[Internet] Lage Ping En Hoge Internetsnelheid?

Pagina: 1
Acties:
  • 529 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94768

Topicstarter
Het probleem ff snel uitgelegd:
Ik wil graag een lage ping(ik online game erg veel) en mijn broer download veel.
Wij hadden eerst @home maar daar had ik een ping van 150(duurste abo). Toen zijn we dus overgestapt naar Demon(8192/1024). Qua download snelheid zit het daar wel snor :) maar qua online gaming is het een drama. Ik heb hiermee lag, lag en nog eens lag! Dat ff uitgelegd, ik hoor bij de laagste ping van de server(20-30) maar echt om de halve minuut(of als er een enemy voor me staat) heb ik lag(ping naar 300+) en moet ik dus ongeveer 10 seconden wachten :( . Het word nog erger, ik moet ongeveer elke 15 minuten opnieuw connecten omdat het internet 'wegvalt'. Dit heb ik met alle games, CS, UT2k4, Battlefield. Ik heb demon gebeld en hun probleem is bij hun bekend en ze zeggen dat ze er aan werken maar er is nog geen vooruitgang geboekt.
Mijn vraag is dus, is er een abbonement waarmee je een hoge internetsnelheid hebt en GEEN lag? Of, is het mogelijk om 2 abbonmenten per huisadres te krijgen?
Wij dachten zelf aan de abbonmenten van XS4ALL Fast voor 80 euro per maand. Als iemand hier goede ervaring mee heeft, laat maar horen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 15:02

Collaborator

You! Cake or Death?

wanadoo heb ik nog nooit problemen mee gehad met light zelfs! (ping van 16, gemiddeld 30 bij buitenlandse servers.)

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TheEvilCuber schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:52:
wanadoo heb ik nog nooit problemen mee gehad met light zelfs! (ping van 16, gemiddeld 30 bij buitenlandse servers.)
Die kost ongeveer 30 euro per maand en zoiets heb ik dus nodig, dus dan blijft de vraag, kan je 2 abonnementen krijgen voor 1 adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:12
Verschillen je pingtijden van als je broer wel of niet download. Zitten er dan verschillen in lees dan het volgende. Misschien dat het ook voor pingtijden nuttig is

Consumenten routers kunnen meestal 256 gelijktijdige verbindingen managen. Bv. E Mule staat standaard op 800 gelijktijdige verbindingen ingesteld. Dat is dus veel te veel.

Breng de gelijktijdge verbindingen van het p2p programma wat hij gebruikt terug tot 150. Dat werkt goed. Bij mij in huis heb draaien een huisgenoot en ik E Mule met beiden 75 gelijktijdige verbindingen. Dan is er nog voldoende surfsnelheid voor anderen over.

Geeft niet teveel uploadcapaciteit aan de p2p client. E Mule staat standaard op 80%. Dat is echt teveel. 10 KBytes/s is hier voldoende. Overbodig te zeggen dat dit ook bij mij en de huisgenoot zo staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
de oplossing zit niet in de internetverbinding, maar in de router: koop een router met QoS ondersteuning.

(of je kan natuurlijk een router-pc bouwen en linux en Wondershaper erop draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EricJH schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:06:
Verschillen je pingtijden van als je broer wel of niet download. Zitten er dan verschillen in lees dan het volgende.
Nee dat maakt niet uit, als mijn broers pc uit staat en ik ga gamen, nog steeds lag :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-06 21:36

slaay

Natuurbeleven.com

Lijkt weer op een probleem dat je te ver van de centrale woont en je modem om de xx aantal minuten/seconden op een lagere snelheid probeert te trainen.

Probeer eens een ander modem, bijv. de speedtouch modems trainen een stuk lager dan andere modems, maar hiermee voorkom je wel dat het modem de verbinding blijft verbreken voor het lager trainen van de snelheid.

Welke snelheid traint je modem momenteel? Kijk ook eens meteen nadat je een hoge ping van >300 ms hebt gehad. Welke trainingssnelheid heb je dan.

Houd dit eens een tijdje bij. Dan wordt meteen duidelijk als de afstand centrale - jouw aansluiting te groot is / probleem van je modem.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Is dit niet gewoon het Demon @ BBned netwerk probleem :?

Daar kan je namelijk niks aan doen ;)

Hoewel...... misschien dat ze je @ BabyXL/Tiscali Wholesale kunnen overzetten ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 18-06 00:38
bigfoot1942 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:07:
de oplossing zit niet in de internetverbinding, maar in de router: koop een router met QoS ondersteuning.

(of je kan natuurlijk een router-pc bouwen en linux en Wondershaper erop draaien)
Op dit moment hebben we een smc 2804WBR maar op de site van smc staat niets over QoS bij deze router de mag ik er vanuit gaan dat er geen QoS op zit?

Wat voor router ondersteunt QoS dan wel? De linksys WRT54G? Of moet ik opzoek gaan naar een duurdere router? Met @home hadden we wel dezelfde router....(hij gaat binnenkort dood denk ik dus er moet waarschijnlijk toch een nieuwe komen :P )

Over het overstappen naar tiscali, dat heb ik volgens mij al eens gevraagd aan de helpdesk maar dat kon toen niet/wilden ze niet :( ....

Ik ben trouwens de broer van IceFreak...

[ Voor 6% gewijzigd door 3p0x op 05-02-2005 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

amd_at_primus schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:45:
Over het overstappen naar tiscali, dat heb ik volgens mij al eens gevraagd aan de helpdesk maar dat kon toen niet/wilden ze niet :( ....
Waarom ?? Je blijft dan toch gewoon Demon klant alleen dan op een ander ADSL netwerk :? Of ben je korter dan 1 jaar abbonnee ??

Dan komen er teveel kosten bij kijken enzo...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 18-06 00:38
nero355 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 17:38:
[...]

Waarom ?? Je blijft dan toch gewoon Demon klant alleen dan op een ander ADSL netwerk :? Of ben je korter dan 1 jaar abbonnee ??

Dan komen er teveel kosten bij kijken enzo...
Toen was ik 2 maand lid ongeveer... kan maandag ofzo wel ff bellen misschien dat het nu wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
EricJH schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 14:06:
Consumenten routers kunnen meestal 256 gelijktijdige verbindingen managen. Bv. E Mule staat standaard op 800 gelijktijdige verbindingen ingesteld. Dat is dus veel te veel.
De standaard ADSL router, de Speedtouch 510, kan meer dan 256 gelijke connecties aan. Laatste testte ik het en kwam ik in ieder geval boven de 300 uit. :o :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02:12
DataBeest schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:41:
[...]

De standaard ADSL router, de Speedtouch 510, kan meer dan 256 gelijke connecties aan. Laatste testte ik het en kwam ik in ieder geval boven de 300 uit. :o :P
Interessant. Ik gebruik ook de Speedtouch 510 (firmware v4.2.7 de laatste). Hoe meet je dat en welke firmware versie heb jij? Ik wil het namelijk hier ook even nagaan. Handig om te weten daar ik een internet verbinding deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
EricJH schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 20:49:
[...]

Interessant. Ik gebruik ook de Speedtouch 510 (firmware v4.2.7 de laatste). Hoe meet je dat en welke firmware versie heb jij? Ik wil het namelijk hier ook even nagaan. Handig om te weten daar ik een internet verbinding deel.
Gewoon lomp veel connecties open zetten (FTP, Bittorrent), vervolgens via netstat de connecties laten tonen. De regels kun je gaan tellen, maar als je de output naar een file laat schrijven kun je het aantal regels (= connecties) laten tellen door een tekst editor. Onder Windows: start > run > cmd > 'netstat > c:\dump.txt').
Ik heb ook de nieuwste firmware.

🌞🍃

Pagina: 1