Comeback van de beeldbuis

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:48

AvK

Ready Set Go

Topicstarter
[SEOUL/HAMBURG (ANP) - Het Zuid-Koreaanse elektronicaconcern Samsung gooit een oud wapen in de strijd tegen de platte televisies: de beeldbuis. Maar de nieuwe beeldbuis is veel minder diep dan zijn plompe voorgangers.

Samsung wist bij een televisie met een beelddiagonaal van 81 centimeter twintig centimeter van de gebruikelijke zestig centimeter af te snoepen. Het concern hoopt met de 'slimfit'-televisie op een comeback van de beeldbuis, meldde het Duitse weekblad Der Spiegel.

Niet alleen geldt de kwaliteit nog steeds als beter dan die van de snel oprukkende platte lcd- en plasmaschermen. De nieuwerwetse beeldbuistelevisie is met ongeveer 1000 euro ook de helft goedkoper.]

Grappig bericht.
Schijnbaar ziet Samsung genoeg markt voor dit soort beeldbuizen.
Zou dit ook binnen de computerbeeldschermen een mogelijkheid zijn?
Niet dat ik tegen platte schermen ben of zo, maar je leest nog steeds dat er erg veel mensen problemen hebben met die TFT's. Ook veel goede ervaringen hoor, daar niet van.
Scheelt natuurlijk enorm als je zo'n 20 cm ruimte naar achteren bespaart in geval van zo'n
minder diepe beeldbuis.
En wees nou eens eerlijk: Hoeveel loze ruimte heb jij nog steeds achter je TFT?
Daar had toch makkelijk een stukje beeldbuis kunnen zitten? ;)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Had philips laatst ook niet zo'n soort uitvinding gedaan waardoor de tv veel minder diep was geworden?

Zo word natuurlijk de groei van LCD en Plasma tv's wel tegengehouden.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-08 21:03
Als de energieconsumptie van zo'n buis lager is dan dat van de platte schermen dan maakt het zeker een kans..

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn TFT staat tegen de muur, ik weet niet hoe diep jouw bureau is maar die van mij is niet overdreven groot. Bovendien verbruik je met een TFT minder stroom. Wat mij betreft zijn CRT's techniek uit het verleden.

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46

no comment

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:50

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Volgens mij ging bij grote beelddiagonalen het voordeel van het stroomverbruik toch echt weer terug naar de CRT beeldbuizen hoor :)

Hier stond een dode link.

Verwijderd

ik wil geen tft, CRT all the way :) geen vertragingen, wat ik ook doe, wel goed scerm dan ook, je merkt het altijd dat er vertragin in zit

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Oud bericht, maar inderdaad. AvK heeft helemaal gelijk, als 80cm TV's een diepte hebben van 40cm, dan hebben 19" CRT's waarschijnlijk een diepte van 22cm, dan nemen ze slechts een paar centimeter meer in dan een TFT, maar wel met de voordelen van een CRT, dus altijd 16.7 miljoen kleuren, hogere refreshrate en praktisch geen ghosting. Dat is inderdaad erg interessant. Het enige nadeel van een CRT is dan nog het hogere stroomverbruik.Stel dat de CRT 70 watt meer verbruikt, dan moet iemand eens uitrekenen hoeveel geld je dat op jaarbasis extra kost, volgens mij valt dat wel mee.

Wat ik echter betwijfel is of die nieuwe plattere CRT's wel een scherp beeld geven op hogere resoluties, de lichtstralen worden aan de zijkanten van het scherm simpelweg nog verder gebogen en de vraag is of dit ten koste gaat van de scherpte op hoge resoluties (1280x960, 1600x1200)

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 06-02-2005 13:33 ]

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Worden ze ook minder warm ?? Daar maak ik me weleens zorgen over wat beteft mijn scherm namelijk :)

Misschien wat casefan's tegenaan gooien :+

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Voor mensen die veel grafische dingen doen is het misschien wel handig maar ik denk dat jan met de korte achternaam een plat scherm als een tft/lcd nogsteeds aantrekkelijker vind dan een verkorte crt. Zij zien het verschil toch niet in kwaliteit.

Verwijderd

als in 2012 de poole gaan draaien, dan werkt er geen een beeldbuis meer, die voor het noordelijke halfront is gemaakt, en daar heeft een lcd/tft geen last van, van daar, ze moetten wel.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:42:
als in 2012 de poole gaan draaien, dan werkt er geen een beeldbuis meer, die voor het noordelijke halfront is gemaakt, en daar heeft een lcd/tft geen last van, van daar, ze moetten wel.
:? je beweert dus dat een crt scherm enkel werkt op het halfrond waarvoor ie gemaakt is?

Verwijderd

Lg.philips komt binnenkort met de Superslim beeldbuis.
http://www.lgphilips-disp...lish/newsroom/ces2005.htm

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Ben er wel blij mee, maar inderdaad ook ik vrag me af hoe de scherpte/kwaliteit is op hogere resolutie's. De meeste mensen beweren geen verschil te zien in de tft naast crt, maar zogauw de 2 naast elkaar staan is er wel een degelijk verschil. Maar als toch (voorbeeld) 80% van de mensen op tft overstapt, dan maakt het voor de designers ook niet meer uit of ze op tft of crt werken want het verschil is toch niet te zien!

Maar doe mij maar een crt voor design toepassingen en een beetje internet enzo voor op tft :)

Verwijderd

Grootste probleem van CRT's vind ik niet de diepte maar de convergentie (scherpte ) en de geometrie die verlopen en met de jaren ook achteruit gaan.
Er zijn wel apparaten die het erg lang volhouden ,maar de prijs is er ook naar.

Verwijderd

mimic schreef op zondag 06 februari 2005 @ 17:39:
Ben er wel blij mee, maar inderdaad ook ik vraag me af hoe de scherpte/kwaliteit is op hogere resolutie's.
Ik verwacht niet goed. Omdat het elektronen kanon dichter op het raster zit, heeft hij een grotere hoek af te leggen dan normaliter het geval is bij "diepe" CRT's. De beeldscherpte is daarom waarschijnlijk minder, vooral aan de zijkanten.
Voor normaal TV gebruik schijnt dit echter geen probleem te zijn, door de veel lagere resolutie.

Ook ik wacht met smart op deze TV's, aangezien CRT voor TV gebruik nog steeds veruit superieur is, en gewoon een mooier beeld geeft dan Plasma/LCD. Dit in tegenstelling tot computergebruik, waar een TFT gewoon de meeste pluspunten scoort. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2005 19:01 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dude, in 2012 gaan de polen niet draaien. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar het is echt volslagen flauwekul. Misschien ben je in de war met het verschijnsel dat precessie genoemd wordt? Of ben je van plan in 2012 een gigantische waterstofbom te gebruiken om de aarde resoluut uit zijn baan te helpen?

Ohja: "polen", "halfrond", "moeten".

[ Voor 4% gewijzigd door koraks op 06-02-2005 19:06 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-08 15:26

TommyGun

Stik er maar in!

schnumi schreef op zondag 06 februari 2005 @ 10:50:
Had philips laatst ook niet zo'n soort uitvinding gedaan waardoor de tv veel minder diep was geworden?

Zo word natuurlijk de groei van LCD en Plasma tv's wel tegengehouden.
En maar goed ook. Dingen zijn veels te duur en te veel overbodige functies.

Geef mij maar een good old beeldbuis en dat Samsung dit gaat verbeteren is top. Go Samsung :)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Je moet eens weten hoe partig beeld zo TFT heb, nooit meer verplicht je gordijnen dicht van wegen de reflexi. Super stil beeld, en vele malen scherper. Ik heb digitaal tv via de stelliet en iedereen die ik ken kijkt op van het super scherpe beeld.

Maar ik begrijp wel dat er mensen tegen TFT schermen zijn, het is niet om dat het slechter is, maar dat je het niet kunne betalen en daarom de andere het niet gun. Jalozie....

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:38:
Je moet eens weten hoe partig beeld zo TFT heb, nooit meer verplicht je gordijnen dicht van wegen de reflexi. Super stil beeld, en vele malen scherper. Ik heb digitaal tv via de stelliet en iedereen die ik ken kijkt op van het super scherpe beeld.

Maar ik begrijp wel dat er mensen tegen TFT schermen zijn, het is niet om dat het slechter is, maar dat je het niet kunne betalen en daarom de andere het niet gun. Jalozie....
pff, stakker :/

• Emos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 13:39
CRT is mooi en goed. Maar sinds ik een TFT (2001FP voor de kenners) heb, wil ik niet meer anders. Schitterend gewoon. Minder hitte, minder stroom, minder reflecties. En het scheelt ruimte.
Ach eigenlijk moet iedereen het voor zich zelf weten. Maar ikke? TFT! :)

Emos

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-08 22:58

AirX

Tweak Guru

Skaah schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:02:
Mijn TFT staat tegen de muur, ik weet niet hoe diep jouw bureau is maar die van mij is niet overdreven groot. Bovendien verbruik je met een TFT minder stroom. Wat mij betreft zijn CRT's techniek uit het verleden.
Mee eens :Y)

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Weet iemand al of deze flat-crt's al ergens te koop zijn?Afbeeldingslocatie: http://www.lgphilips-displays.com/english/newsroom/images/Tube%20Snowboard%2001a.jpg

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

CRT's geven mooier beeld, maar de normale consument ziet dat niet. Ze weten het ook niet! Het ding hierboven vind ik maar lelijk. Je kijkt meer naar de behuizing dan naar het scherm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:43:
Je kijkt meer naar de behuizing dan naar het scherm!
Kijk eens op http://www.sony.nl/PageVi...NL&page=ProductSeriesHome, op http://www.consumer.phili...y=NL&catalogType=CONSUMER of http://www.jvc.com/produc...ctId=PRD4208300&pathId=80 en de andere merken. De randen van een CRT zijn meestal niet echt veel breder.

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:10
CRT's geven mooier beeld, maar de normale consument ziet dat niet...
Ja, natuurlijk :Z

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:36

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Welke deel bedoel je -> CRT's geven een mooier beeld of -> maar de normale consument ziet dat niet?

(of het geheel?)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

CRT's geven mooier beeld, maar de normale consument ziet dat niet. Ze weten het ook niet! Het ding hierboven vind ik maar lelijk. Je kijkt meer naar de behuizing dan naar het scherm!
Bij een CRT vallen de fouten (ruis) minder op dan bij een TFT, en ja, TFT zit aan een native resolutie vast.

En heb jij je televisie altijd aan staan? En staat er bij jou in de woonkamer tijdens een romantisch dineetje met je vriendin een grote bak zilverkleurig en niet mooi in het interieur passend te zijn?
Ik vind het scherm wat Xadeon in "Comeback van de beeldbuis" wel mooi, alleen jammer dat hij van die dunne pootjes heeft, lijkt mij moeilijk met het wegwerken van de kabels.

offtopic:
jammer dat ik dit topic niet eerder gezien, dan had ik relevant in de tijd (nu is er een ander onderwerp in het zelfde topic) rene43 kunnen vragen hoe hij zijn televisie ten opzichte van de polen had staan, en of hij als de polen gaan wisselen de TV van de noordmuur naar de zuidmuur, of van de oostmuur naar de westmuur (of vice versa) gaat verplaatsen

[ Voor 24% gewijzigd door Resistor op 20-08-2005 23:11 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:38:
ROFL!!!! :D Tja, ik geef nogal veel uit aan hardware (main-hobby, ik bulk niet van het geld ;)), waarom zou ik dan geen TFT aanschaffen? Mhm, laat ik eens kijken. OHJA! Omdat enkel de native resolutie er fatsoenlijk uitziet en dat er voor zorgt dat je aan 1 resolutie vastzit! :P Tja, ik gebruik nogal verschillende resoluties voor verschillende dingen (lees : spellen). Lijkt me dus een FLINK nadeel. Jouw argument is wel het grappigste stukje tekst dat vandaag mijn netvlies heeft mogen raken btw, kudos daarvoor. Verder ben ik het eens met W1982 > stakker :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 20-08-2005 23:17 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Mister_X
  • Laatst online: 07-04 08:41
HaHa ik kan heus wel een TFT betalen, die dingen kosten oko bijna geen drol meer, maar come on hey! dat je een TFT mooi vind en hebt vind ik prima! ik zou er ook 1 kunnen gebruiken voor me workstation, maar voor me game pc?! noway! CRT geeft echt veel betere kleuren/beeld bij games/vormgeving-design-etc...

Iedereen weet toch wel dat een TFT niet de volle 16miljoen kleuren geeft (heb deze reden nog neit hier kunnen vinden) een CRT=16miljoen kleuren, elke pro-designer/vormgever, dus iemand die grafisch werkt met computers (foto bewerking, maar ook film-montage shit enzo) werken met CRT schermen!

Vraag/zoek zelf maar na, en dat doen ze echt niet omdat ze 'goedkoper' zijn hoor! TFT is gewoon leuk voor de 'computer beneden' waarmee je wat i'net en emailed enzo, uiteraard gebruiken hier veel mensen hem ook voor games, en dat vinden ze gerust ook prima werken! (tja ik zou mijn trots gekochte product ook niet de grond in trappen ;))

• Mister_X
Resistor schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:08:
[...]

offtopic:
jammer dat ik dit topic niet eerder gezien, dan had ik relevant in de tijd (nu is er een ander onderwerp in het zelfde topic) rene43 kunnen vragen hoe hij zijn televisie ten opzichte van de polen had staan, en of hij als de polen gaan wisselen de TV van de noordmuur naar de zuidmuur, of van de oostmuur naar de westmuur (of vice versa) gaat verplaatsen
dat van die polen vind ik ook wazig, zou kunnen dat ie refereert naar de magneten die rondom het beeld buis zitten, maar dan nog vat ik hem niet :)

• NoUser
  • Laatst online: 05-08 14:02

NoUser

For Real ?

Resistor schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 23:08:
[...]

offtopic:
Misschien dat een plek, in de kelder of op zolder een betere positie is. :+
Het intrigeert jou ook, Mister_X ? 8)
Kom op rene43, vertel de details.

[ Voor 8% gewijzigd door NoUser op 21-08-2005 03:16 . Reden: typos ]

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• Mister_X
overigens dat van die kleuren klopt neit wat ik zei, dat neem ik dus terug, zag in ander topic dat ze tegenwoordig wel 16milj kleuren naar het scherm pompen, ander nadeel van TFT is 'dode pixels', een fabrikant presteerd het om een scherm te kopen dat 'eigenlijk' defecten vertoont... en dan die kut garanties derbij (ik heb in compu shop gewerkt) pas bij 3pixels en/op 4 subpixels ofzo kan je pas je garantie claimen, tenzij je hem dus binnen de 8(officieel 30) dagen neit goed geld terug brengt, maar daarbuiten...

@Nouser

ja die reply viel me ook op ja :) vind hem wel grappig, misschien gewoon een droge opmerking van die gast :D en bedoelt ie er totaal niks mee, hoop dat ie nog replyed

[ Voor 17% gewijzigd door Mister_X op 21-08-2005 01:38 ]

Verwijderd

dat vind ik schandalig van die schermen, er moeten zoveel defecten in het scherm zitten, voordat je garantie kunt claimen, met een CRT heb je daar nooit last van, en je hebt geen vertragingen, en geen probleem van backlights die niet helemaal lekker zitten enzo, ik zit nu ook achter een crt dit te typen, en ik zou em niet willen inruilen.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ach ik heb een tft omdat door het schuine dak ik 0,0 cm ruimte achter me monitor heb verder is de resolutie van de een 17" TFT (1280X1024) all-round best wel te doen, dode pixels tja het blijft een vervelend probleem maar je kan er niets aan doen in je verkoop overeenkomst staad dat de tft X aantal dode pixels bevatten of X subpixels, daarom zal je dus als je er geen wilt een garantie voor moeten kopen...
maar kleur echtheid etc dat zie ik en de meeste mensen bij normaal gebruik niet storend, het is soms wel aan wezig als je er een goeie crt naast zet maar ik heb het nog nooit als storend ervaren (oke in spellen als doom3 zie je het wel maar storend...)

maar zeg niet dat iedereen een tft koopt omdat het er leuk uit ziet, nee ik heb hem vanwege het formaat :)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Ik zou het geen slecht idee vinden, ik walg van de garantie op een TFT t.o.v. dode pixel garantie, ik heb gewoon een zero tollerance daarvoor, dat je uberhaupt zoveel sub pixels e.t.c. moet hebben voordat men het omruilt en dan nog doen ze soms moeilijk :r |:(
Bovendien heb ik hier 4 Sony HMD A420 monitoren staan en als ik dat vergelijk met menig TFT is qua scherpte en kleur toch niet echt een TFT scherm dat er tegenop kan, de enige die er een beetje in de buurt komt is van Sony zelf met de HS-95S.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 13:21
Ik vind het beeld van platte TV's afschuwelijk (behalve van heeel goede - dure - exemplaren als DVD of digitaal afgespeeld wordt), trouwens, veel conventionele TVs hebben ook een waardeloze kwaliteit. Ik heb een B&O 4:3 normale TV die overigens een superslank profiel heeft waar ik helemaal tevreden mee ben, en voor de toekomst vind ik dit een mooie ontwikkeling

M.B.T. computer TFT-schermen, ik heb altijd last- 's avonds en 's nachts - van het felle licht dat zo'n ding verstuurt, terwijl als je ze donker zet de kleuren en het contrast naar de haaien gaan (maar dat is voor mij natuurlijk persoonlijk, ik kan niet zo goed naar fel licht kijken)

[ Voor 35% gewijzigd door Stefke op 21-08-2005 11:45 ]

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

stefijn schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:32:
Ik vind het beeld van platte TV's afschuwelijk (behalve van heeel goede - dure - exemplaren als DVD of digitaal afgespeeld wordt), trouwens, veel conventionele TVs hebben ook een waardeloze kwaliteit. Ik heb een B&O 4:3 normale TV die overigens een superslank profiel heeft waar ik helemaal tevreden mee ben, en voor de toekomst vind ik dit een mooie ontwikkeling
dat is waar, plasma tv's vind ik helmaal niets, alleen sommige erg dure LCD geven een echt mooi beeld

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• naftebakje
  • Laatst online: 05-08 12:30
Het probleem nu is wel dat de CRT ongeveer uitontwikkeld is, en daardoor goed en goedkoop is. Met LCD zitten nog heel wat verbeteringen in de pijplijn, hebben ze nog geen tijd genoeg gehad om finetuning te doen en dergerlijke. Zodra de markt wat verzadigd begint te geraken, zullen ze zich moeten onderscheiden, en dus zwaar de kwaliteit proberen te verbeteren van LCD's.

Ik kijk al uit naar de slimme LED backlight, en daarna naar het gebruik van oled schermen. Ook de techniek waarbij elke pixel een CRT op zichzelf is (electronenkanon gemaakt met koolstofnanobuizen) lijkt wel een kanshebber.

We zitten volop in het Betamax/VHS/Video2000 moment qua beeldschermen, daarom kijk ik nog wat da kat uit de boom, tot de technieken niet meer puberen maar wat volwassen geraken :+

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
hmm ik weet niet waarom er nog steeds die bewering bestaat dat crt beter is, je moet tegenwoordig wel een hele dure knappe crt tegenover een tft zetten om beter beeld te geven hoor :P
de tft's van een aantal jaar terug die in de kinderschoenen stonden was dat anders misschien maar de tft's worden steeds maar beter en beter.
ik kijk nu op een 20,1inch ws tft, en het geeft mij het mooiste beeld wat ik ooit op een crt gezien heb! en dan heb ik wel is wat diamondtrons en trinitrons bekeken.
Persoonlijk denk ik dat die platte crt's alleen een kans maken als ze er een beetje strak uitzien, en betaalbaar worden.

want zo'n brede rand als dat ding hierboven zet ik niet op mijn bureau hoor :p

[ Voor 8% gewijzigd door Dnc1n op 21-08-2005 11:53 ]

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Gaat ook een beetje om de looks bij mij.
Heb nu nog een lliyama crt 19 inch en die bevalt mij uitstekend en zolang hij het nog doet word deze niet vervangen.
Toch zal ik bij de aanschaf van de volgende monitor de tft zeker in overweging nemen.
Meer ruimte op mijn bureau is de grootste reden voor die keuze.
Het hangt helemaal af van het prijskaartje wat er aan vastzit en natuurlijk de looks van de monitor zelf.
Want de crt die ik nu heb neemt een behoorlijke ruimte in beslag op mijn bureau.
Verder denk ik dat het kwaliteitsverschil ten opzichte van het beeld van tft en crt de laatste jaren minimaal is geworden.

computer voor alle werkzaamheden

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Persoonlijk hoop ik dat de TFT ontwikkelingen sneller gaan, en CRT gewoon verleden tijd wordt.
In het verleden toen er nog geen goede TFT's waren vondt ik het echt ondingen. Nu sinds 1 week een TFT (BenQ FP937S+) en kan niets anders zeggen dan dat het geweldig is!!

Als ik het geld zou hebben had hier in huis alles vervangen geweest door tft's.

Maar ik moet wel zeggen dat ik de "pc tft's" beter vindt dat wat door moet gaan als "tv tft/plasma"

en ook dat de prijzen wat zakken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-08 18:10

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@Mister_X, NoUser & Resistor:

Vraag 6 van de nationale wetenschaps quiz van 2000:
Nationale Wetenschapsquiz - Vraag 6 - 10

[ Voor 19% gewijzigd door Janoz op 21-08-2005 12:29 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Ik ben nog steeds een tevreden CRT gebruiker, vooral omdat ik graag in 1600x1200 draai, en een TFT met die resolutie is mij domweg te duur vergeleken met een CRT :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Ackermans1973
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
De mening die velen hier neergooien van "Ik hoop dat CRT snel tot het verleden behoort" snap ik echt voor geen meter.

Waarom? TFT, LCD en Plasma is absoluut NIET superieur aan CRT, in geen enkel aspect. Ik heb op werk een TST scherm, en thuis een CRT.

Nou geef mij mijn CRT maar, daar zie ik tenminste niet pixels continu afzonderlijk.

En nee, het is geen super-dure CRT, was zelfs een tweedehandse omdat mijn vorige ineens stuk ging.

Maar ik geloof dat de meeste argumenten hier tot de categorie behoren van:
- nVidia versus Ati
- Intel versus Ati
- MS versus alles
- Windows versus Linux

En daarmee bedoel ik: erg veel onderbuik feiten.

Jij vind TFT beter, fijn voor je, maar begin er geen Jihad over...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dnc1n schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 11:49:
hmm ik weet niet waarom er nog steeds die bewering bestaat dat crt beter is, je moet tegenwoordig wel een hele dure knappe crt tegenover een tft zetten om beter beeld te geven hoor.
Je moet eens de dezelfde prijscategorie nemen, een TFT van € 300 en een CRT van € 300. Wedden dat de CRT op alle fronten wint? :)

Dit is ook de reden waarom ik met belangstelling alle reviews en het 19"TFT topic volg. Ik heb nog geen enkele keer een review gelezen waar een CRT het aflegt tegen een TFT.

Voor de TV eenzelfde verhaal. Mijn Loewe van inmiddels 6 jaar oud geeft een veel beter beeld dan welke TFT of Plasma dan ook. Daarnaast is het design nog eens stukken fraaier..... op de Loewe TFT na uiteraard. :)

ARME AOW’er

• NoUser
  • Laatst online: 05-08 14:02

NoUser

For Real ?

Janoz schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 12:29:
@Mister_X, NoUser & Resistor:

Vraag 6 van de nationale wetenschaps quiz van 2000:
Nationale Wetenschapsquiz - Vraag 6 - 10
Ja, en?
Vraag 6 gaat over of een tv last heeft van bepaalde krachten of niet.
Het gaat mij erom of de poole gaan draaien.

Everything is Energy, Energy is Everything ^ it's nice to be important, but it's more important to be nice

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Guardian Angel schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:14:
[...]

Je moet eens de dezelfde prijscategorie nemen, een TFT van € 300 en een CRT van € 300. Wedden dat de CRT op alle fronten wint? :)

Dit is ook de reden waarom ik met belangstelling alle reviews en het 19"TFT topic volg. Ik heb nog geen enkele keer een review gelezen waar een CRT het aflegt tegen een TFT.

Voor de TV eenzelfde verhaal. Mijn Loewe van inmiddels 6 jaar oud geeft een veel beter beeld dan welke TFT of Plasma dan ook. Daarnaast is het design nog eens stukken fraaier..... op de Loewe TFT na uiteraard. :)
Tjah voorheen (dus voor de superslim-crt's van LG-Philips) waren de 2 grootste nadelen van een crtscherm, het stroom verbruik en de grootte van het beeldkanon(; gewicht). Nu alleen het design nog :P, en ik ga zeker voor een nieuwe superslim-crt ipv een tft.

Afbeeldingslocatie: http://www.i4u.com/images/lg_philips_superslim.jpg

edit: Wat zal het gaan kosten, heeft iemand al een idee?

[ Voor 4% gewijzigd door Xadeon op 21-08-2005 16:41 ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 15:14:
[...]

Behalve op platheid en gewicht!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Maar hij heeft het over het plaatje erboven, waarvan de rand in oppervlakte groter is dan het beeld :/ Tekoop: 40" beeldscherm, viewable: 10". 8)7

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Skaah schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 17:29:
[...]
Behalve op platheid en gewicht!
Ik sjouw niet echt dagelijks met mijn 82 cm TV rond en de kamer is breed zat. :)

Maar daar geef je wél de enige aantrekkelijkheid van een TFT aan, de diepte en het gewicht. Dit is vnl. de reden waarom de mensen ze kopen, het neemt minder ruimte in. Het lullige is dan wel weer dat zij hem wel graag uit zicht willen hebben en dus, net als een CRT gewoon in de kast zetten.

ARME AOW’er

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-07 20:39
Ik ben overgestapt van een 19'' iiyama hm903dt (een van de betere crt's) naar een iiyama h540s (tft)

en ik vind 'm veel strakker beeld hebben...hoger contrast, en meer helderheid....was toendertijd wel een schermpje van 1500e, maar beter dan de beste crt die ik ooit gezien heb...

ohja...ik game er ook nog op

voordeel is ook dat je met een dvi-kabel niks meer aan het beeld hoeft te verstellen.....iedere pixel staat op de juiste plaats...

maar als je prijs/kwaliteit gaat vergelijken is crt idd wat beter, want die tft is 2x zo duur dan m'n vorige monitor, maar niet 2x beter :/ (maar wél beter)

ik zou zeggen: als je het geld er voor over hebt, koop dan een duurdere tft...anders een (goedkopere) crt :)

[ Voor 63% gewijzigd door Mr. Detonator op 21-08-2005 19:14 ]

Pagina: 1