HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M5000/i-mate JASJAR)

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 11.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-04 00:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

Matched: pro
Er is een nieuwe radio update uit, v1.09:

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=42784
Gelijk maar ff rom updaten :p.

Las al van iemand dat de snelheid erg goed is van deze rom.

edit:

Op het eerste gezicht inderdaad een zeer mooie rom.
Enkele opvallendheden:

- Test Rom, not for sale.
- I-Mate
- MSN
- Touchscreen lock op het today scherm
- Kiezen provider instellingen bij eerste keer opstarten
- Mooie grafische Comm Manager
- I-mate backgammon
- Clearvue PDF
- Sim mananger

Rom version 1.30.68 WWE
Rom date: 02/08/06
Radio version 1.09.00
Protocol version 42.42.P8
Ext Rom version: 1.30.153.WWE

[ Voor 92% gewijzigd door XthinkZ op 05-03-2006 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Matched: mda, pro
XthinkZ schreef op zondag 05 maart 2006 @ 00:46:
Er is een nieuwe radio update uit, v1.09:

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=42784
Gelijk maar ff rom updaten :p.

Las al van iemand dat de snelheid erg goed is van deze rom.

edit:

Op het eerste gezicht inderdaad een zeer mooie rom.
Enkele opvallendheden:

- Test Rom, not for sale.
- I-Mate
- MSN
- Touchscreen lock op het today scherm
- Kiezen provider instellingen bij eerste keer opstarten
- Mooie grafische Comm Manager
- I-mate backgammon
- Clearvue PDF
- Sim mananger

Rom version 1.30.68 WWE
Rom date: 02/08/06
Radio version 1.09.00
Protocol version 42.42.P8
Ext Rom version: 1.30.153.WWE
Ik ben een MDA Pro bezitter van het eerste uur. Ik heb in de afgelopen maanden veel geduld getoond met dit ding omdat er constant werd gezegd dat er een nederlandstalige t-mobile update zou uitkomen en omdat ik geen zin had om handmatig UMTS/GPRS instellingen enzo in te stellen en ook geen zin heb om eventueel garantie te verliezen (?). Daarom heb ik nu dus de volgende software versie, zoals origineel geleverd:

Rom version: 1.12.42 WWE
Rom date: 08/23/05
Radio version: 1.00.02
Protocol version: 42.33.P8
Ext Rom version: 1.12.125

Ik ben het nu echt zat aan het worden, alles is zo traag en loopt vast enzo. Ik moet toch maar is iets gaan ondernemen. Maar is het met die update waar je het over hebt zo dat je gewoon t-mobile NL kiest en dat alle instellingen dan goed staan? Hou ik mijn garantie? Ik heb begrepen dat het niet zomaar te doen is om terug te gaan naar je oude versie?

Ik heb het xda forum vanaf voordat ik het toestel had aardig in de gaten gehouden en ik heb regelmatig dingen gelezen over 'Error Wrong Country Code' heb je daar ook nog last van gehad?
En heb je nog andere problemen als je een MDA Pro flasht met Imate firm/software?

[ Voor 8% gewijzigd door Johny58 op 05-03-2006 14:02 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Johny58 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:53:
[...]
Ik ben een MDA Pro bezitter van het eerste uur. Ik heb in de afgelopen maanden veel geduld getoond met dit ding omdat er constant werd gezegd dat er een nederlandstalige t-mobile update zou uitkomen en omdat ik geen zin had om handmatig UMTS/GPRS instellingen enzo in te stellen en ook geen zin heb om eventueel garantie te verliezen (?). Daarom heb ik nu dus de volgende software versie, zoals origineel geleverd:

Ik ben het nu echt zat aan het worden, alles is zo traag en loopt vast enzo. Ik moet toch maar is iets gaan ondernemen. Maar is het met die update waar je het over hebt zo dat je gewoon t-mobile NL kiest en dat alle instellingen dan goed staan? Hou ik mijn garantie? Ik heb begrepen dat het niet zomaar te doen is om terug te gaan naar je oude versie?

Ik heb het xda forum vanaf voordat ik het toestel had aardig in de gaten gehouden en ik heb regelmatig dingen gelezen over 'Error Wrong Country Code' heb je daar ook nog last van gehad?
En heb je nog andere problemen als je een MDA Pro flasht met Imate firm/software?
Ik ben hiervoor twee jaar in het bezit geweest van een MDA II, en ben altijd al in de weer geweest met rom updates eigen extended roms bouwen enz.

Voor zover ik weet is het altijd mogelijk als een Rom update mislukt, deze opnieuw uit te voeren.
(Gebruik geen usb hub, en zet hem eerst in bootloader modus (Power + backlight + reset).
Die country error code kan je omzeilen door de romupdate te staren met de MaUpgradeUt_noID.exe die je volgens mij kan vinden op de ftp van xda-dev site. (1e keer altijd een error, 2e keer gaat ie updaten).

Overigens moet je ondanks de mogelijkheid voor het kiezen van de NL T-mobile provider wel handmatig de gprs instellen wat trouwens een eitje is: Naam: T-Mobile, nummer: internet (geen wachtwoord of gebruikersnaam nodig).

Als je bereid bent om tijd in je MDA Pro te steken zou ik het doen, anders niet. Want wat de een een perfect rom vind is voor de andere een ramp. En het kan veel tijd kosten om je MDA naar smaak in te richten als je pas er mee begint.
Ik zie zelf het testen en updaten van roms meer als een hobby en mijn MDA pro als speelgoed.

Of je de update wel of niet moet doen is geheel je eigen keus. Je kan als de officiele NL rom uitkomt gewoon weer overstappen van rom.

Ik had in het begin nog een paar vastlopers gehad, maar loopt nu best stabiel.
Als er geen vreemde dingen zijn, blijf ik bij deze totdat de oficiele nl rom uitkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door XthinkZ op 05-03-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny58 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 13:53:
[...]

nederlandstalige update komt er volgens mij niet, is mij ook nooit veteld (zou ik ook niet willen, je zoekt je soms wezenloos op een Nederlands toestel). Er komt wel een update waar wat aanpassingen inzitten (zoals msn en een BT aanpassing). echter de problemen die jij schetst heb ik mijn PRO nooit gehad. Hij kan wel eens vastlopen maar dat hebben mijn college's met i-mates en Qteks net zo goed. En het is niet zo dat je de standaard t-mob instellingen kiest dat je dan ook alles van t-mob terug hebt. Je moet dan van te voren een kopie maken van je Extend_Rom van de PRO, en die terugzetten op de ge-update versie

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik zit al tijden dit forum in de gaten te houden over dit toestel.
Maar als ik het goed begrijp is de MDA Pro nogal traag ondanks de 'snelle' cpu die erin zit.
Ik weet dan ook niet wat ik moet aanschaffen de VARIO of de Pro.
De PRO heeft UPS en de VARIO niet.
Toch lees ik dat zelfs GPRS van de VARIO sneller werkt dan UPS van de PRO.
Ik zit toch echt in dubio over welk toestel ik ga nemen.
De PRO is natuurlijk een super geil toestel... maar toch...
Ik weet het ff niet meer
Wat zouden jullie kiezen als je weer voor de keuze stond om een PDA-toestel te kopen?

Alvast bedankt voor enig antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:00:
Hey!

Maar als ik het goed begrijp is de MDA Pro nogal traag ondanks de 'snelle' cpu die erin zit.
Ik weet het ff niet meer
Wat zouden jullie kiezen als je weer voor de keuze stond om een PDA-toestel te kopen?

ga voor de PRO, de Vario is gewoon een stuk trager. Heb ze allebei. Voordeel van de Vario is de kleinere vorm, maar de kwaliteit van het scherm, toetsenbord, en de hardware van de PRO maakt, dat die veel beter werkt. Zeker op het internet is de PRO sneller. Het opstarten duurt langer dan bij de Vario, maar dat hoeft niet zo vaak te gebeuren. Mijn advies: als je de PRO niet afwijst om zijn gewicht en omvang, maar puur afgaat op de technische kwaliteit: ga voor de PRO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 18:00:
Hey!

Ik weet het ff niet meer

De snelheid van de pro is niet het probleem, je kan namelijk mpeg en divx kijken zonder het eerst te moeten encoden.
Pobleem is de manier hoe WM5 met het geheugen omgaat. Met de MDA II die ik eerst had was je alles kwijt als de accu leeg raakte, met de Pro heb je dat probleem niet meer omdat alle gegegevens het flash geheugen wordt opgeslagen ipv de Ram. Het nadeel is dat flash geheugen veel langzamer is dan Ram en het hele OS dus trager reageert.
De pro ondersteund inderdaad UMTS en geen UPS.

Ik heb voor de Pro gekozen puur omda het VGA resolutie ondersteund, wat ideaal is voor gebruik van Logmein.com (Remote desktop) en hiermee dus op 640x480 mijn pc op afstand kan beheren.
Maar sinds kort heb ik door hoe je met alleen het toetsenbord het hele wm5 os kan besturen, en dus in mijn auto met de actieve brodit houder overal bij kan zonder steeds op het scherm hoef te mikken :p.

Als je hem voornamelijk als mobiel gaat gebruiken dan zou ik de Vario nemen, als je hem vooral voor de resolutie en typewerk gaat gebruiken zou ik voor de pro gaan. Het toetsenbord van de Pro is werkt namelijk erg goed met twee vingers, en je kan er best snel mee typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
XthinkZ schreef op zondag 05 maart 2006 @ 19:31:
[...]

Maar sinds kort heb ik door hoe je met alleen het toetsenbord het hele wm5 os kan besturen, en dus in mijn auto met de actieve brodit houder overal bij kan zonder steeds op het scherm hoef te mikken :p.
Heb je hier meer info over.

Ik gebruik hem nu sinds een week voor navigatie en bellen in de auto. Wat jij ook hebt, een brodit active houder gemonteerd op een proclip. Supersimpel superstrak en werkt perfect. Aanrader voor iedereen.
Andere auto, gewoon een andere proclip halen a € 20,- en je schroeft je houder zo over.

Alleen heb ik af en toe wel eens vooral als ik gebeld wordt of ga bellen, dat TT5 zegt geen apparaat, en dan na een 10 sec. de gps ontvanger weer vindt. Of me gesprek valt weg want dan doet me headset het niet meer.
info:
ROM version: 1.13.64 (30-09-05)
Radio: 1.04.10
ExtRom: 1.13.151

Heb de T-mobile pro versie dus. Geflashed naar Qtek, in het begin wat problemen maar uiteindelijk werkt het perfect. Sneller en msn dan de tRom.
zou flashen het BT probleem bij mij verhelpen ?

@ Xthinkz. Ik werd gek van het starten van TT5 via fileexplorer (me link op de desktop deed het niet of was er niet). Dat ik via me headset nu voice activatino programs heb aangezet.
Vet relaxt. Headset op, knopje indrukken (als die me toestel dus vindt, BT connectie bij mij toch niet altijd lekker) en dan TomTom zeggen en hopla, 10 sec. later TT5 (wat trouwens wel lang duurt om te laden. zal dat geheugen rom/ram ding wel zijn)

---
domme vraag
---
Ik heb een Mda pro en ik zit normaal in het andere topic hiervoor, maar ik wilde even snel een reactie.

Als ik me mda pro rom update (rom, extrom en radio) ben ik dan alle programma's kwijt ?
heb nu na veel moeite tt5.2 erop gerkegen, en die heb ik morgen nodig. Om nu alles weer te gaan installeren vanavond nog :(

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 05-03-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op zondag 05 maart 2006 @ 21:34:
[...]
Heb je hier meer info over.
Ik had er nooit bij stil gestaan, maar:

- Windows button
start menu openen, je kan dus bij alle programs en setting.
- Pijltjestoetsen
navigeren naar de juiste programma's en tabs of door het today scherm navigeren dan enter, en zo bijv msn, email, of tomtom starten.
- OK button
programma's afsluiten, om snel bij het today scherm te komen.
- de twee streepjes bovenin het toetsenbord:
komen overeen met de menuopties onderin de touchscreen. Erg handig dus.
- fn 1x klikken
dan bijv de 7 voor de & teken of elke andere toets met symbool (Je hoeft dus niet zoals de pc de knop in te houden).
- shift 1x klikken
dan letter om hoofdletter te krijgen. (je hoeft dus niet in te houden).

Enige wat niet mogelijk is met het toetsenbord gaat is knippen en plakken.
Alleen heb ik af en toe wel eens vooral als ik gebeld wordt of ga bellen, dat TT5 zegt geen apparaat, en dan na een 10 sec. de gps ontvanger weer vindt. Of me gesprek valt weg want dan doet me headset het niet meer.
info:
ROM version: 1.13.64 (30-09-05)
Radio: 1.04.10
ExtRom: 1.13.151

Heb de T-mobile pro versie dus. Geflashed naar Qtek, in het begin wat problemen maar uiteindelijk werkt het perfect. Sneller en msn dan de tRom.
zou flashen het BT probleem bij mij verhelpen ?
Nooit last van gehad, ligt misschien inderdaad aan de Rom.
Heb nu de supertooth II gehaald voor 90 euro incl verzendkosten via een of andere webshop in belgie, werkt perfect.
@ Xthinkz. Ik werd gek van het starten van TT5 via fileexplorer (me link op de desktop deed het niet of was er niet). Dat ik via me headset nu voice activatino programs heb aangezet.
Vet relaxt. Headset op, knopje indrukken (als die me toestel dus vindt, BT connectie bij mij toch niet altijd lekker) en dan TomTom zeggen en hopla, 10 sec. later TT5 (wat trouwens wel lang duurt om te laden. zal dat geheugen rom/ram ding wel zijn)
Bedoel je microsoft voice commander?
En ja Inderdaad zeer handig, moet ik ook eens mee gaan spelen.
Hier trouwens de tt wizard die ik gebruik voor link op desktop:
http://rapidshare.de/files/14791951/wzd.cab.html
---
domme vraag
---
Ik heb een Mda pro en ik zit normaal in het andere topic hiervoor, maar ik wilde even snel een reactie.

Als ik me mda pro rom update (rom, extrom en radio) ben ik dan alle programma's kwijt ?
heb nu na veel moeite tt5.2 erop gerkegen, en die heb ik morgen nodig. Om nu alles weer te gaan installeren vanavond nog :(
Waar is dat andere topic? En ja bij een rom update ben je alle gegevens kwijt. Tenzij je alleen de radio update doet.

[ Voor 8% gewijzigd door XthinkZ op 05-03-2006 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geen matches
XthinkZ schreef op zondag 05 maart 2006 @ 23:04:
[...]

Enige wat niet mogelijk is met het toetsenbord gaat is knippen en plakken.

Gaat wel:

Als je iets typt, net als met de pc. Shift inhouden (nu dus wel) en met het pijltje links of rechts selecteren. Dan vervolgens de fn toets en spatie (is rechterknop menu) en dan copy of cut selectere, en dan enter.
naar je positie gaan met tab/pijltjes. weer fn + spatie en paste...voila
makkelijk is het niet maar goed[/b]
[...]

Nooit last van gehad, ligt misschien inderdaad aan de Rom.
Heb nu de supertooth II gehaald voor 90 euro incl verzendkosten via een of andere webshop in belgie, werkt perfect.

Tja heb goedkope gps ontvanger van 71 euro maar werkt toppie. Headsetje van paar tientjes ook. Alleen tegelijk...tja Misschien met deze rom wel, gaan we zien.

[...]

Bedoel je microsoft voice commander?
En ja Inderdaad zeer handig, moet ik ook eens mee gaan spelen.
Hier trouwens de tt wizard die ik gebruik voor link op desktop:
http://rapidshare.de/files/14791951/wzd.cab.html

Zit er standaard op, bij die Qtek rom en bij de imate ook, kan zijn dat het oz heet

[...]

Waar is dat andere topic? En ja bij een rom update ben je alle gegevens kwijt. Tenzij je alleen de radio update doet.
[b] Andere topic was de 9100.
Heb net rom geupdate, en in het begin dacht ik nice gaat lekker fast allemaal. Maar zodra ik gprs internet deed werd me het ding toch langzaam. Ik moest hem zelfs resetten.
Ook werkt activesync nu dus ook niet meer :(
server busy error, of één of andere desktop pc fout weet ik het. Troep zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 02:14:
[...]

[b] Andere topic was de 9100.
Heb net rom geupdate, en in het begin dacht ik nice gaat lekker fast allemaal. Maar zodra ik gprs internet deed werd me het ding toch langzaam. Ik moest hem zelfs resetten.
Ook werkt activesync nu dus ook niet meer :(
server busy error, of één of andere desktop pc fout weet ik het. Troep zeg
Ik heb deze rom nog geen dag draaien, maar heb wel last van vastlopers als ik bepaalde software wil installeren. Ik weet alleen niet of het door de rom komt, omdat ik ook net een nieuwe 2GB SD kaart van trancend 150x erin heb zitten. Had namelijk het probleem dat ik een bestand er niet meer af kon kopieren, en heb de SD opnieuw moeten formateren.

Verder heb ik geen problemen met activesync, maar ik maak dan ook gebruik van de nieuwste versie die alleen in het duits of frans verkrijgbaar is bij www.buzzdev.net. Bij andere versies had ik namelijk ook regelmatig last van niet herkennen van mijn pro.

Let wel deze rom is een test rom, aangezien ik hem nu pas net 1 dag heb draaien, kan ik er nog niet goed over oordelen, maar alls mijn vastlopers door de rom komen, is hij inderdaad nog niet erg betrouwbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door XthinkZ op 06-03-2006 04:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik heb een MDA Pro en daar zit nog een simlock op. kan ik dan toch de I-mate rom installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Nou ik moet zeggen dat ik de inkdruk krijg dat de Qtek rom wat stabieler was. Daarmee had ik eigenlijk weinig tot geen problemen. Alleen dan met bellen/BT wat.
Maar ik kijk het nog even aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
stomme vraag misschien maar heeft iemand de geïnstalleerde TT5 (5.21) voor me.
Direct van de pda of installatie file

Zit op me werk en ik heb de cd's niet. Heb wel benelux geinstalleerd op me SD + tomtom productcode met 1 telefoontje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:32:
stomme vraag misschien maar heeft iemand de geïnstalleerde TT5 (5.21) voor me.
Direct van de pda of installatie file

Zit op me werk en ik heb de cd's niet. Heb wel benelux geinstalleerd op me SD + tomtom productcode met 1 telefoontje :)
Download hem direct van tomtom:
http://www.tomtom.com/updates/navupd521.zip

Uitpakken en setup.exe draaien.
Vervolgens in de uitgepakte map kijken en je ziet \navupd521\pocketpc\ttn.cab die je op je pocketpc kan zetten en installeren.

Mijn vaslopers komen inderdaad door de 2GB SD kaart. Op een of andere manier werkt mijn pcoketpc er niet goed mee. Ik zal nog het een en ander testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
XthinkZ schreef op maandag 06 maart 2006 @ 12:59:
[...]

Download hem direct van tomtom:
http://www.tomtom.com/updates/navupd521.zip

Uitpakken en setup.exe draaien.
Vervolgens in de uitgepakte map kijken en je ziet \navupd521\pocketpc\ttn.cab die je op je pocketpc kan zetten en installeren.

Mijn vaslopers komen inderdaad door de 2GB SD kaart. Op een of andere manier werkt mijn pcoketpc er niet goed mee. Ik zal nog het een en ander testen.
Als ik de ttn.cab file open met me OCP WinCe cab manager zegt ie dat het geen goede CE cab file is ?
de tomtom.cab doet het wel, maarja daar zit alleen donotremove.txt in :P

Ow wacht ff... Ik kan gewoon de update intalleren :{ weird

Nou hij doet het. Update geinstalleerd. Starten en geen probleem, map doet het en niks activeren.
Bij de qtek rom kreeg ik toen een fout bij het installeen, en moest ik de .cab file openen en handmatig kopieren. Nu doet me TomTom link op de desktop het ook :Y) toppie

....
O M F G

kom er net achter dat ik me gps ontvanger niet bij me heb. Zucht :r ik ik ik
handig hè die draadloze shit, alles vergeten zcuht

Zeg, hoe krijg ik me contacts list snel leeg. Heb alles geimporteerd vanaf de sim manager en gesynched via 4.1 Maar als ik nu properties op wil vragen in me addressbook op me pc krijg ik de melding over een verkeerde PIX nummer ofzo.
Dus ik wil alles verwijderen en opnieuw importeren. Maar NO WAY dat ik 100 contacts 1 voor 1 ga wegpleuren.

Soms zitten er zoveel technisch shit op dat ding en zoveel functies, en dan simpele dingetjes als dit kan dan niet of moeilijk.

[ Voor 17% gewijzigd door Viper® op 06-03-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op maandag 06 maart 2006 @ 16:42:
[...]
Zeg, hoe krijg ik me contacts list snel leeg. Heb alles geimporteerd vanaf de sim manager en gesynched via 4.1 Maar als ik nu properties op wil vragen in me addressbook op me pc krijg ik de melding over een verkeerde PIX nummer ofzo.
Dus ik wil alles verwijderen en opnieuw importeren. Maar NO WAY dat ik 100 contacts 1 voor 1 ga wegpleuren.

Soms zitten er zoveel technisch shit op dat ding en zoveel functies, en dan simpele dingetjes als dit kan dan niet of moeilijk.
Volgens mij door pim.vol te deleten.
Door dit bestand te bewaren op je sd kan je ook heel makkelijk je contactlist backuppen.
Gewoon weer terugkopieren na een harde reset, en je hebt in ieder geval je contacten nog.

Ik ga trouwens even een QTek rom inladen, moet erachter komen of die vastlopers door deze rom komen, of echt de sd kaart gaar is. Tevens lijkt dat voice command wel cool.

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 06-03-2006 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Ik heb vanavond de nieuwe Imate Rom op me mda pro (simlocked) gezet en hij werkt goed. zal morgen ff kijken of ik screens kan posten van de nieuwe comm manager. hiermee kan je ook GPRS verbinding enzo uitzetten. Verder zal ik morgen de telefoon zelf ff testen hoe radio 1.09 werkt en wat mijn verdere ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 17:22
ik heb vandaag de nieuwe I-mate ROM geprobeerd en mijn ervaringen zijn wisselend. De snelheid is geweldig, ik gebruikte de Qtek 1.13.64 maar de I-mate 1.30 is een stuk sneller. Nog een enorm voordeel is dat de messaging applicatie nu alle mail accounts controleert ipv de geselecteerde, erg handig. Helaas instaleert de viewer van Logmein niet dus ik ben weer terug naar de Qtek ROM...

Gelukkig gebruik ik SPB Backup :-)

[ Voor 5% gewijzigd door Kassad op 07-03-2006 13:46 ]

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Nou ik heb de boel weer een beetje draaien. Alles ging soepel. Ik heb de boel geupdate door in de drie nfb bestanden (OS, Radio & extended rom) de provider code en language (T-MOB005 & WWE) te veranderen. Je kunt daarna gewoon met de originele ROMUpgradeUt.exe de boel updaten. voor meer info daarover zie http://buzzdev.net/content/view/65/0/
Mijn toestel is dus nog wel gewoon gelockt, maar werkt prima.

ROM version: 1.30.68 WWE
ROM Date : 02/08/06
Radio version: 1.09.00
Protocol version: 42.42.P8
ExtROM version: 1.30.153 WWE

Er staat nu een device lock balk in today scherm en de comm manager is een stuk verbeterd. Natuurlijk zit hier ook MSN standaard in.
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/darkside/01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/darkside/02.JPG

ohja voor de mensen die problemen hebben met active sync. Bij mij bleef de computer maar op verbinding maken hangen. Na de ROM update was dit nogsteeds zo. Dus ik heb daaruit de conclusie getrokken dat het aan active sync op de PC zelf ligt. Nu heb ik zonealarm geinstalleerd en verrek active sync maakt gelijk verbinding. De windows Firewall blokt op 1 of andere manier toch de verbinding. Op een andere PC blokt norton firewall de verbinding ook (eerst niet). Active sync herstellen hielp eerder ook al niet. het is toch echt een of andere firewall wat de boel vaak blokt.

[ Voor 28% gewijzigd door Rockafello op 07-03-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met een SD kaart > 1GB. En wat de ervaringen hiermee zijn.
Ik merk dat met mijn 2GB vaak vast loopt. Iemand anders meet een 1GB kaart heeft hier ook last van en heeft een andere Rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Ik heb er een 1GB kaart inzitten en heb totaal geen last van vastlopers gehad de afgelopen tijd met de originele T-mobile ROM. ook de laatste 14 uur met de nieuwe i-Mate rom nog geen vastlopers gehad.
De enige vastlopers die ik in het begin heb gehad was doordat 3rd party software nog niet wm5 compatible was (wisbar advanced) maar nu dit allemaal voorzien is met van een update heb ik nergens last meer van. Ik heb op XDA ergens gelezen dat er inderdaad problemen zijn met kaartjes van 2GB of groter. dit schijnt te komen door een register waarde die maximaal de waarde kan hebben van 2GB ofzo (weet het niet meer precies) zoek anders nog ff op xda of buzzdev.net of daar meer op staat. ik kan de link zo ff niet meer vinden. Je kan eventueel proberen om je kaart te formateren (heb gelezen dat het formateren met een digicam een oplossing kan zijn).

....mmm lees me post net nog eens door en klinkt vaag. maar zoek ff op de betreffende sites, want daar heb ik er meer over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
Misschien dat het niet goed werkt met een 150x kaartje. het is in ieder geval behoorlijk irritant.
Als ik een videoclip afspeel loopt hij na 20 seconden vast, haal ik het kaartje eruit en weer erin, dan gaat ie verder om vervolgens over zo'n 20 sec weer vast te lopen.

Jammer aangezien ik dacht dat het beter was om voor een tientje meer, beter een veel snellere kaart kon kopen. Overigens draai ik weer op de imate test rom en kan bevestigen dat logmein.com het inderdaad niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 14:30:
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn met een SD kaart > 1GB. En wat de ervaringen hiermee zijn.
Ik merk dat met mijn 2GB vaak vast loopt. Iemand anders meet een 1GB kaart heeft hier ook last van en heeft een andere Rom.
werk met 4Gigkaart en nooit problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:02:
[...]
werk met 4Gigkaart en nooit problemen
Ook die 150x kaartjes?
Die van mij krijg ik trouwens niet meer normaal of 2GB geformatteerd, os 223MB of 981 MB.

Ik heb die panasonic sd formatter, format in fotocamera, usb 2.0 cardreader, format in MDA Pro, maar in geen van allen krijg ik ze meer op 2 GB.

vet nieuws trouwens als ze linux kunnen laten werken dan wm5:

http://www.pocketinfo.nl/artikel/5447

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 08-03-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Heb nog steeds probs met me contacts

Ze zijn gesynched naar me outlook waar ik ze niet meer kan verwijderen of aanpassen want dan begint hij over invalid EntryID's

1 voor 1 deleten op me pocket zie ik niet zitten, en alles tegelijk wissen is me nog steeds niet gelukt.
zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
viel me net op dat T-mobile ook weer de shipped firmware online heeft gezet.

http://t-mobile.iris-glob...load_manager_mda_pro.html

zouden ze de site bijgewerkt hebben zodat er deze maand eindelijk een update uit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:15:
[...]

Ook die 150x kaartjes?
Die van mij krijg ik trouwens niet meer normaal of 2GB geformatteerd, os 223MB of 981 MB.

Ik heb die panasonic sd formatter, format in fotocamera, usb 2.0 cardreader, format in MDA Pro, maar in geen van allen krijg ik ze meer op 2 GB.

vet nieuws trouwens als ze linux kunnen laten werken dan wm5:

http://www.pocketinfo.nl/artikel/5447
Transcend 4 Gig 150 x, geen probleem. Cap 3853,76 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Rockafello schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 14:44:
viel me net op dat T-mobile ook weer de shipped firmware online heeft gezet.

http://t-mobile.iris-glob...load_manager_mda_pro.html

zouden ze de site bijgewerkt hebben zodat er deze maand eindelijk een update uit kan komen?
LoL @ site:
Software overview:
This version is the first production release of the MDA Pro.

Next Release:
The first maintenance release is expected early January 2006.
Inmiddels half maart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik had vorige week al even gepost over het vastlopen van mijn MDA en over het eventueel upgraden met andere firmware.
Omdat mijn MDA steeds vaker ging vastlopen, en gesprekken wegvielen, besloot ik contact op te nemen met t-mobile. Daar is mij verteld dat het flashen van het toestel met 'niet-t-mobile-NL' software betekend dat je de garantie kwijt raakt en dat het verder niet bekend is wanneer de software gaat uitkomen. Ik besloot een harde reset uit te voeren. Sinds die harde reset is het helemaal niet meer mogelijk om te bellen of gebeld te worden. UMTS doet het nog wel... maar bellen kan ik niet meer. HIJ IS STUK :( :'(

Ik ga hem zo inleveren en dan krijg ik, voor zover ik het heb begrepen een nieuw toestel en wordt alleen de behuizing overgezet. Ik vraag me alleen af of de toestellen die ze nu hebben een nieuwere softwareversie hebben dan dat mijn toestel had. Mijn toestel heeft:

Zijn de toestellen die nu in de winkel liggen voorzien van een nieuwere versie?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Geen matches
Het klopt dat je je garantie kwijt raakt. maar ik ga ervan uit dat het apparaat er niet helemaal mee ophoud en dat mocht ik het voor garantie opsturen dan zet ik eerst de originele rom terug. die is wel te krijgen. Het is trouwens wel logisch dat de nieuwe toestellen die in de winkel liggen nogsteeds dezelfde ROM versie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ik liep zelf al te denken wa er aan de MDA Pro te verbeteren valt:

- Ingebouwde GPS
- 2MP camera
- VGA/TV OUT
- Meer RAM/ROM
- USB host
- Klein LCD aan de buitenkant van de klep

Kom ik net op pocketinfo dit ding tegen, hij is wel lelijk, maar komt wel nog meer in de buurt van de ultieme PocketPC:

http://www.pocketinfo.nl/artikel/5461

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:36:
Ik liep zelf al te denken wa er aan de MDA Pro te verbeteren valt:

- Ingebouwde GPS
- 2MP camera
- VGA/TV OUT
- Meer RAM/ROM
- USB host
- Klein LCD aan de buitenkant van de klep

Kom ik net op pocketinfo dit ding tegen, hij is wel lelijk, maar komt wel nog meer in de buurt van de ultieme PocketPC:

http://www.pocketinfo.nl/artikel/5461
niet op te lossen met SW-update dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 14:45:
[...]
niet op te lossen met SW-update dus
:p. de prijs is wel heel erg scherp ten opzichte van de Universal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Matched: mda
Ze hebben bespaard op design Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/emo.gif

Tja het meest mis ik nog wel vga/out op de mda
ram/rom mocht ook wel iets meer zijn
ingebouwde gps was handig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 15:43:
Ze hebben bespaard op design [afbeelding]

Tja het meest mis ik nog wel vga/out op de mda
ram/rom mocht ook wel iets meer zijn
ingebouwde gps was handig geweest
Hopelijk stoppen ze in de opvolger gelijk een gigahertz processor :P.
nieuws: 'Volgende generatie mobieltjes heeft GHz-cpu'

Overigens is de processor niet de bottleneck. De Pro speelt gewoon standaard divxjes van het internet af, maar alle beetjes helpen.
Ik hoop wel dat het niet ten koste gaatvan de accuduur.

[ Voor 4% gewijzigd door XthinkZ op 09-03-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Geen matches
Zag net dat iMate ook weer nieuwe ROMs heeft neergezet op hun servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Rockafello schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:07:

[...]
Heb hem over 5 minuten binnen.
Gelijk maar updaten :D.

edit:

nice:

Rom version: 1.30.76 WWE
Rom date: 2/20/06
Ext Rom version: 1.30.164.WWE

[ Voor 24% gewijzigd door XthinkZ op 10-03-2006 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XthinkZ schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:27:
[...]

Heb hem over 5 minuten binnen.
Gelijk maar updaten :D.

edit:

nice:

Rom version: 1.30.76 WWE
Rom date: 2/20/06
Ext Rom version: 1.30.164.WWE
heb hem op mijn pas gekochte jasjar zitten (standaard). tot nu toe weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 07:48:
[...]

heb hem op mijn pas gekochte jasjar zitten (standaard). tot nu toe weinig problemen.
De eerste met PUSH mail ondersteuning >:) :

http://www.pocketinfo.nl/artikel/5473

[ Voor 10% gewijzigd door XthinkZ op 10-03-2006 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Geen matches
Ik ga denk ik vanmiddag of morgen middag even de nieuwe ROM testen. Heb zelf de test versie er staan, en iMate ROM werkt perfect. kan het iedereen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geen matches
zit op me werk, ga hem zometeen updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geen matches
Rockafello schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:07:

[...]
nm

[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 10-03-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
Viper_74 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:10:
zit op me werk, ga hem zometeen updaten :)
Verschilt niet zoveel van de testversie, logmein.com doet het nog steeds niet jammergenoeg.
Maar ik blijf voorlopig wel op deze draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
domme vraag hoor, maar heb je uhm geupdate via de normale methode.

pocket aan, activesync en dan updaten.

want ik heb die noID geprobeerd maar die begint over de ruu.dll want die heet bij deze ruuresource.dll
Dan zou ik alle bestanden moeten gaan renamen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:48:
domme vraag hoor, maar heb je uhm geupdate via de normale methode.

pocket aan, activesync en dan updaten.

want ik heb die noID geprobeerd maar die begint over de ruu.dll want die heet bij deze ruuresource.dll
Dan zou ik alle bestanden moeten gaan renamen dus.
1. Download de rom, pak hem uit en kopieer alle bestanden in dezelfde map.
2. Kopieer MaUpgradeUt_NoID.exe in deze map
3. Zet je Universal in bootloader modus (power on+light button+reset button) en sluit hem aan je PC.
4. Start MaUpgradeUt_NoID.exe en doe de update

Via deze methode heb je GEEN last van country ID CODE error maar begint hij gelijk met de update.

PS. Gebruik geen USB HUB om de update uit te voeren.
PS2. Als je dat backgammon en skype uninstalled houd je 40MB aan ruimte over op je pocketpc.
:) zeeer netjes.

Na een update zet ik er altijd deze 2 kleine must have tooltjes erop:

Vbar 108KB:
http://www.freewareppc.com/utilities/vbar.shtml

Batti 1.3 83KB:
http://pda.jasnapaka.com/batti/screenshots.php

Aanraders:
Wififofum wireless network scanner:
http://www.aspecto-softwa...wnloads/viewcat.php?cid=1
(wififofum zet ik altijd op de pocketpc en de framework gewoon op SD kaart, waarom? Weet ik niet :p).

En The Core Media Player:
http://tcpmp.corecodec.org/download

[ Voor 40% gewijzigd door XthinkZ op 10-03-2006 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geen matches
Als ik hem uitpak heb ik de volgende bestanden:

EnterBootloader.exe
nk.nbf
README.DOC
ROMUpdateUtility.exe
RUUGetInfo.exe
RUUResource.dll

ik zie verschillen met de test rom die ik had:
EnterBL.exe
GetDeviceData.exe
ROMUpgradeUt.exe
RUU.conf
RUU.dll
UI.dll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:13:
Als ik hem uitpak heb ik de volgende bestanden:

EnterBootloader.exe
nk.nbf
README.DOC
ROMUpdateUtility.exe
RUUGetInfo.exe
RUUResource.dll

ik zie verschillen met de test rom die ik had:
EnterBL.exe
GetDeviceData.exe
ROMUpgradeUt.exe
RUU.conf
RUU.dll
UI.dll
Dat maakt niet uit, procedure blijft gewoon hetzelfde.
Die bestanden van de test rom moet je gewoon weggooien.
De nieuwste rom uitpakken en dan krijg je 2 mappen waarvan 1 de ROMS en de andere de upgradetool. Alles even bij elkaar gooien endat NoID bestandje erbij doen.

Bootloader starten en NoID starten, that's it.

[ Voor 19% gewijzigd door XthinkZ op 10-03-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
probleem al gevonden, denk ik

ik had de kjam rom gedownload ipv de jasjar O-)

how silly of me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Viper_74 schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:27:
probleem al gevonden, denk ik

ik had de kjam rom gedownload ipv de jasjar O-)

how silly of me
:D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Me collega vroeg net om een programma om de pda te besturen vanaf de pc, dus dat je het scherm ziet ook enzo.

opties ?

hij had op een beurs een vet mooi programma gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
zoek maar op pocketpc controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Geen matches
Nou de nieuwe ROM staat er hier inmiddels ook op. Ik heb het zelf gedaan zonder die NoID.exe. Op xda staat hoe je in de ROM files zelf de operator code en language kunt aanpassen met HTC64_Extended_ROM_Tool van buzzdev.net
weet eigenlijk niet waarom ik het zo heb gedaan. maar het werkt prima.

ik heb nog geen echte verschillen kunnen zien. misschien van het weekend pushmail testen. wil namelijk wel weten of het nou echt zo SUPER is als dat er beweerd wordt.

vanmiddag trouwens ff bij T-mobile shop in zwolle geweest(ja daar zitten ze tegenwoordig ook) en ook zij konden niks vertellen over ROM updates, alleen dat het bij de vario ook lang heeft geduurd (zucht....dat wist ik ook wel). Mijn headset was kapot en blijkbaar valt dat ook onder garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik merk toch op me werk weer hoe los m'n scherm zit in tegenstelling tot de Imates hier. Ik heb even gezocht en het lijkt wel of het 'druk' ringetje bij mijn scherm lam is, vandaar de speling.
Ga proberen om er een extra ringetje tussen te doen zodat het zaakje weer stevig vast zit.

Als ik me scherm iets draai zit ie wel strak, alleen bij de normale stand of compleet 180 graden valt hij in een stand waarbij het hele geval wiebelt.

Waarschijnlijk een mankement wat uiteindelijk bij alle toestellen voorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper_74 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 11:42:
Ik merk toch op me werk weer hoe los m'n scherm zit in tegenstelling tot de Imates hier. Ik heb even gezocht en het lijkt wel of het 'druk' ringetje bij mijn scherm lam is, vandaar de speling.
Ga proberen om er een extra ringetje tussen te doen zodat het zaakje weer stevig vast zit.

Als ik me scherm iets draai zit ie wel strak, alleen bij de normale stand of compleet 180 graden valt hij in een stand waarbij het hele geval wiebelt.

Waarschijnlijk een mankement wat uiteindelijk bij alle toestellen voorkomt
klopt, hier ook steeds meer. wel irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Matched: mda
Verwijderd schreef op maandag 13 maart 2006 @ 13:16:
[...]
klopt, hier ook steeds meer. wel irritant
Hier geen last van, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik bijna nooit mijn scherm draai.
Als ik gebeld wordt klap ik hem alleen open om te kijken wie er belt, vervolgens druk ik op de knop om de telefoon op te nemen en klap hem dicht om dat ding tegen m'n oor te houden en te bellen.

In de auto in actieve brodithouder of op mijn bureau staat ie ook altijd op landscape.

De enige keren dat ik hem een keertje ronddraai is al ik hem even ga showen, als iemand hem voor het eerst ziet.

Heb je dit ding wel eens gezien?(laat mijn baksteen zien). Klap ik hem open en zeg: Ja is mijn mini laptop(wijst naar toetsenbord), ik kan er op msnnen (wijst naar msn icoon), internetten, email ophalen (draai het scherm om hem de pda look te geven)wow! Ja, ik gebruik hem ook als navigatie(wijst naar tomtom), je kan er foto's mee maken (video modus laten zien), mp3's afspelen, films op kijken, en ja het is ook mijn telefoon(houd dat ding tegen mijn oor), kijk hier zitten twee kleine speakertjes(wijst ernaar) voor handsfree modus, wat zegt u? videochatten? ja kan ook, maar dat gebruik ik nooit.

Altijd lachen als ze met open bek staan te kijken en te lachen.

Na zo'n demonstratie heb ik gelijk mijn NERD gehalte opgevijzeld :p.
Echt een hoog NERD gehalte heeft het dus.

[ Voor 23% gewijzigd door XthinkZ op 13-03-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geen matches
Zaterdag op een verjaardag, zelfde effect.

Eerst vragen ze wat het is, dan zeg ik een telefoon. Groot en zwaar lullen ze dan, maarja als je dan aankomt met inet/navigatie/toetsenbord + hoge reso

Tja, de helft van die knakkers heeft dan een losse pocket ergens, of een duur ingebouwd nav. systeem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Hey ik kwam net op xda-developers en ik zag dat er een nieuwe update uit was van T-Mobile UK versie.

op http://t-mobile.iris-global.com zie je MDA Pro staan. bij software staat nog de oude versie.....MAAR als je op download klikt krijg je de volgende link:

http://t-mobile.iris-glob..._12032_120_10600_Ship.exe

UNI_TMUK_12032_120_10600_Ship.exe

En op XDA stond ook deze link:

http://asukal.seesaa.net/article/14749754.html

daarin is te lezen dat deze ROM wel A2DP moet ondersteunen. vanavond geen tijd, maar misschien deze week nog ff een update draaien en even uitproberen.

topic xda: http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?p=246177

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Rockafello schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:21:
Hey ik kwam net op xda-developers en ik zag dat er een nieuwe update uit was van T-Mobile UK versie.

op http://t-mobile.iris-global.com zie je MDA Pro staan. bij software staat nog de oude versie.....MAAR als je op download klikt krijg je de volgende link:

http://t-mobile.iris-glob..._12032_120_10600_Ship.exe

UNI_TMUK_12032_120_10600_Ship.exe

En op XDA stond ook deze link:

http://asukal.seesaa.net/article/14749754.html

daarin is te lezen dat deze ROM wel A2DP moet ondersteunen. vanavond geen tijd, maar misschien deze week nog ff een update draaien en even uitproberen.

topic xda: http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?p=246177
Ik ga hem zo maar ff upgraden, maar ik laat de radio 1.09 wel lekker erin zitten :).

edit:

grrrr, ik denk dat ik de allereerste ben, maar ik zie net dus dat mijn mini USB poort aan de achterkant los zit, en ik dus niet kan synchronizen met activesync. Ik heb 2 opties: 1 openmaken en hersolderen, of garantie claimen bij HTC fabrikant. Iemand die weet hoe en waar ik dat kan doen?

[ Voor 16% gewijzigd door XthinkZ op 13-03-2006 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Ik weet niet welke versie je hebt?(mda pro, qtek, iMate) maar als je geen originele ROM update hebt, dan weet ik niet of je nog garantie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Rockafello schreef op maandag 13 maart 2006 @ 16:47:
Ik weet niet welke versie je hebt?(mda pro, qtek, iMate) maar als je geen originele ROM update hebt, dan weet ik niet of je nog garantie krijgt.
Hehe, je hebt gelijk, kan nu geen rom update doen behalve de SD rom update :).
Maar die USB poort das wel een heel gaar probleem.
Kent iemand hier een site waar ze de MDA Pro of soortgelijk al uit elkaar hebben gehaald?

laatmaar hier wat pics }) :

Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/4524/miniusb8qh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img239.imageshack.us/img239/8702/usbbroken3ks.jpg

Zoals je zelf kunt zien zijn ze wel heel erg zuinig geweest met het tin om de mini usb poort vast te zetten...

Het is extra moeilijk omdat de middelste pin helemaal is afgebroken.
Maar het moet te doen zijn dmv draadjes te solderen :p.
Heb het volgende bedacht, ik ga als draad een ide 80kabeltje strippen.
..
Kom er net achter dat de buitenste vier pinnen er gewoon direct op kan solderen, kunst is dus de middelste met een draadje te verbinden met het kleine stipje iets verderop aangezien deze verbonden was met de middelste pin.

edit:

Heb klein probleempje, soldeervet is op. Moet morgen even langs de gamma...

[ Voor 76% gewijzigd door XthinkZ op 13-03-2006 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
ROM upgrade with Push Email released for i-mate JASJAR - but without A2DP !
March 13, 2006 [Pocket PC phone]
As promised by CEO of i-mate more and more i-mate phones powered by Windows Mobile 5.0 are getting Push Email upgrade, this time: i-mate JASJAR (known under code name "HTC Universal"):

This ROM upgrade can be download here or after you log-in to club i-mate and click on link to upgrades.

Apparently HTC has some problems with hardware construction of their phones because it is leaving out the A2DP (stereo audio over Bluetooth support). Some other phones, like O2 Xda Atom, have no such problem and support A2DP fully already.

This ROM upgrade launched by i-mate for the JasJar supports MSFP (Push Email + remote wipe) and offers also a new Connection Manager applet.The MSFP works almost perfectly, and the new Connection Manager is very useful.

While Push Email update is very important and practically means that users can get rid off their Blackberry devices and use only Windows Mobile, in fact many users have been waiting specifically for A2DP support... and are being disappointed now...
Stond hier. Wist niet of het al bekend was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Volgens mij heb ik dat een pagina geleden al aangegeven. ging om deze versie:

JASJAR_WWE_13076_164_10900_wwe_ship

draait hier al 3 dagen lekker soepel. van de week t-mobile ROM ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:47
Geen matches
Ik denk dat ik vandaag eens de QTEK9000 ga bestellen! Ik heb er nu al zin in!
Werkt deze goed met VODAFONE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Had vorige week gepost dat mijn MDA stuk was... en dat ik m ter reparatie onder garantie had weggebracht... Ben net gebeld, dat ik een nieuwe MDA Pro kan komen ophalen :) Hebben ze snel geregeld. Hij is zaterdag pas opgestuurd en nu krijg ik al een nieuwe.. :)

Stiekem hoop ik er ook op dat er wat nieuwere firmware opzit dan de versie die ik eerst had... Maar het feit dat na T-mobile Duitsland nu ook T-mobile UK nieuwe firmware uitbrengt zal ik maar zien als een aankondiging dat T-mobile NL niet al te lang op zich kan laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ik heb altijd op het moment dat ik me gps + tomtom gebruik dat als ik gebeld wordt me headset niet werkt.
Op het moment dat ik dan het knopje gebruik gaat die verbinding zoeken met de telefoon. Tegen die tijd hebben mensen al opgehangen en krijg ik het voicetag schermpje om op naam te bellen.

Als ik dit eenmaal gehad heb en ik ga bellen pakt die wel gelijk me headset. Als ik eenmaal ophang dan krijg ik vaak onder TT even geen gps apparaat en dan vindt die hem weer. Vervolgens heb ik weer hetzelfde probleem met me headset.

Het lijkt wel of die switched tussen de 2 BT apparaten, erg irritant. Dit heb ik al vanaf de eerste T-mob rom, heb nu de nieuwste I-mate en nog steeds.

oasis adapt 300 gps
Bluetrek G2 headset

Meer mensen soortgelijk probleem ?

ps. Heb vaker dat me headset de telefoon niet kan vinden, je moet dan eerst via de headset het knopje gebruiken waardoor die gaat zoeken naar de foon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Ik ben van plan om ergens deze week een bluetooth gps muis te kopen. Zijn er mensen die slechte of juist goede ervaringen hebben met een bepaald merk/type?

Is het probleem dat Viper_74 hierboven beschrijft gebonden aan bepaald type gps muis? Zijn er mensen die dit probleem niet hebben? Ik ben eigenlijk op zoek naar een beetje goedkope versie 75 euro tot max 100 ongeveer. Maar als ik wat geld moet bijleggen voor een apparaat dat geen conflicten geeft bij gebruik in combinatie met een bluetooth headset dan heb ik dat er best voor over, aangezien het voornamelijk voor gebruik in de auto is en ik daar ook veel gebruik maak van mn bluetooth headset.

[ Voor 10% gewijzigd door Johny58 op 14-03-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Denk eerder dat het met mijn "cheapo" gratis headset te maken heeft dan de ontvanger.

Meer mensen hebben hier een adapt300, en weinig mensen hebben problemen volgens mij. Kijken of ik een keer toegang heb tot een andere headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Ok guys, ik ben weer back to business :D.
Eigenlijk ben ik gek dat ik m'n dure Pro uit elkaar gehaald heb, maar had geen zin om te wachten op garantie aangezien ik hem elke dag gebruik en bij garantie hem een paar weken kwijt ben. Zo'n dagje op m'n nokia 6310i is ook niet meer wat het geweest was :p.

Enne zie hier de pics.
Na deze actie zijn ze volgens mij toch wel waard om hier te posten, je ziet namelijk niet elke dag een MDA PRO van binnen :p.

ps. als je ze fullsize wilt zien, even rechtermuisknop en dan klikken op "afbeelding opslaan als".
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/9079/cimg6398large5jj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img489.imageshack.us/img489/8902/cimg6399large0rh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/3678/cimg6406large6ug.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img363.imageshack.us/img363/766/cimg6407large5hh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img57.imageshack.us/img57/9180/cimg6409large4dx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/9545/cimg6411large8ca.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/1687/cimg6412large2cb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img70.imageshack.us/img70/8836/cimg6415large5nx.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img512.imageshack.us/img512/9862/cimg6418large8hh.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door XthinkZ op 14-03-2006 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Het is trouwens 100% zeker dat de nieuwe t-mobile rom A2DP ondersteunt, zie dit topic:
http://forum.xda-develope...s=0&postorder=asc&start=0

Er zit een nieuwe optie in: remote sim acces, zodat bijvoorbeeld je parrot carkit je telefoonboek van je Pro via bluetooth kan uitlezen.

En wat dacht je van mp3 luisteren via je bluetooth headset :D.

Ik ga dus even updaten ^^.
En voor degenen die het nog niet wisten, als je de radio update niet doet, duurt de hele update maar 5 minuten.

Heb net even gechecked, wel A2DP geen AKU2.
Net even mijn Supertooth II gepaired als handsfree set, als ik hem selecteer en inhoud dan zie ik set als wireless stereo. Het is er wel, maar wordt niet ondersteund door mijn Carkit helaas.

[ Voor 79% gewijzigd door XthinkZ op 14-03-2006 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Geen matches
Veel positieve reacties over die T-mobile UK update. Hoewel het versienummer lager is dan die van de nieuwe I-mate update schijnt de T-mobile UK update toch erg goed en snel te werken. Misschien moet ik ook maar eens gaan updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 11:28

d-motion

zow... en dan nu...

Kaanonnen....

Heb em zojuist ook besteld via T-Mobile en hij kost bij een 2 jarige verlenging (flex 20 of relax 150) nog maar 89,95... Die prijzen zijn echt wel gigantisch gekelderd de laatste week.

Dat maakt voor mij de overstap van een vario naar een Pro toch wel heel makkelijk...

+/- 10 dagen wachten en dan kijken wat ik heb gekregen (firmwares etc...)

WWW.RC5.NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Goedkoper ?!?!

Niet normaal

ik heb 210 euro moeten dokken voor 2 jaar 40 flex

krijg dat kding nu voor 10 euro bij een 2 jaar 30 abbo

voor de snelle rekenaars scheelt me dat dus 440 eurootjes

-update-

Ik heb een e-mail richting T-mobile gedaan, dat ik destijds met een medewerker gesproken heb en dat deze me op de 'scherpe' aanbiedingen wees, deze zouden binnen korte tijd aflopen. Mede op dat advies heb ik me abo verlengd wat officieel op 23 maart afloopt.
Als ik dus nu pas verlengd had scheelt me dat ruim 400 euro. Dan had ik het toestel nu pas gehad, maar voor 400 euro had ik het die maand zeker niet gemist.
Aangegeven dat ik me in ieder geval gepasseerd voel.

Officieel misschien niets mis mee, dat de prijzen dalen is logisch, maar kom op 1 a 2 maanden wachten en 440 euro, sorry hoor.

Verder tevreden met t-mobile

[ Voor 62% gewijzigd door Viper® op 15-03-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Geen matches
reactie:

blabla bullshit -alleen voor nieuwe klanten- bla bla

dus als ik nu verleng betaal ik nog steeds 'teveel'

Daarbij past T-mobile netjes in het straatje van Nieuwe-klanten-krijgen-aanbiedingen-vaste-klanten-kunnen-verrukken

ach ja, je leeft dus je went eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ook ik heb die uk rom update gedaan en was daarna mijn instellingen kwijt om weer te kunnen internetten.
De volgende instellingen hebben mij weer opweg geholpen:

Om je laptop of PDA handmatig in te stellen voor T-Mobile GPRS Internet, heb je de volgende gegevens nodig. Deze instellingen gelden voor alle Abonnee prijsplannen.

APN: internet (Let op kleine letters)
IP-adres: Door server toegewezen IP-adres
DNS: Door server toegewezen DNS-adres

In geval dat DNS-adressen toch nodig blijken te zijn
Primair DNS: 193.79.237.39
Secundair DNS: 193.79.242.39

veel suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Het enige wat je nodig hebt voor internet instellingen is.

Ga naar settings => connections => connections.
Onder My ISP kies je add a new modem connection.
Type bij Naam: T-Mobile
Kies daaronder: Cellular Line(GPRS, 3G)
kies next
Vul in bij access point: internet.
verder geen username of wachtwoord. en klaar.

Dit is volgens mij makkelijker te onthouden dan IP's.

Ik heb ook de nieuwe T-mobile UK Rom geinstalleerd en deze was inderdaad zonder Radio in 5 minuten klaar. Jammer vond ik het dat ik weer terug moest naar de oude commanager. maar volgens xda-dev kon ik de iMate versie er wel opzetten, dus dat moet ik nog ff proberen.

Kan iemand mij vertellen of pushmail wel werkt met de t-mobile ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
Nou ik heb dus een nieuwe MDA Pro gekregen nadat ik mijn oude voor reparatie onder garantie had ingeleverd. En zoals ik had verwacht, in tegenstelling tot wat ik had gehoopt, nog steeds dezelfde software versie.

Ik ben zelf uiterst tevreden over T-Mobile, ben dan ook al klant sinds de de Ben jaren. Ze bieden goede service tegen betaalbare prijzen en waren de eerste die met een betaalbare flat fee (breedband) internet verbinding kwamen. De bereikbaarheid en hulpvaardigheid van de helpdesk zou ik bijna onovertroffen willen noemen, de meeste helpdesken komen niet aan de buurt bij die van T-Mobile.

De enige aanmerking die ik kan maken is die van de release van soft/firmware updates. En ik zit er dan ook over na te denken om daar misschien eens een brief over te schrijven naar T-Mobile. (Eventueel namens meerdere mensen die achter mij staan?) Het is namelijk wel een beetje schandalig dat in tegenstelling tot oa Imate, Qtek, T-Mobile DU, T-Mobile UK en O2 UK er nog steeds geen update is. En zelfs al zou er nu een update uitkomen dan is de frequentie waarin er updates verschijnen nog steeds te laag, Imate heeft bijvoorbeeld al een groot aantal updates gereleased. Ik zie het namelijk ook gebeuren dat er straks eindelijk een update komt en dat daarin een functie als push mail ontbreekt en dat we daar straks weer maanden op moeten wachten tot de volgende update. Op het moment dat je je naam op een product zet hoor je ook een zekere verantwoordelijkheid te dragen naar je klanten op het gebied van ondersteuning en service. En dat is op dit moment absoluut ontoereikend.
Updaten van mijn MDA met andere software vind ik nog steeds een beetje eng... Ik heb namelijk inmiddels gebruik moeten maken van de garantie, iets wat ik niet had kunnen doen als ik alternatieve software had gebruikt... Mijn toestel is niet verzekerd en het enige waar ik op terug kan vallen in het geval van een defect is de garantie, ik kan het mij niet permiteren om de garantie kwijt te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
De losprijs van de MDA Pro is op smartphonestunts.nl sinds vandaag ook gedaald naar 549 euro. Ik kan niet vinden of je de MDA Pro ook los kan bestellen op T-Mobile.nl, en hoeveel dat dan zou kosten. De prijzen met abonnement zijn op smartphonestunts.nl echter nog steeds hoger dan op T-Mobile.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Tsunami schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:45:
De losprijs van de MDA Pro is op smartphonestunts.nl sinds vandaag ook gedaald naar 549 euro. Ik kan niet vinden of je de MDA Pro ook los kan bestellen op T-Mobile.nl, en hoeveel dat dan zou kosten. De prijzen met abonnement zijn op smartphonestunts.nl echter nog steeds hoger dan op T-Mobile.nl.
Die is niet los te koop via T-Mobile.
Ik heb daarover een mailtje gestuurd naar de KS van T-Mobile en kreeg een negatief antwoord terug.
Gelukkig heb ik een Qtek 9000 kunnen overkopen van iemand die 'm nieuw in de doos had.
En om eerlijk te zijn, vind ik stiekem de zwarte uitvoering mooier dan de zilverkleurige.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zondagskindje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:31:
[...]

Die is niet los te koop via T-Mobile.
Ik heb daarover een mailtje gestuurd naar de KS van T-Mobile en kreeg een negatief antwoord terug.
Gelukkig heb ik een Qtek 9000 kunnen overkopen van iemand die 'm nieuw in de doos had.
En om eerlijk te zijn, vind ik stiekem de zwarte uitvoering mooier dan de zilverkleurige.
bij elke t-mobileshop kun je hem los kopen, echter schrik niet van de prijs: 1009 euro!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:07:
[...]

bij elke t-mobileshop kun je hem los kopen, echter schrik niet van de prijs: 1009 euro!!
Laat ik het anders zeggen: iig niet in de online shop van T-Mobile althans dit is wat T-Mobile mij wil laten geloven.
De Qtek 9000 (zwarte uitvoering) is dan zelfs goedkoper dan 1009 euro

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zondagskindje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:19:
[...]

Laat ik het anders zeggen: iig niet in de online shop van T-Mobile althans dit is wat T-Mobile mij wil laten geloven.
De Qtek 9000 (zwarte uitvoering) is dan zelfs goedkoper dan 1009 euro
klopt. de vario kost sinds vorige week in de t-mobshop 649, ook aardige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Niet online
Zondagskindje schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 20:31:
Ik vind de zwarte uitvoering ook mooier, en dan het liefste ook met blauwe toetsenbordverlichting :9~, maar deze kostte nieuw wel 200 (en nu dus 400) euro meer dan de MDA Pro. Dat vind ik toch aan de hoge kant, alleen maar voor een ander kleurtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben maar een beginner en vandaag kreeg Ik mijn mda pro binnen.
hij is simlocked to t-mobile en er zit de volgende rom erop:

ROM version: 1.12.42 wwe
ROM date: 08/23/05
Protocol version: 42.33.p8
ExtROM version: 1.12.125 WWE

kan iemand mij even helpen en in en simpele taal vertellen wat Ik allemaal moet upgraden .
en voorall hoe ik de simlock kan verwijderen , Ik heb namelijk een ORANGE abonnement.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

De simlock kun je tegen een betaling laten verwijderen door T-Mobile. Andere methoden mogen hier niet besproken worden.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
enige idee hoeveel dat gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Hmmm Orange heeft ook een neiuwe Rom uitgebracht.

http://forum.xda-developers.com/viewtopic.php?t=44362

Aangezien de nieuwe T-mobile ROM heel irritant doet met MSN ga ik deze maar eens proberen ;).

Is een AKU2 Rom.

-----

Wow die Orange Rom is wel vette shit, ik laat jullie zo ff wat screenies zien.

[ Voor 41% gewijzigd door XthinkZ op 17-03-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockafello
Geen matches
Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:38:
enige idee hoeveel dat gaat kosten?
Op de site van t-mobile kan je inloggen. Daar kan je kiezen in My-Tmobile. Dacht uit mijn hoofd

binnen 3 maanden 120,- elke kwartaal later gaat er 20 euro ofzo af. Maar deze info is gewoon te vinden op T-Mobile site. Na 1 jaar is het gratis.

Ik ben trouwens erg benieuwd naar welke functies er in de Orange ROM zitten. Zoek namelijk nog altijd naar een ROM die zowel pushmail als A2DP ondersteund.

Ik wacht op de pics...... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Geen matches
Zoals beloofd:

Wel aparte menu indeling, maar het werkt redelijk goed met het toetsenbord.
Is eens wat anders, eens kijken hoe lang deze Rom het bij mij overleeft })
------
Hmmm, volgens mij gaat het nog even duren voordat er een AKU2 ROM komt die ook logmein.com ondersteund. Net Als bij de Imate werkt deze namelijk niet.

Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/4688/cimg6422medium9wb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/9176/cimg6423medium9dr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/9677/cimg6424medium9kw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/6602/cimg6425medium5gd.jpg
Hier kan je bij options je eigen links instellen voor deze catergorie.
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/8603/cimg6426medium4fd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/2889/cimg6427medium2bv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/443/cimg6429medium3it.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img102.imageshack.us/img102/8167/cimg6430medium1vq.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door XthinkZ op 17-03-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
geeft hier error 120 country id error , :( :(
Ik heb ergens gelezen dat je daarvoor MaUpgradeUt_noID.exe moet gebruiken.
die heb Ik al maar wat zijn de stappen? plz help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
--- sorry verkeerd topic ----

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2006 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 20:49:
geeft hier error 120 country id error , :( :(
Ik heb ergens gelezen dat je daarvoor MaUpgradeUt_noID.exe moet gebruiken.
die heb Ik al maar wat zijn de stappen? plz help
Staat in dit topic:
XthinkZ in "HTC Universal (Qtek 9000/MDA Pro/SPV M50..."

[ Voor 13% gewijzigd door XthinkZ op 17-03-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13
Geen matches
Vandaag bestelt, en hij word woensdag bezorgt, met een 1 jarig relax 400 abo :)
Gelijk maar onbeperkt internet genomen, het lijkt me dat je sneller mobiel gaat internetten met zo'n groot scherm en toetsenbord :)
Enige nadeeltje wat ik hier lees is dat hij simlocked is en ik stap over van orange, dus ik moet nog even met orange doen voor me abo overgaat met nummerbehoud, zonder dat er op methodes ingegaan word, is hij makkelijk simlock vrij te maken ? Aangezien hier in de buurt er een adresje voor zit waar ik met andere telefoons wel goeie ervaringen heb :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XthinkZ

XthinkZ

Simlockvrij maken is tot nu toe nog niemand gelukt, dan via T-Mobile zelf een unlock code aanvragen.

Wat ik ook erg jammer vind is dat de Vario topic 9x zo groot is als de Mda Pro topic, zijn er zo weinig freaks met een Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uitraard zal de 9000/pro minder verkocht zijn, alleen al vanwege zijn omvang. er zijn al shops die hem niet meer verkopen (ook al omdat er een goed alternatief aankomt, zelfde mogelijkheden en een stuk kleiner). hij is nu al los te koop voor 549. overigens kun je veel info van het 9100/vario forum ook op de universal loslaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Geen matches
Dat nieuwe en kleinere blijf je toch altijd wel houden lijkt me :)
Bij mij gaf de doorslag dat ik voor een jaartje abo er maar 110 voor hoefde te betalen, dat vond ik wel een leuke prijs voor een uitgebreide PDA met UMTS (ook al ga ik dat bijna niet gebruiken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
dapluiz schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 00:29:
Dat nieuwe en kleinere blijf je toch altijd wel houden lijkt me :)
Bij mij gaf de doorslag dat ik voor een jaartje abo er maar 110 voor hoefde te betalen, dat vond ik wel een leuke prijs voor een uitgebreide PDA met UMTS (ook al ga ik dat bijna niet gebruiken ;))
inderdaad is het streven naar kleiner permanent aanwezig. Uiteraard doe je dan weer consessies aan de gebruiksmogelijkheden: het toetsenbord van de 9000 biedt immers veel gebruiksgemak. Voor wat betreft het UMTS-gebruik deel ik je mening: weinig gebruik, alleen al vanwege de beperkte beschikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Geen matches
Ja dat is ook weer zo, kleiner is misschien wel leuk, maar voor zo'n toetsenbord lijkt het me ook niet alles.
Ik had eerst de 9100 op het oog, maar die heeft vrij kleine toetsjes, en ik heb grote handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 17:22
Het grootste voordeel van de Pro tov de kleinere, oude en nieuwe, vind ik het scherm. Een collega heeft de 9100, ik heb zelf de MDA Compact gehad en ik moet zeggen dat het scherm zo veel beter is. Ik denk niet dat ik ooit terug ga naar een 2.8 inch scherm. En zeker nooit naar een QVGA scherm.

Trouwens, ik gebruik logmein dagelijks en dat kost ongeveer 2-3 MB per sessie (zegt SPB GPRS Monitor). Nu kreeg ik laatst de rekening waar ook het internetverkeer op gespecificeerd staat en daar vond ik het logmein verkeer helemaal niet op terug. Alleen het mail verkeer (ongeveer 200-500KB per dag). Nu heb ik ook het idee dat slechts bepaalde poorten geknepen worden qua UMTS snelheid (sterker nog, tijdens het internetten laden de pagina's met geknepen snelheid maar de afbeeldingen met volledige snelheid..) en het lijkt erop dat niet al het verkeer op de rekening komt. Of zou dit aan SPB GPRS Monitor liggen? Heeft iemand hier ervaringen mee?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Geen matches
Heb jij trouwens ook pocket internet totaal ?
Enne, hij gebruikt dus wel UMTS bij het browsen ?
Nog meer vraagjes, heeft iemand een leuk lijstje met aan de raden software voor deze pda ?
Aangezien dit nog steeds het eerste topic is is er nog geen mooie OP met handige linkjes erin :)

[ Voor 50% gewijzigd door dapluiz op 21-03-2006 11:09 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.