Wat bleek nu; het geheugen was kapot. Zo opeens zonder dat ik eraan heb gezeten (ook geen brandplekken of wat dan ook). Maar goed ik heb 60 maanden garantie op 512mb Kingston geheugen en ik kon hem zo omruilen voor een nieuwe.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maar nu heb ik een ander probleem. De videokaart draait veel te langzaam, nog langzamer dan mijn oude Geforce 4 MX 460: ik heb een vreemde soort lag in spellen en ik haal rond de 50fps in Counter Strike Source terwijl ik rond de 60-70fps met de Geforce haalde (zelfde detail niveau, AA en andere onzin gewoon uit). Met een geforce TI4200 haalde ik al rond de 90-100 (op zelfs een hoger detail niveau) terwijl deze toch langzamer dan de 9600 Pro moet zijn.
De kloksnelheden zijn wel ok (rond de 400 en 600) en de kaart zit ook goed in het (schone) agp slot. Ik heb de officiele ATI drivers geprobeerd en ook die van Omega. Ik heb een 300W Chieftech voeding geprobeerd en ik heb wat geprobeerd met de instellingen zoals: fast writes uit of aan, gecombineerd schrijven uit of aan, detail niveaus op kwaliteit of prestaties. Maar het hielp allemaal weinig.
Waar kan dit aan liggen. Als ik de Geforce 4 MX 460 weer terug zet, zit ik weer rond de 60-70fps ipv 50fps met de ATI Radeon 9600 Pro.
P4 2000a
512MB DDR
5400rpm HD
Medion moederbord
230W (Medion?) voeding of 300W Chieftech voeding
[
Voor 74% gewijzigd door
Verwijderd op 09-02-2005 00:36
]