Toon posts:

PC start niet meer goed na plaatsen 9600 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Geforce 4 MX 460 dus veravngen met een ATI Radeon 9600 Pro. Maar nu start mijn pc niet meer goed. Als ik hem aan doe krijg ik geen beeld maar wel een lange pieptoon (6-7 sec), dan even rust (3-4 sec) en dan het hele verhaal opnieuw.

Wat kan dit zijn?

Verwijderd

kapotte videokaart,
probeer de oude nog eens,
misschien voedingsprobleem

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-08 16:17

link_mario

Ofwa?

Zit de molex wel aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart is niet kapot denk ik want eerst deed hij wel alleen veel te langzaam. ik dacht dat er stof in het agp slot zat en dat heb ik er dus uit gehaald. en nu doet hij niets meer.

De voedig heb ik net nagekeken en die is 230W. zal wel te weinig zijn ofniet. Maar als de voeding het niet aan kan, start de pc dan wel (de pc komt overigens nooit in windows want het netwerk doet niet)

Wat is een molex?

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 12:39

Hoaxbe

Revived his 9500

Wat voor BIOS heb je? Als je dit weet dan kan je via google de foutcode opzoeken. Die biep vertelt je namelijk wat er fout gaat. Haal je kast nog eens open en duw je kaart er eens goed in. Mss zit ie er langs de zijkant een beetje uit...

Een molex is zo'n stekker met een gele, rode en 2 zwarte draden waarmee je je harde schijf of cd-romspeler de nodige energie geeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Hoaxbe op 04-02-2005 16:18 ]

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:35
aan een 9600pro zit als het goed is geen molex, of andere stroomaansluiting.

wat voor merk is de voeding, en wat voor hardware zit er voor de rest in ?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:33
Ik denk dat je voeding inderdaad de problemen geeft.
Test de kaart eens bij iemand met een zwaardere voeding en kijk of je Ati het daar doet.

Limbids

Verwijderd

Topicstarter
Wat bleek nu; het geheugen was kapot. Zo opeens zonder dat ik eraan heb gezeten (ook geen brandplekken of wat dan ook). Maar goed ik heb 60 maanden garantie op 512mb Kingston geheugen en ik kon hem zo omruilen voor een nieuwe.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Maar nu heb ik een ander probleem. De videokaart draait veel te langzaam, nog langzamer dan mijn oude Geforce 4 MX 460: ik heb een vreemde soort lag in spellen en ik haal rond de 50fps in Counter Strike Source terwijl ik rond de 60-70fps met de Geforce haalde (zelfde detail niveau, AA en andere onzin gewoon uit). Met een geforce TI4200 haalde ik al rond de 90-100 (op zelfs een hoger detail niveau) terwijl deze toch langzamer dan de 9600 Pro moet zijn.

De kloksnelheden zijn wel ok (rond de 400 en 600) en de kaart zit ook goed in het (schone) agp slot. Ik heb de officiele ATI drivers geprobeerd en ook die van Omega. Ik heb een 300W Chieftech voeding geprobeerd en ik heb wat geprobeerd met de instellingen zoals: fast writes uit of aan, gecombineerd schrijven uit of aan, detail niveaus op kwaliteit of prestaties. Maar het hielp allemaal weinig.

Waar kan dit aan liggen. Als ik de Geforce 4 MX 460 weer terug zet, zit ik weer rond de 60-70fps ipv 50fps met de ATI Radeon 9600 Pro.

P4 2000a
512MB DDR
5400rpm HD
Medion moederbord
230W (Medion?) voeding of 300W Chieftech voeding

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 00:36 ]

Verwijderd

nou gooi er maar minimaal een 350W voeding in van een A merk dan zal het waarschijnlijk al wat beter lopen ..... en je hd is ook niet een van de snelste al zeg ik het zelf.... :9

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-07 08:20
Misschien helpt het ook nog als je windows ff opnieuw installeert, omdat er misschien nog resten achter zijn gebeleven van je geforce.

Verwijderd

de overstap van nvidia naar ati word niet zo leuk gevonden door windows en zijn drivers... ik kan je aanraden een drivercleaner te gebruiken..

linkje: http://www.tweakzone.nl/downloads/2192 werkt over het algemeen redelijk tot goed

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:21:Maar nu heb ik een ander probleem. De videokaart draait veel te langzaam, nog langzamer dan mijn oude Geforce 4 MX 460: ik heb een vreemde soort lag in spellen en ik haal rond de 50fps in Counter Strike Source terwijl ik rond de 60-70fps met de Geforce haalde (zelfde detail niveau, AA en andere onzin gewoon uit). Met een geforce TI4200 haalde ik al rond de 90-100 (op zelfs een hoger detail niveau) terwijl deze toch langzamer dan de 9600 Pro moet zijn.
Ooit op de DirectX Level gelet ??

Bij die MX460 : DirectX 7 of 8
Bij die TI4200 : DirectX 8
Bij die 9600 Pro : DirectX 9

Dus best logisch dat je 9600 Pro het zwaar heeft :P

Verder moet je gewoon effe clean Windows install doen en een fatsoenlijke voeding hebben, maar dat spreekt bijna voor zich tegenwoordig met al die Watt/Ampere zuipende onderdelen :|

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb getset door die kaart ook op dx7 te zetten en driver cleaner is ook al gedaan. Maar zal dus wel aan voeding liggen.
Pagina: 1