Toon posts:

DTS 6.1es ook op 5.1 revecreir ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben de DVD[LOTR] Retern Of The King. De DTS track die er op staat is 6.1, maar waneer ik hem afspeel op een revecreir die maximaal DTS 5.1 aan kan dan doet het geluid het nog steeds.

Mijn vraag is of DTS 6.1 backward comptiaal naar 5.1 of mis ik nu de helft van het geluid wat achter je afspeelt in de film ?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-02 21:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Al gezocht? Is al vaaker gevraagd, en ook binnen 2 sec te vinden op inet!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 15:32

liberque

Vrijzinnig!

5.1 DD, 5.1 DTS, 6.1 DD, 6.1 DTS.. noem het maar op.... je kan dankzij downmixen zelfs nog gewoon op mono luisteren als je wilt! Je verlies daarbij geen muziek informatie... je veliest alleen alleen discrete kanalen..

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Het extra kanaal zit ook in de 2 'normale' rearkanalen, je mist met een 5.1 receiver dus helemaal niks.

Mijn Home Cinema in aanbouw

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-02 09:46

evaarties

Powerball @ 12.582

Dat is niet helemaal waar, je hebt ook 6.1 geluid wat echt een extra 6e kanaal heeft, maar dit zal meestal ook gedownmixed kunnen worden gok ik

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
Dat klopt, dat is DTS 6.1 discrete, maar ook daar zit het extra kanaal in de twee andere rears om backwards compatible te zijn (er wordt niks gedownmixed)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijk me ook, want hoe zou die dat moete kunne downmixen als die zesde kanaal niet zou kunne lezen. Harstikke bedankt want nu weet ik dat zou DTS 6.1es track ook goed op een oude DTS 5.1 revecreir werkt

PS. zoekfunctie doet het niet het weer eens niet van het forum :'(
Pagina: 1