bron: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5249en is er gemeld dat de iPAQ over een paar maanden op de markt komt.
nog eventjes geduld dus...
bron: http://www.pocketinfo.nl/artikel/5249en is er gemeld dat de iPAQ over een paar maanden op de markt komt.
Anoniem: 54991
Anoniem: 66233
Anoniem: 44226
En ja hoor daar begint het uitstellen weer:Anoniem: 44226 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:27:
Mooi spul:
Datum voorraad *:
2006-03-07 *
* Dit is een verwachte (lever)datum
Dat blijkt wel weer: Central Point heeft de leverdatum alweer een dag verschoven:Anoniem: 66233 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 15:50:
Mogelijkerwijs is het dus zo dat CentralPoint een beetje vooruitloopt op de zaken en zodoende bestellingen wil binnenhalen.
Het lijkt er wel haast op alsof ze dit forum monitoren... de datum is weer naar de 22e gezet...DaRealMiG schreef op zondag 19 maart 2006 @ 22:17:
[...]
Dat blijkt wel weer: Central Point heeft de leverdatum alweer een dag verschoven:
Actuele voorraadgegevens
Productnummer: FA736AA#ABB
Omschrijving: HP IPAQ HW6915 MOBILE MESSENGER
Voorraad: 0
Datum voorraad *: 20060323 *
Sluit venster
* Dit is een verwachte (lever)datum.
Geweldige hand-oog-coördinatie dankzij Wacom en Playboy!
Inderdaad. Ik ga hem morgen bestellen. Heeft iemand goede ideeen over tomtom? Je krijgt daar een stadskaart bij. En je kan alleen los Maps of Western Europe kopen? Is er ook een tussenweg voor bijvoorbeeld de Benelux?pblom schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 07:11:
en het is vandaag de 22ste...
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66233 op 23-03-2006 22:36 ]
Dat is te merkenAnoniem: 116474 schreef op zondag 12 februari 2006 @ 20:02:
[...]
achja, een oud toestel heMaar als de nieuwe er is zal er wel weer een levendig topic zijn !
Ga eens wat vaker op kraamvisite!
BarryMel
Anoniem: 66233 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 09:14:
Levertijd nu uitgesteld tot medio mei. Nu wordt ik echt boos, aangezien HP zegt nooit een leverdatum aan hun retailers te hebben doorgegeven. Dus Salland heeft gewoon uit hun neus lopen peuteren (als we HP moeten geloven)
![]()
Bij Central Point staat als verwachtte levertijd 4 april 2006. Dat is dus vandaag. Zouden ze dat dan ook uit hun dikke duim zuigen?
[ Voor 11% gewijzigd door Deegroller op 04-04-2006 12:36 ]
Net Central Point aan de telefoon gehad. Wanneer de datum op vandaag staat dan betekent dat een onbekende leverdatum. Ik heb ze ook al uitgelegd dat ik dit een vette naaistreek van ze vindt, maar ze willen er niets mee doen. Mss dat jullie ff kunnen bellen of mailen, dan maken we ze ff gek.Deegroller schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:25:
[...]
Bij Central Point staat als verwachtte levertijd 4 april 2006. Dat is dus vandaag. Zouden ze dat dan ook uit hun dikke duim zuigen?
-Ik moet eens wat vaker op refresh drukken voordat ik op een post reply-
Anoniem: 134344
Anoniem: 44226
Zit je aansluiting van je carkit daar niet toevallig onder? Dat zit toch op (bijna) elke mobiele telefoon?Anoniem: 134344 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:35:
Mijn vader heeft sinds kort een HP 6515. Nu zit er op de achterkant een "gaatje met een dopje erop". Dit gaatje is op de foto's bij de specs (post 1) ook te zien. Het gaat on een gaatje in het midden, ongeveer 5 mm van de bovenkant.
Heeft iemand enig idee wat aangesloten kan worden op dit gat, want ik verwacht dat het daarvoor is. Dit wordt niet in de boekjes beschreven en ook is dit niet op de site van hp terug te vinden.
Anoniem: 66233 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:41:
[...]
Net Central Point aan de telefoon gehad. Wanneer de datum op vandaag staat dan betekent dat een onbekende leverdatum.
Anoniem: 52404
Volgens mij is dat een aansluiting voor een eventuele externe GPS-antenne.Anoniem: 134344 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 17:35:
Mijn vader heeft sinds kort een HP 6515. Nu zit er op de achterkant een "gaatje met een dopje erop". Dit gaatje is op de foto's bij de specs (post 1) ook te zien. Het gaat on een gaatje in het midden, ongeveer 5 mm van de bovenkant.
Heeft iemand enig idee wat aangesloten kan worden op dit gat, want ik verwacht dat het daarvoor is. Dit wordt niet in de boekjes beschreven en ook is dit niet op de site van hp terug te vinden.
Als ik nu kijk bij Central Point, zie ik bij de datum en voorraad 00000000 en 0 staan, dus zo te zien hebben ze je " advies" wel ter harte genomen.Anoniem: 66233 schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 12:41:
[...]
Net Central Point aan de telefoon gehad. Wanneer de datum op vandaag staat dan betekent dat een onbekende leverdatum. Ik heb ze ook al uitgelegd dat ik dit een vette naaistreek van ze vindt, maar ze willen er niets mee doen. Mss dat jullie ff kunnen bellen of mailen, dan maken we ze ff gek.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 52404 op 07-04-2006 08:09 ]
Anoniem: 134344
Ze zullen hem misschien wel weer uitstellen, zou me niks verbazen* Afmetingen 118 x 71 x 21 mm
* Gewicht 165 gram
* Inhoud 175.9 cc
* Standbytijd 168 uur
* Beltijd 240 minuten
* Beschikbaar 2e kwartaal van 2006
* Leverbaar Verwacht
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Misschien heb je een warmtewerende voorruit... Dan hebben alle ontvangers er moeite mee. Je moet de onvanger (antenne) dan vlak onder je ruit leggen en dan hopen op enige ontvangst.Anoniem: 134344 schreef op zondag 09 april 2006 @ 22:07:
Ik ben heel blij met mijn iPAQ 6515. Alleen de GPS-ontvangst in de auto is niet stabiel: hij vindt snel een signaal, maar als ik ga rijden is het mis. Soms na een paar meter al, soms blijft hij het een kwartiertje doen, en heel soms doet hij het constant. In mijn auto Ford Mondeo zit ook een ingebouwd navigatiesysteem. Opvallend is, dat beide steeds gelijktijdig wel of geen signaal hebben. Ik heb geprobeerd of een externe actieve GPS-receiver via bluetooth verbetering brengt. Het ding doet het wel, maar het probleem blijft hetzelfde: na enige tijd vallen beide systemen uit.
Wie heeft de gouden tip voor mij?
Hmm, volgens de website staat ie op 9-5 en als je de realtime-check uitvoert dan komt ie met 8-5.Anoniem: 66233 schreef op zondag 30 april 2006 @ 09:10:
Bij bestelhp.nl staat hij nu op 8-5. ff wachten dus...
[ Voor 13% gewijzigd door paulus4ever op 30-04-2006 11:02 ]
[ Voor 25% gewijzigd door DaRealMiG op 09-05-2006 09:52 ]
Ik hoop het niet. Ik heb hem net gisteren opnieuw besteld. Ik krijg hem via de zaak en mn baas betaal pas wanneer we m hebben, dus wachten is dan iets minder erg. Ik heb nu voor TomTom de kaarten van de Benelux erbij gekocht (op een aparte SD). Weet iemand of je deze kaarten kan kopieren naar een andere kaart (mijn 2GB-miniSD?)Deegroller schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:43:
Expansys.nl praat over een beschikbaarheid van 1 juni 2006.
Hopelijk is dit een definitieve datum!
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 66233 op 11-05-2006 10:19 ]
Thx! Mooie review!
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
[ Voor 13% gewijzigd door Deegroller op 17-05-2006 19:23 ]
Ik denk dat ik ondertussen maar ga voor de T830. Betere specs, voor een vergelijkbare prijs. En ik verwacht dat die uiteindelijk nog eerder leverbaar zal zijnDeegroller schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:04:
............ en de "Fujitsu-Siemens Pocket Loox T800"? Want op het eerste gezicht komen beide devices best wel kort bij elkaar in de buurt, qua mogelijkheden. Of vergis ik me?
Die T830 is vanaf medio augustus leverbaar volgens Fujitsu-Siemens...DaRealMiG schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 12:23:
[...]
Ik denk dat ik ondertussen maar ga voor de T830. Betere specs, voor een vergelijkbare prijs. En ik verwacht dat die uiteindelijk nog eerder leverbaar zal zijn.
HP snijdt zichzelf denk ik flink in de vingers met deze nog altijd durende vertraging. De 6915 is inmiddels een verouderd ontwerp geworden. Ben benieuwd wanneer HP komt met de HW7015 of zoiets dan........
Bestelhp.nl heeft de 6915 nu op 6 juli staan, maar de verwachte leverdatum wordt bijna wekelijks opgeschoven. 't Is te hopen dat F-S zijn zaken beter op orde heeft en wel kan leveren.Erik80 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:19:
[...]
Die T830 is vanaf medio augustus leverbaar volgens Fujitsu-Siemens...
Anoniem: 111759
volgens nieuwemobiel gisteren uitgekomen. Nederlandse versie volgr binnen een maandDaRealMiG schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 15:15:
[...]
Bestelhp.nl heeft de 6915 nu op 6 juli staan, maar de verwachte leverdatum wordt bijna wekelijks opgeschoven. 't Is te hopen dat F-S zijn zaken beter op orde heeft en wel kan leveren.
je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.
Er worden wel twee versies aangeboden op dit moment: FA736AA#ABB en FA736AT#ABB. Weet iemand het verschil?Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 11:51:
[...]
volgens nieuwemobiel gisteren uitgekomen. Nederlandse versie volgr binnen een maand
[ Voor 28% gewijzigd door DaRealMiG op 06-07-2006 10:34 ]
In de Asset Viewer staat bij mij dat ik een FA736AA#ABB heb. Dat is dus de hw6915 waarop een engelse Windows Mobile draait.DaRealMiG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:57:
[...]
Er worden wel twee versies aangeboden op dit moment: FA736AA#ABB en FA736AT#ABB. Weet iemand het verschil?
(heb die vraag ook aan HP gemaild, maar verwacht hier eerder een antwoord)
je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.
Ik heb inmiddels m'n post weer aangepast n.a.v. een telefoontje van HP.zakonski schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 10:08:
[...]
In de Asset Viewer staat bij mij dat ik een FA736AA#ABB heb. Dat is dus de hw6915 waarop een engelse Windows Mobile draait.
Mag ik vragen waar je em besteld hebt?DaRealMiG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 12:14:
Zo, toch maar besteld dan. Als alles goed gaat, wordt ie morgen netjes thuis bezorgd.
[ Voor 3% gewijzigd door Erik80 op 06-07-2006 14:59 ]
Heb 'm bij pdashop.nl besteld, samen met een 2gb mini sd kaartje. Was niet de goedkoopste, maar ik heb veel goede verhalen gehoord over de service en betrouwbaarheid. Heb ook al een bevestiging binnen dat ie daadwerkelijk is verstuurd en kan 'm nu tracken via TPG. Ben benieuwd of ik morgen errug gelukkig word. Zal wel laten weten hoe het bevalt, zodra ik 'm in m'n handen heb.Erik80 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 14:59:
[...]
Mag ik vragen waar je em besteld hebt?
En als we dan toch bezig zijn: Wat zijn de eerste meningen over het gebruik van dit "toestel"?
Vrijdag klokslag 12:00 uur is mijn nieuwste speeltje bezorgd. Heb er het hele weekend natuurlijk mee gespeeld en kan wel zeggen dat het goed bevalt. Mooi helder scherm, gsm werkt prima. GPS is top, met name dat bijgeleverde hulpprogrammaatje van HP waardoor je een snellere fix hebt. Wifi loopt ook zoals het moet en heb geen installatieproblemen ondervonden.DaRealMiG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 20:13:
[...]
Zal wel laten weten hoe het bevalt, zodra ik 'm in m'n handen heb.
blijkbaar komt er toch een nederlandse versie: zie nieuwemobiel.nl en smartphoneshop.nl/pdashop.nl.DaRealMiG schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 09:57:
[...]
Er worden wel twee versies aangeboden op dit moment: FA736AA#ABB en FA736AT#ABB. Weet iemand het verschil?
(heb die vraag ook aan HP gemaild, maar verwacht hier eerder een antwoord)
EDIT: Ben zojuist gebeld door HP. Er komt GEEN NEDERLANDSE VERSIE!! Da's namelijk te duur voor HP. Volgens HP wordt alleen de FA736AA#ABB geleverd.
Ik heb (zoals gezegd) gesproken met een medewerker van HP Nederland die mij aangaf dat dat bij HP niet bekend is. Van de 6500 serie is destijds ook geen Nederlandse versie uitgebracht en, vanwege de te hoge kosten van aanpassing, er zou ook geen Nederlandse uitvoering komen van de 6900 serie. HP moet namelijk WM5.0 aanpassen specifiek voor dat toestel en het Nederlandse afzetgebied zou te klein zijn om dat rendabel te doen.Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 10:03:
[...]
blijkbaar komt er toch een nederlandse versie: zie nieuwemobiel.nl en smartphoneshop.nl/pdashop.nl.
Eind juli wordt hij verwacht
een nederlandse versie is nu mogelijk zonder veel kosten, immers voor de WM2003 versie bestond geen nederlandse release, maar WM2005 is wel in het nederlands verschenen (op nagenoeg alle QTEK-modellen inmiddels). Dus het kosten-argument gaat niet meer op.DaRealMiG schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:30:
[...]
Ik heb (zoals gezegd) gesproken met een medewerker van HP Nederland die mij aangaf dat dat bij HP niet bekend is. Van de 6500 serie is destijds ook geen Nederlandse versie uitgebracht en, vanwege de te hoge kosten van aanpassing, er zou ook geen Nederlandse uitvoering komen van de 6900 serie. HP moet namelijk WM5.0 aanpassen specifiek voor dat toestel en het Nederlandse afzetgebied zou te klein zijn om dat rendabel te doen.
Overigens vertrouw ik de mededelingen van de diverse site niet meer: kijk alleen maar naar dit topic. De releasedatum werd telkens door de verschillende websites gegeven, terwijl HP Nederland nog niet eens wist wanneer de 6900serie zou uitkomen.
Eind juli weten we zeker of er nu wel of niet een Nederlandse versie komt, maar dan heb ik de 6915 al een maand in bezit.
Ik geef alleen maar aan wat HP mij gezegd heeft.Anoniem: 111759 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:33:
[...]
een nederlandse versie is nu mogelijk zonder veel kosten, immers voor de WM2003 versie bestond geen nederlandse release, maar WM2005 is wel in het nederlands verschenen (op nagenoeg alle QTEK-modellen inmiddels). Dus het kosten-argument gaat niet meer op.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
veel van die problemen hebben te maken met WM2003. De Ipaq 6915 heeft 2005 en zijn al die problemen opgelost. Het scherm is wel kleiner, maar door de resolutie van 240x240 zijn de beelden wel wat groter en duidelijker. Ik heb TomTom5 er op en dat werkt fantastisch. Het toestel bevalt me uitstekend. Heb een weekje de Tytn mogen maar t.o.v. de 6915 is deze laatste stukken fijner om mee te werken. Bij de Tytn had ik zeer slechte ontvangst en een toetsenbord wat in het begin erg stroef ging en na 4 dagen vanzelf uitschoof!Ankh schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 13:12:toon volledige bericht
Hoi allemaal,
ik heb de mogelijkheid om een iPaq 6515 te kopen met tomtom enzo.
Alleen na het lezen van hier en verschillende dingen heb ik gelezen dat de 6515 nogal wat nadelen heeft.
-) het scherm is kleiner waardoor sommige dingen wegvallen.
-) hij is niet te updaten naar mobile v5.
-) tomtom werkt niet helemaal goed met deze gps ontvanger?
-) wanneer de batterij leeg is, ben ik ook al mijn data kwijt.
Weet iemand dit en kan mij hier misschien mee helpen? En kan dit eventueel ontwrichten!
Kan hem namelijk Nieuw met een grote korting kopen, wat natuurlijk erg leuk is.
Alvast bedankt!
Vraag ik me ook af, iemand die hier toevallig meer over weet? Die is bepalend voor mijn keuze tussen de 6915 en de Fujitsu-Siemens Loox T 8xx.Deegroller schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:58:
Weet iemand trouwens welke GPS-chip er in de hw6915 komt te zitten? Is dat toevallig de SiRFstar-III-GPS-chip? Of iets anders?
Niet echt heel verhelderend dus.De GPS chip die in de 6915 zit zou een SiRF III chip zijn. Uit de ontvangst kon ik dat helaas niet opmaken. De GPS pakt weinig satellieten en het verkrijgen van zowel de koude als warme fix duurt redelijk lang in vergelijking met mijn SiRF III Bluetooth GPS.
Geert
Weliswaar een Franse review, maar wel met erg veel mooie foto's.Deegroller schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:04:Heeft iemand trouwens (een link naar) een goed objectief vergelijk tussen deze "hw6915" en de "Fujitsu-Siemens Pocket Loox T800"? Want op het eerste gezicht komen beide devices best wel kort bij elkaar in de buurt, qua mogelijkheden. Of vergis ik me?
Ik heb begrepen dat die traagheid die jij ondervindt, te danken is aan het nieuwe flash-rom geheugen wat noodzakelijk geworden is sinds WM 5.0. Dit type geheugen is iets trager in het uitlezen dan het vorige, maar houdt in tegenstelling tot zijn voorganger wel de data vast bij stroom uitval.DaRealMiG schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:32:
[...]
Vrijdag klokslag 12:00 uur is mijn nieuwste speeltje bezorgd. Heb er het hele weekend natuurlijk mee gespeeld en kan wel zeggen dat het goed bevalt. Mooi helder scherm, gsm werkt prima. GPS is top, met name dat bijgeleverde hulpprogrammaatje van HP waardoor je een snellere fix hebt. Wifi loopt ook zoals het moet en heb geen installatieproblemen ondervonden.
Wat wel wat tegenvalt is de snelheid waarmee een en ander reageert: als je een applicatie start duurt het vaak wat langer voor er een reactie komt van het apparaat, waardoor het lijkt of je niet goed getikt hebt op het scherm.
Al met al op dit moment dus zeer positief over dit apparaat.
Moet je nog wat instellingen veranderen in dat Quick GPS programmaatje? Heb nog geen verbinding kunnen leggen met mijn GPS. Heb er ook nog niet veel tijd voor gehad, ben al lopende aan het testen geweest maar heb geen idee hoelang ik ongeveer moet wachten op een fix. 10 seconden, een minuut, 5 minuten?DaRealMiG schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:32:
GPS is top, met name dat bijgeleverde hulpprogrammaatje van HP waardoor je een snellere fix hebt.
Anoniem: 46156
Ik heb een E61 gehad en heb uit ergenis ivm navigatie een HP6915 besteld. Iig draait daar TomTom fatsoenlijk op. Ik heb de nieuwe TomTom 6 op de E61 geprobeerd, maar dat werkte verre van fijn (hardstikke traag). Route66 werkte iets vlotter maar liet ook sterk te wensen over. Een collega had een HP 6915 en na een dagje dat ding geleend te hebben is het voor mij iig duidelijk.Anoniem: 46156 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 12:29:
Mijn SE P910i kraakt in zijn voegen, wil 'm gaan vervangen voor de iPaq 6915 óf voor een Nokia E61. Camera geef ik niet zoveel om, maar vind de GPS een leuke feature.
1 van de dingen die ik (ook) belangrijk vind is de audio-kwaliteit, met name van de headphones. En het bedieningsgemak van de MP3-speler. Tig reviews doorgespit, maar op dit laatste geen antwoord kunnen krijgen. Wel ergens iemand die de headphones van de E61 bagger vindt, maar dat is 1 persoon.
Heeft iemand ervaring met de mediaplayer en geluidskwaliteit van de 6915? (of de E61 natuurlijk..)
What are clouds made of? Linux servers mostly!
nederlandse versie vanaf vandaag leverbaar!DaRealMiG schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:34:
[...]
Ik geef alleen maar aan wat HP mij gezegd heeft.
Overigens zie je over het hoofd dat HP WM5.0 aanpast voor de Mobile Messenger. Daar zitten de kosten in voor HP. De Engelse versie van WM5.0 is namelijk ook aangepast, vandaar de latere release.
Anoniem: 23434
Anoniem: 23434
Iemand?drGoeroe schreef op maandag 28 januari 2008 @ 10:32:
Ik heb inmiddels een halfjaartje een HP iPAQ hw6915 en ben hier best tevreden over. Sinds een paar weken vertoont die echter kuren. Zodra ik mijn telefoon opnieuw opstart worden alle wijzigingen aan mijn SMS-inbox ongedaan gemaakt.
Stel: ik verwijder 1000 smsjes uit een map, daarna soft-reset ik mijn telefoon en vervolgens staan de 1000 smsjes weer terug. Zelfde geldt voor inkomende smsjes, alle smsjes na een bepaalde datum (12 januari) zijn verdwenen als ik mijn telefoon opnieuw opstart.
Waar moet ik dit probleem zoeken? Voor zover ik kan zien heb ik nog voldoende ruimte over dus dat kan het al haast niet zijn.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq