[wannadoo/demon] welke kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-02 15:43
Ik wil mijn @home breedband omzetten naar ADSL, omdat dat i.c.m. mijn huidige belgedrag veel goedkoper is, en omdat ik de snelheid van @home (500kb/s down, 64kb/s up) niet interessant meer vindt (met name de downloadsnelheid).

Dus ik wil een keuze maken tussen Wannadoo of Demon

Wanadoo ADSL lite: 27,50p/m (na 1 jaar 34,95) - 1600/512kbps
Demon DSL Express: 29,00p/m - 1024/512kbps

Wanadoo is dus na een tijdje iets duurder (gemiddeld genomen komt het wel ongeveer overeen), maar is ook weer wat sneller.

Ik heb alleen geen idee welke van deze 2 nu als meest betrouwbare verbinding /provider te boek staat, geen ervaring, ook geen kenissen met ADSL van deze 2 bedrijven. Regio is TIlburg.

Dus, welke van de 2 raden jullie mij aan? (nogmaals: ik vind in principe 1024 down genoeg, het gaat mij om de meest stabiele verbinding, minste klachten etc, gewoon een provider waarbij je door de boot genomen gewoon een internetverbinding zonder problemen hebt)

[ Voor 15% gewijzigd door Stefke op 02-02-2005 13:54 ]

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-12-2025
Ik zou echt niet naar wanadoo gaan, atm ben ik daar klant.
Als je betrouwbaar wilt, zou je naar xs4all kunnen gaan.
Die zijn wel iets duurder, maar zijn wel beter dan wanadoo iig.

Als ik een bestand download met 50kb per seconde heb ik een ping van 2000 ms.
En dat ligt aan wanadoo..
Dus dan bel je op, zeggen ze kan er niks aan doen.
Test je vervolgens weer, is het opgelost.
Tot een week later. :O

Conclusie:
Aan het lijntje houderij, en crap helpdesk( 80 cent per minuut ofzo) :X

Als je demon kunt krijgen, zou ik die demon nemen.
Dat is en niet duur, en een goede provider :)

[ Voor 11% gewijzigd door Timo op 02-02-2005 17:41 ]

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Geen ervaring met Wanadoo, maar gegeven het feit dat er relatief meer slechte ervaringen te vinden zullen zijn dan bij Demon en de support helpdesk niet gratis is... zou ik voor Demon gaan.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Stefke
gertvdijk schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:45:
Geen ervaring met Wanadoo, maar gegeven het feit dat er relatief meer slechte ervaringen te vinden zullen zijn dan bij Demon en de support helpdesk niet gratis is... zou ik voor Demon gaan.
Demon heeft inderdaad een gratis helpdesk. Volgens de specsuitdraai heeft Wanadoo een 0,10/min. helpdesk, dus als dat klopt valt dat nog mee. Heb zelf een lichte voorkeur voor Demon, maar dat is meer een gevoel.
Kan ik op het ethernetmodem van zo'n Demon gewoon mijn router hangen? (zou niet weten waarom niet, maar je weet maar nooit ;) )

hmm...Quicknet heeft ook een aardige (26 euro voor 1024/512) (http://www.adsl.nl/compare/compare.asp?sid=1109), maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 02-02-2005 17:54 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 11:51
ja kan :)

Hier ook nog een tevreden demon gebruiker :) heb net een jaar 1024/512 achter de rug. (2/1mbit upgrade aangevraagd) Downloaden met 107kB/s. en uploaden met 52kB/s. Tot nu toe er nooit echt uitgelegen, demon hanteerd ook geen datalimiet enzo. :)

Ping is ook prima :)

[ Voor 11% gewijzigd door spokje op 02-02-2005 17:55 ]

Verwijderd

spokje schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 17:54:
ja kan :)

Hier ook nog een tevreden demon gebruiker :) heb net een jaar 1024/512 achter de rug. (2/1mbit upgrade aangevraagd) Downloaden met 107kB/s. en uploaden met 52kB/s. Tot nu toe er nooit echt uitgelegen, demon hanteerd ook geen datalimiet enzo. :)

Ping is ook prima :)
*exact zelfde verhaal*

Demon staat vooral bekend om haar goede én gratis klantenservice.
Gratis is belangrijk. Ook bij Demon is het nog wel eens druk, maar een kwartier tot een halfuur wachten is niet erg als het je niets kost.

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Wel ervaring heb ik met Quicknet. Deze is uitstekend kan ik je zeggen. Nadeel is een begrenste newsserver (download limiet), maar Demon heeft een snelheidslimiet op de newsserver (2x 512kbit).

Je kunt bij zowel Quicknet als bij Demon gewoon een router achter het ethernetmodem zetten. Standaard is hij niet als router ingesteld (modem), zodat je zelf een router met ingebouwd firewall kan gebruiken. Bij Wanadoo gaat de verbinding hoogstwaarschijnlijk over KPN, waardoor gebruik wordt gemaakt van PPPoA aanmelding waardoor modem vaak alleen als router ingesteld kan worden. Er zijn wel mogelijkheden om dat te omzeilen, maar zijn niet super naar mijn idee en mijn Linksys WRT54G kan daar niet mee overweg...

Een oom van me had anderhalf jaar geleden Wanadoo ADSL genomen. Nu al twee maal (als ik het goed heb) de snelheid verhoogd, i.p.v. de abo prijs aan te passen. Mijn Demon verbinding is nu keurig van € 39 naar € 29 gegaan. Zo hoort het naar mijn idee, upgraden kan altijd nl.

[ Voor 45% gewijzigd door gertvdijk op 02-02-2005 18:25 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Wilde vorig jaar een wat meer qualiteits provider. De keuze was Demon of XS4ALL. De provider waar ik toen nog bij zat was Wanadoo. Alleen de opzegging/omzetting van het abo heeft letterlijk 3/4 jaar in beslag genomen. Zowizo het beëindigen van het abonnement een half jaar vanaf het moment dat men aan de telefoon zei dat het abo per die datum opgezegt kon worden...

Op deze link een verslag van de gebeurtenissen van toen: ADSL verhuis en sloop aansluiting perikelen Wanadoo

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Om eventjes toch een andere noot aan te halen, ik ben best tevreden met Wanadoo Lite, in de 1,5 jaar dat ik het heb ( op een KPN lijn btw) heb ik nog nooit gezeik gehad, altijd constante goede snelheden, prima pings, leuke snelheidsupgrades (ja geen kosten omlaag van abo, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan...? )...

Het heeft er hier welgeteld nog niet 1 keer uitgelegen... Dus het is echt niet kommer en kwel bij Wanadoo (hier niet tenminste, maar goed, zo zal je bij iedereen wel es wat hebben, ik merk wel dat de Tweakertjes zich hier vaak op een bepaald merk vastpinnen omdat ze slechte verhalen hebben gehoord, vaak niet altijd representatief voor alle producten van een bedrijf...)

Just my 2 cents :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• robbert_nl
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-04-2021
Als je gezeik wil neem je Wanadoo. Om even terug te komen op de posting van mijn voorganger RobertJ: ja veel slechte ervaringen gehoord, maar heb het zelf ook meegemaakt.

Kabelbedrijven en hun internetproviders gaan sowieo slecht met hun klanten om: vergelijk casema met wanadoo, en upc met chello. google maar eens, dan kom je wat klachten tegen.

Demon is erg betrouwbaar: mijn verbinding is het afgelopen jaar, op enkele vooraf aangekondigde onderhoudswindows na, 24 uur per dag beschikbaar geweest.
Daarnaast heeft demon een gratis helpdesk.

Bekijk ook eens de aanbieding van TweakDSL. Die ontloopt de prijs van Demon niet zo heel veel, maar je krijgt er wel VoDSL bij: scheelt weer in de telefonie kosten. Qua betrouwbaarheid vergelijkbaar met Demon: verbinding loopt ook via BBNED

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10-2025
Zelf ben ik een tevreden DEMON klant, heb nu zo'n jaar het 8192/1024 abbo. Heb overdag nooit downtime gehad, alleen snachts een enkele keer door onderhoud aan het netwerk van bbned. De snelheden zijn bij mij stabiel, altijd boven de 800 KB/s DL en 100 KB/s UL. (Zit 950 meter van de telefoon centrale af) Over de ping ben ik ook heel tevreden, vaak zo'n 14 ms naar servers in Nederland terwijl ik nog achter een router en twee switches zit.

Over de helpdesk ben ik ook zeer te spreken, veel beter dan die van @home bijvoorbeeld. Ze hebben me zelfs met problemen geholpen mbt het interne netwerk thuis _/-\o_ !

Wannadoo is vast ook een goede isp, maar daar heb ik verder geen ervaring mee.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-02 08:08

OgWok

U.N.C.L.E.

Heb zelf al een jaar of 3,5 Demon en ben zeer te spreken. Alleen een mail als er netwerkonderhoud is en een gratis helpdesk met mensen die weten waar ze het over hebben, maar ja, ik heb ze maar een keer of 2 nodig gehad.......

Kennis van mij in Utrecht heeft Wannadoo (kabel); de laatste tijd heeft hij niet echt veel problemen, maar, de laatste 2 jaar heb ik hem regelmatig moeten helpen om het zaakje weer werkend te krijgen en hij heeft tientallen euro's uitgegeven aan de helpdesk, die regelmatig roept: "opnieuw installeren", of "u hebt een router?, dan kunnen wij u niet helpen".

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:27
RobertJ schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 00:13:
Om eventjes toch een andere noot aan te halen, ik ben best tevreden met Wanadoo Lite, in de 1,5 jaar dat ik het heb ( op een KPN lijn btw) heb ik nog nooit gezeik gehad, altijd constante goede snelheden, prima pings, leuke snelheidsupgrades (ja geen kosten omlaag van abo, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen behoefte aan...? )...

Het heeft er hier welgeteld nog niet 1 keer uitgelegen... Dus het is echt niet kommer en kwel bij Wanadoo (hier niet tenminste, maar goed, zo zal je bij iedereen wel es wat hebben, ik merk wel dat de Tweakertjes zich hier vaak op een bepaald merk vastpinnen omdat ze slechte verhalen hebben gehoord, vaak niet altijd representatief voor alle producten van een bedrijf...)

Just my 2 cents :)
Hier nog een tevreden wanadoo gebruiker, al bijna 1 jaar zonder problemen! Daarnaast ook bij mijn moeder adsl aangevraagd van wanadoo en ook daar zonder enige problemen!

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

• _mman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-05-2025
ik heb zelf ook een wanadoo abo. (basic), 2,5 jaar. nooit problemen gehad, nooit downtime, altijd maximale snelheid (ik download veel via usenetserver). helpdesk weet ik niet, nooit nodig gehad. niet meer of minder problemen dan XS4all (is ook goed, alleen duurder).

• -MAX-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-10-2025
(reactie op OgWok) Ja dit kom je wel bij meerdere ISP's tegen, had voor Demon een @home abbonnement. Daar kreeg ik ook vaak een soortgelijke reactie mbt de router. Demon heeft me zelfs al een geholpen met een intern probleem zoals ik al vermeld had in mijn vorige post, dit kom je echt niet snel tegen! Voorlopig wil ik zeker bij Demon blijven, echter wanneer er andere abbo's komen met veel hogere snelheden voor een redelijke prijs wil ik eventueel een overstap wagen.

[ Voor 4% gewijzigd door -MAX- op 03-02-2005 10:11 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Hier thuis hebben we nu 'n Versatel Family abo, wat 'n ramp is dat zeg :(
Helpdesk is 70 cent p/m en downtime valt wel mee, maar de snelheid vaak niet ... Zeker tussen 1900 en 2300 is het 'n ramp om normale down/up/ping te hebben ;(
Versatel is dus 'n afrader...
Wij gaan dan ook naar XS4ALL (Lite abo), waar ik heel goede verhalen over heb gehoord...

Die TweakDSL-aanbieding lijkt me ook zo gek nog niet voor je (en ook voor mijn broer, moet ik onthouden :D)....

Nja, nu 'ns echt ff naar je vraag toe: over Wanadoo hoor ik veel klachten, terwijl ik over Demon bijna niets dan lof hoor. Kende eerst ook iemand die het in 'n behoorlijk bedrijf gebruikte (wel 'n business-abo dan hè :P) en die hadden niets te klagen.
Wil je dus zeker zijn van stabiliteit zou ik voor Demon gaan, Wanadoo zal heus wel positieve dingen hebben ook; het staat gewoon minder goed bekend. Hetzelfde met Versatel (als je niet connect by KPN bent ;)), bij de meeste mensen werkt het kut, 'n enkeling heeft geen problemen...

United we stand, and divided we fall

• Stefke
Het zal wel Demon worden dan.

TweakDSL Surf&Bel 1024/512 is ook wel te overwegen, zeker omdat ik toch nog een vaste telefoonlijn moet aanvragen. Effe een vraagje: moet je bij TweakDSL dan ook aparte nummers draaien voor het normale nummer om gebruik te maken van de TweakDSL-tarieven (zoals bij 1602)?
En VoDSL bellen is gratis, maar binnen het netwerk. En dat heeft nog vrijwel niemand, (nog) niet echt een voordeel dus?

Nog iemand ervaringen met TweakDSL?

[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 03-02-2005 10:44 ]

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Nog een toevoeging op mijn Wanadoo (ADSL, niet te verwarren met Cable, da's nog brakker!) verhaal. Voorheen (voor maart 2004) als dat de Wanadoo verbinding het deed, dan werkte het ook behoorlijk goed. Alleen als er iets verkeerds ging, dan ging het ook meteen goed mis. Meestal werd ik door de helpdesk het bos ingestuurd.

Nog een paar minpuntjes van Wanadoo;
  • Newsserver onduidelijkheden: Vorig jaar werd de newsserver vervangen of verhuist, 't zou 2-3 weken duren. Uiteindelijk lieten ze de gebruikers uit mijn hoofd 2-3 maanden in het ongewisse en uiteindelijk kwam het er op neer dat de gebruikers standaard afgeknepen werden. Hoe het daarna verder is afgelopen weet ik niet meer, omdat externe oud gebruikers werden afgeketst en ik er dus geen gebruik meer van kon maken.
  • Slechte abuse desk. Na verscheidene keren meer dan 10 mailtjes naar de abuse desk gestuurd te hebben over Wanadoo gebruikers die virussen rondsturen (verdeeld over 3 dagen!), bleef de stroom virusmailtjes nog steeds komen. Uiteindelijk een discussie uit weten te lokken die stopte nadat (uit mijn hoofd begin mei) Wanadoo besloot om poort 25 van binnen uit het netwerk naar buiten toe af te sluiten om spam en virus verspreiding vanuit het netwerk tegen te gaan. De verspreiding nam idd af, maar dit getuigt natuurlijk wel van de onkunde van het management van Wanadoo. Ze hebben hierdoor een deel van internet geblokkeerd ipv de qualitatieve manier te kiezen. Zo blijven veel gebruikers in het ongewisse en bovendien met een slecht functionerende computer computer zitten.
  • MSN search verzoeken (vanuit Internet Explorer) die opgevangen worden door Wanadoo zelf en door hun eigen brakke search engine afgehandeld word. Wederom afscherming van het internet! Dit maal om hun eigen kas door advertentie inkomsten te spekken!
  • Vorig jaar waren er regelmatig problemen omtrent hun DNS servers. Domeinen die online waren maar waarvan de DNS servers van Wanadoo het IP adres niet kon resolven. Het probleem heeft bij mijn weten een 4-5 maanden geduurd.
Vorig jaar bestond Wanadoo 10 jaar en had als spreuk: "Wanadoo, 10 jaar internet ervaring". Ik lag meteen in een deuk toen ik dat las, hoe ze met bovenstaande problemen zo wisten te pronken met die "10 jaar internet ervaring".

Voorheen was ik pro Wanadoo, maar als je wat meer verstand van zake hebt en wat meer om je heen kijkt dan wil je toch wel snel wat anders.... Ik baal ervan dat ik in het verleden verschillende mensen Wanadoo heb aangeraden. Momenteel zijn deze onervaren gebruikers er nog steeds happy mee, ze weten immers niet beter en daar zit hem juist de kracht van Wanadoo. Wees slim en laat je niet leiden door die verkoop truukjes van Wanadoo!

Verwijderd

ik heb nu al ruim 3 jaar wanadoo basic en me connectie is nog nooit uitgevallen ping is altijd super laag en geen datalimiet kan makkelijk 150gb per maand downloaden zonder dat ze gaan klagen maar er zullen wel bij iedere provider mensen zijn die slechte ervaringen hebben met hun abo.

• Stefke
Dat klopt :) het zal op zich ook niet zo heel erg veel uitmaken en vnl. afhangen van waar je zit.

TweakDSL Bel & Surf ziet er toch wel goed uit!

- 1024/512 VoDSL
- 39,95 per maand, geen KPN-abo nodig (in mijn geval iig, ik heb nog geen vaste lijn - wel 1x 75 euro aansluitkosten, maar ja, dat heb ik ook bij KPN - 50 euro)
- lagere beltarieven dan KPN-belbasis
- Geen downloadlimiet (50Gb ruim binnen FUP)
- Gratis helpdesk
- vast ip, servers toegestaan etc

Op dit moment reageert de helpdesk binnen 2 minuten op een mail _/-\o_

Dit scheelt me totaal zo'n 40-50 euro per maand terwijl ik veel meer kan bellen dan ik nu kan (@home met alleen een mobiel erbij)!

[ Voor 7% gewijzigd door Stefke op 03-02-2005 13:06 ]

Verwijderd

waarom adsl

casema multi(kabel)

vanaf 31-03

2000/xxx kbits

voor eerste 6 maanden 19.95 en daarna 32.95

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 13:09:
waarom adsl

casema multi(kabel)

vanaf 31-03

2000/xxx kbits

voor eerste 6 maanden 19.95 en daarna 32.95
De combi Wanadoo Cable is mij in 2 maanden tijd slecht bevallen, aan de ene kant blij dat ik iets had, aan de andere kant blij dat ik er gelukkig na die 2 maanden ook weer vanaf was en weer kon genieten van ADSL... Kijk naar mijn bovenstaande posts voor ervaringen..

Verwijderd

ik heb nu al 2 1/2 jaar een ADSL abbo bij Demon, of de helpdesk gratis is en goed is weet ik niet want ik heb er simpel weg nog nooit gebruik van hoeven te maken. Zojuist (gister :) ) wel het abbo laten downgraden van 8192/1024 naar 2048/1024 omdat ik thuis weg ga en mn ouders niet zo een snelle verbinding willen want dat kost ze te veel. In mn eigen huis zit ik nog te twijfelen wat ik ga nemen, zie namelijk niet echt zitten om nog eens een aparte tel. lijn te nemen voor ADSL

ik zou voor demon gaan

Verwijderd

van 8mbit naar 2mbit upgraden..

ga er maar vauit dat dat een typ fout is ?

edit

leesfout van mij ...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 14:42 ]

Verwijderd

Ch!pY-J schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:21:
[...]

De combi Wanadoo Cable is mij in 2 maanden tijd slecht bevallen, aan de ene kant blij dat ik iets had, aan de andere kant blij dat ik er gelukkig na die 2 maanden ook weer vanaf was en weer kon genieten van ADSL... Kijk naar mijn bovenstaande posts voor ervaringen..
ik heb het ook niet over wanadoo..

naar mijn ervaring had ik in het begin hele slechte ervaringen met wanadoo.
nu beginnen die echter weer te komen dus ik ga het ook op zeggen.

maar tegen over wanadoo is casema een stuk stabieler en zijn de ervaringen ook beter.

als ik toch weer kabel neem en geen adsl
ga ik voor casema ... reden : snelheid prijs combi.
vanaf 31mrt 2mbit down. voor 32.95 ... heb ik nog niet met adsl gevonden

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:39
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:46:
als ik toch weer kabel neem en geen adsl
ga ik voor casema ... reden : snelheid prijs combi.
vanaf 31mrt 2mbit down. voor 32.95 ... heb ik nog niet met adsl gevonden
o? Demon heeft 2/1 voor 34,50.

Verwijderd

DJTimo schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:04:
[...]
o? Demon heeft 2/1 voor 34,50.
dat is wel beter.... ff daar na zoeken...

ik heb wel eens gehoort dat je bij sommige adsl providers nog een extra reking eens in de zoveel maanden van kpn krijg hoe zit dat bij demon? weet iemand dat

erdit

Voor uw Demon DSL Express account betaalt u alleen de abonnementskosten en de eenmalige opstartkosten aan Demon. Deze dienst wordt niet via KPN ADSL geleverd, er zijn dan ook geen extra kosten van KPN. Ook gebruikt u geen telefoontikken bij ADSL, u kunt dus voor de vaste maandprijs 24 uur per dag online blijven. Uiteraard moet u wel uw telefoonabonnement aan KPN blijven betalen voor het normale spraakverkeer.

werkt demon met tele 2 .. moet gewoon werken toch ?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 15:19 ]

Verwijderd

Wanadoo is ook goed hoor, vanaf November 2002 geen problemen gehad. Maar heb dan ook cable van hun, weet niet hoe hun ADSL is.. die zal ook wel goed zijn hoor. :)

Demon zal ook wel goed zijn.. :)

Verwijderd

ik heb ook hun kabel de basic..
maar krijg steeds meer timeouts...
kan pagina niet vinden .... ENTER ... gevonden ..

//edit

hoe zit demon met SNELHEID garantie ?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 15:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:10:

Ja, Demon Tele2 werken zeker! Ik heb dat ook zo gebruikt :)

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:14

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:37:
ik heb ook hun kabel de basic..
maar krijg steeds meer timeouts...
kan pagina niet vinden .... ENTER ... gevonden ..

//edit

hoe zit demon met SNELHEID garantie ?
Dik in orde, die snelheid, hier in Breda.
Ik ben ondertussen al 1,5 jaar ongeveer Demon klant, het is echt gewoon goed daar.
Had eerst 512/256. is wat weinig, ben dus overgestapt naar 1.0 / 512. en tis echt goed.
Ik haal via FTP makkelijk 110 - 115 kbyte/s op elk gegeven moment van de dag. Nieuwsserver van Demon zijn echt de bomb. Ik haal 105 kbyte/s stabiel snachts en overdag, en rond de 90 tijdens piekuren (iets meer iets minder). En 99% compleet, en echt een maand retentie. fantastisch.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• Stefke
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:10:
[...]

dat is wel beter.... ff daar na zoeken...

ik heb wel eens gehoort dat je bij sommige adsl providers nog een extra reking eens in de zoveel maanden van kpn krijg hoe zit dat bij demon? weet iemand dat

erdit

Voor uw Demon DSL Express account betaalt u alleen de abonnementskosten en de eenmalige opstartkosten aan Demon. Deze dienst wordt niet via KPN ADSL geleverd, er zijn dan ook geen extra kosten van KPN. Ook gebruikt u geen telefoontikken bij ADSL, u kunt dus voor de vaste maandprijs 24 uur per dag online blijven. Uiteraard moet u wel uw telefoonabonnement aan KPN blijven betalen voor het normale spraakverkeer.

Heb je nou wel of niet een KPN-abonnement NODIG voor Demon? Hier staat dat je dat moet aanhouden voor telefoonverkeer, maar ik begrijp dat je m niet nodig hebt?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

stefijn schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 10:10:Heb je nou wel of niet een KPN-abonnement NODIG voor Demon? Hier staat dat je dat moet aanhouden voor telefoonverkeer, maar ik begrijp dat je m niet nodig hebt?
Voor alle ISP's geldt : Of een basis abbo van 9 € ofzo of elke maand 9 € extra abbo kosten die ze dan weer naar KPN doorbetalen :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• LaptopRookie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-04-2025
Hoi,

Heb mij bij Demon aangemeld. Nu 5 weken later is mijn verbinding nog niet geactiveerd. Laatst Demon medewerker gesproken die zei dat bij BBNed de aanvraag in het systeem hing. Deze is inmiddels doorgezet, maar er moet nog gewacht worden op toestemming van KPN of zoiets...kan dit nog langer duren???...inmiddels heb ik geen kabelinternet meer en ik had toch echt gerekend op hoogstens 3 weken....nog effe afwachten :-(.

Bij mijn Demon modem is een crossed UTP kabel meegeleverd die tussen modem en computer moet. Echter, ik ga daar een Asus WL-500G router tussen plaatsen...kan iemand mij vertellen of ik uberhaupt een crossed UTP kabel moet gebruiken? Bij voorbaat dank.

Mvg,
LR.

Verwijderd

LaptopRookie schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:34:
Hoi,

Heb mij bij Demon aangemeld. Nu 5 weken later is mijn verbinding nog niet geactiveerd. Laatst Demon medewerker gesproken die zei dat bij BBNed de aanvraag in het systeem hing. Deze is inmiddels doorgezet, maar er moet nog gewacht worden op toestemming van KPN of zoiets...kan dit nog langer duren???...inmiddels heb ik geen kabelinternet meer en ik had toch echt gerekend op hoogstens 3 weken....nog effe afwachten :-(.

Bij mijn Demon modem is een crossed UTP kabel meegeleverd die tussen modem en computer moet. Echter, ik ga daar een Asus WL-500G router tussen plaatsen...kan iemand mij vertellen of ik uberhaupt een crossed UTP kabel moet gebruiken? Bij voorbaat dank.

Mvg,
LR.
Als het goed is een crosslinkkabel van modem naar router, normale netwerkkabel naar je computer. Verder post je in het verkeerde topic, dit is een oud topic over verschillen wanadoo/demon. Verder kunnen wij moeilijk inschatten hoe het komt dat je verbinding er nog niet is. Ervaringen Demon DSL-Express # 16

Verwijderd

ik heb goede ervaring met Wanadoo een topverbinding voor net 51 euro pm 3200/768

en nog nooit een uitval gehad ben ZEER tevreden.. :) ....

maar volgens mij heeft Demon een snellere verbinding voor minder geld.....ik kan het jammer genoeg niet krijgen in de prov

succes met je keuze
Pagina: 1