik bedoel een ronde knop, en voor dat je die indrutk moet je zon plastic plaatje omhoog schuiven/open doen en dat je dan pas aan kan doen
het volgende plan is dat ie voor 14 januari af is, zodat hij mee kan naar de LAN Illuzion
ik ben van plan om de startpost bij elke update te refrehsen en van pics te voorzien
[ Voor 85% gewijzigd door Valkyre op 07-01-2005 03:00 ]