DVD speler -> TV via DVI. Geluid werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 11:05
De achtergrond van mijn probleem:
Vorige maand heb ik een lcd tv gekocht (lw22n23 van samsung). Leuk, maar de kwaliteit van de dvd's viel mij nogal tegen. Aangezien ik bij het inwisselen van mijn dvd speler wel naar goede kwaliteit wil, ga ik voor een speler met DVI aansluiting. Het werd de HD935 van samsung.

Het probleem:
Wanneer ik mijn dvd speler via de dvi aansluiting op mn tv aansluit heb ik wel beeld (jippie), maar geen geluid. Volgens het boekje moet ik dan de analoge (2) audio-aansluitingen gebruiken. Dat zijn de kabels die meestal wit en rood zijn. Ook dan komt er geen enkel geluid uit.

Nu heb ik het tijdelijk opgelost door die twee stekkers aan een microfoon-jack te maken, en deze in de "pc sound in" te stoppen van mijn televisie. Zo hoort het niet, en ik wil dan ook graag dat het op een normale manier zou werken.
Ook ben ik bang dat wanneer ik een receiver en boxen aan ga schaffen, ik die helemaal niet aan kan sluiten door deze error... dat is misschien nog wel het belangrijkste.

Zie mij hier vragen om een oplossing ;)

Wat heb ik al geprobeerd:
- Handleiding van zowel tv als dvd speler gelezen
- Scart kabel geeft wel geluid (maar niet zo mooi beeld. Ik heb deze speler speciaal gekocht voor de dvi aansluiting)
- scart aansluiten EN dvi kan, maar geeft geen geluid op het dvi kanaal
- aansluitingen omgedraaid, opnieuw de spelers aangezet etc.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Flickr PSN ID= cheironnl

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

dvi zal nooit geluid weergeven. Je moet het echt met de audio-tulp kabels doen. Maar heb je deze wel goed aangesloten op de tv? Heb je daarvoor een scart-plug gebruikt met alleen een uitgang?
Probeer de tulp kabels eens op je stereo aan te sluiten.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Of probeer met een tulp naar jack een koptelefoon aan te sluiten op die uitgang, en eventueel in de dvdspeler in te stellen op analoog geluid ipv digitaal... Wil misschien ook nog wel helpen...

• cheiron
LoeiOrdinair schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:48:
dvi zal nooit geluid weergeven. Je moet het echt met de audio-tulp kabels doen. Maar heb je deze wel goed aangesloten op de tv? Heb je daarvoor een scart-plug gebruikt met alleen een uitgang?
Probeer de tulp kabels eens op je stereo aan te sluiten.
Dat DVI geen geluid geeft wist ik, maar ik dacht dat ik dan wel geluid via scart of tulp zou krijgen. Ik heb je advies geprobeerd (twee tulp in een scart-verlengstuk, die in mn tv), maar ook dat mag niet baten ;(

Flickr PSN ID= cheironnl

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:27

franssie

Save the albatross

ik heb van die scart kabels met aan de ene kant ene scart (verassing) en de andere een bosje tulpen > Voor zowel in en out, even pluggen en dan werkt het meestal wel.
En voor de zekerheid bij ej tv nogmaals in de handleiding kijken waar je het geluid kan instellen, ik heb een sony en daarvan snapte ik ook pas na 4 maanden wat ze bedoelden in de gebruiksaanwijzing, vertalen blijft een vak apart!

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• cheiron
franssie schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:01:
ik heb van die scart kabels met aan de ene kant ene scart (verassing) en de andere een bosje tulpen > Voor zowel in en out, even pluggen en dan werkt het meestal wel.
En voor de zekerheid bij ej tv nogmaals in de handleiding kijken waar je het geluid kan instellen, ik heb een sony en daarvan snapte ik ook pas na 4 maanden wat ze bedoelden in de gebruiksaanwijzing, vertalen blijft een vak apart!
Met die pluggen heb ik net geprobeerd, maar mocht niet baten. Als het kanaal op "dvi"staat heb ik geen mogelijkheid om een bron te selecteren :(

En ik had samsung nog wel gemaild of dit problemen op ging leveren ;(

Flickr PSN ID= cheironnl

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:05
cheiron schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:43:

Nu heb ik het tijdelijk opgelost door die twee stekkers aan een microfoon-jack te maken, en deze in de "pc sound in" te stoppen van mijn televisie. Zo hoort het niet, en ik wil dan ook graag dat het op een normale manier zou werken.
Ook ben ik bang dat wanneer ik een receiver en boxen aan ga schaffen, ik die helemaal niet aan kan sluiten door deze error... dat is misschien nog wel het belangrijkste.
Hoezo hoort dit niet? Het klinkt redelijk logisch namelijk, als je de dvi ook als PC ingang zou zien.

Aansluiten op de receiver zal dan ook gewoon werken.

[ Voor 5% gewijzigd door ShittyOldMan op 02-02-2005 22:09 ]

Mijn Home Cinema in aanbouw

• cheiron
ShittyOldMan schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:09:
[...]

Hoezo hoort dit niet? Het klinkt redelijk logisch namelijk, als je de dvi ook als PC ingang zou zien.

Aansluiten op de receiver zal dan ook gewoon werken.
Hmm.. dus nu zou ik het dus zo doen dat ik hem via die jack met de analoge stekkertjes op mn tv aansluit. Maar als ik een versterker heb, dan heb ik de tv natuurlijk niet meer nodig voor het geluid. dus kan ik hem via de andere (betere) aansluitingen op de versterker aansluiten.. hhmm..

Toch is het vreemd aangezien ik er deze kabels (tulp -> tulp) bij kreeg, en dit ook in de handleiding staat.

Flickr PSN ID= cheironnl

• ShittyOldMan
Kreeg je die bij de TV of bij de DVD speler?

• cheiron
ShittyOldMan schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:13:
Kreeg je die bij de TV of bij de DVD speler?
Bij de dvd speler.

Flickr PSN ID= cheironnl

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat verklaart wat ;)

dvdspeler gebruiksaanwijzing gaat uit van een normale tv danwel receiver... Ik zou het lekker zo laten ;)

[ Voor 74% gewijzigd door MikeyMan op 02-02-2005 22:22 ]

• cheiron
MikeyMan schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:22:
Dat verklaart wat ;)

dvdspeler gebruiksaanwijzing gaat uit van een normale tv danwel receiver... Ik zou het lekker zo laten ;)
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel gerustgesteld ben door de gedachte dat ik mn TV niet nodig heb voor geluid als ik de dvd speler op een surround set aansluit. Scheelt weer ;)
Verder IS het natuurlijk een normale tv, en zou dit moeten werken ;)

Flickr PSN ID= cheironnl

• Abbadon
  • Laatst online: 15:45
cheiron schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:43:
Nu heb ik het tijdelijk opgelost door die twee stekkers aan een microfoon-jack te maken, en deze in de "pc sound in" te stoppen van mijn televisie. Zo hoort het niet,..
Volgens de manual hoort dat dus wel zo :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• cheiron
Abbadon schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:27:
[...]

Volgens de manual hoort dat dus wel zo :)
Neeehee ;) In de handleiding staat dat ik de tulpaansluiting (tulp aan beide zijden) in de ingangen van wat zij het svideo-deel noemen. (een groepering van aansluitingen). Die kabel wordt er ook bij geleverd. Maar gelukkig had ik nog een kabel liggen met tulp en jack, die ik er als test tussen had gezet. Daar wordt in de handleiding met geen woord over gerept.

Flickr PSN ID= cheironnl

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

in de handleiding van de dvdspeler ja... In de handleiding van de tv staat vast wat anders...

• Abbadon
  • Laatst online: 15:45
In de manual van je TV staat het volgende (kon 'm zo ff inzien op de Samsung.nl site)

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/samsung.gif

Lijkt me duidelijk :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• cheiron
Abbadon schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:37:
In de manual van je TV staat het volgende (kon 'm zo ff inzien op de Samsung.nl site)

[afbeelding]

Lijkt me duidelijk :P
GRMBL :(

Nieuw topic: *De handleiding van mijn tv conflicteert met de handleiding van mn dvdspeler*
Rest mij nog jullie te bedanken voor de hulp (niks rotter dan een bak geld uitgeven om er achter te komen dat het niet werkt).

Flickr PSN ID= cheironnl

• ShittyOldMan
Gezien niet iedere TV en DVD speler hetzelfde is, is het vrij lastig om een handleiding te maken die dus overal van toepassing is, dus het kan kloppen dat conflict :)

Pagina: 1