Toon posts:

6800GT te weinig resources op dual xeon :s

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de 6800GT al een tijdje en hij draaide perfect op mn oude athlon 1.33 GHz met win XP samen met een al even oud geforce 2 kaartje. Ik ben dus gewoon aan een bureaublad real estate van 3 schermen groot.

Nu wil ik deze kaarten in mijn nieuwe dual xeon bak (ook win XP) gebruiken en ik had er eerst de geforce 2 ingestoken (op PCI) en dat werkte goed. Als ik dan erna de 6800GT erbij wil steek en ik boot, dan ziet hij enkel de crt's die ik daarop heb aangesloten (dus niet meer het crt van de geforce). En dan ook nog eens met slechts 4 bit aan kleuren :(
Ik dacht geen probleem, ik installeer ff de driver van die gt maar eenmaal die geinstalleerd is blijft dit hetzelfde.
Als ik naar hardware bij device manager ga kijken naar de properties van mijn 6800 GT (waar een geel-zwart uitroeptekentje bij staat) krijg ik daar het bericht dat de kaart te weinig resources heeft.

Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Black Box

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02:20
av -> vb

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Rommel eens in je bios bij de Plug and play optie, de assign irq for VGA en primary display optie.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik vond dat min of meer in die richting ging was bij 'IRQ Resources' de 'IRQ-xx assign to' optie. De mogelijkheden zijn hier: [PCI Device] en [Reserved].
En standaard stond het op [PCI Device] om een IRQ adres aan een plug en play device toe te kennen.
Dit stond dus goed, en zit nu nog met hetzelfde probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Heb beetje rond gezocht, en tzou iets zijn da wel meer voorkomt onder XP.
Niet alle combo's van grafische kaarten worden aanvaard (maar de mijne wel, da weet ik van vorige pc) en de volgorde van installatie telt ook mee...
Dus, ff kaartjes herinstalleren.

Verwijderd

da's bullshit, trouwens...

vanaf NT5 (windows 2000) staan alle irq's op 5 en zijn niet meer te configureren.

dma's worden automatisch verdeeld...

wat voor hardware heb je allemaal in die kast van je zitten?

Verwijderd

Topicstarter
Dual xeon 2.40HGz @ 2.70GHz
Asus PC-DL Deluxe
Antec TruePower 550 Watt
512 MB PC2700
6800GT
Geforce 2 MX400
Nog een hard disk, dvd lezer en cd rw

Heb ondertussen volgorde van installeren veranderd, heb al een gans mn os geherinstalleerd... weer hetzelfde probleem.

De twee kaarten steken er in, maar hij vindt niet genoeg 'vrije resources' voor de GT kaart.

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor die bump...
ik von mijn topic nergens trug in forum :s

Anyway, mod, sluit em maar, is een hopeloze zaak... klote windows

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2005 21:54 ]

Pagina: 1