R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Heb je de OM FAQ al doorgenomen, en met name Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Bad sectors: wanneer er eenmaal bad sectors op de schijf zijn gevonden, dan kun je er de donder op zeggen dat er meer zullen volgen. Hetzij al na een dag, anders pas na enkele maanden. Het beste is dus om zo snel mogelijk de data te backuppen en schijf in te ruilen.
Let op: indien je nog garantie hebt, ga beslist niet proberen om in geval van bad sectors de schijf zelf op te lappen met behulp van een Low Level Format. Sommige leveranciers trekken dan de garantie in. Mocht je daarentegen geen garantie meer hebben, dan kun je wel een poging wagen om een Low Level Format te doen met behulp van het diagnosetooltje van de harddiskfabrikant. Alle Bad Sectors worden dan gemarkeerd en er worden nieuwe sectors vrijgegeven uit de reserve-schijfruimte (ongeveer net zo groot als 0,5% van de schijfruimte). Alle Bad Sectors en vrijgegeven nieuwe sectors worden geregistreerd in de firmware van de harddisk.
Misschien ook wel handig om te melden. Het gebeurt altijd op partitie d: ( 2 van 2 )
C: heb ik nooit voornij zien schieten. Ook defragmentatie is niet meer uit te voeren want dan staat er dat checkdisk in de planning staat en daarfoor kan hij niet degraggen.
FAQ heb ik doorgelezen maar jij zegt dus dat het bad sectors zijn? ik weet dat niet hoor ik zei zomaar wat
, je quote wel een leuk stukje maar kan ik hiet uit concluderen dat het bad sectors zijn?
Dus moet ik mijn schijf naar de fabrikant sturen? ( 5 maanden oud )
C: heb ik nooit voornij zien schieten. Ook defragmentatie is niet meer uit te voeren want dan staat er dat checkdisk in de planning staat en daarfoor kan hij niet degraggen.
FAQ heb ik doorgelezen maar jij zegt dus dat het bad sectors zijn? ik weet dat niet hoor ik zei zomaar wat

Dus moet ik mijn schijf naar de fabrikant sturen? ( 5 maanden oud )
[ Voor 6% gewijzigd door OMD op 05-02-2005 13:10 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
In je topicstart geef je aan dat hij een poosje bezig is met de bad sectors te controleren... die horen er sowieso niet te zijn.
Je kan het alsnog controleren door 'chkdsk d:' te draaien. Ook kan je het diagnostic tooltje van de fabrikant even draaien, die zal waarschijnlijk ook aangeven dat de disk niet optimaal meer werkt.
Als ik jou was zou ik gewoon naar de winkel gaan waar je 'm hebt gekocht. Het is hierbij vrij duidelijk dat de disk stuk is. Een winkel met redelijke service geeft vaak direct een nieuwe mee.
Als ik jou was zou ik gewoon naar de winkel gaan waar je 'm hebt gekocht. Het is hierbij vrij duidelijk dat de disk stuk is. Een winkel met redelijke service geeft vaak direct een nieuwe mee.
heb hem gekocht bij Mycom, ga zometeen gelijk even terug. THNX
Ik heb dit probleem ook een keer gehad. Ik moest via de XP cd booten, dan naar de recovery console gaan. Als je eenmaal bent ingelogd op je XP installatie moet je het volgende typen voor elk partitie of de partitie die telkens gecontroleerd wordt: chkdsk /r C (uitgebreide test).
Grote kans dat dit de oplossing is.
Grote kans dat dit de oplossing is.
Pagina: 1