Vandaag mijn setje gskill F1-4800DSU2-1GBFR binnen gekregen en meteen maar even onder de pijnbank gelegd.
Eerst ff de specs:
DFI NF4 SLI-DR
Amd 64 3500+ (Winchester)
Ocz modsteam 520w
WC cooling en fan op geheugen (dmv zalman beugel).
(Verder: zie sig + foto's evt daar)
Begon met te kijken waar het geheugen tot op 2t kon komen, de timings wilde niet echt
DDR600 - 2.5-3-3-7 1t ien 2.5- 4-4-8 - 1t is niet mogelijk, met mijn exemplaren dan. Wel om te booten enzo, maar niet om memtest, test 5 foutloos te doen.
Op 2T geraakte ik, met een kamer temp van 29 graden.. tot een acceptabele DDR636 Mhz op 2.86v.
Dat is het maximaal haalbare zonder errors. Met DDR620 kreeg ik toch eens in de 7 passes, 2 errortjes. Kan ook met de temperatuur te maken hebben, het was natuurlijk bloedje heet vandaag, maar goed, testen van nieuwe repen moet natuurlijk gebeuren
Daarna eens proberen waarmee deze repen op 2.5-3-3-6 -
1T timings konden komen (op mijn 4400LE instellingen). Precies DDR550 was het maximum.. Dat is eigenlijk net zo snel als DDR636 op hogere timings en met 2T in memtest dan, sisoft sandra results komen nog
Al met al aardige results! Deze repen zijn in de markt gezet, om ook de iets minder rijke tweaker te kunnen voorzien van een goed setje geheugen. De prijs in Europa zal zo'n 240 dollar worden, ik denk dat dat neer komt op 220-230 euro winkelprijzen. (dat is ruim 70 euro minder dan de huidige pc4800 repen). En dat voor een setje dat gegarandeerd DDR600 haalt, waarschijnlijk niet op 1T timings, maar er is een kans dat ie dat wel haalt, zie Karakto (ik weet niet of dat ook memtest test 5 error vrij is bij hem, maar goed).
Nu maar wachten tot het hier in nederland leverbaar gaat zijn
[
Voor 60% gewijzigd door
Race Eend op 21-06-2005 09:43
]