DNS / Internet problemen

Pagina: 1
Acties:

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 10:41
Hoi,

Ik zit met het vervelende probleem dat ik mijn 2 site's bijna nooit kan bezoeken. De tijden dat ik mijn site's wel kan bekijken varieren heel erg. Zo deden ze het gister-avond ron 8 uur en vanmorgen rond 10 uur. Maar nu (zoals 90% van de tijd) doen ze het gewoon niet.
Het gaat om deze 2 site's:
--Knip--
--Opgelost--dus--weg--gehaald--ivm--privacy--
(Ja ze zijn leeg omdat ik het account heb laten reseten, d8 misschien gaan ze het dan eens normaal doen). Ik heb ook wel eens gedacht dat het aan de hosting / cjb.net ofzo licht maar nee. Als ik anderen (die geen HetNet / Planet) hebben vraag of de site het doet, dan doen ze het normaal. Ook via site's zoals www.proxify.com en http://alertra.com/spotcheck.php doen ze het perfect.
Als ik beide site's ping krijg ik ook geen ip terug. Dus ik concludeer dat de DNS server van HetNet / Planet voor geen meter functioneerd. Alhoewel andere site's op dezelfde server zoals www.netforce5.com doen het super. Of ze hebben problemen met de verbinding naar cjb.net ofzo? Ik heb ook al vaker gemaild naar HetNet en hun duidelijk het probleem uitgelegd dat het alleen maar voorkomt bij mensen met HetNet / Planet. Het enigste wat ze kunnen zeggen is:
-Welke browser gebruikt u?
-Wat voor OS hebt u?
-etc

Is mijn conclussie goed dat het aan HetNet / Planet licht? Of toch iets anders?

[ Voor 6% gewijzigd door Westereen op 08-07-2005 17:38 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wowwww....... nslookup/tracert/ping => Allemaal niks :|

Planet Comfort achter Alcatel 510

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Westereen
nero355 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:36:
Wowwww....... nslookup/tracert/ping => Allemaal niks :|

Planet Comfort achter Alcatel 510
Mja daar leef ik dus al maanden mee :(
Hier HetNet adsl surfen (zelfde servers als Planet) achter 510 iv4.
Vreemd he dat er allemaal niks uitkomt en alleen maar bij Planet / HetNet. Met de site's in de openingspost geen problemen, mensen met Chello / Xs4all / Wanadoo / @home / Tiscalli geen problemen :z

• Westereen
Blijkbaar stoort die dns wel vaker vind via google ook allerlei dingen op status pagina's van webhosters dat er problemen zijn met dns van planet. Ook op GOT zijn er wel topics over:
het is weer zover planet heeft weer eens DNS problemen
[rml][ ADSL] Problem met DNS planet?[/rml]
Planet DNS
ADSL+ Planet + DNS + WANHOPIG !

Nu vraag ik mij af hoe stel ik een andere dns in een speedtouch 510/608?
Iemand van de MOD's was toch ook medewerker op de helpdesk van Planet/HetNet wie is dat? Misschien kan ik die beter eens persoonlijk gaan mailen, heb ik tenminste geen robot aan de lijn. Ik heb ook al eens contact opgenomen via de mail met de storingsdienst maar dan krijg ik gewoon niks terug. Blijkbaar staat er een commando ingesteld alleen als er iets in het bericht staat als: adsl wil niet inloggen in moskou laten ze het bericht door alle andere mails gaan naar de spam :Y)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Westereen schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:46:Nu vraag ik mij af hoe stel ik een andere dns in een speedtouch 510/608?
Bij je DHCP Pool instellingen handmatig bijvoorbeeld de DNS van XS4ALL ofzo inkloppen :)

Wel effe alle leases eerst deleten want dan pas kan je de DHCP Editten en saven .... don't forget SAVE ALL he ;)

/EDIT : LOL Plaatje :

Afbeeldingslocatie: http://bulfire.free.fr/510V4_Screenshot/Config%20DHCP.PNG

Daar dus ^^

[ Voor 16% gewijzigd door nero355 op 05-02-2005 17:43 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Westereen
Ah jah dat werkt. Nu alleen nog de vraag wanneer gaat Planet / HetNet wat aan hun DNS doen of wie weet meer van dit probleem af?

• Westereen
Ik moet dit topic maar weer kicken :'( . De site's hebben een tijd goed gefunctioneerd, maar sinds vandaag weer problemen. Is er ook een speciale DNS afdeling (net zoals abuse) bij HetNet / Planet wan't de helpdesk vraagt alleen maar domme dingen.

• BIM
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:49

BIM

Nothing interesting

Hmm... 2 weken geleden heb ik ook bij een kennis hetnet adsl met wifi geinstalleerd.
Wordt ik continu gebeld... "kan zoekpagina niet vinden".
En dat de mail niet opgehaald kan worden.

Ik begin er ook aardig van te balen.

Heeft iemand een idee wat het standaard user/pass van die wireless 11b speedtouch modems is?
(en kan dat via wifi of moet dat cabled) Ik weet al wel dat het 10.0.0.138 is maar
bij het installen kwam ik er iig niet bij.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nero355 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:42:
Bij je DHCP Pool instellingen handmatig bijvoorbeeld de DNS van XS4ALL ofzo inkloppen :)
Niet doen. XS4all staat al maanden geen gast gebruik van de dns servers meer toe.

Je zal dan enkel nog antwoord krijgen als de gevraagde hostname toevallig nog in het cache zit. Dit veroorzaakt dan weer precies de problemen die de TS heeft. Slechts af en toe de site kunnen bezoeken.

Verwijderd

Westereen schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 17:05:
Ik moet dit topic maar weer kicken :'( . De site's hebben een tijd goed gefunctioneerd, maar sinds vandaag weer problemen. Is er ook een speciale DNS afdeling (net zoals abuse) bij HetNet / Planet wan't de helpdesk vraagt alleen maar domme dingen.
welke domme dingen dan?

• Westereen
-Welk OS heeft u?
-Wat voor browser heeft u?
-Welk modem heeft u?

etc.

Ik ondervind momenteel geen problemen :)

@BIM: Bij elke site? Krijg je wel pingen?

Verwijderd

Westereen schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:35:
-Welk OS heeft u?
-Wat voor browser heeft u?
-Welk modem heeft u?

etc.

Ik ondervind momenteel geen problemen :)

@BIM: Bij elke site? Krijg je wel pingen?
tsja, het is helaas niet zoals bij een auto waar de monteur de auto ziet staan en meteen ziet welk type het is, hoe groot de motor is en welk type koppeling er gebruikt wordt.
Beetje basis informatie om inzicht te krijgen in het systeem en de kennis van de klant is altijd wel prettig.
Pagina: 1