Toon posts:

Hard Disk Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb wat meer ruimte nodig voor opslag en nu wou ik meteen een beetje mijn opstelling veranderen. Ik heb nu gewoon een harde schijf (maxtor diamnd 9 120) en ik wou upgraden naar een wd raptor voor het systeem en nog zo'n zelfde maxtor kopen om die twee maxtors dan in raid te hangen voor al mijn dataopslag is dit aan te raden of zijn er betere oplossingen.
En ook als ik die raid striped doe wat is dan een goede back up methode ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:31 ]

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:50

Valkyre

Kitesurf FTW!

als je Raid 0 wilt is de best backup methode of heel veel dvd's of nog 2 x 120 gig erbij kopen en die in RAID 1 zetten dan kan je daar weer backuppen.

* Valkyre doet nooit weer aan RAID 0, 1 keer brakke array 400 gig pleitos
waarom wil je uberhaupt raid 0?

iRacing Profiel

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Net alsof je in Raid 1 geen backup nodig hebt.
Raid != Backup

Je kan natuurlijk prima raid 0 of 1 gaan draaien. Backup is voor mij altijd CD/DVD/of externe schijf.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt mij wel geschikt om eerst even je wat meer te oriënteren op het gebied van RAID en backupmogelijkheden. In de uitgebreide RAID FAQ kan je meer informatie vinden over RAID0, waar jij nu een oogje op hebt. Hierbij moet je ermee rekening houden dat je al je data kwijt bent, als één van de disk het begeeft.

Of het beter is voor RAID0 te gaan, hangt van een boel factoren af. Als je erg veel waarde hecht aan je data, zal het bijvoorbeeld beter zijn om wellicht over te stappen naar RAID5 en dus twee 120GB disken erbij te kopen.

Ook de backupmogelijkheden zijn belangrijk. Zoals in dit topic al is gezegd, zal je je data gewono moeten backupen met media als DVDtjes en andere disken. Het lijkt me niet gemakkelijk om 240GB aan belangrijke data te backupen met CDRW'tjes. ;)

Zodra je je wat meer in de materie verdiept, krijg je waarschijnlijk al snel door wat voor jou de beste oplossing is. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens rustig de FAQ van dit subforum door: OM FAQ / Beleid :)

Inkoppertjes:
Welke HDD, CD/DVD lezer/brander, I/O controller moet ik nemen?
Hoe zit het met de betrouwbaarheid van de harddisk?
Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?
RAID FAQ

edit:
Oeh, ik heb concurrentie 8)7 :P

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 03-02-2005 20:54 ]

Dit topic is gesloten.