Geen beeld, moederbord overleden?

Pagina: 1
Acties:

• ds.blaze
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-08 13:42
Gister nog lekker gegamed, wil ik mijn PC vanmiddag aanzetten kreeg ik geen beeld.

Wat heb ik al gedaan?

- 3 verschillende videokaarten (2x AGP, 1x PCI) geprobeerd -> Geen beeld
- Alledrie de kaarten doen het in een andere PC
- BIOS Reset (dmv batterij)
- Opstarten met alleen CPU en moederbord -> krijg piepjes dat videokaart er niet in zit, doe ik er een videokaart in -> weer geen beeld..
- Opstarten met alle onderdelen( CPU, VGA, HDD, DVD Brander) krijg gewoon 1 keer een kort piepje waarna hij dus verder op zou moeten starten maar weer GEEN beeld

Sinds kort doen mijn AL mijn USB poorten het niet meer, misschien een teken dat men moederbord dood aan het gaan was?

Specs:
P4 2,66 @ 2,8 Ghz
Asus P4S8X-X
512mb Kingston DDR-RAM PC2700
Radeon 9800 Pro 128mb
Zalman 400 Watt voeding
Maxtor 80 gb HDD

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je een ander scherm geprobeerd?
gaat je scherm uit standby en blijft het zwart of gebeurt er gewoon niks?
als je de pc opstart (zonder beeld dus) hoor je hem dan verder gaan (biepje, harde schijf ratelen etc)
die USB poorten kunnen er iets mee te maken hebben , maar ik betwijfel het

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
kijk eens of je geheugen goed in de banken zit, want als die er niet goed in zitten doet je video kaart het ook niet (dat was bij mij een keer het geval, ik hoorde ook 1 piep)

• ds.blaze
Het scherm blijft standby, het scherm zelf doet het op een andere PC gewoon goed.
Heb een andere monitor geprobeerd en hetzelfde probleem.

De PC zelf start niet helemaal op, als ik hem aanzet dan gaat het HDD lampje even branden en daarna gaat hij uit. De HDD zelf gaat ook niet meer verder met booten.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

1. Zoek de piepjes uitleg in je mobo handleiding !!!
2. Druk effe alle kaarten/ram latjes enzo.... aan en check ook je koeler.
3. Heb je ook ergens een andere CPU / mobo ?? Kan je ook proberen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:37
brakke voeding? alles er uit slopen behalve je moederbord en je geheugen en je videolaart. Of ff een andere voeding testen.

Laat ik het mischien makkelijker maken, blijft er spanning op je moeder bord staan, en heeft dat moederbord geen diag-ledjes?

[ Voor 35% gewijzigd door cossy nl op 03-02-2005 17:09 ]

• ds.blaze
nero355 schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:01:
1. Zoek de piepjes uitleg in je mobo handleiding !!!
2. Druk effe alle kaarten/ram latjes enzo.... aan en check ook je koeler.
3. Heb je ook ergens een andere CPU / mobo ?? Kan je ook proberen :)
1. Ik weet wat alle piepjes zijn maar hij geeft geen piepjes als ik gewoon met VGA etc. boot.
2. Done that, geen effect gewoon hetzelfde: geen beeld en HDD lampje kort aan. Alle koelers draaien.
3. Nee, jammer genoeg niet. Anders had ik dat wel geprobeerd.
cossy nl schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:03:
brakke voeding? alles er uit slopen behalve je moederbord en je geheugen en je videokaart. Of ff een andere voeding testen.

Laat ik het mischien makkelijker maken, blijft er spanning op je moeder bord staan, en heeft dat moederbord geen diag-ledjes?
Mobo heeft geen diag-leds, het moederbord heeft continue spanning tenzij ik de switch op de voeding omzet. Dan krijgt niets stroom meer.

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan met een andere ASUS plank (P4T533). Was een programma aan het debuggen toen opeens alles, maar dan ook echt alles bevroor. USB poorten waren volkomen dood en leverden geen stroom meer, reset deed niets, monitor wilde alleen nog het laatst binnengekomen signaal van de videokaart weergeven. Bij opnieuw booten bleef de zaak erg stil en vooral erg zwart. Bord RMA gestuurd (zat nog garantie op gelukkig), bleek een condensator gelekt te hebben. Niet fijn, maar repareerbaar. :) De onderste twee poorten zijn nog steeds wel dood, trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door DroogKloot op 03-02-2005 21:08 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
lijkt idd er zeer sterk op dat er iets van hardware naar de vaantjes is. Misschien is het niet onverstandig eens (visueel) te controleren of alles er nog ok uitziet: let op zwarte plekken, afgebroken smd-componentjes, bolstaande condensatoren etc.

Een laatse reanimatiepoging is mischien de pc wat laneger van de stroom afhalen (stekker uittrekken ;)) letterlik alles eruit halen, de bios clearen en nog eens proberen, maar in jouw plek zou ik er niet te veel op hopen :/
Pagina: 1