HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 11.666 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Matched: mda, pro
Een lijstje heb ik niet echt maar je moet TCPMP (goed werkende vervanger voor media player) hebben. En Opera (als vervanger voor IE).

Zelf gebruik ik verder nog GSPocketMagic om programmas af te sluiten als je op het kruisje klikt.
Hoewel SBP ook wel aardige programmas heeft om je today screen functioneler te maken en programmas af te kunnen sluiten draaiden deze bij mij in eerste instantie niet echt stabiel... misschien dat nieuwe versies dit oplossen, dit heb ik echter nog niet getest.

Ik heb trouwens ook internet pocket totaal en ik gebruik constant UMTS om te surfen, remote desktop via terminal services client te gebruien en spullen van mn ftp af te halen (constant +/-45KByte per seconde).
In de randstad dekt UMTS best aardig van T-Mobile. Meestal heb ik zelfs geen zin om inernet te gebruiken als ik alleen GPRS en geen UMTS heb omdat GPRS wel een beetje aan de trage kant is en je nogal verwend bent door UMTS.

[ Voor 32% gewijzigd door Johny58 op 21-03-2006 11:53 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Geen matches
Maar was het nou ook dat UMTS ook in die onbeperkte bundel zat alleen gecapped of moet je voor UMTS apart betalen ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Geen matches
Zit bij de 9.50 ofzo per maand. Of het gecapped is weet ik niet... ik haal namelijk constant 45KBytes per seconde als ik van mijn ftp download. Dat is zo goed als de, volgens mij theorethisch maximale snelheid van 384Kbit.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Geen matches
Het is volgens mij niet gecapt. Je betaald 9,50 voor GPRS. UMTS is momenteel geloof ik voor testen ook bruikbaar, maar of dit ook standaard in het pakket blijft weet ik niet.

wat software betreft:

wisbar advanced 2/lite
www.lakeridgesoftare.com
Afbeeldingslocatie: http://www.lakeridgesoftware.com/images/wl_screen.png

resco radio (internet radio via GPRS)
http://www.resco.net/pocketpc/radio/default.asp

opera (webbrowser: kan je volledige pagina's mee bekijken)
TMCMP (goede mediaplayer)
TomTom 5.21
Checkpoint (flitspalen => kan synchroniseren via GPRS dus altijd up2date)
resco pocket sodoku
resco file explorer
resco register editor
Novii remote (hiermee kan je afstandbedieningen uitlezen en je pda gebruiken als universele afstandsbediening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Geen matches
Rockafello schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:36:
TomTom 5.21
Checkpoint (flitspalen => kan synchroniseren via GPRS dus altijd up2date)
Ik dacht dat checkpoint nog niet voor WM5 was. Bij mij crasht ie namelijk/kan niet synchroniseren.

[ Voor 5% gewijzigd door mabarto op 21-03-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Matched: mda
Johny58 en Rockafello, hebben jullie niet een email adres waarop ik een paar dingen kan vragen over de MDA ? Of mail mij anders op dapluiz[at]gmail.com :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Geen matches
mabarto schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 13:39:
[...]
Ik dacht dat checkpoint nog niet voor WM5 was. Bij mij crasht ie namelijk/kan niet synchroniseren.
Klopt hij werkt ook nog niet helemaal perfect, maar bij mij werkt het goed genoeg. Zo werkt bijvoorbeeld het starten van tomtom vanuit checkpoint niet goed. Heb er verder nog niet zo heel veel mee lopen stoeien, gebruik weinig navigatie.

p.s. dapluiz kheb mail gestuurd

[ Voor 4% gewijzigd door Rockafello op 21-03-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Geen matches
Hij isser! :D
Heb m net, maar damn wat een strak scherm zeg, echt niet normaal.
Maar heb al gelijk paar kleine vraagjes, ik heb dus me abo zo geregelt dat hij ingaat wanneer mijn orange afloopt, zodat mijn nummer meegaat, maar de sim kaart zit erin en ik kan ook gewoon bellen, gaat dit dan van een bundel af of betaal ik nu alleen wat ik gebruik ?
Hmm, activesync lijkt m ook even niet te vinden, ik kies gewoon USB in de setup maar hij zegt "Device was not detected"

[ Voor 15% gewijzigd door dapluiz op 22-03-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dapluiz schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 12:49:
Hij isser! :D
Heb m net, maar damn wat een strak scherm zeg, echt niet normaal.
Maar heb al gelijk paar kleine vraagjes, ik heb dus me abo zo geregelt dat hij ingaat wanneer mijn orange afloopt, zodat mijn nummer meegaat, maar de sim kaart zit erin en ik kan ook gewoon bellen, gaat dit dan van een bundel af of betaal ik nu alleen wat ik gebruik ?
Hmm, activesync lijkt m ook even niet te vinden, ik kies gewoon USB in de setup maar hij zegt "Device was not detected"
ActiveSync 4.1 en windows XP SP2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Geen matches
Yep..
En op een adere XP met SP2 en activesync 3.8 vraagt ie om een pocketpc usb sync driver ?
hm, de 3.8 pc werkt nu wel na een update naar 4.1

[ Voor 22% gewijzigd door dapluiz op 22-03-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na heel dit en andere fora door te hebben genomen denk ik dat ik binnekort ook maar zon mda pro ga halen...

echter vraag ik me af of één van jullie al eens ergens iets gelezen heeft over een HD aansluiten..
ik zou het namelijk ideaal vinden als ik mijn creative zen touch 20gb mp3 speler (soort ipod) zou kunnen aansluiten via mini-usb kabeltje en dan als opslag zou kunnen gebruiken..

op de site van creative vind ik echter veel windows drivers maar nog niks voor windows mobile, dus ik stuur zo ff mailtje...

iemand al ergens iets over iets dergelijks gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Hmm, als ik pocket msn probeer te installeren dan kan de setup mijn mda niet vinden terwijl ik gewoon verbinding heb, of moet ik een ander programma hebben voor msn ?
Het staat er niet standaard op bij mij iig ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

echter vraag ik me af of één van jullie al eens ergens iets gelezen heeft over een HD aansluiten..
een reactie op mezelf ;)

na nog even gezocht te hebben vond ik het volgende
mijn zen touch werkt met MTP (media transfer protocol) wat sinds WMP10 erin zit

http://www.microsoft.com/...ilemedia/devicevideo.aspx

volgens bovenstaande link zit MTP ook in WMP10 mobile ingebakken wat dus zou betekenen dat het in principe zou werken om de zen touch op een mda pro aan te sluiten

iemand de spullen om te testen??
ik heb een zen touch en wil best ff meewerken >:)

edit:
Hard Disk Drive Support
(Smartphone Only)

staat letterlijk op:
http://msdn.microsoft.com...ProductReferenceGuide.asp

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Grrr, ik weet neit wat er nu weer is, gister met veel moeite tomtom aan de praat gekregen (kan nu nog geen bluetooth GPS vinden maargoed) zie ik net in opties "scherm draaien" staan dus ik dacht nik probeer dat, gaat ineens me MDA uit, en niet meer aan :( :(
Gaat lekker zo, na 1 dag ...
Goed hij werkt inmiddels weer, alleen nu nog de bluetooth ondersteuning van tomtom aan de praat zien te krijgen..

[ Voor 19% gewijzigd door dapluiz op 23-03-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Whoei, als ik nu me BT aan heb staan en me BT GPS staan aan en ik start TomTom op dan komt ie eindelijk met een draaiend wieltje en geen bruikbaar GPS-signaal, wat kan kloppen omdat ik binnen zit :P
Beter gaat ie het buiten dan goed doen eindelijk (het regent nu, dus geen zin om te testen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
dapluiz, is het je al gelukt met MSN instaleren? Ik heb een versie van msn die op mijn MDA Pro wel werkt. Die stond vroeger op messenger.msn.com maar is nu al een tijdje weggehaald. Ik heb m gister geprobeert te mailen maar ik mag geen .exe bestanden versturen van mijn provider. Als het je nog niet gelukt is zal ik m vanavond wel even hosten en je een linkje sturen of hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Geen matches
Die pocket msn die officieel van m$ is moet je 20 dollar voor dokken :S
Dus als je een andere hebt, graag :)

[ Voor 62% gewijzigd door dapluiz op 25-03-2006 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Matched: pro
Voor iedereen die een msn client zoekt probeer Agile messenger eens. Deze IM client geeft toegang tot de netwerken van MSN, ICQ, AOL én Yahoo Messenger.

Ik weet eerlijk gezegd niet meer zo goed welke versie je nu moest hebben dus ik heb degene die bij mij goed werkt hier maar ff geplaatst.
;)

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

dapluiz schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 00:12:
Die pocket msn die officieel van m$ is moet je 20 dollar voor dokken :S
Dus als je een andere hebt, graag :)
De nederlandse originele MDA PRO is de enige versie waar geen MSN op zit.
Als je een andere Rom erop zet dan zit ie er gewoon GRATIS bij.
Als ik het goed heb is Agile messenger trialware dus niet eens gratis.

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 25-03-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Geen matches
Maar met een andere rom is alles zeker ook gelijk andere taal ?
En hoe zit dat met garantie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Geen matches
Garantie ben je dan kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Dan gok ik liever eerst op die versie die je me probeerde te sturen, of was de exe die je stuurde de installatie van een andere rom ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:03

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Net op de ARD bij Ratgeber Technik een stukje over nog computers die nog niet helemaal uitgerijpt waren. Ook een item ging over de MDA Pro. Zie hier voor het volledige stuk.

Kort gezegd: blijkbaar sluit je programma's niet af als je op het x-je klikt, maar lopen ze altijd in de achtergrond door. Resultaat: crashende MDA Pro als je maar genoeg programma's hebt opgestart in het verleden.
Oplossing (staat ook in de link): in de WM5 variant van de taskmanager de programma's sluiten.

Zou dat ook de reden zijn dat verschillende mensen hier aanraden om regelmatig (tot zelfs dagelijk) een soft-reset te doen?
Wat mij betreft wel een bug in WM5. Er moet toch een handige en snelle manier zijn om een programma af te sluiten, dat moet niet alleen via de taskmanager mogelijk zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 12:37

Sick Nick

Drop the top!

Is toch wel een vrij bekend 'probleem' van alle windows pocketpc's, dat kruisje sluit nooit programma's echt af. Daar zijn echter genoeg programma's voor om ervoor te zorgen dat ie ze wel sluit met het kruisje, zowel freeware als betaalde software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Maasluip schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 17:10:
Net op de ARD bij Ratgeber Technik een stukje over nog computers die nog niet helemaal uitgerijpt waren. Ook een item ging over de MDA Pro. Zie hier voor het volledige stuk.

Kort gezegd: blijkbaar sluit je programma's niet af als je op het x-je klikt, maar lopen ze altijd in de achtergrond door. Resultaat: crashende MDA Pro als je maar genoeg programma's hebt opgestart in het verleden.
Oplossing (staat ook in de link): in de WM5 variant van de taskmanager de programma's sluiten.

Zou dat ook de reden zijn dat verschillende mensen hier aanraden om regelmatig (tot zelfs dagelijk) een soft-reset te doen?
Wat mij betreft wel een bug in WM5. Er moet toch een handige en snelle manier zijn om een programma af te sluiten, dat moet niet alleen via de taskmanager mogelijk zijn.
Daar gebruik ik vbar voor. Klein en simpel. Zoek maar in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
De nieuwe engelse T-mobile Rom met A2DP ondersteuning en is gewoon engels.
Lijkt me moeilijk dat ze jouw garantie kunnen afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
XthinkZ schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 19:19:
[...]

De nieuwe engelse T-mobile Rom met A2DP ondersteuning en is gewoon engels.
Lijkt me moeilijk dat ze jouw garantie kunnen afnemen.
Heb het er een kort geleden over gehad met de technische dienst. Mij werd verteld dat je je garantie kwijt was. Aan de andere kant is mij echter ook verteld dat ze MDA's niet repareren maar standaard omruilen voor een nieuwe... Dus de vraag is in hoeverre ze de toestellen eerst onderzoeken..?

Maar als je zin hebt om het nog eens na te vragen, ik zou zelf namelijk ook erg graag mijn MDA updaten alleen de garantie is voor mij wel heel belangrijk aangezien ik er inmiddels al een keer gebruik van heb moeten maken.
dapluiz schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 13:46:
Dan gok ik liever eerst op die versie die je me probeerde te sturen, of was de exe die je stuurde de installatie van een andere rom ?
Dit is wel de versie waar je voor moet betalen. Je kan hem wel instaleren maar als je verbinding wil maken moet je inderdaad de eerste keer eenmalig $15 of $20 ofzo betalen:
http://got.techhelp.nl/Install_Pocket_MSN.exe

[ Voor 26% gewijzigd door Johny58 op 25-03-2006 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Net geinstalleerd en idd geweldig programma-tje dat vbar, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb de MDA Pro nu ook sinds 3 dagen, ik heb al een vastloper goed achter de rug. Maar ik heb nu te maken met een 2de vastloper en niks wil baten.

Na het installeren van een programma (excutable via activesync) en het doorlopen van de wizzard op de Pro kon ik aan het eind van de installatie niet op OK drukken. Vervolgens gereset. Op al deze beschreven momenten hing de Pro nog aan de usb, de conncectie met de pc ging vervolgens verloren.

Daarna wilde hij niet meer opstarten, volgens mij heb ik hem toen ontdaan van usb en heb daarna meerdere malen, softreset's gedaan, de accu d'r uit gehaald en in een later stadium 2 keer een hardreset uitgevoerd. Maar hij wil niet meer opstarten, ik zie een T-Mobile logo (zowel in portrait als in landscape modus) en 2 op de 3 keer in rood cijfers en letters (codes) rechtsonder en 1 op de 3 keer de melding: NO GSM.

Ten alle tijde blijft de schermverlichting op max. helderheid branden, ook wanneer ik de Pro dichtklap. De verlichting gaat niet uit door de ON/OFF button enkele seconden in te drukken.
Ik heb de Pro afwisselend 10 tot 60 min de gelegenheid gegeven om op te starten.

Is er iemand die nog iets weet om te doen? Het vervangen van de ROM of een kopie van deze ROM installeren is voor mij geen optie. Anders ga ik morgen contact opnemen met T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Nu online
robert-630 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:40:
Ik heb de MDA Pro nu ook sinds 3 dagen, ik heb al een vastloper goed achter de rug. Maar ik heb nu te maken met een 2de vastloper en niks wil baten.

Na het installeren van een programma (excutable via activesync) en het doorlopen van de wizzard op de Pro kon ik aan het eind van de installatie niet op OK drukken. Vervolgens gereset. Op al deze beschreven momenten hing de Pro nog aan de usb, de conncectie met de pc ging vervolgens verloren.

Daarna wilde hij niet meer opstarten, volgens mij heb ik hem toen ontdaan van usb en heb daarna meerdere malen, softreset's gedaan, de accu d'r uit gehaald en in een later stadium 2 keer een hardreset uitgevoerd. Maar hij wil niet meer opstarten, ik zie een T-Mobile logo (zowel in portrait als in landscape modus) en 2 op de 3 keer in rood cijfers en letters (codes) rechtsonder en 1 op de 3 keer de melding: NO GSM.

Ten alle tijde blijft de schermverlichting op max. helderheid branden, ook wanneer ik de Pro dichtklap. De verlichting gaat niet uit door de ON/OFF button enkele seconden in te drukken.
Ik heb de Pro afwisselend 10 tot 60 min de gelegenheid gegeven om op te starten.

Is er iemand die nog iets weet om te doen? Het vervangen van de ROM of een kopie van deze ROM installeren is voor mij geen optie. Anders ga ik morgen contact opnemen met T-Mobile.
heb je al een hard reset geprobeerd? Dan wordt je MDA ahw vanuit de reeds aanwezige ROM opnieuw geinstaleerd. Om een hard reset uit te voeren druk je beide soft keys in (de knop op je toetsenbord met een - erop) en druk je de stylus in het reset gaatje achterop de MDA. op de display wordt om bevestiging gevraagd die je geeft door op de 0 te drukken.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Kassad schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:06:
[...]

heb je al een hard reset geprobeerd? Dan wordt je MDA ahw vanuit de reeds aanwezige ROM opnieuw geinstaleerd. Om een hard reset uit te voeren druk je beide soft keys in (de knop op je toetsenbord met een - erop) en druk je de stylus in het reset gaatje achterop de MDA. op de display wordt om bevestiging gevraagd die je geeft door op de 0 te drukken.
Ja:
robert-630 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 15:40:
[..]

[...]
2 keer zelfs. Weet je nog iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Nu online
Geen matches
robert-630 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:18:
[...]

Ja:

[...]

2 keer zelfs. Weet je nog iets anders?
hmm, sorry, niet goed gelezen, het was laat vanacht. Tja, dan zit er niet veel anders op dan contact zoeken met T-Mobile..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-08 21:02
Ik heb het gehele topic doorgelezen en krijg morgen mijn MDA Pro binnen :)

Ik heb van T-Mobile UK de laatste firmware gedownload. Deze wil ik installeren maar hoe maak ik een back-up van mij bestaande configuratie? Zodat wanneer ik garantie nodig heb het terug kan zetten.

Ik wil zo min mogelijk T-Mobile software op mijn MDA Pro hebben, hoe kan ik dit het beste doen?

Er zijn ook andere merken die firmware hebben. Zo lees ik dat er mensen zijn die de firmware van Qtek gebruiken voor hun T-Mobile. Wat raden jullie mij aan, de laaste Qtek of T-Mobile?

Bij het toepassen van een andere firmware moet ik dan instellingen aanpassen? Zoals voor het bellen, SMS, MMS enz.

Ik heb het toestel gekocht voor €80,- met een Relex Web 150. Ik betaal eenmalig €80 en 2 jaar 16.50 per maand, het toestel is dus €476 in totaal. Los is het toestel toch rond de €550?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
Mento schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:52:
Ik heb het gehele topic doorgelezen en krijg morgen mijn MDA Pro binnen :)

Ik heb van T-Mobile UK de laatste firmware gedownload. Deze wil ik installeren maar hoe maak ik een back-up van mij bestaande configuratie? Zodat wanneer ik garantie nodig heb het terug kan zetten.

Ik wil zo min mogelijk T-Mobile software op mijn MDA Pro hebben, hoe kan ik dit het beste doen?

Er zijn ook andere merken die firmware hebben. Zo lees ik dat er mensen zijn die de firmware van Qtek gebruiken voor hun T-Mobile. Wat raden jullie mij aan, de laaste Qtek of T-Mobile?

Bij het toepassen van een andere firmware moet ik dan instellingen aanpassen? Zoals voor het bellen, SMS, MMS enz.

Ik heb het toestel gekocht voor €80,- met een Relex Web 150. Ik betaal eenmalig €80 en 2 jaar 16.50 per maand, het toestel is dus €476 in totaal. Los is het toestel toch rond de €550?
Ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij dat als je toestel crasht, je lang niet altijd je oude firmware kan terugzetten. Maar ik deed het ook altijd bij mijn oude gsm's (zie sign)

Op mijn bon van de t-shop staat een bedrag van 783,- en in de t-m online shop is hij naar horen zeggen niet los te koop. Je hebt trouwens ook een mooie aanbieding, ik zelf heb hem goedkoper maar heb aan een speciale actie meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Heeft iemand trouwens ook last van dat als je opera start, en dan weer afsluit via task manager dat je m dan niet opnieuw op kan starten omdat er te weinig storage space is ?
Dan moet ik m soft resetten voordat het weer kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-09 18:50
Viper_74 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:35:
Ik heb altijd op het moment dat ik me gps + tomtom gebruik dat als ik gebeld wordt me headset niet werkt.
Op het moment dat ik dan het knopje gebruik gaat die verbinding zoeken met de telefoon. Tegen die tijd hebben mensen al opgehangen en krijg ik het voicetag schermpje om op naam te bellen.

Als ik dit eenmaal gehad heb en ik ga bellen pakt die wel gelijk me headset. Als ik eenmaal ophang dan krijg ik vaak onder TT even geen gps apparaat en dan vindt die hem weer. Vervolgens heb ik weer hetzelfde probleem met me headset.

Het lijkt wel of die switched tussen de 2 BT apparaten, erg irritant. Dit heb ik al vanaf de eerste T-mob rom, heb nu de nieuwste I-mate en nog steeds.

oasis adapt 300 gps
Bluetrek G2 headset
Sow, even een oude koe uit de sloot halen.
Want ik vind dit wel relevant namelijk. Omdat ik het ook ervaar.
Zelfde GPS ontvanger (de goedkope oasis, bedoel je toch, niet de 'echte' adapt 300 waarvan hij een kloon is?)
Headset: Logitech bluetooth (ouder maar degelijk ding, werkte altijd prima met SE T630), en ook Bluetrek S2 (budget ding dat TMobile meeleverde).

Opnemen van een gesprek duurt inderdaad lang en is onbetrouwbaar. Meestal druk ik de beller weg en bel ze dan terug.
Door TomTom is het hele bluetooth/bel proces so-wie-so enorm traag. Want zonder tomtom gaat het stukken beter.

Wat ik echter ergerlijker vind, is dat tijdens en na een telefoongesprek de GPS-metingen totaal van de kook zijn. Ze zijn soms fout (enorme foutmarge), maar ze lopen in ieder geval een paar seconden achter de realiteit aan. Er komen dus een paar seconden lang gegevens uit een soort buffer lijkt het. Super irritant. Moet MDA uitzetten en dan gaat TomTom opnieuw de GPS ontvanger zoeken. Dan werkt het weer, met wat mazzel.

Het dit fenomeen ook al een keer op xda-developers.com gelezen, maar er zijn er maar weinig die het onderschrijven, op de een of andere manier.
Waarom werkt dit niet soepel? (Radio) Rom updates helpen niet, tot nu toe (heb 1.09 nog niet geprobeerd).
Ben toch ook wel benieuwd of er nog meer zijn. Ligt het aan de cheapo Oasis ontvanger misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik gebruik nu de orange rom, maar heb eigenlijk niet de problemen die jullie ervaren.

Ik heb de Adapt 300, en een supertooth II carkit. Navigeren en bellen kan beiden tegelijk.
Wat wel belangrijk is dat als je belt of gebeld wordt, zodra je aan het praten bent, je het belscherm wegklikt en je in de tomtom navigatie zit. Want zodra er een ander scherm voor tomtom staat, staat tomtom stil. Ik doe dat gewoon door op de OK button te klikken. Mocht tomtom ook geminimaliseerd zijn, dan start ik die vie het toetsenbord weer op en navigeert hij gewoon verder terwijl ik wel gewoon nog steeds aan het bellen ben.

Het is wel zo dat als ik aan het navigeren ben er ik gebeld word het soms meerdere keren op de opneemknop van mijn supertooth II moet klikken voordat er opgenomen wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door XthinkZ op 27-03-2006 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Precies wat ik ook heb.

Het duurt vaak lang voordat je headset met je mda 'bindt'. Vervolgens probeer je het nog een keer krijg je wel gelijk het record scherm.
Start je dan je tomtom of zet je je gps aan, dan iets later werkt het weer zo traag. Lijkt wel of het moeilijk is 2 BT apparaten tegelijk aan te sturen.

Als ik eenmaal mensen bel werkt me tomtom wel (na een paar seconden gps kwijt te zijn) dus het kan wel.

Vraag me af in hoeverre TomTom Go 500/700 met dit zelfde euvel zit. Is er iemand die dit heeft of iemand kent die dit heeft ?

Ik heb van Qtek en nu Imate alle roms geprobeerd, maar het probleem is altijd gebleven. Lijkt wel of het gewoon in de BT zit niet in de software.

Hoe doen jullie dat met TT trouwens. Als deze loopt kan ik met het 'gesprek ophangen' knopje tomtom op de achtergrond krijgen. Dit is minder fijn als ik een umts verbinding heb of bel. Dan wordt er eerst opgehangen. Daarna moet ik nog eens drukken om op de desktop te komen.

Ik heb ook wel eens na overschakelen of naambellen ofzo, dat TT traag is. Hij is wel normaal snel maar loopt achter de feiten aan. Als je dan de bocht doorgaat en je bent de bocht door gaat hij op tomtom heel langzaam nog de bocht om. ff afsluiten en starten helpt dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:25:
[...]

Precies wat ik ook heb.

Het duurt vaak lang voordat je headset met je mda 'bindt'. Vervolgens probeer je het nog een keer krijg je wel gelijk het record scherm.
Start je dan je tomtom of zet je je gps aan, dan iets later werkt het weer zo traag. Lijkt wel of het moeilijk is 2 BT apparaten tegelijk aan te sturen.

Hoe doen jullie dat met TT trouwens. Als deze loopt kan ik met het 'gesprek ophangen' knopje tomtom op de achtergrond krijgen. Dit is minder fijn als ik een umts verbinding heb of bel. Dan wordt er eerst opgehangen. Daarna moet ik nog eens drukken om op de desktop te komen.

Ik heb ook wel eens na overschakelen of naambellen ofzo, dat TT traag is. Hij is wel normaal snel maar loopt achter de feiten aan. Als je dan de bocht doorgaat en je bent de bocht door gaat hij op tomtom heel langzaam nog de bocht om. ff afsluiten en starten helpt dan.
Mijn supertooth II verbindt automatisch als ik de mic openklap. Ik hoor dan een piepje en ben ik via de carkit bereikbaar. Verder gebruik ik niet de gesprek ophangknop maar de "OK" button op het toetsenbord en nog een keer OK om op de desktop te komen.(onderschat deze knop niet is erg handig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Laatst online: 06-02 12:37
Mento schreef op zondag 26 maart 2006 @ 19:52:
Ik kreeg dit voor elkaar (niet expres), door de MDA op te starten zonder SIM kaart erin en vervolgens een reset met de SIM kaart erin (nadat ie wat geinstalleerd had).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-09 10:37
Mijn MDA pro hangt nu steeds wanneer ik een sms wil bekijken/sturen, en dit alleen nadat hij al een tijdje aan staat, direct na een soft reset doet hij het prima..

Nu wil ik graag een hard reset doen maar ik vroeg me af of je sms berichten ook kan backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
XthinkZ schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:35:
[...]

Mijn supertooth II verbindt automatisch als ik de mic openklap. Ik hoor dan een piepje en ben ik via de carkit bereikbaar. Verder gebruik ik niet de gesprek ophangknop maar de "OK" button op het toetsenbord en nog een keer OK om op de desktop te komen.(onderschat deze knop niet is erg handig).
is dat een carkit ? BT headset

wat bedoel je met mic openklap. Bij mij werkt het ook zo, alleen als me BT gps ontvanger ook aanstaat niet.

TT go heeft natuurlijk ingebouwde GPS, te vergelijken met een GPS via com denk ik niet draadloos, dan heb je waarsch. dit ook niet enzo.

Die OK knop is vet OK. Bij andere apps staat rechtsboven de X, als je dan OK doet is dat hetzelfde. Bij TT werkt dat ook, dat wist ik al.

Maarja, de grap is dat ik me mda altijd dicht heb met TT, en dan in pocket mode. Dan heb ik dus alleen de selectie toets op het scherm en de toetsen aan de zijkant. Da's lastiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:39:
[...]

is dat een carkit ? BT headset

wat bedoel je met mic openklap. Bij mij werkt het ook zo, alleen als me BT gps ontvanger ook aanstaat niet.

TT go heeft natuurlijk ingebouwde GPS, te vergelijken met een GPS via com denk ik niet draadloos, dan heb je waarsch. dit ook niet enzo.

Die OK knop is vet OK. Bij andere apps staat rechtsboven de X, als je dan OK doet is dat hetzelfde. Bij TT werkt dat ook, dat wist ik al.

Maarja, de grap is dat ik me mda altijd dicht heb met TT, en dan in pocket mode. Dan heb ik dus alleen de selectie toets op het scherm en de toetsen aan de zijkant. Da's lastiger
Supertooth II
Afbeeldingslocatie: http://www.gsmweb.nl/images_access/sup/2/08.jpg
Carkit dus.
En ja deze werkt tegelijkertijd met mijn BT ADAPT 300 GPS muis. Ook als ik al aan het navigeren ben. Het makkelijkste is dit te testen door het belscherm op te roepen en te kijken of je dat headset icoontje ziet. wat betekent dat al het geluid via de carkit loopt.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 27-03-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geile shit

ziet er alleen groot en zwaar uit

kost dat kreng

maarja dat is dus niet voor in je oor
ik vind een doppie makkelijiker

ps. Ik heb van de T-mobile website de GPRS software. Ik wil me foon gebruiken als modem om te kunnen internetten via usb/BT

de software ondersteund alleen niet de MDA series. Kan ik nog wel internetten via de mda pro, of gaat dat nu niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Viper® op 27-03-2006 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 16:16:
Geile shit

ziet er alleen groot en zwaar uit

kost dat kreng

maarja dat is dus niet voor in je oor
ik vind een doppie makkelijiker

ps. Ik heb van de T-mobile website de GPRS software. Ik wil me foon gebruiken als modem om te kunnen internetten via usb/BT

de software ondersteund alleen niet de MDA series. Kan ik nog wel internetten via de mda pro, of gaat dat nu niet.
http://www.gsmweb.nl/forms3/0081.htm

Specificaties:
- Zeer makkelijk in gebruik door bevestiging
aan zonneklep met magneetclip.
- 100% plug & play, geen installatie, binnen 5
seconde werkend, volledig portable.
- Bluetooth v 1.1 class II
- 10 meter bereik.
- Multi pairing.
- Handsfree en headset profiel.
- Full Duplex.
- Frequency: 2.4 GHz
- Spreektijd: tot 15 uur.
- Standby-tijd: tot 800 uur..
- Microfoon met Noise Canceling.
- Light indicators: Power, Pairing,
Charging, Low Battery, Full-Charge.
- Voice dialing (indien ondersteund).
- Oproep weigeren, redial.
- Aan/uit schakelaar.
- Volume regeling.
- High Power Neodyne 50mm speaker.
- DSP met ruis- en echo onderdrukking.
- Aansluiting voor headset.
- Afmeting: 138 x 60 x 25mm.
- Gewicht: 133,3 gram.
- Carkit werkt niet als lader of houder voor
de telefoon.

Had hem via een of andere belgische shop gevonden voor 79 euro ex verzendkosten.
Was totaal zo'n 88 euro dacht ik kwijt.

En je hebt inderdaad gewoon software om je MDA als gprs/umts modem in te stellen en via je laptop te internetten. Ik zal het hier later posten moet zo weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
kijk ook eens bij the phonehouse, daar verkopen ze die supertooth II ook dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Geen matches
Dit zou ook moeten werken met het Web 'n Walk/Pocket Internet Totaal abbonement lijkt me?
(zie edit onderaan)
KPN en T-Mobile bieden hotspot-roaming aan

Dinsdag 28 maart 2006, 11:11 - Abonnees van KPN kunnen vanaf deze week gebruikmaken van de hotspots van T-Mobile, en vice versa. Het gebruik van hotspots moet hiermee aantrekkelijker worden.

Klanten van T-Mobile en KPN kunnen nu op ruim 1.300 hotspots terecht om draadloos te internetten. "Een van de belangrijkste barrières om onderweg draadloos te internetten valt als gevolg van deze samenwerking weg", zo menen de twee grootste hotspot-aanbieders van Nederland.

Voor abonnees maakt het hierbij niet uit op wiens hotspot ze zitten. Het invoeren van de gebruikersnaam en wachtwoord zijn gelijk aan die van de eigen aanbieder. De kosten die klanten maken voor het gebruik van een hotspot maakt, worden verrekend op de reguliere factuur.'

Daarnaast is het ook mogelijk om met een kraskaart te betalen. Deze zijn echter uitsluitend te gebruiken bij de hotspots van de eigen aanbieder.
bron: http://www.webwereld.nl/a...-hotspot-roaming-aan.html

T-Mobile Hotspots
KPN Hotspots

Gaat de goede kant op zo... Volgens mij heeft KPN de hotspot markt op NS Stations in handen. En waarschijnlijk heb je ook binnenkort toegang tot hotspots in de trein als dat eindelijk beschikbaar wordt.

EDIT: http://www.t-mobile.nl/zakelijk/htdocs/page/diensten/toegang_tot_kpn_hotspots.asp
Wel goed voor de consument dat ze op zo een manier kunnen samen werken...

[ Voor 35% gewijzigd door Johny58 op 28-03-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Gratis progje om je MDA als storage drive te gebruiken:

http://www.modaco.com/WM5torage-t238545.html

Is misschien niet zo snel als een geheugenkaart lezer, maar wel erg handig in sommige situaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
XthinkZ schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:46:
Er is een nieuwe radio update uit, v1.09:

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=42784
Gelijk maar ff rom updaten :p.

Las al van iemand dat de snelheid erg goed is van deze rom.

edit:

Op het eerste gezicht inderdaad een zeer mooie rom.
Enkele opvallendheden:

- Test Rom, not for sale.
- I-Mate
- MSN
- Touchscreen lock op het today scherm
- Kiezen provider instellingen bij eerste keer opstarten
- Mooie grafische Comm Manager
- I-mate backgammon
- Clearvue PDF
- Sim mananger

Rom version 1.30.68 WWE
Rom date: 02/08/06
Radio version 1.09.00
Protocol version 42.42.P8
Ext Rom version: 1.30.153.WWE
Heb je deze geprobeerd? Moest je nog dingen aanpassen voordat je kon bellen?

Wat ik heb begrepen van dat Forum is dat je drie ROMs. Dit is de radio ROM, deze is alleen voor het telefoon gedeelte. Hoe kan er dan MSN, Touchscreen lock op het today scherm, Skype, I-mate backgammon Clearvue PDF en Sim mananger inzitten? Of heb ik het nu fout? Of heb jij een complete rom?

[ Voor 16% gewijzigd door Mentox op 28-03-2006 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:47:
[...]

Heb je deze geprobeerd? Moest je nog dingen aanpassen voordat je kon bellen?
Dit was de test Rom, de officiele I-Mate rom is al uit. Goede rom alleen even skype erafgooien als je die niet gebruikt. En voor bellen hoef je alleen je pincode in te voeren.

Ik draai nu weer op de T-Mobile Rom omdat ik wel gewoon logmein.com wil gebruiken.
Binnenkort ga ik een exchange server opzetten dus dan wordt het maar weer overstappen op de
I-Mate Rom of Q-Tek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
XthinkZ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:56:
[...]

Dit was de test Rom, de officiele I-Mate rom is al uit. Goed rom alleen even skype erafgooien als je die niet gebruikt. En voor bellen hoef je alleen je pincode in te voeren.

Ik draai nu weer op de T-Mobile Rom omdat ik wel gewoon logmein.com wil gebruiken.
Binnenkort ga ik een exchange server opzetten dus dan wordt het maar weer overstappen op de
I-Mate Rom of Q-Tec.
Als die +3 ook voor snelheid is dan ben je nog bescheiden :P

Op XDA lees ik her en der dat je voor sms en bellen instellingen moet aanpassen maar dit hoeft dus niet? Heb jij de originele ROM of weet je waar deze is te vinden? Ik wil wel lekker k*tten maar als er hardwarematig iets mee is dan wil ik wel garantie.

Als ik jouw berichten zo lees, dan maak ik eruit op dat je heb gekeken welke het beste is. Zou je jouw ervarigen kunnen posten?

[ Voor 10% gewijzigd door Mentox op 28-03-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:04:
[...]
Als die +3 ook voor snelheid is dan ben je nog bescheiden :P

Op XDA lees ik her en der dat je voor sms en bellen instellingen moet aanpassen maar dit hoeft dus niet? Heb jij de originele ROM of weet je waar deze is te vinden? Ik wil wel lekker k*tten maar als er hardwarematig iets mee is dan wil ik wel garantie.

Als ik jouw berichten zo lees, dan ik eruit op dat je heb gekeken welke het beste is Zou je jouw ervarigen kunnen posten?
Hehe, je bent zelf ook snel bij, je hebt namelijk mijn onverbeterde post gequoted.
De snelheid van de I-Mate en de Q-tek rom is erg goed. Beiden hebben dezelfde OS rom versie, alleen de extended Rom is anders. Aangezien ik mijn eigen extended Rom samenstel vind ik deze dus niet zo belangrijk. Voor de rest de dingen die ik na een reset doe: de IR beam uitschakelen (batterijbesparing), regio instellingen op DUTCH zodat telefoonnummers (06) goed weergegeven worden, en de GPRS / UMTS instellen. Voor de rest doet bellen en sms-en het gewoon. Vervolgens synchroniseren en overige software erop zetten.

Wat betreft garantie is het eigen risico. Als je garantie wilt behouden dan moet je gewoon een os gebruiken van je eigen merk.

De Roms kan je vinden via www.xda-developpers.com.

Nieuwste I-Mate / Qtek / Orange ROM:
Voordeel:
- Snel
- Stabiel
- AKU2 / push mail

Nadeel:
- www.logmein.com werkt niet
- geen A2DP ondersteuning

Nieuwe T-Mobile Rom
Voordeel
- Snel
- Stabiel
- A2DP / bluetooth profielen
- www.logemein.com werkt

Nadeel:
- Geen AKU2 / Push mail ondersteuning.

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 28-03-2006 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Tja ik ben ambtenaar })
Maar hoe maak jij je extended Rom? Dit lijkt me wel wat maar is het erg moeilijk of gewoon even goed lezen?

GPRS / UMTS moet ik dat ook instellen als ik geen gebruik maak van internet? Het enige wat ik wel wil (proberen) is WLAN maar GPRS / UMTS hoeft van mij niet persè

[ Voor 39% gewijzigd door Mentox op 28-03-2006 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:34:
Tja ik ben ambtenaar })
Maar hoe maak jij je extended Rom? Dit lijkt me wel wat maar is het erg moeilijk of gewoon even goed lezen?

GPRS / UMTS moet ik dat ook instellen als ik geen gebruik maak van internet? Het enige wat ik wel wil (proberen) is WLAN maar GPRS / UMTS hoeft van mij niet persè
Extended ROM maak ik door de extended ROM te unhiden en vervolgens te unlocken. Als je precies wilt weten hoe, laat het even weten, dan post ik de programma's wel.
Je ziet dan een extra folder genaamd storage2 (max 10MB), daarin staan alle programma's die bij een harde reset geinstalleerd worden. Door zelf bestanden toe te voegen of te verwijderen en dit in de config.txt aan te passen maak je je eigen extended Rom.
GPRS instellingen zijn alleen nodig als je het gebruikt. Wlan werkt gewoon zoals op een PC. Bij hotspots heb je wel gebruikersnaam en wachtwoord nodig.

Het is inderdaad veel handiger als al deze info in de TS terecht komt. jammergenoeg is de TS niet echt actief in dit topic.

[ Voor 13% gewijzigd door XthinkZ op 28-03-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus als ik het goed begrijp wat ik hierboven lees, is de Orange Rom ook op een MDA Pro te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:14:
dus als ik het goed begrijp wat ik hierboven lees, is de Orange Rom ook op een MDA Pro te gebruiken?
Ja, staat in dit topic. Maar als je bang bent voor garantie, moet je je er maar niet mee bezig houden.
Ik zie het zelf als zelf een computer installeren, als je dat niet kan dan moet je je erin verdiepen.
Doe je dat onvoldoende en het gaat fout dan is het je eigen schuld. Maar eigenlijk kom ik weinig mensen tegen bij wie het fout gaat. Sommigen zetten er zelfs linux op.
Zie dat maar te verkopen bij de klantenservice als hij kapot gaat :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Nu online
Geen matches
Op deze pagina vind je het Forum van LogMeIn en wel een thread over LogMeIn onder WM5 AKU2. Men is hier mee bezig en er kan elk moment een update van LogMeIn uitkomen.

Helaas, forum is onder constructie... we moeten dus nog even afwachten.

[ Voor 16% gewijzigd door Kassad op 28-03-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Geen matches
XthinkZ schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 15:52:
[...]

nuttige informatie

Het is inderdaad veel handiger als al deze info in de TS terecht komt. jammergenoeg is de TS niet echt actief in dit topic.
Normaal is het zo dat er een nieuw topic komt als er 1000 berichten zijn geplaatst of wanneer er een gesloten is. Ook doet de persoon die het vorige topic heeft gemaakt de start van het nieuwe topic.

Ik dacht eraan om een nieuw topic te maken zonder dat dit topic aan de bovenstaande eisen voldoet. Ik wil dit werk wel doen maar hoe vraag ik het aan deze topic starter of is dat niet nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Mento schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 11:27:
[...]

Normaal is het zo dat er een nieuw topic komt als er 1000 berichten zijn geplaatst of wanneer er een gesloten is. Ook doet de persoon die het vorige topic heeft gemaakt de start van het nieuwe topic.

Ik dacht eraan om een nieuw topic te maken zonder dat dit topic aan de bovenstaande eisen voldoet. Ik wil dit werk wel doen maar hoe vraag ik het aan deze topic starter of is dat niet nodig?
Het zou inderdaad mooi zijn als het zo'n TS wordt als die van de MDA vario topic.
Ik denk dat je dat gewoon aan een mod moet vragen, dan gooit hij dit topic dicht en linkt hij door naar het nieuwe topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Geen matches
Het zou mooi zijn als meerdere mensen zouden samen werken aan het nieuwe topic. Dan verdelen we de taken en verwerkt een persoon de informatie. Ik heb de tijd om de kar te trekken dus als iemand hier wel iets in ziet dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit echt in dubio betreffende een aankoop van deze top machine. Ik wil graag de Qtek 9000, maar die is peperduur. De MDA Pro is dan een stukkie goedkoper. Misschien kan iemand me helpen.

Qtek:

- duur (minpunt)
- originele software met alles erop en eraan
- goede ROM support (zoals ik heb begrepen)
- Ik wil samenwerken met Exchange 2003, kan dit ook met de MDA Pro?
- zwarte kleur lijkt me lelijk
- alle knoppen zoals IE zijn origineel, dat is mooier

MDA PRO

- Zilveren kleur is mooier
- Lelijke IE knop in het roze
- De ROM (zoals ik hier lees) schijnt bagger te zijn
- allerlei onbekende zaken eruit gesloopt (T9, MSN, verder weet ik het niet)
- mooie (ahum) T-Mobile ge-edite niet originele Windows Mobile
- Kan niet samenwerken met Exchange?

Verder weet ik het ff niet meer wat ik moet doen, ik wil gewoon niet mijn garantie verliezen door met de ROM's te gaan klooien. Hoewel ik wel zoeen prutser ben om het wel te doen.

Misschien kan iemand een foto van de Qtek plaatsen (welke toetsenbord backlight heeft hij, blauw?)

Veel vragen maar ik hoop dat iemand een noobie kan helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
@Jengelander (en andere mensen)
Ik krijg morgen mijn MDA Pro binnen, als eerste ga ik kijken hoe ik een back-up maak van de bestaande ROM. Mocht het mij lukken dan post ik hier een stappenplan in het nederlands.

@Jengelander, mocht dit lukken dan hoef je alleen nog maar naar het uiterlijk te kijken en de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
@Mento = thanx!! Hou (ons) me op de hoogte. Zelf heb ik al een mooie review gevonden op www.newmobile.nl, waardoor me duidelijk is dat MSN eruit gesloopt is en de zilveren kleur echt een stuk mooier is!! Maar goed dat zijn alleen uiterlijke zaken en ik denk dat ik voor een verschil van bijna 500 euro me wel over het roze IE icoontje kan zetten ;) Over 2 jaar is het toch weer veroudert :) En voor MSN kan ik wel eenmalig 15 euro dokken (anders install ik wel Skype).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Alle roms zijn te vinden op d FTP server van XDAdevelopers:

ftp://xda:xda@www.xda-dev...Shipped_Complete_Updates/

Je kan zowiezo spelen met de T-Mobile roms zonder garantieverlies. Op de nieuwste zit gewoon MSN. De taal op je nederlandse Pro is toch engels dus echt veel last zal je er niet van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
T-mobile_ROM_update_for_MDA_pro,_january_2006.zip is die ook met MSN ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

dapluiz schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:12:
T-mobile_ROM_update_for_MDA_pro,_january_2006.zip is die ook met MSN ? :)
Ik gok van wel. De originele rom van nederlandse T-Mobile is namelijk de enige zonder MSN als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert-630
  • Niet online
De rom op deze t-mobile site is dus geen internationale versie, maar een engelse? Dan mogen ze dat wel wat duidelijker vermelden, want ik zou hem zo updaten. Ik dacht dat dit een back-up van de nl-rom was, maar die staat dus niet online?

Mijn MDA Pro die het niet meer deed (enkele dagen terug) heb ik zonder problemen bij de t-mobile shop kunnen omruilen voor een nieuwe trouwens. :) Niemand kreeg hem meer aan de praat. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

robert-630 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 23:10:
De rom op deze t-mobile site is dus geen internationale versie, maar een engelse? Dan mogen ze dat wel wat duidelijker vermelden, want ik zou hem zo updaten. Ik dacht dat dit een back-up van de nl-rom was, maar die staat dus niet online?

Mijn MDA Pro die het niet meer deed (enkele dagen terug) heb ik zonder problemen bij de t-mobile shop kunnen omruilen voor een nieuwe trouwens. :) Niemand kreeg hem meer aan de praat. :/
Wat is het verschil tussen een internationale en engelse versie? engels blijft engels voor mij.
Overigens draai ik nu dus op die engelse Rom, het is de enige Rom die A2DP(bluetoothprofielen) ondersteund en remote sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Geen matches
Mento schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:36:
Het zou mooi zijn als meerdere mensen zouden samen werken aan het nieuwe topic. Dan verdelen we de taken en verwerkt een persoon de informatie. Ik heb de tijd om de kar te trekken dus als iemand hier wel iets in ziet dan hoor ik het graag.
Ik wil je hier best mee helpen.
Ik host op dit moment ook een behoorlijk aantal plaatjes en een handleiding ofzo die ik eerder in dit topic heb gepost. Ik heb nog best wat webspace beschikbaar dus ook daar kan ik je misschien mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
Mento schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:36:
Ik was het inderdaad vergeten te zeggen, maar voeg mij maar toe.
Dit ding verdient wel een betere TS, alleen even de taken verdelen.

Verder ben ik al twee andere mensen tegengekomen: 1 via google en 1 op pocketinfo waar de usb aansluiting van afgebroken is. En die van pocketinfo was ook 1 lijntje helemaal afgebroken, dus wees voorzichtig met je usb poort.

[ Voor 20% gewijzigd door XthinkZ op 30-03-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Geen matches
* DaannO biedt zich aan om een ts voor deze pda te maken. :)
offtopic:
Maar ik begrijp t ook wel als jullie het willen aangezien ik niet zo actief ben ik dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Aangezien er een grote overlap is aan informatie voor de HTC Universal/MDA Pro... etc ten opzichte van de HTC Wizard/MDA Vario ... etc heb ik Eggy in een mailtje gevraagd of we gedeeltes van zijn startpost letterlijk mogen overnemen. Dat scheelt een stuk bij het opstellen van onze eigen startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Geen matches
Ik heb al een begin gemaakt voor het tweede deel, zie hier

Deze startpost is vrij voor iedereen om iets toe te voegen. Dus hulp voor de layout is ook van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Erg mooi, ik vraag me af of het handig is om uit te leggen hoe je een rom upgrade uitvoert. Incusief disclaimer. Of dat we daarmee alleen maar gezeik mee krijgen.
Of een lijst met handige freeware utiilities. Provider GPRS instellingen zijn natuurlijk ook handig, daar zal ik wel naar zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
Geen matches
@XthinkZ, Zou je dat dan even in het nieuwe topic kunnen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Vraag de volgende keer eerst even toestemming. Nu maar verder in deel 2:

HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR) *2

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60