Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Verwijderd
Heb ik ook, 1024 is de theoretische downloadsnelheid. Die haal je nooit, dus met een snelheid van 106 kb/sec zit je wel goedspone schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:56:
Ik heb een Zonnet/Versatel ADSL Family abonnement (1024/320) (zie ook hier).
Een snelheidstestje:
[afbeelding]
Nu heb ik een downloadsnelheid van 104 kb/s, wat neerkomt op een snelheid van 834kbps. Dit is niet de 1024 die zonnet beloofd heeft, om en nabij 20% te langzaam. In mn modem staat overigens keurig dat de hij verbonden is met 1024/320...
Is dit normaal? Ook op andere websites dan speedtest is het downloaden 104/105kb/s.
Inderdaard!Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:58:
dat is normaal ja (hangt van aantal factoren af, 100% haal je hem nooit), ten tweede is speedtest.nl nou niet helemaal betrouwbaar
http://www.mordax.nl/ is betrouwbaarder
Ook niet, de bestanden zijn veels te klein om een betrouwbare test te doen. Ga dan even naar http://speedtest.cistron.nl/.
[ Voor 6% gewijzigd door Br@m op 02-02-2005 21:02 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Cistron 106kb/s stabiel...
[ Voor 29% gewijzigd door spone op 02-02-2005 21:04 ]
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600
🌞🍃
je mag niet vergeten dat er nog overhead is ook éh ...spone schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:56:
Ik heb een Zonnet/Versatel ADSL Family abonnement (1024/320) (zie ook hier).
Een snelheidstestje:
[afbeelding]
Nu heb ik een downloadsnelheid van 104 kb/s, wat neerkomt op een snelheid van 834kbps. Dit is niet de 1024 die zonnet beloofd heeft, om en nabij 20% te langzaam. In mn modem staat overigens keurig dat de hij verbonden is met 1024/320...
Is dit normaal? Ook op andere websites dan speedtest is het downloaden 104/105kb/s.
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
Dus: 1024 / 9.6 = 106 kB/sec.
Maar dat werd al vertelt.
[ Voor 10% gewijzigd door kamerplant op 02-02-2005 21:13 ]
🌞🍃
Doorsnee moet je delen door 9.6 om de werkelijke snelheid in kB te berekenen.Br@m schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:57:
Dit is een mooie snelheid.. 1024/9.6= 106. Dus zoveel minder heb je niet.
Verwijderd
Waarom 9.6cowgirl schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:13:
Dat is dus al gezegd:
[...]
Doorsnee moet je delen door 9.6 om de werkelijke snelheid in kB te berekenen.
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Verwijderd
Ja die tweak ken ik ook, maar met mijn verbinding Hccnet 1120/352 maakt deze tweak geen r**t uit. Ik heb deze al bij meerdere mensen toegepast met adsl, maar heeft nog nooit bij iemand geholpen... Misschien bij kabel wel.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:15:
Welke windows heb je ? Windows XP pro neemt 20% van de verbinding weg. Kijk anders is hier om die 20% terug te krijgen http://tweakzone.nl/tweaks/410 .
Verder is die snelheid normaal die je behaald.
Edit:
Ja zo zou je het ook kunnen bekijken.... Er zit gewoon overhead op.IJnte schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:19:
[...]
Waarom 9.6als je van bit naar byte moet dan moet je delen door 8 hoor. Is 9.6 gebaseerd op een praktische overdracht
Dan zou je eigenlijk moeten zeggen dat je moet delen door 8 en van dat getal 15% tot 20% afhalen
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2005 21:22 ]
is een (wijdverbreide) urban legend. QoS is ervoor om bandbreedte te kunnen garanderen voor bandbreedtekritieke applicaties. Die 20% is reserveerbare bandbreedte, en wordt niet standaard al gereserveerd dus.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 21:15:
Welke windows heb je ? Windows XP pro neemt 20% van de verbinding weg. Kijk anders is hier om die 20% terug te krijgen http://tweakzone.nl/tweaks/410 .
http://www.tech-recipes.c...rums&file=viewtopic&t=511
edit: met kabel zit ik idd op 114 kbps op een 1024 lijn
[ Voor 12% gewijzigd door zeekoe op 02-02-2005 22:42 ]
Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...
En als je QoS uitschakelt + delete @ LAN / Verbinding Eigenschappenzeekoe schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:36:is een (wijdverbreide) urban legend. QoS is ervoor om bandbreedte te kunnen garanderen voor bandbreedtekritieke applicaties. Die 20% is reserveerbare bandbreedte, en wordt niet standaard al gereserveerd dus.
Ik had 112 KB/s met ADSLedit: met kabel zit ik idd op 114 kbps op een 1024 lijnnanananana
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Urban Legends zijn moeilijk uit te roeien soms... Ik stoor me ook altijd aan lui die de rest van de schapen maar nablaten zonder het te stoelen op gefundeerde metingen en/of praktijkervaringen.zeekoe schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:36:
[...]
is een (wijdverbreide) urban legend. QoS is ervoor om bandbreedte te kunnen garanderen voor bandbreedtekritieke applicaties. Die 20% is reserveerbare bandbreedte, en wordt niet standaard al gereserveerd dus.
edit: met kabel zit ik idd op 114 kbps op een 1024 lijnnanananana
(Daarmee doel ik overigens niet direct op [rml]xbreaker[/rml] maar meer op de "ICT-community" in het algemeen... "Internet verbindinkje? Met gratis Spamfiltertje, datalimietje, kabeltje hier en daar"
Ik vond deze ('officiële', directe) link overigens wat duidelijker:
Die staat al een tijdje in me favo's, want ik gooi er vaker meeCorrection of some incorrect claims about Windows XP QoS support
There have been claims in various published technical articles and newsgroup postings that Windows XP always reserves 20 percent of the available bandwidth for QoS. These claims are incorrect. The information in the "Clarification about QoS in end computers that are Running Windows XP" section correctly describes the behavior of Windows XP systems.
Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit, een snelheidsverbetering gezien na het uitschakelen van QOS (en ik heb toch heel wat PC-tjes in mijn handen per jaar)...
Wat me ook steeds meer opvalt hier is dat iedereen steeds zo verontwaardigd en zich tekort gedaan voelt. Ik zie steeds meer topics in de trend van "dit en dat onrecht is me aangedaan, kan ik ze aanklagen?". Gaan we Amerika achterna? Sue them? ...Nu valt dat met dit topic nogal mee, ik zie ze soms veel erger. Maar het neigde er wel een beetje naar...
Mocht je eens een keertje 50Kb/s halen, dan hebben ze waarschijnlijk gewoon een bad day en heb je dus bad luck. Live with it. Mocht het structureel worden, ga dan eens met ze praten en kijken waar het probleem zit. Wel vind ik het verstandig om, zoals je tracht te doen neem ik aan, eerst te kijken of je wel juist geïnformeerd bent en snapt waar de materie over gaat voordat je met ze "om tafel" gaat zitten. NOFI dus...
[ Voor 68% gewijzigd door RobIII op 02-02-2005 23:43 ]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij
Wat DSL betreft. De snelheid die afgegeven wordt is de snelheid op ATM. ATM is een techniek die al je TCP/IP pakketten ophakt in stukken van 53 bytes. Deze conversie houd in dat er nogal wat overhead is. De gemiddelde IP > ATM overhead is ongeveer 12%, dat is op 1024Kbps ongeveer 120Kbps. 904Kbps/8 is dus 113 KB/s.
Prima snelheid dus
grt.
Remco
dus ...
"If you don't know where you are going, any road will take you there"
Verwijderd
En haal hier ook al lagere snelheden mee:
914 kbps en ik zou 1.6Mbit/s per sec. moeten halen!
En iemand anders met XS4ALL hier haalt wel een stuk hoger.
En met versatel/zonnet zijn we niet de enige volgensmij: http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=7521
http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=9213
En ik zelf heb een upload verlaging van 40KB/s die ik vroeger altijd makkelijk haalde naar 27KB/s die ik nu gemmideld haal.
En dan halen ze ook nog eens de TV: http://forum.versatel.nl/viewtopic.php?t=9134 (heb die uitzending ook nog toevallig gezien)
Stel je hebt een 1024/512 lijntje 1:10 overboekt (dit is dus een BUSINESS lijn ,die VELE malen duurder is dan je consumentenlijn), dan wil dat zeggen dat je in het meest extreme geval 102Kbps overhoud. Veel (mxstream/kpn) lijnen zijn meer dan 50 keer overboekt en is het dus best normaal dat je niet de 'beloofde' snelheid haalt.
Als je dan vervolgens de ATM overhead eraf haalt (lees vorige post), dan is het wel logisch
dus ...
Op speedtest haal ik 801kbps en upload 95kbps snelheid
Volgens mij moet je, als je een abbo aflsluit er gewoon standaard vanuit gaan dat je snelheid 20% lager is dan beloofd. Ze geven enkel een maximum capaciteit op om je in te palmen. Ik heb ook 4 jaar @home breedband gehad en die heeft nog nooit gewerkt zoals t zou moeten. Maar omdat ik toch net wat meer wou heb ik gekozen voor Demon. Maar helaas, net zoals alle anderen is het hetzelfde gelazer.
Ik zie me al naar de BMW dealer gaan en een 3.20 bestellen en bij aflevering blijkt ie de prestaties van een 3.18 te hebben... kzou redelijk stampij maken denk ik. Nu niet. Rare wereld he.
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Ligt het aan mij, of word er hier gewoon niet gelezen? De afgegeven snelheid is een ATM snelheid exclusief de overboekingsfactor. Dit heeft NIETS met inpalmen te maken en het is gewoon waar je voor betaald. Als je een 1024/512 1:1 verbinding wilt, waarvan je ZEKER weet dat je 1024 - 12% krijgt, betaal je een paar ribben.Domus schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:03:
Volgens mij moet je, als je een abbo aflsluit er gewoon standaard vanuit gaan dat je snelheid 20% lager is dan beloofd. Ze geven enkel een maximum capaciteit op om je in te palmen. Ik heb ook 4 jaar @home breedband gehad en die heeft nog nooit gewerkt zoals t zou moeten. Maar omdat ik toch net wat meer wou heb ik gekozen voor Demon. Maar helaas, net zoals alle anderen is het hetzelfde gelazer.
Ten slotte bepaald niet de ISP deze snelheid/overboeking, maar BBNed of KPN.. (degene die het ATM netwerk beheren).
dus ...
Zal allemaal wel, zal allemaal wel in de voorwaarden staan en het zal allemaal echt wel kloppen wat je zegt...maar daar zie ik ze niet mee adverteren ofzo en volgens mij heeft niemand mij zoiets verteld toen ik het abo afsloot.mph_rbi schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:07:
[...]
Ligt het aan mij, of word er hier gewoon niet gelezen? De afgegeven snelheid is een ATM snelheid exclusief de overboekingsfactor. Dit heeft NIETS met inpalmen te maken en het is gewoon waar je voor betaald. Als je een 1024/512 1:1 verbinding wilt, waarvan je ZEKER weet dat je 1024 - 12% krijgt, betaal je een paar ribben.
Ten slotte bepaald niet de ISP deze snelheid/overboeking, maar BBNed of KPN.. (degene die het ATM netwerk beheren).
Op alle mooi reclame en slogans die je ziet, zie je volgens mij niets over ATM snelheden en overboekingsfactoren.
Of heb ik nou weer niet goed gelezen
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
dan zou ik toch maar eens je bekabeling nakijken (modem op ISRA testen) en als dat geen verbetering oplevert eens naar kpn bellen om het na te laten kijken...THEF_Pino schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:39:
pfff, ik haal dezelfde snelheid met een FAST ADSL van xs4all. Naja, na de upgrade van deze maand maar eens kijken of het beter wordt. Ik zou iig niet klagen als ik jou was.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
haha mooie, maare die 3.20 hoef je niet te delen met 25 a 50 man, een internetverbinding wel. Zie het als een BMW die 250 kan maar dit nooit haalt omdat de snelweg door meerdere mensen wordt gebruiktDomus schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:03:
Ik heb een 8024/1024 mbit lijn van 65e per maand bij Demon en ik haal ook nooit meer dan 7/0.75 .
Op speedtest haal ik 801kbps en upload 95kbps snelheid
Ik zie me al naar de BMW dealer gaan en een 3.20 bestellen en bij aflevering blijkt ie de prestaties van een 3.18 te hebben... kzou redelijk stampij maken denk ik. Nu niet. Rare wereld he.
Dat jij er data overheen gaat sturen met overhead in de protocollen en ook het netwerk nog iets van overhead nodig heeft om jou pakketjes te transporteren is vrij logisch. Elk datapakketje heeft ook nog ruimte nodig om te weten waar het heen moet en welk volgnummer het heeft van een hele rits aan pakketjes die samen bij elkaar horen. En als er 1-tje niet goed aankomt moet die ook opnieuw verzonden worden dus er gaat zelfs verkeer door je upstream als je aan het downloaden bent om alles te controleren en verifieren.
Daar gaan mensen toch ook niet over vallen uiteindelijk dat als je download je ook opload verkeer hebt? Of dat als je je hele upload capaciteit gebruikt je latency (pingtijden) hoger worden? Of dat je downstream dan niet meer volledige snelheid kan halen?
Als je een verbindnig afneemt met de afspraak dat je 128KByte/s moet kunnen halen is iets heel anders dan een 1024kbit verbinding nemen.
Veel ISP's bieden ook 1180kbit aan bijvoorbeeld ipv 1024kbit om daarvoor te compenseren. Op verbindingen via de kabel gebeurt het ook zo dat als jij een 2048kbit verbinding neemt ze vaak eigenlijk een 2400kbit verbinding leveren waardoor je letterlijk ook 256KByte/s haalt. Dat je het bij DSL toevallig in je modem kan uitlezen en bij kabel niet, tja.
[ Voor 30% gewijzigd door bjck op 03-02-2005 00:16 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Sorry, maar dan ben je wel erg naïefOp alle mooi reclame en slogans die je ziet, zie je volgens mij niets over ATM snelheden en overboekingsfactoren.
Of heb ik nou weer niet goed gelezen
Een provider die niet open en eerlijk is over overboekingsfactoren zal hier geen DSL leveren.
Consumentenproviders maken er qua PR ook een potje van vind ik.
dus ...
Vergeet niet dat je nu op het technisch maximaal haalbare van een ADSL lijn zit en factoren zoals afstand van de centrale en kwaliteit en lengte van de telefoonkabels in je huis een rol spelen. Of een router/ADSL modem die niet de volle snelheid aankan.Domus schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:03:
Ik heb een 8024/1024 mbit lijn van 65e per maand bij Demon en ik haal ook nooit meer dan 7/0.75 .
En uiteraard adverteren ze hier niet mee, je gaat toch niet de poten onder je eigen stoel vandana zagen?
[ Voor 12% gewijzigd door Rafe op 03-02-2005 00:19 ]
Weet ik...ben gewoon beetje dwars vandaagRafe schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:18:
[...]
Vergeet niet dat je nu op het technisch maximaal haalbare van een ADSL lijn zit en factoren zoals afstand van de centrale en kwaliteit en lengte van de telefoonkabels in je huis een rol spelen. Of een router/ADSL modem die niet de volle snelheid aankan.
En uiteraard adverteren ze hier niet mee, je gaat toch niet de poten onder je eigen stoel vandana zagen?
Overigens zit ik 200mtr van de schakelkast
Vergeet niet dat de upgrade van kpn (lite van 1180 ==> 1600 kbit/s) gefaseerd wordt uitgevoerd en dat dus niet voor iedereen de nieuwe snelheid al meteen per 1/2 geld. Zelf ben ik ook nog niet geupgrade en haal ongeveer 920 kbit/s (=115 kbyte/s) met Xs4all wat heel normaal is voor een lite verbinding. Als je pech hebt ben je pas over twee weken aan de buurt en als je geluk hebt morgen al.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 23:48:
Ik heb ook ADSL van Versatel/Zonnet met het pakket lite. (connected by KPN)
En haal hier ook al lagere snelheden mee:
914 kbps en ik zou 1.6Mbit/s per sec. moeten halen!
En iemand anders met XS4ALL hier haalt wel een stuk hoger.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.