Toon posts:

Welke geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een setje Logitech Z-2300 gekocht, prachtig setje trouwens voor dat geld, echt goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Nu wil ik mijn Soundblaster Live upgraden.
Wie kan mij advies geven over welke kaart aan te schaffen?
Ik wil wel een optisch in mogelijkheid hebben.
moet wel een interne kaart zijn en ik heb op zich alleen maar stereo nodig, maar ik weet dat het tegenwoordig bijna allemaal 5/6/7.1 is, dus als het niet anders kan, is dat ook goed.
Wat het kost maakt niet zo heel veel uit, omdat ik denk dat een kwalitatief goede kaart mooi weer in de volgende computer geplaatst kan worden.

• w3news
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik zou gaan voor Hercules Fortissimo 4 7.1, M-Audio Revolution 7.1 of Terratec Aureon 7.1 Space
Deze kaarten leveren uitstekende geluidskwaliteit, en ik vindt dat beter geluid produceert dan een Creative Audigy2 (ZS).
Vooral de aansturing van subwoofer is veel krachtiger.
Als je beide hebt gehoord, dan hoor je duidelijk verschil, en ik vindt persoonlijk de via envy chipje mooier dan de creative's.
Vooral op audio/dvd/... , maar als je alleen voor gamen gaat, is misschien audigy wel beter keus, omdat die beter in spellen vaak wordt ondersteund, maar gamen met andere kaarten gaat ook prima. Heeft ook eax, ...

Hier andere topic hier over:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/992764

[ Voor 9% gewijzigd door w3news op 05-02-2005 11:07 ]

Een beter internet begint bij jezelf...

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik zou zeggen lees eens wat reviews. Er zijn er genoeg hier op GoT :)

Optisch in via coax of een tos link? Ik heb 2 kaarten in mijn PC.

Een Terratec Aureon 7.1 Space die heeft een optische in- en uitgang via Tos Link.
Een Creative SB Audigy 2 ZS Platinum Pro met zowel coax als Tos Link in- en uitgangen.

Analoog gezien klinkt de Aureon beter. Stereo kan overigens ook gewoon hoor :) Zet je gewoon op 2 speakers in de instellingen.

Digitaal klinken ze even goed.

Ga je alleen voor muziek, dan is de Aureon beter (daar gebruik ik hem ook voor). Wil je ook gamen dan is de Audigy een betere keuze.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm, dan ga ik die Terratec Aureon 7.1 Space eens bekijken, veel slechte berichten gelezen over de Soundblaster.

Ik wil een optische ingang voor evt. in de toekomst een digitale decoder voor TVhome.
Wat is een toslink dan?

• ATR
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-10-2025

ATR

quote]MST_Morpheus schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:07:
Ik zou zeggen lees eens wat reviews. Er zijn er genoeg hier op GoT :)

Optisch in via coax of een tos link? Ik heb 2 kaarten in mijn PC.

Een Terratec Aureon 7.1 Space die heeft een optische in- en uitgang via Tos Link.
Een Creative SB Audigy 2 Platinum Pro met zowel coax als Tos Link in- en uitgangen.

Analoog gezien klinkt de Aureon beter. Stereo kan overigens ook gewoon hoor :) Zet je gewoon op 2 speakers in de instellingen.

Digitaal klinken ze even goed.

Ga je alleen voor muziek, dan is de Aureon beter (daar gebruik ik hem ook voor). Wil je ook gamen dan is de Audigy een betere keuze.[/quote]

Het is digitaal via optische (inderdaad Tos-link) of digitaal via coax en dat gaat via een tulpkabeltje.[

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

ATR schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 11:14:

Het is digitaal via optische (inderdaad Tos-link) of digitaal via coax en dat gaat via een tulpkabeltje.
I stand corrected :) Je hebt gelijk.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1