Geschikte HD voor in externe case?

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb een Sitecom externe case gekocht voor een 3,5" IDE schijf. Leuk ding, wat aan de grote kant maar niet duur en lekker basic. Plastic, geen fan erin dus zoek een HD die niet te heet wordt en geschikt is voor onregelmatig gebruik. (vaak aan/uit, stabiel)

Nu is de DiamondMax 10 300Gb,16mb S-ATA lekker goedkoop, alleen wordt die vast lekker warm. Hoe schadelijk is dat?

Zijn er HD's die geschikter zijn voor dit soort toepassingen? Ik heb tenminste 250 a 300gb nodig want wil m'n filmcollectie er opzetten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Victorio op 02-02-2005 21:19 ]

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Denk niet dat een Serial Ata harde schijf erin gaat passen, of heeft deze
externe case een sata aansluiting dan ???

Heb zelf een 250gb. 8mb cache Hitachi in een externe behuizing zonder fan of niks
die ook veel aan en uit gaat, en deze geeft geen enkel probleem.
Kastje wordt na een paar uur wel warm, maar niets schrikbarends.

s6 !

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-02 16:52
Is die case wel geschikt voor S-ATA D8 dat die er nog alleen voor ata drive waren .

;) net te laat

[ Voor 11% gewijzigd door fazertje op 02-02-2005 21:18 ]

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:51
Samsungs staan al tijden bekend als koel, zeker als je er een op 5400 rpm kan vinden, alhoewel ik twijfel of dat op dat formaat gaat lukken.
250GB is altijd multiplatter, dus ik ben bang dat het niet erg koel blijft. Je wil een zo koel mogelijke schijf, dit verkleint namelijk de kans op failure. Misschien moet je toch eens zo'n WD of andere pre-manufactured USB-HD gaan overwegen, die kunnen het in ieder geval hebben, en zijn ook in die capaciteiten of meer te krijgen.

• Victorio
Whoops. ATA bedoel ik dan. :)

Die Hitachi is ook een 7200rpm he?

Samsung koel?
In reviews: Seagate Barracuda 7200.8 400GB review staat de maxtor dmdmax 10 anders ook wel als een koele...

[ Voor 47% gewijzigd door Victorio op 02-02-2005 21:22 ]

Verwijderd

kijk in de tweakers.net databases voor idle en load temperaturen:

idle
load

dat lijkt me de aangewezen weg als je enige criterium de temperatuur is. Ook voor prestaties en geluidsdruk kun je natuurlijk in die database terecht.

Ik heb overigens over dezelfde case een paar dagen geleden een topic gestart, die inmiddels jammerlijk gestrand is:

probleem met externe harddisk in case

Ik ben dus erg benieuwd naar jouw bevindingen, mocht je Windows XP draaien tenminste.
Hopelijk heb je meer geluk dan ik, ik heb 'm nog steeds niet aan de praat.

• Victorio
Als je die case hebt van dat plaatje op de sitecom site heb je het nieuwe model. Ik heb het oude model, is wat groter en lomper, maar vind hem prima. (36 euro, wat heb jij betaald?)

Heb er nu een 200gb WD inzitten en draait als een tiet. Geen enkel probleem. Dus case ben ik tevreden over. Nu alleen ff een HD zoeken. ;)

Verwijderd

die link in het topic is fout, ik heb ook de oude case. Ik heb er 43 euro voor betaald, maar heb 'm ook al een maandje of 2.

Kun je wat meer info over je systeem geven (SP1/2), en je instellingen van je harddisk (master/slave/cable select). Als je in je Device Manager naar je externe harddisk toegaat, wat voor driver geeft ie dan aan? Bij mij usbstor.sys, de 26kb versie van Service Pack 2. Ik heb sterk het idee dat daar mijn probleem ligt.

Reageer anders even in "mijn" topic, om on-topic te blijven en tegen de vervuiling van dit topic. Alvast bedankt.

• Zeilkonijn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Victorio schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:18:

Die Hitachi is ook een 7200rpm he?
Yup ! :)

[url=http://www.techtree.com/techtree/jsp/showstory.jsp?storyid=50947]Testje...[/url] Fabrikant (Zegt dat ze erg cool zijn)

[ Voor 54% gewijzigd door Zeilkonijn op 02-02-2005 22:37 ]

Pagina: 1