Toon posts:

ASP met wat voor database?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe website opzetten, en daarbij gebruik maken van ASP (omdat dat weer eens een nieuwe uitdaging is). Nu zit ik met de vraag wat voor database ik daarbij het beste kan gebruiken? Wat is het snelst, en wat is het makkelijkst in gebruik? Ik zou graag jullie mening daar over willen weten.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:22:
Ik wil een nieuwe website opzetten, en daarbij gebruik maken van ASP (omdat dat weer eens een nieuwe uitdaging is). Nu zit ik met de vraag wat voor database ik daarbij het beste kan gebruiken? Wat is het snelst, en wat is het makkelijkst in gebruik? Ik zou graag jullie mening daar over willen weten.
Hangt er helemaal van af wat het doel is. Het snelste zal in de trant van een Oracle of SQL Server database zijn, draaiend op een cluster. Maar voor een website met 2 concurrent bezoekers is dit overkill.

Kortom: waarvoor heb je het nodig.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
Je hebt verschillende opties. Vraag is eerder waar je het voor gaat gebruiken? Ik gebruik acces omdat we toch kleine simpele databases gebruiken. Voor het zwaardere werk is kan je misschien beter naar oracle kijken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door MADG0BLIN op 02-02-2005 11:25 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:09
MADG0BLIN schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:25:
Voor het zwaardere werk is kan je misschien beter naar oracle kijken. :)
En jij sponsort hem ?

https://fgheysels.github.io/

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En wat is er mis met MS SQL Server?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:38

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik ga het topic toch maar sluiten. Met deze info kunnen we weinig, zonder verdere specificaties. Je bepaald het doel en de eisen, dan kijk je welke database er aan voldoet. Verder mis ik enig vooronderzoek aan de kant van de topicstarter :) Met enig zoekwerk op het forum was je bijvoorbeeld wel [rml][ Alg] Database keuze*[/rml] tegen gekomen :)

Mocht na het onderzoek een aantal alternatieven overhouden, waarover je wilt discussieren en duidelijke requirements hebben aan een database, dan kan je een nieuw topic openen. Deze gaat dicht :)
PolarBear schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 11:27:
En wat is er mis met MS SQL Server?
Dat het voor sommige projecten overkill is :)

[ Voor 15% gewijzigd door gorgi_19 op 02-02-2005 11:29 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.