Toon posts:

8mbit internet , door router heen nog maar 4mbit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na 3 weken wachten eindelijk internet Tiscali Live 8/1mbit.

Het doe het zelf pakket kwam met een nieuwe modem/router, de ZyXEL prestige 650R. Omdat dit ook een router is en ik dus nu router achter router kreeg moest ik het interne ip adres van mij E-tech RBRT03 router van 192.168.1.1 naar 192.168.2.1 veranderen van de hepdesk van E-tech. dit werkte ik had internet op al 4 de pc's. maar de grap is nu nadat ik dit heb gedaan komt mijn internet snelheid niet boven de 4mbit uit. een pc rechstreeks op de modem aansluiten geeft gewoon de goedesnelheid. Volgens de helpdesk van E-tech kan dit niet en licht het aan een instelling van windows of spyware.

met netstat -a gekeken hoeveel verbindingen er zijn. ziet er allemaal goed uit
gespeelt met de instellingen van half duplex full auth ect
netwerk onderling via de router is goed 100mbit.

Tips dank jullie menskes wel:D

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

wat voor snelheid haal je als je alleen de zyxel gebruikt?
is 1 router niet genoeg?

Van klussen krijg je grijze haren

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05 11:00
Die E-tech router kan naar mijn weten maximaal maar 4 mbit doorgeven (dus de helpdesk lult).
Je zyxtel daarentegen meer :P

Huub

edit o nee hij kan maximaal 10 mbit aan... mijn fout }:O

Ingebouwde switch met 4 poorten (10/100Mbps)

1 WAN UTP-poort 10Mbps voor kabelmodem of ADSL/MXStream modem

Ondersteunt ADSL-, MXStream en kabelverbinding

Eenvoudig te configureren via web browser

Ondersteunt PPPoE, PPTP/VPN en L2TP (Wanadoo kabel!)

Ondersteunt NAT (Network Address Translation)

Ondersteunt DHCP client voor de WAN poort

Ondersteunt Multicast forwarding (IP/TV en andere)

Ondersteunt Virtual Private Network (VPN)

Ingebouwde DHCP-server for LAN

Static Routing Table

Ondersteunt Access Control

Ondersteunt Virtual Server (Local Server Mapping)

Ondersteunt Visual Computer

Resetknop voor fabrieksinstellingen

[ Voor 74% gewijzigd door huubhuub op 04-02-2005 16:27 . Reden: foutje ]

Always bet on Huub

Verwijderd

Topicstarter
zo als ik zei als ik alleen de modem/router gebruik haal ik volle snelheid 850kbs

op de ZyXEL kan je 1 ethernet 1 usb en 1 com aan sluiten. heb je weinig aan. ik heb de ethernet aansluiting naar me e-tech router.

Verwijderd

Beperking van de router (E-tech). Dit zie je vaak bij de wat goedkopere routers. Mischien dat een firmware flash kan helpen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sluit een switch (of hub) aan op je Zyxel router en je probleem is voorbij. Of je gebruikt de router functie van de Etech niet en sluit je de kabel uit je Zyxel gewoon op de switch aan en niet op de WAN poort.

https://discord.com/invite/tweakers

• Sn00pN00b
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 11:14
Zet er anders gewoon een switch achter ipv de ETech router.

Edit: Natuurlijk weer 1 minuut te laat :-)

[ Voor 29% gewijzigd door Sn00pN00b op 04-02-2005 16:27 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

redfoxert schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 16:26:
Sluit een switch (of hub) aan op je Zyxel router en je probleem is voorbij. Of je gebruikt de router functie van de Etech niet en sluit je de kabel uit je Zyxel gewoon op de switch aan en niet op de WAN poort.
Niet vergeten de DHCP van de E-Tech uit te doen B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nog al noob op het gebied van netwerken. ik heb me internet kabeltje uit de wan poort gehaalt en in 1 van de 4 overige poorten gestopt, en ik heb DHCP Server Settings , Dynamic IP Address op disbale gezet. zo als hier werd gezegt. moet ik nog iets anders veranderen want hij doet namelijk helemaal niks.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Als jou zyxel ingesteld staat als router en ook dhcp en dns doet, dan kan je je etech met een lan poort aan de lanpoort van je zyxel knopen, het kan eventueel zo zijn dat je hier een crosskabel voor nodig heb ipv een straight kabel, maar dit merk je vanzelf, als het linklampje op 1 van de 2 apparaten niet gaat branden is je kabel niet goed.

Verwijderd

Het kan dus dat de WAN-poort van je E-tech router slechts 4mbit kan halen in de praktijk.

Jouw internet gaat in de WAN van de Zyxel.
Tussen de LAN aansluitingen van je Zyxel en Etech trek je een kabel. de WAN van je Etech gebruik je gewoon compleet niet. Je computers sluit je aan op je Zyxel of Etech, naar eigen keuze.

'doet helemaal niks' is niet bepaald duidelijk.
Het kan handig zijn om je IP-adressen neer te zetten hier.
Uiteraard niet je *complete* IP adress van de buitenwereld, maar slechts een gedeelte ervan.

voorbeeld:
Extern: 212.100.555.xxx
Intern: 10.0.0.138 (Alcatel Speedtouch bijvoorbeeld)
Etech WAN: 10.0.0.100
Etech LAN: 192.168.1.100
PC1: 10.0.0.1 (aan Zyxel)
PC2: 10.0.0.2 (aan Zyxel)
PC3: 192.168.1.1 (aan Etech aangesloten, LAN kant.)

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het al goed, de ZyXEL modem resten en alles werkt. bedankt voor de tips dit kon google mij niet vertellen.;) of ik kan niet zoeken |:( |:(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 16:54 ]

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Is het niet makkelijker die zyxel op bridge mode te zetten en die op de e-tech aan te sluiten op de wan port? Nu routeert je e-tech alles als 192.168.2.1 en vervolgens moet die zyxel ook nog eens routeren.

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook geprobeert, alleen dan kan tiscali de modem niet meer vinden. en heb ik geen internet:D

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:39
tiscali werkt met dhcp dan moet je je apparaat min 5uur niet aansluiten en dan kan je er iets anders aanhangen. Dit was het geval toen ik zyxel ook in bridge had gezet.
Pagina: 1