Standaard IDE-SATA converter bij de Asus K8N-E Deluxe?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• 2xdehelft
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-08 08:13
Ik ben van plan om een K8N-E Deluxe aan te schaffen met een leuke Athlon64. Ik draai nu nog op een P4 mobo met IDE RAID. Het probleem is dat ik 3 IDE schijven heb en 2 opticals. De K8N-E Deluxe heeft maar 2 IDE poorten (en 6 SATA). Zit er standaard een IDE-SATA converter bij dit mobo? ik heb het bij enkele mobo's gezien dat deze er bij zat maar kan het van deze nergens terug vinden.

Kan die converters ook nergens terug vinden. Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door 2xdehelft op 01-02-2005 23:25 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Check

BTW Niet echt verstandig om naar het socket 754 over te stappen, neem beter socket 939. Maar als je de moeite had genomen zelf wat te zoeken was je daar vast zelf achter gekomen!!!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:41

makje

Professioneel prutser

Ik heb nog nooit een mobo gezien welke een ide -> sata convertor meeleverde. Asus doet dat ook niet. Wel krijg je bij bijna alle moederborden een paar sata kabels om je sata spul te kunnen aansluiten, misschien dat je daarmee in de war bent...

9800x3d

• 2xdehelft
Werk in een PC zaak en heb al een paar keer een MSI voorbij zien komen met een converter er bij. Maar bij asus dus niet... Maar ga ook ff kieken naar dat 939 idd... zo ver was ik nog niet gekomen.

[ Voor 24% gewijzigd door 2xdehelft op 01-02-2005 23:26 ]

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Uit mijn ervaring komen mobotjes niet met de converters, maar ik heb dit specifieke bordje nooit gekocht, en hier in de VS kan het wel eens anders zijn als in NL.

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
2xdehelft schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:26:
Werk in een PC zaak en heb al een paar keer een MSI voorbij zien komen met een converter er bij. Maar bij asus dus niet... Maar ga ook ff kieken naar dat 939 idd... zo ver was ik nog niet gekomen.
LOL!!! Je werkt in een PC zaak en weet niet dat je voor een 939 moet kiezen ipv een 754!!! :+ :+ :+ :+ Ik zal je baas daar maar niet van op de hoogte brengen... >:) >:) >:)

Nuttig linkje voor jou!!! of alternatief

[ Voor 22% gewijzigd door AJ1815 op 01-02-2005 23:30 ]

• makje

makje

Professioneel prutser

AJ1815 schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:27:
[...]

Je werkt in een PC zaak en weet niet dat je voor een 939 moet kiezen ipv een 754!!! :+ :+ :+ :+ Ik zal je baas daar maar niet van op de hoogte brengen... >:) >:) >:)

Nuttig linkje voor jou!!! of[url=http://www.beginnersweb.nl]alternatief[/nl]
Waar slaat dat helemaal op vent, de topicstarter stelt een volledig normale vraag over een accessoire bij moederborden. Wat moet hij met de registratievoorwaarden of beginnersweb???

9800x3d

• 2xdehelft
jah ben niet echt bekend met AMD. we doen praktisch alleen intel (schaam). Ben nu aan het kijken naar een 939 en das idd beter. Alleen heb ik nog een goeie AGP kaart en 2x DDR333 dus dat moet er weer op geprikt worden. Mijn huidige mobo en CPU kan ik goed kwijt dus dan kost het me nix >:)

Ik zag net de A8V Deluxe van Asus. Deze heeft een extra IDE poort. dus dan is dat ook meteen opgelost. Goede keus of....

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 23:58
makje schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:25:
Ik heb nog nooit een mobo gezien welke een ide -> sata convertor meeleverde. Asus doet dat ook niet. Wel krijg je bij bijna alle moederborden een paar sata kabels om je sata spul te kunnen aansluiten, misschien dat je daarmee in de war bent...
Ik wel.. Abit NF7 :) Daar kreeg ik iig een ide -> sata converter bij..
@ TS: Ik zie dat je al een mobo met 3 ide poorten gevonden hebt.. Mijn ervaring met die ie -> sata converter was slecht.. Hd werkte opeens niet meer zo snel als dat ie zou moeten doen :P Dus ga voor dat bord B) (Of koop een NEO2 met een extra ide kaartje dr bij :P)

• makje

makje

Professioneel prutser

Mwoh, of de Asus A8V een betere keuze is zu je zelf moeten beslissen, er zijn genoeg reviews over de verschillende sockets en de moederborden daarvoor bijv search @socket 939. Wel even 2 punten om op te letten:
- Nieuwe moederborden ondersteunen vaak alleen AGP 4x/8x kaarten
- Net als Intel heeft AMD nu processoren met een FSB van 200Mhz, alhoewel het niet noodzakelijk is, is geheugen wat op diezelfde snelheid kan lopen aan te bevelen :)

9800x3d

• 2xdehelft
dat met dat geheugen wist ik idd.. maar dan moet ik zo lang maar ff op 333 draaien. Mischien kunnen die kingston reepjes met wat hogere timings ook wel 400 aan. Ik heb een vrij nieuwe ATI AGP 8x keer kaart dus dat zal geen probleem zijn. De Boxed koeler bij de 939 3000+ is dat wat of? kun je daar nog een beetje mee overklokken of is het zonder overklok al heet genoeg?

• makje

makje

Professioneel prutser

2xdehelft schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 23:46:De Boxed koeler bij de 939 3000+ is dat wat of? kun je daar nog een beetje mee overklokken of is het zonder overklok al heet genoeg?
Die boxed koeler is vrij goed, vergelijkbaar met die Intel vaak levert.

Maar hoe kom je er bij dat AMD warm wordt?? Ik begrijp dat jullie alleen Intel verkopen in die winkel, maar ik hoop niet dat jullie dat doen om het fabeltje dat AMD warmer wordt? Want dat laatste is simpelweg een grote leugen (en ja, ik kan mij erover opwinden dat mensen dat nog steeds glashard beweren Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50853/full.gif)

[ Voor 14% gewijzigd door makje op 01-02-2005 23:53 ]

9800x3d

• 2xdehelft
nee dat fabeltje dat AMD warmer word is er wel uit. helemaal sinds de prescott. Maar ik zag dat de boxed versie 25 euro duurder is en vroeg me dus af of die boxed cooler dat wel waard is. Die boxed koelers zijn niet altijd even goed geweest en zoals ik al zei ben ik niet echt thuis in AMD. Daar ga ik nu dus verandering in brengen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door 2xdehelft op 01-02-2005 23:55 ]

• makje

makje

Professioneel prutser

3 jaar garantie vs 1 jaar garantie. Jij beslist...

9800x3d

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb een K8n-E bordje in mijn servertje zitten, zitten standaard geen ide-->sata converters bij hoor, wel verloopstekkertjes voor de molex-->sata-stroomstekkertjes :)
Gewoon een promise kaartje erin hangen en klaar :)

[ Voor 5% gewijzigd door blobber op 02-02-2005 01:13 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:11
Ik kan je zeggen dat ik heel erg tevreden ben met me AMD boxed cooler. Het is echt geen rampen ding! Maar een echte kwaliteits koeler. Oke er bestaan veel betere maar voor een standaard koeler voldoet hij gewoon super.

Ik heb daarnaast een MSI neo 2 platinum moederbord. En ook daar ben ik tevreden over.
Je zou eventueel ook een andere moederbord kunnen nemen. Ik weet niet of je wilt gaan overklokken. Zo ja dan kan je beter het Epox moederbord pakken. Die kan met de vdimm hoger dan een neo 2. Als je toch overklokt en je hebt wat te besteden maar niet veel kan je beter een 3200+ 939 pakken. De multiplier kan je niet hoger instellen dan de standaard waarde. En 10x is natuurlijk een betere om mee te klokken dan een 9x

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit gaat offtopic en op de websites van de mobofabrikanten wordt heus wel vermeld wat allemaal in de mobo-doos zit. Desnoods in de handleiding van het mobo.

AJ1815: je mag zodadelijk je mail checken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.