Toon posts:

Server crasht zonder melding na gebruik DVD backup unit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment gebruiken wij als backup unit een dvd brander met dvd-rw schijfjes van Maxell, maar dat werkt niet echt lekker. De laatste tijd komen we binnen en dan hangt de hele server, terwijl de logboeken niks aangeven. Wel hebben we de laatste tijd dat de backup niet is gelukt.
Heb al gekeken of de op te nemen mappen meer aangeven dan de 4,7GB, maar ook dit is niet het geval.

Wel als ik de schijfjes formateer, dan mislukken er 2 vanwege bad blocks, maar de schijfjes zijn net 2 maanden oud, en per stuk wordt hij maar 1 keer per week gebruikt. Toch raar dat Maxell schijfjes na 8 keer opnemen kuren gaan vertonen. Zodanig dat de hele server hangt.

Het rare is dat vandaag de backup wel is gelukt, mar de server vanmorgen wel weer hing. Zelfs als we de monitor aanzetten geeft deze geen krimp (geen signaal op monitor) en dat zet mij aan het denken dat er meer aan de hand is. Maar nogmaals, de logboeken geven niks aan.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien is het handig om de specs aan te geven van je server :)

Wat staat er bij je eventvwr :? Normaal moet er altijd wel wat bijstaan.
Verder, misschien alle drivers uninstallen, dan weer installen omdat het een driverprobleem is :?
Een hard-disk tool gebruiken om te kijken als er fouten in zitten, Zie OM FAQ: Hddtools
En misschien memtest gebruiken voor je geheugen.

Daarnaast even Speedfan voor je temperaturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Outerspace op 02-02-2005 08:48 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Als de PC geen beeld meer geeft, zal ik vooral even kijken of er niet iets van powermanagement staat ingestelt, en dat hij ingeslapen is... Daarnaast zouden wat specs inderdaad leuk zijn, voor zover ik weet het je 2 slurpers van xeons aan een Q-Tec 550W gehangen.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Waarschijnlijk werkt de dvd-brander niet lekker met de server en/of de schijfjes werken niet goed.

Dus onderzoeken dan maar. (en niet steeds naar die logboeken kijken) Ze zeggen wel niets..

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al aangegeven had :) stond er niks in de logboeken. Helaas, want daar haal ik altijd de fouten cq. oplossingen uit. Wat betreft de PM, daar zal ik eens naar kijken.

Het betreft hier gewoon een P4 2,4Ghz, 1024mb geheugen. Geen Xeon en de server draaide een jaar lang ongestoord. Ik zal er eens wat tooltjes overheen smijten :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix.
Pagina: 1