Wel internet, geen msn (wlan)

Pagina: 1
Acties:

• Rax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 18:17

Rax

Webdevver

Topicstarter
Ik heb een dell latitude d505 met ingebouwde wnetwerkkaart (54mbit?). Daarnaast een sitecom w025 wireless router (11mbit.) Als ik met mijn laptop op het wlan ga dan maakt hij prima verbinding. Alleen als ik me inlog op msn dan kan ik tegen niemand praten (en niemand tegen mij) en dan valt msn naa een minuut weer weg. Ook internet werkt niet goed, ik moet vaak 2× op een link op internet sites klikken voordat hij ernaartoe gaat (ligt niet aan de sites.) Als ik bij iemand anders op het draadloze netwerk ga ondervind ik geen problemen.
Ook als ik met mijn laptop op het lan van mijn router ga ondervind ik geen problemen...
Er zijn hier ook nog 2 andere computers die via wlan verbonden (11mbit netwerkkaart) zijn met die router, zij ondervinden echter geen problemen :S
Weet iemand wat het probleem kan zijn?

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 21:19
Is het singaal misschien niet sterk genoeg?

Hoever zit je van de router af en wat is de verbindings kwailiteit (volgens Windows)?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

rax666 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 12:19:Er zijn hier ook nog 2 andere computers die via wlan verbonden (11mbit netwerkkaart) zijn met die router, zij ondervinden echter geen problemen :S [Is een IRC smilie Moddies/mede GoT'ers don't shoot :P ]
Je zegt dat je Router 11 Mbps is en die 2 PC's ook @ 11 Mbps zitten dus ik zou zeggen zet je WLAN kaartje is zelf handmatig op 11 Mbps :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
ik zit compleet op de router met mijn laptop ;) dus aan het signaal ligt het niet. Ik heb hem ook al op 11mbit proberen te zetten, dit helpt echter niet:(

[ Voor 8% gewijzigd door Rax op 05-02-2005 16:09 ]

Verwijderd

dit zijn bekende problemen met WLAN. Waarscijnlijk werkt je Norton Update ook niet na behoren en kan je verschillende pagina's niet openen.
Je kan proberen je MTU te verlagen, dit wil wel een helpen. Zie volgend topic voor meer info.

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
MTU verlagen werkt ook niet :(, betekent dit dat ik een nieuwe 54mbit router nodig heb?

[ Voor 149% gewijzigd door Rax op 10-02-2005 12:42 ]

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwe 54mbit router (ook sitecom). Dit werkt ook helaas niet:( Iemand anders heeft een 54mbit medion wireless router en daar werkt het wel:? Iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Kan je het eens met een kabeltje proberen ipv draadloos en dan zien wat er gebeurd? Misschien is je internet verbinding van je provider wel gewoon brak?

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Als ik de laptop via lan op de router aansluit werkt het wel gewoon prima...

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Het lijkt alsof hij steeds de verbinding heel even verbreekt. (al zegt hij dat niet.) Want ook als ik via het netwerk naar de laptop probeer te kopieren blijft hij tijdens het kopieren stilstaan. En als ik door de mappen blader op een andere pc (via de laptop) dan blijft hij soms hangen (ie reageert dan niet meer alsof de verbinding eruit ligt)
De netwerkkaart wat erin zit is:
broadcom bcm4306kfb wireless miniPCI

Verwijderd

rax666 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:44:
Het lijkt alsof hij steeds de verbinding heel even verbreekt. (al zegt hij dat niet.) Want ook als ik via het netwerk naar de laptop probeer te kopieren blijft hij tijdens het kopieren stilstaan. En als ik door de mappen blader op een andere pc (via de laptop) dan blijft hij soms hangen (ie reageert dan niet meer alsof de verbinding eruit ligt)

Verwijderd

rax666 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:44:
Kijk eens naar de energie-beheer-instellingen van je
wifi-kaart op de laptop.
Staat waarschijnlijk op 'AUTO SAVE' of 'MAX SAVE'

Probeer deze uit te zetten (DISABLE) en kijk eens
of dat verbetering brengt.......

• Rax

Rax

Webdevver

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 12:51:
[...]

Kijk eens naar de energie-beheer-instellingen van je
wifi-kaart op de laptop.
Staat waarschijnlijk op 'AUTO SAVE' of 'MAX SAVE'

Probeer deze uit te zetten (DISABLE) en kijk eens
of dat verbetering brengt.......
thx! _/-\o_ Dat was de oplossing, alles werkt nu :)
Pagina: 1