Probleem met, erm...Ingangen en uitgangen!(TV, PS2, GC, DVD)

Pagina: 1
Acties:

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08:57
Dit is een nogal verwarrende situatie, maar ik probeer het toch:

Ik heb een TV met daar op aangesloten een PS2 en een GC, maar nu wil ik ook nog een (Harman Kardon ultradure en 4 jaar oude) DVd speler op aan sluiten. Echter heb ik aan de achterkant maar twee scart ingangen en voor de rest alleen maar een audio uit (of in? Dat kan ik dankzij tulp niet zien)gang. Ik wil deze drie het liefst aan de achterkant allemaal inpluggen, maar ik lijk geen mogelijkheid hiervoor te hebben. Probeer ik een van de 2 consoles op de AUX van mijn harman kardon speler aan te sluiten, echter werkt dit niet (een DVD speler, ik was in de war met de versterker van beneden! :P)

Als je op 1 of andere manier de GC en PS2 op de dvdspeler aan kan sluiten, laat het me dan weten! :P. Ook al is dit in mijn ogen onmogelijk...Aux was trouwens toch de versterker uitgang?

Tevens heb ik ook PC boxen op de TV aangesloten, maar die hebben geen tulp welke de TV wel heeft. Ik gebruik hier nu de koptelefoon voor. Is het makkelijk om een stereo tulp naar 3.5mm jack te kopen?

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Er zijn scart split blokken te koop hoor :)

Gewoon even goed zoeken in wat winkels!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Je kunt het oplossen met een scart switch, te koop bij de electronicazaak. De DVD speler kun je dan rechtstreeks op de TV aansluiten, het liefst op een scart ingang welke RGB ondersteunt.

Een stereo tulp naar jack kopen is niet moeilijk, tenzij je dit bij de groenteboer gaat proberen ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• coptician
Hm...Het is me via die AUX van de DVD-speler gelukt! Als de speler uit staat (standby) pakt ie gewoon beeld en geluid van mijn ps2 over! En die tulp naar jack out zijn goed te vinden? Mooi! (Ik ben echt briljant :P Bokjes lezen is zo handig...)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• coptician
(dit is niet bedoeld om het topic omhoog te krijgen, ik stond immers bijna bovenaan, maar om mensen te laten weten dat ik wel weer wat gepost heb)

Ik heb met de DVD speler een makement: Het rechterkanaal is extreem zacht (Maar niet uit) als ik er muziek op af speel! Ik heb al:

andere Cd geprobeerd
Kabeling getest (Welke zinloos was, want de PS2 gaat nu via mijn dvd speler en die heeft perfect stereogeluid)
Andere speakers geprobeerd (ook zinloos)
Gecheckt of er een balansmethode op zit, deze heb ik niet kunnen vinden

Heeft iemand een idee over het probleem?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat voor dvdspeler heb jij eigenlijk? Met een aux in???

• coptician
Erm, Harman Kardon DVD-1, heet ie volgens mij. Het is een 4 jaar oud ding en hij heeft volgens mij gewoon een probleem met geluidsweergave, zo geeft ie bij het doorspoelen een flinke tik, onder andere.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je kunt trouwens als het goed is in de setup van de dvdspeler de aparte kanalen instellen... Misschien dat je daar wat kunt vinden?

• coptician
MikeyMan schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 17:29:
Je kunt trouwens als het goed is in de setup van de dvdspeler de aparte kanalen instellen... Misschien dat je daar wat kunt vinden?
Tsja, dan is het niet goed. Want het isntellen van kanalen is onmogelijk, tevens heb ik het boekje nog goed doorgelezen en niks kunnen vinden :(

Pagina: 1