ik wil binnen 3 maanden een HDTV kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
Weet iemand er misschien een? van 17" inch ofzo is mij al groot genoeg want ik wil het voor mijn gaming gebruiken, PS3 word HDTV standaard en PS2 heeft ook al games met HDTV (tekken 4) dus weet iemand misschien een "goedkope" hdtv van 17" die 1080 ondersteund? het gaat me namelijk alleen maar om het gamen dus hij hoeft niet zo duur te zijn, thx voor de reactie alvast :P

(ja ik heb gezocht maar de ene site zei weer dat het wel HDTV was en de andere weer niet, dus ik vraag het liever aan de tweakers die er verstand van hebben)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
je zoekt dus eigenlijk een computermonitor die je via scart ofzo kan aansluiten?

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02-2025
En wat is je budget?
Goedkoop is een ruim begrip.... :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05
Wat wil je nou HDTV of goedkoop :? Alles heeft zijn prijs in deze wereld dus ook HDTV en goedkoop zal het wel neit zijn :P.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Koop een tft monitor van 1280x1024, daar kun je HD 720p mee afspelen. Volgens mij zijn er maar weinig of eigenlijk helemaal geen 17" schermen met een native 1920x1080i resolutie. Je haalt er denk ik ook nauwelijks winst mee t.o.v. 720p

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Tiduz
oh, ik heb een 17" acer AL1711 LCD monitor voor de pc, enig id of het daarop ook kan via een tv kaart ofzo? ik heb al een tv kaart maar die ondersteunt geen HDTV

[ Voor 68% gewijzigd door Tiduz op 05-02-2005 16:32 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Tiduz
ShittyOldMan schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:29:
Koop een tft monitor van 1280x1024, daar kun je HD 720p mee afspelen. Volgens mij zijn er maar weinig of eigenlijk helemaal geen 17" schermen met een native 1920x1080i resolutie. Je haalt er denk ik ook nauwelijks winst mee t.o.v. 720p
Ok, moet het dan perse een 17" TFT/LCD TV zijn of mag het ook een monitor zijn? ik heb nu die cinergy 400 maar die kan helaas geen hdtv, weet niet of er een andere tv tuner is die het wel kan

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ik zou een iets groter scherm kopen dan 17 inch. HDTV komt pas echt tot zijn recht als je een groter oppervlak hebt (je zit dan meestal ook wat verder weg van de tv) verder zou ik in jouw geval dan aanraden om een beeldscherm te kopen en een HDTV videokaart. Je bent dan over het algemeen een stuk minder kwijt dan als je een hdtv koopt.

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Tiduz
ok, het beeldscherm heb ik al voor de pc, Welke HDTV videokaart raad je me aan dan want ik heb er nog geen een kunnen vinden :S

Verwijderd

Waarom sluit je hem niet aan via DVI _/-\o_ .

• Tiduz
geen flauw idee hoe dat werkt enzo. ik heb een Radeon 9800 pro, Denk niet dat DVI progressive scan ondersteunt?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik zou even afwachten of achterhalen wat voor uitgang die ps3 heeft, en dan een soortgelijke tv of input kaart voor de pc kopen. Als het HD via component uitgang is dan heeft ati dacht ik een HDTVkaart. Anders zijn er nog wel andere scaler kaarten met HD ingang maar die zijn verrot duur. Heeft die ps3 een dvi uitgang dan sluit je 'm direct aan.
(een pc monitor bedoel ik inderdaad)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Tiduz
oke, dan wacht ik er wel op, tegen die tijd zullen de HDTV dan ook wel goedkoper zijn, ik irriteer mer er alleen aan dat als ik een PS2 spel op mijn monitor speel dat het dan 640x resolutie is, op TV merk je dat niet zo erg, jammer dat er geen manier is om het up te scalen naar mijn monitor resolutie :s

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Samsung maakt TFT/LCD scherm van 15.1" pf 15.4" met een resolutie van 1920x1200.
Het is breedbeeld verhouding en deze schermen zijn meestal te vinden in de laptops van dell.
Ik heb zelf de dell 8600c met dat scherm en hdtv ziet er gelikt uit :)

Er is een merk die deze schermen ook gebruik voor normale computer schermen.
Zijn alleen erg $$.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 15:49
ati maakt volgens mij een hdtv out kaart. voor hdtv in moet je even kijken naar de haupage kaartjes die schijnen wel goed te zijn.

verder komt het slechte beeld op een monitor door het feit dat monitoren progressive signaal op je scherm toveren. Probeer je refres rate is op 43hz interlaced of 47 interlaced te zetten. Ik vind dit altijd zoveel geweldiger (moet je de resolutie wel terugkrikken naar 800*600)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
Tiduz schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:04:
geen flauw idee hoe dat werkt enzo. ik heb een Radeon 9800 pro, Denk niet dat DVI progressive scan ondersteunt?
Sterker nog, het is typisch dat je met DVI alleen maar progressive signalen gebruikt. Interlace is wel mogelijk, maar komt slechts heel mondjesmaat voor.
Tiduz schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:09:
oke, dan wacht ik er wel op, tegen die tijd zullen de HDTV dan ook wel goedkoper zijn, ik irriteer mer er alleen aan dat als ik een PS2 spel op mijn monitor speel dat het dan 640x resolutie is, op TV merk je dat niet zo erg, jammer dat er geen manier is om het up te scalen naar mijn monitor resolutie :s
Er zijn wel degelijk een behoorlijk aantal scalers te krijgen hoor die het 15Khz PS2 signaal naar 31+Khz upscalen. Een aantal pakt zelfs het vieze composite van de PS2, dat wordt erg lelijk. Maar zelfs met RGB is het upscalen nog niet erg denderend, zeker niet voor de interlaced games (640*480i NTSC -> 640 * 480 VGA, of 720*576i PAL -> 800 * 600 VGA). Je krijgt dan allemaal ghosting effects (2 halfbeelden doorelkaar).

Er zijn wel scalers met goede deinterlace filters, maar die zijn duurder, en het blijft niet echt mooi. Wat je eigenlijk wilt is gewoon native displayen. De PS2 kan dat, maar belachelijk weinig games maken daar gebruik van. Tekken 4 is inderdaad een voorbeeld. Wat dat betreft deed sega het met de DC stukken better, daar waren bijna alle games in vga.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat ZEER WAARSCHIJNLIJK de VGA/HDTV uitgang op de europese PS3 disabled zal zijn. Men (de industrie) gaat er vanuit dat europeanen hogere resolutie signalen niet waarderen omdat we hier geen HDTV uitzendingen hebben. Dat er al miljoenen schermen in de huiskamers staan die die signalen in principe weer kunnen geven (VGA monitoren om de algemen term te gebruiken voor CRTs met d-sub/sub-d aasluitingen en LCDs met DVI), vergeet men liever maar.

Ter vergelijking:

HDTV (via component) is disabled op de europese versies van de ATI kaarten. Amerikanen kunnen gewoon een aparte TV out kabel kopen voor HDTV.

Zelfde verhaal voor de gamecube. HDTV kabel mag hier niet verkocht worden (geldt als illegale import van Nintendo) en de PAL GC games hebben een extra beveiliging tegen HDTV.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-01 20:09

GeJe

Je...

flowerp schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:24:
[...]

Waar je ook rekening mee moet houden is dat ZEER WAARSCHIJNLIJK de VGA/HDTV uitgang op de europese PS3 disabled zal zijn. Men (de industrie) gaat er vanuit dat europeanen hogere resolutie signalen niet waarderen omdat we hier geen HDTV uitzendingen hebben. Dat er al miljoenen schermen in de huiskamers staan die die signalen in principe weer kunnen geven (VGA monitoren om de algemen term te gebruiken voor CRTs met d-sub/sub-d aasluitingen en LCDs met DVI), vergeet men liever maar.
Ik hoop echt niet dat je daarin gelijk krijgt. Maar ik vind het zeker een advies op even te wachten. Het kan maar net gebeuren dat de ps3 met een eigen formaat signaaloverdracht komt en dan zit je met je dikke uitgave voor een beamer of een lcd. Ik wacht iedergeval nog even. Ik verwacht dat volgende jaar de prijzen van 1080p beamers identiek zijn aan de huidige 720 beamers. Dus ik zou het nog niet doen.

Vandaag is het feest en morgen ook.

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 02:01
GeJe schreef op zondag 06 februari 2005 @ 11:35:
[...]

Ik hoop echt niet dat je daarin gelijk krijgt.
Voor de genoemde apparaten is het dus al werkelijkheid, waarbij de gamecube in precies dezelfde markt zit. Hoewel ik weinig naar de xbox kijk, dacht ik dat bij deze ook de europese versie beveiligd is tegen HDTV in zowel de software als de hardware (maar dit zou ik eens op moeten zoeken).
Maar ik vind het zeker een advies op even te wachten. Het kan maar net gebeuren dat de ps3 met een eigen formaat signaaloverdracht komt en dan zit je met je dikke uitgave voor een beamer of een lcd.
Een heel eigen formaat zal het niet zijn, maar wel eigen genoeg zodat je het niet direct op je monitor kunt aansluiten.

Voor de analoge signalen ligt VGA en HDTV erg dicht bij elkaar. VGA een normaal RGB signaal maar dan met hogere frequenties, terwijl HDTV in de praktijk meestal een YCbCR (ook wel YPbPr of component genoemd) signaal is met een hoge frequentie. Vanuit technisch oogpunt is het jammer dat dit verschil geintroduceerd is: het had absoluut niet gehoeven. Het is er gekomen (waarschijnlijk) zodat de TV industrie dure nieuwe apparten kan verkopen, terwijl de consument eigenlijk gewoon de miljoenen VGA monitoren had kunnen gebruiken.

In het digitale domein ligt het ook dicht bij elkaar: DVI en HDMI is practisch hetzelde, maar de industrie moest zonodig het onderscheid tussen computer en entertainment kunstmatig in stand houden. :(
Ik wacht iedergeval nog even. Ik verwacht dat volgende jaar de prijzen van 1080p beamers identiek zijn aan de huidige 720 beamers. Dus ik zou het nog niet doen.
Voor beamers loont het inderdaad om even te wachten. De goedkope beamers zitten allemaal op 800*600 of 720*576 oid. Diegene met hogere res zijn meteen minimaal 4x zo duur.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik ben uiteindelijk van plan ook voor een HDTV te gaan, voor gaming en films. Ik heb geen idee hoe belangrijk en wat "HDMI, Full HD,HD ready" allemaal inhoud. Wat ik wel gehoord heb is dat
het schijnt dat Full HD gewoon het beste is wat je kan hebben voor HDTVs. Maar dat dit
ook behoorlijk duur is nog.

Persoonlijk ben ik niet van plan voor een tv 1000 euro of nog meer neer te leggen.
Laatst zag ik op een bushokje een advertentie van een HDTV(ik geloof Philips) en die
kostte 600 euro..helemaal niet gek ,maar is het wel HD ready,HDMI (voor Xbox360)?
Dat heb ik niet gechekt. Stel ik wil voor eentje gaan die Full HD is....die zijn zeker niet onder de 1000 te vinden he? Any advice ?

Verwijderd

Kicken van 2 jaar oude topics voor een loze reply is wordt niet gewaardeerd, tevens zijn we niet erg gediend van "wat-moet-ik-kopen"-topics/vragen. Als je graag wilt dat iemand je handje vasthoud tijdens je aankoop raad ik je aan eens in de winkel te gaan kijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.