Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pblom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2024
en is er gemeld dat de iPAQ over een paar maanden op de markt komt.
bron: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5249

nog eventjes geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

FF misschien een raar vraagje maar kan iemand deze testen?

http://www.smarter-phones.com/phpBB2/viewtopic.php?p=12#12

3 kleuren Grey (kleurverloop niet 100%, fel blauw en standaard windows mobile blauw)

Ik heb deze skin gemaakt omdat de standaard skin veel te kleine knopjes heeft, en deze versie zou in wm5 terecht komen, maar uiteindelijk zat ie er toch niet in :P
Hoewel ik weet dat deze al op een aantal phones uit de htc versie werkt heb ik vandaag te horen gekregen dat ie niet op de ipaqs werkt, had gehoopt dat hier iemand uitsluitsel kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107389

Vanaf maandag heb ik de 6515, dan kan ik hem wel even testen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66233

Ik zie trouwens dat de prijs van de 6515 op dit moment net een euro duurder is dan de 6510, beide net iets meer dan 500 euro. Het gaat de goed kant op. Ik denk dat dat nog wel een interessante keuze gaat worden tussen de 6515 en de 6915.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08-2023
Toch gek dat ze de accessoires laten staan...... :?

http://h10010.www1.hp.com...2801-298363-12343152.html

• Tinuske
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-08-2024
De hp 6515 heeft een seriele poort. (Spp)
Worden er kabels verkocht om de hp op een serieel apparaat aan te sluiten ?
Zo ja waar kan ik deze vinden ?
Wij hebben namelijk een programma voor op de pda ontvangen van onze leverancier, om via de ipaq software in te schieten naar een plc, welke via een seriele verbinding werkt.
Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De HW6915 voor het eerst online te koop gezien voor 637 euro:

http://www.centralpoint.n...=hp&product=fa736aa%23abb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44226

Mooi spul:

Datum voorraad *:

2006-03-07 *
* Dit is een verwachte (lever)datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, komt mn collega vanmiddag op kantoor:

"Oja, ik had die telefoon in mn hand afgelopen zaterdag. Kwam binnen op een bedrijf waar ik toevallig was. Zag er leuk uit en WIFI enzo werkt goed. GPS ook wel."

Die gozer interesseert zich er dus niet zo in dus veel heeft hij niet getest en veel heb ik dus niet aan zijn review :)
Maargoed, betekent dus wel dat hij er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Anoniem: 44226 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:27:
Mooi spul:

Datum voorraad *:

2006-03-07 *
* Dit is een verwachte (lever)datum
En ja hoor daar begint het uitstellen weer:

Actuele voorraadgegevens
Productnummer: FA736AA#ABB
Omschrijving: HP IPAQ HW6915 MOBILE MESSENGER
Voorraad: 0
Datum voorraad *: 20060322 *
Sluit venster
* Dit is een verwachte (lever)datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even met CoolBlue gemaild: volgens hun is nog niet bekend bij HP wanneer de 6915 te leveren is. Toch staat hij al op enkele sites, maar volgens hun kan dat officieel nog niet, aangezien HP nog geen leveringsgegevens heeft afgegeven.

Mogelijkerwijs is het dus zo dat CentralPoint een beetje vooruitloopt op de zaken en zodoende bestellingen wil binnenhalen. De tijd zal het leren, want volgens CentralPoint zal hij er deze week moeten zijn... :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Anoniem: 66233 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:50:

Mogelijkerwijs is het dus zo dat CentralPoint een beetje vooruitloopt op de zaken en zodoende bestellingen wil binnenhalen.
Dat blijkt wel weer: Central Point heeft de leverdatum alweer een dag verschoven:

Actuele voorraadgegevens
Datum voorraad *: 20060323 *
Sluit venster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaRealMiG schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:17:
[...]

Dat blijkt wel weer: Central Point heeft de leverdatum alweer een dag verschoven:

Actuele voorraadgegevens
Datum voorraad *: 20060323 *
Sluit venster
Het lijkt er wel haast op alsof ze dit forum monitoren... de datum is weer naar de 22e gezet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pblom
en het is vandaag de 22ste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 16:46
Op de amerikaanse site van HP staat dat de hw6900-serie pas in de ZOMER leverbaar zal zijn!
Kijk hier maar eens.

Ik hoop dat ze 'm in de Europa eerder uitbrengen...ik wacht al sinds 2005Q3 op dit device.

Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad. Ik ga hem morgen bestellen. Heeft iemand goede ideeen over tomtom? Je krijgt daar een stadskaart bij. En je kan alleen los Maps of Western Europe kopen? Is er ook een tussenweg voor bijvoorbeeld de Benelux?

Btw, is dit niet een goed idee voor een inkoopactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Reeds besteld met de volgende config: (ik zal zodra ik m heb ff reviewtje geven)

- De enige echte HP HW 6915
- 2GB Sandisk mini-SD-card
- Nokia over-the-ear bluetooth headset

Prijs: 795 euro (sallandautomatisering.nl)

Tja, over die nokia heb ik nog lang getwijfeld: en zijn namelijk niet zo veel goede en compacte headsets. Ik had hiervoor een Logitech, die was iets te groot (mobile freedom), maar die is gestolen. Ik hoop nu dat deze een beetje bevalt. Kan ik ook eindelijk weer Skype lekker gebruiken...

Mochten jullie nog goede tips hebben voor die headset, ik kan het nu nog wijzigen dus laat het maar ff weten wat jullie gebruiken...

Edit: shit leverdatum gewijzigd: Wordt nu verwacht op 13-04-2006 :(

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66233 op 23-03-2006 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116474 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:02:
[...]

achja, een oud toestel he :P Maar als de nieuwe er is zal er wel weer een levendig topic zijn !
Dat is te merken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pblom
De volgende 'configuratie' had ik gedachte:

- HP hw6915 Mobile Messenger
- Logitech Mobile Freedom
- Kingston 1024 MB mini-SD

Jij vindt de Mobile Freedom iets te groot. Ik heb nu de Mobile Pro, die ene met 'slagboom', en die is inderdaad iets aan de grote kant. Maar over de kwaliteit van Logitech ben ik goed te spreken. Wat is het probleem met de Freedom precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is nogal een bochel over je oor, en dat vond ik vervelend. Verder over de kwaliteit bijzonder goed te spreken, dus zeker een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Levertijd nu uitgesteld tot medio mei :(. Nu wordt ik echt boos, aangezien HP zegt nooit een leverdatum aan hun retailers te hebben doorgegeven. Dus Salland heeft gewoon uit hun neus lopen peuteren (als we HP moeten geloven) :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-06 09:45

Tennie

Music Comes in Silver Pills

Zeer cool apparaat!

Ga eens wat vaker op kraamvisite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 12:48

barrymel

BarryMel

Is het mogelijk op de 6515 of zijn opvolger de 6915 de gewone Tom Tom 5 te zetten die ik voor mijn vorige iPaq heb gekocht ? aangezien het beeldscherm kleiner is (240 x 240 pixels in plaats van 240x320 pixels)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Anoniem: 66233 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:14:
Levertijd nu uitgesteld tot medio mei :(. Nu wordt ik echt boos, aangezien HP zegt nooit een leverdatum aan hun retailers te hebben doorgegeven. Dus Salland heeft gewoon uit hun neus lopen peuteren (als we HP moeten geloven) :( :(
:? En centralpoint geeft aan dat ie vandaag binnenkomt......

Actuele voorraadgegevens
Datum voorraad *: 20060404 *
Sluit venster

|:( zal wel weer worden uitgesteld. Ik ga 'm pas bestellen als ik zeker weet dat ie ook leverbaar is (ergens eind mei lijkt me). Het lijkt erop dat eerdere berichten dat het apparaat pas aan het einde van de lente leverbaar was waar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
Anoniem: 66233 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:14:
Levertijd nu uitgesteld tot medio mei :(.
Bij Central Point staat als verwachtte levertijd 4 april 2006. Dat is dus vandaag. Zouden ze dat dan ook uit hun dikke duim zuigen?

-Ik moet eens wat vaker op refresh drukken voordat ik op een post reply :z -

[ Voor 11% gewijzigd door Deegroller op 04-04-2006 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deegroller schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:25:
[...]

Bij Central Point staat als verwachtte levertijd 4 april 2006. Dat is dus vandaag. Zouden ze dat dan ook uit hun dikke duim zuigen?

-Ik moet eens wat vaker op refresh drukken voordat ik op een post reply :z -
Net Central Point aan de telefoon gehad. Wanneer de datum op vandaag staat dan betekent dat een onbekende leverdatum. Ik heb ze ook al uitgelegd dat ik dit een vette naaistreek van ze vindt, maar ze willen er niets mee doen. Mss dat jullie ff kunnen bellen of mailen, dan maken we ze ff gek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
Ik heb zojuist ene Aron van HP Nederland aan de lijn gehad.

Hij bevestigde dat de releasedatum is uitgesteld en dat het apparaat vanaf half mei beschikbaar zal zijn.

Dus alle webshops die anders beweren, gaan nog uit van de oorspronkelijk afgegeven datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134344

Mijn vader heeft sinds kort een HP 6515. Nu zit er op de achterkant een "gaatje met een dopje erop". Dit gaatje is op de foto's bij de specs (post 1) ook te zien. Het gaat on een gaatje in het midden, ongeveer 5 mm van de bovenkant.

Heeft iemand enig idee wat aangesloten kan worden op dit gat, want ik verwacht dat het daarvoor is. Dit wordt niet in de boekjes beschreven en ook is dit niet op de site van hp terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134344 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:35:
Mijn vader heeft sinds kort een HP 6515. Nu zit er op de achterkant een "gaatje met een dopje erop". Dit gaatje is op de foto's bij de specs (post 1) ook te zien. Het gaat on een gaatje in het midden, ongeveer 5 mm van de bovenkant.

Heeft iemand enig idee wat aangesloten kan worden op dit gat, want ik verwacht dat het daarvoor is. Dit wordt niet in de boekjes beschreven en ook is dit niet op de site van hp terug te vinden.
Zit je aansluiting van je carkit daar niet toevallig onder? Dat zit toch op (bijna) elke mobiele telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Anoniem: 66233 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:41:
[...]

Net Central Point aan de telefoon gehad. Wanneer de datum op vandaag staat dan betekent dat een onbekende leverdatum.
;) Nu is tenminste duidelijk dat ook central point niet meer weet wanneer er nu eindelijk echt geleverd kan worden:

Actuele voorraadgegevens
Omschrijving: HP iPAQ Mobile Messenger hw6915 (Intel Xscale 416MHz 128/64 miniSD G
Datum voorraad *: 00000000 *
Sluit venster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52404

Anoniem: 134344 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:35:

Volgens mij is dat een aansluiting voor een eventuele externe GPS-antenne.
(Heb nu een pocketloox n520 waar ook zo'n aansluiting op zit voor een externe GPS-antenne).
Heb BTW wel een HW6915 via het werk besteld, hoop hem over niet al te lange tijd te hebben ;)
Anoniem: 66233 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:41:
[...]

Net Central Point aan de telefoon gehad. Wanneer de datum op vandaag staat dan betekent dat een onbekende leverdatum. Ik heb ze ook al uitgelegd dat ik dit een vette naaistreek van ze vindt, maar ze willen er niets mee doen. Mss dat jullie ff kunnen bellen of mailen, dan maken we ze ff gek. ;)
Als ik nu kijk bij Central Point, zie ik bij de datum en voorraad 00000000 en 0 staan, dus zo te zien hebben ze je " advies" wel ter harte genomen.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 52404 op 07-04-2006 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134344

Ik ben heel blij met mijn iPAQ 6515. Alleen de GPS-ontvangst in de auto is niet stabiel: hij vindt snel een signaal, maar als ik ga rijden is het mis. Soms na een paar meter al, soms blijft hij het een kwartiertje doen, en heel soms doet hij het constant. In mijn auto Ford Mondeo zit ook een ingebouwd navigatiesysteem. Opvallend is, dat beide steeds gelijktijdig wel of geen signaal hebben. Ik heb geprobeerd of een externe actieve GPS-receiver via bluetooth verbetering brengt. Het ding doet het wel, maar het probleem blijft hetzelfde: na enige tijd vallen beide systemen uit.

Wie heeft de gouden tip voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:44
die dingen zijn echt te groot om mee te bellen, men collega stond zo te bellen en je slaat echt een mal figuur als je met dit ding aan je oor een praatje staat te maken :)
Het gaat blijkbaar al niet beter met de 69xx serie :(
Ik zou eigenlijk een foon willen zoals de htc hermes maar dan met built in gps, dan is die echt perfect^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

Kick!

Damn, ik lees hier medio mei, maar ze nemen het hier wel erg ruim weer:
* Afmetingen 118 x 71 x 21 mm
* Gewicht 165 gram
* Inhoud 175.9 cc
* Standbytijd 168 uur
* Beltijd 240 minuten
* Beschikbaar 2e kwartaal van 2006
* Leverbaar Verwacht
Ze zullen hem misschien wel weer uitstellen, zou me niks verbazen :(

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 21:41
Anoniem: 134344 schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:07:
Ik ben heel blij met mijn iPAQ 6515. Alleen de GPS-ontvangst in de auto is niet stabiel: hij vindt snel een signaal, maar als ik ga rijden is het mis. Soms na een paar meter al, soms blijft hij het een kwartiertje doen, en heel soms doet hij het constant. In mijn auto Ford Mondeo zit ook een ingebouwd navigatiesysteem. Opvallend is, dat beide steeds gelijktijdig wel of geen signaal hebben. Ik heb geprobeerd of een externe actieve GPS-receiver via bluetooth verbetering brengt. Het ding doet het wel, maar het probleem blijft hetzelfde: na enige tijd vallen beide systemen uit.

Wie heeft de gouden tip voor mij?
Misschien heb je een warmtewerende voorruit... Dan hebben alle ontvangers er moeite mee. Je moet de onvanger (antenne) dan vlak onder je ruit leggen en dan hopen op enige ontvangst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij bestelhp.nl staat hij nu op 8-5. ff wachten dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulus4ever
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 21:41
Anoniem: 66233 schreef op zondag 30 april 2006 @ 09:10:
Bij bestelhp.nl staat hij nu op 8-5. ff wachten dus...
Hmm, volgens de website staat ie op 9-5 en als je de realtime-check uitvoert dan komt ie met 8-5.

Niemand weet (behalve HP hoop ik) wanneer deze uitgeleverd gaat worden...
Gewoon even afwachten dus totdat de eerste daadwerkelijk leverbaar is.

[ Voor 13% gewijzigd door paulus4ever op 30-04-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
En misco heeft de hw6915 op voorraad, volgens de website............

http://www.misco.nl/productinformation/~780516~/HP iPAQ hw6915 Mobile Messenger 416MHz camera 64%2F128Mb.htm

(En natuurlijk weer niet!) Dat ding komt volgens mij pas met kerst op de markt :(

[ Voor 25% gewijzigd door DaRealMiG op 09-05-2006 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
Expansys.nl praat over een beschikbaarheid van 1 juni 2006.
Hopelijk is dit een definitieve datum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deegroller schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:43:
Expansys.nl praat over een beschikbaarheid van 1 juni 2006.
Hopelijk is dit een definitieve datum!
Ik hoop het niet. Ik heb hem net gisteren opnieuw besteld. Ik krijg hem via de zaak en mn baas betaal pas wanneer we m hebben, dus wachten is dan iets minder erg. Ik heb nu voor TomTom de kaarten van de Benelux erbij gekocht (op een aparte SD). Weet iemand of je deze kaarten kan kopieren naar een andere kaart (mijn 2GB-miniSD?)

edit:
Mn baas was zo verstandig om nog even te wachten met bestellen, want HP geeft nu 1 juni als verwachte leverdatum... software is nog niet stable. Jammer voor HP, want de hardware wordt steeds ouder, terwijl het product er nog niet is...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66233 op 11-05-2006 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandros
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-04-2024
Er staat een review op pocketinfo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

Thx! Mooie review!

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
Volgens de site van misco.nl is de hw6915 bij hun nu uit voorraad leverbaar
(hmm, inmiddels aangepast naar een levertermijn 5-10 dagen. Alsof ze over mijn schouder meelazen).

Kijk hier maar eens.
Wel wat aan de dure kant, als je 'm vergelijkt met andere sites, waar 'ie de pre-order-status heeft.

Maar...hopelijk is hij nu bij de rest ook snel leverbaar...en kunnen we binnenkort wellicht een gebruikers-review verwachten!

Heeft iemand trouwens (een link naar) een goed objectief vergelijk tussen deze "hw6915" en de "Fujitsu-Siemens Pocket Loox T800"? Want op het eerste gezicht komen beide devices best wel kort bij elkaar in de buurt, qua mogelijkheden. Of vergis ik me?

[ Voor 13% gewijzigd door Deegroller op 17-05-2006 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Deegroller schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:04:
............ en de "Fujitsu-Siemens Pocket Loox T800"? Want op het eerste gezicht komen beide devices best wel kort bij elkaar in de buurt, qua mogelijkheden. Of vergis ik me?
Ik denk dat ik ondertussen maar ga voor de T830. Betere specs, voor een vergelijkbare prijs. En ik verwacht dat die uiteindelijk nog eerder leverbaar zal zijn :O .

HP snijdt zichzelf denk ik flink in de vingers met deze nog altijd durende vertraging. De 6915 is inmiddels een verouderd ontwerp geworden. Ben benieuwd wanneer HP komt met de HW7015 of zoiets dan........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deegroller
Weet iemand trouwens welke GPS-chip er in de hw6915 komt te zitten? Is dat toevallig de SiRFstar-III-GPS-chip? Of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 12:56

Erik80

Sinds 1980

DaRealMiG schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:23:
[...]

Ik denk dat ik ondertussen maar ga voor de T830. Betere specs, voor een vergelijkbare prijs. En ik verwacht dat die uiteindelijk nog eerder leverbaar zal zijn :O .

HP snijdt zichzelf denk ik flink in de vingers met deze nog altijd durende vertraging. De 6915 is inmiddels een verouderd ontwerp geworden. Ben benieuwd wanneer HP komt met de HW7015 of zoiets dan........
Die T830 is vanaf medio augustus leverbaar volgens Fujitsu-Siemens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Erik80 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:19:
[...]

Die T830 is vanaf medio augustus leverbaar volgens Fujitsu-Siemens...
Bestelhp.nl heeft de 6915 nu op 6 juli staan, maar de verwachte leverdatum wordt bijna wekelijks opgeschoven. 't Is te hopen dat F-S zijn zaken beter op orde heeft en wel kan leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

DaRealMiG schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:15:
[...]

Bestelhp.nl heeft de 6915 nu op 6 juli staan, maar de verwachte leverdatum wordt bijna wekelijks opgeschoven. 't Is te hopen dat F-S zijn zaken beter op orde heeft en wel kan leveren.
volgens nieuwemobiel gisteren uitgekomen. Nederlandse versie volgr binnen een maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Sinds gisteren heb ik ein-de-lijk m'n iPAQ 6915 Mobile Messenger binnen.

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:51:
[...]

volgens nieuwemobiel gisteren uitgekomen. Nederlandse versie volgr binnen een maand
Er worden wel twee versies aangeboden op dit moment: FA736AA#ABB en FA736AT#ABB. Weet iemand het verschil? :?

(heb die vraag ook aan HP gemaild, maar verwacht hier eerder een antwoord :) )

EDIT: Ben zojuist gebeld door HP. Er komt GEEN NEDERLANDSE VERSIE!! Da's namelijk te duur voor HP. Volgens HP wordt alleen de FA736AA#ABB geleverd.

[ Voor 28% gewijzigd door DaRealMiG op 06-07-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
DaRealMiG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:57:
[...]

Er worden wel twee versies aangeboden op dit moment: FA736AA#ABB en FA736AT#ABB. Weet iemand het verschil? :?

In de Asset Viewer staat bij mij dat ik een FA736AA#ABB heb. Dat is dus de hw6915 waarop een engelse Windows Mobile draait.

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
zakonski schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:08:
[...]

In de Asset Viewer staat bij mij dat ik een FA736AA#ABB heb. Dat is dus de hw6915 waarop een engelse Windows Mobile draait.
Ik heb inmiddels m'n post weer aangepast n.a.v. een telefoontje van HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Zo, toch maar besteld dan. Als alles goed gaat, wordt ie morgen netjes thuis bezorgd. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 12:56

Erik80

Sinds 1980

DaRealMiG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:14:
Zo, toch maar besteld dan. Als alles goed gaat, wordt ie morgen netjes thuis bezorgd. :P
Mag ik vragen waar je em besteld hebt?

En als we dan toch bezig zijn: Wat zijn de eerste meningen over het gebruik van dit "toestel"?

[ Voor 3% gewijzigd door Erik80 op 06-07-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Erik80 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:59:
[...]

Mag ik vragen waar je em besteld hebt?

En als we dan toch bezig zijn: Wat zijn de eerste meningen over het gebruik van dit "toestel"?
Heb 'm bij pdashop.nl besteld, samen met een 2gb mini sd kaartje. Was niet de goedkoopste, maar ik heb veel goede verhalen gehoord over de service en betrouwbaarheid. Heb ook al een bevestiging binnen dat ie daadwerkelijk is verstuurd en kan 'm nu tracken via TPG. Ben benieuwd of ik morgen errug gelukkig word. Zal wel laten weten hoe het bevalt, zodra ik 'm in m'n handen heb. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
DaRealMiG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:13:
[...]

Zal wel laten weten hoe het bevalt, zodra ik 'm in m'n handen heb. :9~
Vrijdag klokslag 12:00 uur is mijn nieuwste speeltje bezorgd. Heb er het hele weekend natuurlijk mee gespeeld en kan wel zeggen dat het goed bevalt. Mooi helder scherm, gsm werkt prima. GPS is top, met name dat bijgeleverde hulpprogrammaatje van HP waardoor je een snellere fix hebt. Wifi loopt ook zoals het moet en heb geen installatieproblemen ondervonden.

Wat wel wat tegenvalt is de snelheid waarmee een en ander reageert: als je een applicatie start duurt het vaak wat langer voor er een reactie komt van het apparaat, waardoor het lijkt of je niet goed getikt hebt op het scherm.

Al met al op dit moment dus zeer positief over dit apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaRealMiG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:57:
[...]

EDIT: Ben zojuist gebeld door HP. Er komt GEEN NEDERLANDSE VERSIE!! Da's namelijk te duur voor HP. Volgens HP wordt alleen de FA736AA#ABB geleverd.
blijkbaar komt er toch een nederlandse versie: zie nieuwemobiel.nl en smartphoneshop.nl/pdashop.nl.
Eind juli wordt hij verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:03:
[...]

blijkbaar komt er toch een nederlandse versie: zie nieuwemobiel.nl en smartphoneshop.nl/pdashop.nl.
Eind juli wordt hij verwacht
Ik heb (zoals gezegd) gesproken met een medewerker van HP Nederland die mij aangaf dat dat bij HP niet bekend is. Van de 6500 serie is destijds ook geen Nederlandse versie uitgebracht en, vanwege de te hoge kosten van aanpassing, er zou ook geen Nederlandse uitvoering komen van de 6900 serie. HP moet namelijk WM5.0 aanpassen specifiek voor dat toestel en het Nederlandse afzetgebied zou te klein zijn om dat rendabel te doen.

Overigens vertrouw ik de mededelingen van de diverse site niet meer: kijk alleen maar naar dit topic. De releasedatum werd telkens door de verschillende websites gegeven, terwijl HP Nederland nog niet eens wist wanneer de 6900serie zou uitkomen.

Eind juli weten we zeker of er nu wel of niet een Nederlandse versie komt, maar dan heb ik de 6915 al een maand in bezit. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaRealMiG schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:30:
[...]

Ik heb (zoals gezegd) gesproken met een medewerker van HP Nederland die mij aangaf dat dat bij HP niet bekend is. Van de 6500 serie is destijds ook geen Nederlandse versie uitgebracht en, vanwege de te hoge kosten van aanpassing, er zou ook geen Nederlandse uitvoering komen van de 6900 serie. HP moet namelijk WM5.0 aanpassen specifiek voor dat toestel en het Nederlandse afzetgebied zou te klein zijn om dat rendabel te doen.

Overigens vertrouw ik de mededelingen van de diverse site niet meer: kijk alleen maar naar dit topic. De releasedatum werd telkens door de verschillende websites gegeven, terwijl HP Nederland nog niet eens wist wanneer de 6900serie zou uitkomen.

Eind juli weten we zeker of er nu wel of niet een Nederlandse versie komt, maar dan heb ik de 6915 al een maand in bezit. :*)
een nederlandse versie is nu mogelijk zonder veel kosten, immers voor de WM2003 versie bestond geen nederlandse release, maar WM2005 is wel in het nederlands verschenen (op nagenoeg alle QTEK-modellen inmiddels). Dus het kosten-argument gaat niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealMiG
Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:33:
[...]

een nederlandse versie is nu mogelijk zonder veel kosten, immers voor de WM2003 versie bestond geen nederlandse release, maar WM2005 is wel in het nederlands verschenen (op nagenoeg alle QTEK-modellen inmiddels). Dus het kosten-argument gaat niet meer op.
Ik geef alleen maar aan wat HP mij gezegd heeft.

Overigens zie je over het hoofd dat HP WM5.0 aanpast voor de Mobile Messenger. Daar zitten de kosten in voor HP. De Engelse versie van WM5.0 is namelijk ook aangepast, vandaar de latere release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:19

Ankh

|true

Hoi allemaal,

ik heb de mogelijkheid om een iPaq 6515 te kopen met tomtom enzo.
Alleen na het lezen van hier en verschillende dingen heb ik gelezen dat de 6515 nogal wat nadelen heeft.

-) het scherm is kleiner waardoor sommige dingen wegvallen.
-) hij is niet te updaten naar mobile v5.
-) tomtom werkt niet helemaal goed met deze gps ontvanger?
-) wanneer de batterij leeg is, ben ik ook al mijn data kwijt.

Weet iemand dit en kan mij hier misschien mee helpen? En kan dit eventueel ontwrichten!

Kan hem namelijk Nieuw met een grote korting kopen, wat natuurlijk erg leuk is.

Alvast bedankt!

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ankh schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:12:
Hoi allemaal,

ik heb de mogelijkheid om een iPaq 6515 te kopen met tomtom enzo.
Alleen na het lezen van hier en verschillende dingen heb ik gelezen dat de 6515 nogal wat nadelen heeft.

-) het scherm is kleiner waardoor sommige dingen wegvallen.
-) hij is niet te updaten naar mobile v5.
-) tomtom werkt niet helemaal goed met deze gps ontvanger?
-) wanneer de batterij leeg is, ben ik ook al mijn data kwijt.

Weet iemand dit en kan mij hier misschien mee helpen? En kan dit eventueel ontwrichten!

Kan hem namelijk Nieuw met een grote korting kopen, wat natuurlijk erg leuk is.

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
veel van die problemen hebben te maken met WM2003. De Ipaq 6915 heeft 2005 en zijn al die problemen opgelost. Het scherm is wel kleiner, maar door de resolutie van 240x240 zijn de beelden wel wat groter en duidelijker. Ik heb TomTom5 er op en dat werkt fantastisch. Het toestel bevalt me uitstekend. Heb een weekje de Tytn mogen maar t.o.v. de 6915 is deze laatste stukken fijner om mee te werken. Bij de Tytn had ik zeer slechte ontvangst en een toetsenbord wat in het begin erg stroef ging en na 4 dagen vanzelf uitschoof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Deegroller schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:58:
Weet iemand trouwens welke GPS-chip er in de hw6915 komt te zitten? Is dat toevallig de SiRFstar-III-GPS-chip? Of iets anders?
Vraag ik me ook af, iemand die hier toevallig meer over weet? Die is bepalend voor mijn keuze tussen de 6915 en de Fujitsu-Siemens Loox T 8xx.

Uit de review op Pocketinfo.nl is het volgende te lezen:
De GPS chip die in de 6915 zit zou een SiRF III chip zijn. Uit de ontvangst kon ik dat helaas niet opmaken. De GPS pakt weinig satellieten en het verkrijgen van zowel de koude als warme fix duurt redelijk lang in vergelijking met mijn SiRF III Bluetooth GPS.
Niet echt heel verhelderend dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Over de GPS-chip meldt de cd bij de 6915 het volgende:
De GPS-ontvanger in de HP iPAQ is de GL20000 van Global Locate. U kunt de GPS-ontvanger softwarematig upgraden. De GL20000 is een zeer gevoelige GPS-ontvanger met Quick GPS Connection (Snelle GPS-verbinding). Bij normaal gebruik is geen externe antenne vereist.

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Deegroller schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:04:Heeft iemand trouwens (een link naar) een goed objectief vergelijk tussen deze "hw6915" en de "Fujitsu-Siemens Pocket Loox T800"? Want op het eerste gezicht komen beide devices best wel kort bij elkaar in de buurt, qua mogelijkheden. Of vergis ik me?
Weliswaar een Franse review, maar wel met erg veel mooie foto's. :)

Een beetje off-topic, maar dezelfde site heeft ook nog een review gedaan van de Fujitsu-Siemens Loox T830 in z'n eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnackMasterFlex
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-04 06:20
DaRealMiG schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:32:
[...]

Vrijdag klokslag 12:00 uur is mijn nieuwste speeltje bezorgd. Heb er het hele weekend natuurlijk mee gespeeld en kan wel zeggen dat het goed bevalt. Mooi helder scherm, gsm werkt prima. GPS is top, met name dat bijgeleverde hulpprogrammaatje van HP waardoor je een snellere fix hebt. Wifi loopt ook zoals het moet en heb geen installatieproblemen ondervonden.

Wat wel wat tegenvalt is de snelheid waarmee een en ander reageert: als je een applicatie start duurt het vaak wat langer voor er een reactie komt van het apparaat, waardoor het lijkt of je niet goed getikt hebt op het scherm.

Al met al op dit moment dus zeer positief over dit apparaat.
Ik heb begrepen dat die traagheid die jij ondervindt, te danken is aan het nieuwe flash-rom geheugen wat noodzakelijk geworden is sinds WM 5.0. Dit type geheugen is iets trager in het uitlezen dan het vorige, maar houdt in tegenstelling tot zijn voorganger wel de data vast bij stroom uitval.

correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

veel problemen met internet: moet elke dag wel een keer opnieuw de instellingen er inzetten om te kunnen internetten. Op een of andere manier gooit hij die steeds er uit. Iemand bekend met dit probleem (en de oplossing daar van!. Nieuw toestel lost niks op, heb hem al omgeruild, zelfde probleem).

PM: Als ik er even een andere sim in doe (van andere provider) en dan mijn eigen sim weer terug werkt het ook weer. Lastig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brave_Sir_Robin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11-2024

Brave_Sir_Robin

He bravely ran away

DaRealMiG schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:32:
GPS is top, met name dat bijgeleverde hulpprogrammaatje van HP waardoor je een snellere fix hebt.
Moet je nog wat instellingen veranderen in dat Quick GPS programmaatje? Heb nog geen verbinding kunnen leggen met mijn GPS. Heb er ook nog niet veel tijd voor gehad, ben al lopende aan het testen geweest maar heb geen idee hoelang ik ongeveer moet wachten op een fix. 10 seconden, een minuut, 5 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jetgadget
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
misschien deze instellingen in Tom tom zetten als je dat gebruikt
zet hem op andere kabel NMEA GPS
gps baudsnelheid op 57600
en internal AGPS NM..
werkt prima bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46156

Mijn SE P910i kraakt in zijn voegen, wil 'm gaan vervangen voor de iPaq 6915 óf voor een Nokia E61. Camera geef ik niet zoveel om, maar vind de GPS een leuke feature.

1 van de dingen die ik (ook) belangrijk vind is de audio-kwaliteit, met name van de headphones. En het bedieningsgemak van de MP3-speler. Tig reviews doorgespit, maar op dit laatste geen antwoord kunnen krijgen. Wel ergens iemand die de headphones van de E61 bagger vindt, maar dat is 1 persoon.

Heeft iemand ervaring met de mediaplayer en geluidskwaliteit van de 6915? (of de E61 natuurlijk..)

• FvH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-01 13:55

FvH

Aan het typen...

Anoniem: 46156 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:29:
Mijn SE P910i kraakt in zijn voegen, wil 'm gaan vervangen voor de iPaq 6915 óf voor een Nokia E61. Camera geef ik niet zoveel om, maar vind de GPS een leuke feature.

1 van de dingen die ik (ook) belangrijk vind is de audio-kwaliteit, met name van de headphones. En het bedieningsgemak van de MP3-speler. Tig reviews doorgespit, maar op dit laatste geen antwoord kunnen krijgen. Wel ergens iemand die de headphones van de E61 bagger vindt, maar dat is 1 persoon.

Heeft iemand ervaring met de mediaplayer en geluidskwaliteit van de 6915? (of de E61 natuurlijk..)
Ik heb een E61 gehad en heb uit ergenis ivm navigatie een HP6915 besteld. Iig draait daar TomTom fatsoenlijk op. Ik heb de nieuwe TomTom 6 op de E61 geprobeerd, maar dat werkte verre van fijn (hardstikke traag). Route66 werkte iets vlotter maar liet ook sterk te wensen over. Een collega had een HP 6915 en na een dagje dat ding geleend te hebben is het voor mij iig duidelijk.

What are clouds made of? Linux servers mostly!

DaRealMiG schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:34:
[...]

Ik geef alleen maar aan wat HP mij gezegd heeft.

Overigens zie je over het hoofd dat HP WM5.0 aanpast voor de Mobile Messenger. Daar zitten de kosten in voor HP. De Engelse versie van WM5.0 is namelijk ook aangepast, vandaar de latere release.
nederlandse versie vanaf vandaag leverbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23434

Ik heb ook een Ipaq 6915 (NL versie). Werkt prima. Nu wil ik gebruik maken van voice dialing icm met mijn jabra headset. Dit werkt niet via de knop op mijn headset, wel via de knop op mijn ipaq (icm met microsoft voice command). Weet er iemand hoe ik toch gebruik kan maken van de voice dialing knop op mijn jabra headset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23434

Misschien een stomme vraag:

Het (fysieke) toetsenbord van mijn ipaq 6915 blijft op capslock staan, wanneer ik shift indruk wordt er 1 teken normaal afgedrukt maar daarna springt deze weer op capslock? Met windows-toetsenbord gaat het wel goed. hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deregtx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-06 15:59
Hallo ik heb een probleem met mijn iPAQ hw6515 met WM5.0
Ik heb laatst een 4gb mini sd gekocht voor deze telefoon maar hij herkent het kaartje niet :(

Hebben meer mensen dit probleem en is dit te verhelpen met een software update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
drGoeroe schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:32:
Ik heb inmiddels een halfjaartje een HP iPAQ hw6915 en ben hier best tevreden over. Sinds een paar weken vertoont die echter kuren. Zodra ik mijn telefoon opnieuw opstart worden alle wijzigingen aan mijn SMS-inbox ongedaan gemaakt.

Stel: ik verwijder 1000 smsjes uit een map, daarna soft-reset ik mijn telefoon en vervolgens staan de 1000 smsjes weer terug. Zelfde geldt voor inkomende smsjes, alle smsjes na een bepaalde datum (12 januari) zijn verdwenen als ik mijn telefoon opnieuw opstart.

Waar moet ik dit probleem zoeken? Voor zover ik kan zien heb ik nog voldoende ruimte over dus dat kan het al haast niet zijn.
Iemand?
Pagina: 1 2 Laatste