[Pal/NTSC]Marantz DV4200 speelt zwart-wit af

Pagina: 1
Acties:

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:31
Beste Mensen,

Ik ben nu ongeveer een week in het bezit van de Marantz DV4200 gekoppeld aan een Marantz SR4200.

Aangezien ik hem binnen een week kan ruilen ben ik hem op alle fronten aan het testen. Ik ben helaas tegen het volgende probleem gelopen:

Sommige films speelt hij in zwart/wit af en de meeste moet ik wel zeggen in kleur.

Even voor de duidelijkheid hoe het aangesloten is:

Aristona 70cm TV (aardig oud beestje)
Marantz SR4200
Marantz DV4200
10m lange Tulp Kabel
10m lange S-video kabel (beide al getest, ook kortere uiteraard)

(zie de link hieronder voor mijn kamer, gebruikersnaam: Road-runner83)
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1001408/9

Wat heb ik al geprobeerd:

Marantz DV4200 aangesloten op de TV van mijn ouders. Het betreft hier een Philips Breedbeeld, vrij nieuw! Het vreemde is dat alle films die ik hier op afspeel perfect werken!!! Op dezelfde manier aangesloten als hierboven anders krijg je valse testen uiteraard.

Nu denk je natuurlijk dan is het toch simpel het ligt gewoon aan je oude TV boven! MAAR er is nog een staartje aan dit verhaal. Mijn ouders hebben een Cyberhome CH-DVD 402, dit apparaat aangesloten op mijn TV boven (uiteraard op dezelfde manier). Alle films werken perfect!!! (behalve + pakt die niet goed maar dat ligt aan het apparaat zelf (tenzij ze met booktype setting op DVD-ROM gebrand zijn))......

De dvd's die hij niet afspeelt in kleur zijn:
- The Village (Philips + DVDR 8x met booktype setting op DVD-ROM)
- Gothika (Arita DVD-R 4x)
- Tears of the Sun (Princo DVD-R 4x)

Je kunt dus niet zeggen dat het één type DVD is waarbij hij dit probleem heeft.

Nu hoop ik dat iemand die dit leest mij kan helpen met dit probleem! Mocht er iets niet duidelijk zijn mail me! (joost_dekkers@zonnet.nl).

Mag ik iedereen vast hartelijk bedanken!

Mvg,

Joost Dekkers

• djmuggs
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

djmuggs

I have great jeans

Je hebt zeker een regio vrije DVD speler, en stopt er nu films in uit andere regio.
Lijkt erop dat je TV geen NTSC ondersteund, die van je ouders wel blijkbaar ;-)

Dus eeen andere TV(die NTSC ondersteund) zal het alleen oplossen.

Succes verder ermee.

ICE ICE Baby

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:59

Blamm

Niet meer Smart

Mijn vermoeden is dat de films die zwartwit afgespeeld worden NTSC films zijn en dat je tv die niet aan kan. Waarom de Cyberhome dan geen problemen geeft weet ik niet, misschien dat die een NTSC->PAL conversie uitvoert?

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:40
Ik gok dat jouw oude tv geen NTSC-signaal aankan en dat de Cyberhome een soort NTSC-.PAL conversie doet, terwijl de Marantz gewoon het NTSC-signaal uitstuurt.

De tv van je ouders kan waarschijnlijk wel gewoon NTSC aan.

Misschien kun je de Marantz forceren op PAL-output in het setup menu? Als dit kan, kun je bij het afspelen van NTSC-films wel een schokkerig beeld krijgen.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-02 13:11

itsalwaysme

Graast voor DB

Al gekeken of je DVD's wel allemaal Pal zijn???

edit:

Te laat :+

[ Voor 35% gewijzigd door itsalwaysme op 02-02-2005 01:18 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• Road-runner83
Ik ga je nog een x heel erg bedanken pavko!

Achterop de Marantz DV4200 is een knop aanwezig om te kiezen tusssen PAL/NTSC en automatisch. Hij stond bij mij op automatisch maar sommige films deden het idd niet (opzich wel stom want hij zou het dan zelf moeten pakken). Nu heb ik hem op PAL gezet en het werkt perfect!

Ik wilde hem al bijna gaan terugbrengen want ik heb nog maar een paar dagen :wink:....

Maar nu kan ik hem mooi houden :-)....alle films werken er perfect op!

Bedankt!

Groetjes,

Joost

(heb dit ff van dvd.nl/forum gehaald want had het daar ook ff gepost)

Ik moest ook wel snel zijn want ik heb nog maar een paar dagen ;-)....

Films zijn dus NTSC die hij in zwart/wit afspeelde maar nu gaat het wel goed! Net stukje van The Village gekeken maar ik kan zo 123 niet zeggen of hij schokkerig afspeelt!

Jullie ook super bedankt voor de snelle reacties!!! En jullie hadden het allemaal goed _/-\o_ :*)

Verwijderd

Heb je beide spelers op dezelfde manier aangesloten?
want als je de cyberhome via scart aansluit en daar een RGB signaal overheen gooit (standaard staat een scart uitgang op RGB), dan hoeft je TV enkel ook 60Hz PAL te ondersteunen, en je hebt onder alle omstandigheden perfect beeld. (dus de cyberhome hoeft dan echt geen NTSC naar PAL conversie te doen ofzo, immers er bestaat geen PAL of NTSC als je en RGB signaal verstuurd)

Als je een speler met S-video aansluit (of dit signaal over een scart bus gooit), dan wordt je beeld zwart-wit als:
-je TV geen s-video ondersteund ---> altijd zwart wit, bij PAL en NTS films
-je TV geen NTSC ondersteund --> alleen NTSC films zijn zwart-wit

• Road-runner83
Spelers zijn idd op dezelfde manier aangesloten. Ik zal het hieronder nog een x weergeven.

TV 70cm Aristona (oud beestje) en heeft maar 1 SCART aansluiting en meer niet! De dvd-speler(s) staan aardig ver weg dus een scartblokje achter op de scartaansluiting (gebruikte ik eerst ook voor de TV-OUT) en ik heb 1 Tulp kabel van 10 meter lang en 1 s-video kabel van 10 meter lang. De cyberhome speelde alle dvd's goed in kleuren af maar de marantz niet! Dus de Cyberhome moet wel iets met het signaal doen (convert naar PAL) want anders zie je geen kleuren. De Marantz stond op automatisch (dus niet op PAL of NTSC) maar dat werkt alleen bij de nieuwere tv's (kwam ik gisteren achter) en dus NU hij op PAL staat werkt het goed!!!!!
Pagina: 1