Onboard geluidskaart vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Ssilverhaze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-09-2025
Hey,
Ik heb op dit moment een onboard sound card (MSI K8N Neo platinum)

• 7.1 channel audio codec RealTek ALC850.
- Compliance with AC97 v2.3 Spec.
- Meet PC2001 audio performance requirement.

En ik wil deze vervangen omdat ik gelezen heb dat onboard geluidskaarten veel CPU tijd in beslag nemen.

Ik wil deze geluidskaart gaan kopen:
http://www.soundblaster.com/products/live24bit/

Maar is dit nou beter of maakt het echt helemaal niets uit? is deze kaart beter of slechter?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens mij kan je daar met de search en met google genoeg artikelen over vinden... Kijk ook eens in de search van de frontpage... Staan ook enkele artikelen over de materie...
Al met al; zoeken...

• Ssilverhaze
Dat word zo vaak hier gezegd en dan word de topic ineens gesloten, ik ben al 45 minuten bezig geweest met zoeken en ik ben alleen op sites gekomen die prijzen vergelijken of reviewen waar ik niets aan heb, ik maak niet voor niets een nieuwe topic.

Dus alsjeblieft, help.

thnx!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd

Tja je hebt ergends gelezen dat een onboard geluidskaart veel cpu in beslag neemt...Merk je hier zelf ook wat van of ga je blindelinks iemand achtena....

Als je een beetje leuk geluid wilt...zou ik voor een Audigy 2 gaan oid.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Koop wat je maar wil zolang het geen Creative meuk is :) Heb liever mijn simpel onboard ding (die trouwens wel OK is, netwerkkaart @ 100 Mbps is veel erger :+ ) dan zo'n Creatvie ding met brakke Driver support !!!

** TIP ** Terratec/Hercules/M-Audio met Via EnvyHT chips ** TIP **

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Ssilverhaze
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:18:
Tja je hebt ergends gelezen dat een onboard geluidskaart veel cpu in beslag neemt...Merk je hier zelf ook wat van of ga je blindelinks iemand achtena....

Als je een beetje leuk geluid wilt...zou ik voor een Audigy 2 gaan oid.
Ik speel het spel desert combat voor battlefield 1942 en heb redelijk lange laadtijden vergeleken met anderen..
Ook ga ik binnenkort nog 512MB ram erbij kopen maar wat ik wil weten is:
Word mijn pc hier IETS sneller van? het hoeft niet veel te zijn, maar een klein beetje wel.
En is de onboard beter dan deze kaart?
http://www.soundblaster.com/products/live24bit/

• snooze
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-07-2025

snooze

kinda busy atm.

je zult waarschijnlijk wel wat vooruit gaan of je er wat van merkt is een tweede
de huidige onboard geluidskaarten voldoen voor 80 procent van de markt en ik denk ook wel voor jou.

en over die cpu tijd wat voor cpu heb je als je 7.1 onboard hebt zal het denk ik een 2.6 ghz of hoger zijn (2600+ of hoger) en zul je er zeeeeeer weinig van merken.

steek liever je geld in wat meer geheugen of een tweede hd waar je de spel installaties opzet.

weet iemand nog een leuke signature?

• Ssilverhaze
Thnx snooze, ik heb een AMD64 3200+ dus het maakt denk ik weinig uit :P

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
ik kan uit ervaring zeggen dat het verschil in Battlefield 1942 DC tussen 512 en 1024 in onder andere laadt tijd best wel te merken is, dus ik denk dat je daar beter het "probleem" kan zoeken dan in de hoek van de geluidskaart die misschien af en toe 1 cpu cycle meer in pikt.
En als je naar nieuws: Vijf geluidskaarten vergeleken op basis van cpu-belasting kijkt dan vind je misschien ook wel wat info welke een goede keus is als je echt van je onboard geluid af wil

• Ssilverhaze
y2kbug schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 18:50:
ik kan uit ervaring zeggen dat het verschil in Battlefield 1942 DC tussen 512 en 1024 in onder andere laadt tijd best wel te merken is, dus ik denk dat je daar beter het "probleem" kan zoeken dan in de hoek van de geluidskaart die misschien af en toe 1 cpu cycle meer in pikt.
En als je naar nieuws: Vijf geluidskaarten vergeleken op basis van cpu-belasting kijkt dan vind je misschien ook wel wat info welke een goede keus is als je echt van je onboard geluid af wil
Dit is de reply waar ik op gehoopt had!

Bedankt! _/-\o_ _/-\o_

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat stond dus ook in mijn zoek-query... Nogmaals; je had dit makkelijk zelf kunnen vinden...

• Ssilverhaze
MikeyMan schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 19:19:
Dat stond dus ook in mijn zoek-query... Nogmaals; je had dit makkelijk zelf kunnen vinden...
Ik zocht eigenlijk meer iemand die ervaring heeft met BF1942 en DC.
Pagina: 1