Toon posts:

Foute bios in Legend 202 PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen

ik heb een legend 202 ... Afbeeldingslocatie: http://common.legend-support.com/ItemPhotoDwn/legend202.jpg

ik heb onlangs mijn bios geprobeerd te flashen en dat liep een beetje verkeerd dankzij LEGEND... maargoed, ik heb mijn verkeerde-geflashte bioschip in een andere al-werkende-in-DOS-opgestarte mobo gedaan in de hoop dat ik deze bioschip opnieuw kan flashen met UNIFLASH... maar dan heb ik een rom- of een bin bestandje nodig van een wel-werkende bios van een LEGEND-202

kan iemand mij hieraan helpen? ik weet dat Yuri dezelfde pc voor zijn vader gekocht heeft, maar ik kan hem even niet bereiken

Alvast bedankt

Ps. de bioschip zit al in het werkende moederbord, uniflash wacht op een invoer van een goede flashfile... Iedereen die een LEGEND 202 heeft zoals op bovenstaande afbeelding.. roepeuh maar

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 20:06
Welkom op GoT!
Heb je de site van de fabrikant al gecheckt?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

waar is de afbeelding ???

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Wil je niet het risico lopen dat je de boel echt sloopt, kijk dan even bij www.flashbios.org
Kost je 10 euro en dan weet je zeker dat het goed gaat. Deze gozer heeft mijn A7V133 gered na een verkeerd afgelopen flash....

"Grandma was slow, but she was old....!!"

Verwijderd

Is het een MOBO van Legend QDI ?

Verwijderd

Topicstarter
heb dat al geprobeerd (die gast van www.flashbios.org iig)
maar hij heeft de verkeerde flash gebruikt.... hij heeft naar mn moederbord gekeken, maar het is een OEM moederbord.. er zit een Gigabyte 8SIML NF in... maar je moet echt een van Legend zelf gebruiken, of eentje die (bij voorkeur) gemaakt is met UNIFLASH uit een Legend 202 zelf...

Ik ga voor de 2de omdat die imbecielen geen rom of bin bestanden van de bios's hebben

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
ps.
ik ben onder de indruk van de snelle reacties :) ik hoop alleen dat er nog een waardevolle bij komt, het liefst met een linkje naar een .rom of .bin voor Uniflash

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Stuur eens een mailtje naar www.wimsbios.com heeft aardige kennis van wat waar te vinden is

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Ik heb toevallig exact dezelfde pc hier staan als knutselbak, maar ben er oorspronkelijk mee begonnen. Er zit idd een Gigabyte 8SIML in rev 1.0 in mijn geval zover ik nog weet. Als je wil kan ik het bios wel ff copieeren op een diskette en dat bestandje hier op zetten (het orginele bios dus .rom bestand). Als je dan zelf weet hoe je moet flashen (ik denk niet dat het mobo Qflash ondersteund?) kun je hem weer in orginele staat zetten :). Ik kan dat alleen pas wat later op de avond :).

Verwijderd

Topicstarter
ja ik weet hoe ik dat moet doen

GODZIJDANK!!!!

fieuuwuwuwuwuuwuwuwuwwww

ik ben meteen een overtuigde tweakers-GOT member!!!

shit ik voel me goed
u just made my day

heb je msn?

Verwijderd

Kwestie van even kijken bij de website van de makers (http://www.legend-support.com/nl/) :)

Let erop dat er 2 bios versies zijn voor 2 verschillende moederbord modellen (verschil zit hem oa in de onboard extra's zoals audio/lan en verwijderde multimedia features)
http://www.legend-support...PibItemNr=WLSBIOS01020100
http://www.legend-support.com/nl/pri/?PibItemNr=6909640000

Check even of er nergens een LG00000xxx nummer in die PC staat, aangezien die hele website daar blijkbaar onderscheid in maakt (qua mobo identificatie en configuratie)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
euss

bedankt voor je input

maar ik heb dat allang al geprobeerd

het probleem is dat dat programma van Legend eerst checked watvoor chipset je moederbord is, en dan pas gaat flashen.. En ik heb die chip nu in een Jetway moederbord met een VIA chipset die dat programma niet (her)kent van Legend. Uniflash wil het wel doen, maar dan met .rom of .bin....

maar ik stel je inzet op prijs! (i.a.w. evengoed bedankt!)

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

VROEM!

broembroem!

Kun je niet uit de download van legend het bios image halen?

ieeeepppppp :P

Verwijderd

Je kan die biosfile ook gewoon extracten uit dat upgradepack. Kwestie van een floppy maken en die BIN/ROM file gebruiken met een ander flashtooltje ;)

(en als je geen zin hebt om een floppy te maken kun je ook de bestanden extracten met WinImage)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee
da's super vaag
ik denk dat die ondersteunde chipset gegevens etc ook allemaal in dat bestand zitten
dat programma pakt een image uit op een diskette
en op die diskette zijn geen zuivere bios-flash-bestanden helaas

anders had ik het wel geweten :D

Verwijderd

:? Die WinImage file bevat juist wel alle nodige info zonder dat er allerlei rare checks gebruikt worden.
In die ene WinImage file (WLSCOLII20J.exe) is bestand COL2_lgd.20J iig je gewone Biosfile. Met de volgende dosopdracht kun je daarmee de bios updaten:

A:\flash853.exe col2_lgd.20j /a

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
jep, maar dat flash8xx.exe bestand checkt dus eerst of de chipset van je moederbord overeenkomt met 1 van de moederbord-chipsets in een of ander databaseje dat in dat 'bios' bestand zit...
en daar de bios chip nu in een ander moederbord zit dan zijn eigen, en deze moederbord niet wordt ondersteund door dat flash8xx.exe programmaatje, werkt het niet..

Verwijderd

Er zijn ook switches om een flash te forceren (bijv. als er een afwijkende bios in je PC zit), daarvoor kun je eerst even flash853.exe /? toetsen voor een overzichtje van de mogelijkheden.

Kwestie dus van de flashhandleiding nalezen hoe je een flash kunt forceren, of de biosupdate met een ander tooltje flashen.

De COL2_lgd.20J file is in ieder geval in standaard Ami ROM indeling (ongecomprimeerd 256KB, ofwel 2Mbit). Wellicht is hernoemen naar COL2_lgd.rom dus al voldoende voor de meeste flashtooltjes die alleen ROM files slikken.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 17:59 ]

• Niles
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-05 23:36
Ik heb het bios ff van m'n pc afgehaald, toch nog voor de zekerheid wat info erbij, beide zijn ofcourse 2mbit :). De (DOS) bios flasher van Gigabyte kun je van gigabyte zelf halen (das dat flash8xx bestand), maar zul je ws zelf al wel hebben gezien je al met flashen bezig bent geweest. Qflash werkt niet op dit mobo.

Gigabyte 8SIML (rev 1.0) orginele bios uit Legend pc:
Bios

Gigabyte 8SIML (rev 1.0) bios, maar dan de nieuwste van de gigabyte website:
Bios 8SIML.FE (heb ik getest, werkt bij mij niet, kent het bios ID niet)

Die laatste kan je mss proberen mocht de eerste toch niet werken. Het flashen kon je al zei je :) dus dan neem ik aan dat het goedkomt.

<<< Je doet verders alles op eigen risico!! >>>

BTW: ik ben zo'n 5,25" afdekplaatje kwijt, en heb die eentje nodig? heb jij die toevallig niet 1 aangezien jij de enige persoon bent die ik tot nu toe heb gezien die dezelfde kast heb? add me msn anders ff niels_ligtvoet [@] hotmail.com

[ Voor 56% gewijzigd door Niles op 03-02-2005 23:28 ]

Pagina: 1