[AGP] Videokaart met laag stroomverbruik zoals S3 trio

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:50
Voor in mijn server ben ik op zoek naar een nieuwe videokaart.. Er zit nu een S3 trio 32 /64 PCI videokaart in. Maar ik heb het PCI-slot nodig voor een extra netwerkkaart.

Nu vraag ik me af.. Zijn er AGP videokaarten met een extreem laag stroomverbruik?

Even voor de duidelijkheid ik ben niet opzoek naar een aanbod in dit topic (dat komt later wel in V&A) maar wel opzoek naar informatie..
Ik heb zelf een
• Geforce 4mx (redelijk koel en redelijk snel)
• viper 550 (TNT1, redelijk koel)
• 3dfx (Vodoo 3 3000, redelijk koel grote heatsink)
• Geforce 4 ti 4200 {met zm80c, heet snel en onbruikbaar voor dit del)

maar géén van deze kaarten heeft volgens mij hetzelfde lage stroomverbruik als de PCI S3 Trio.. Zijn er eigenlijk wel AGP kaarten die net zo zuinig zijn. (Dus niet pasief gekoeld, maar compleet zonder koellichaam en zonder dikke condensatoren)

[ Voor 6% gewijzigd door BovenHond op 01-02-2005 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:12
Er zijn toch wel AGP heb hier ergens nog een pc met een ATI Rage3d met 8 Mb geheugen. Geen koeler of weet ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik heb hier een 8 MB SIS dingetje die AGP is en wel een suf heatsink dingetje heeft zonder fan dus als je zoiets kan vinden eventueel ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Wat wil je ook? Die S3 is een 2D kaart, die anderen zijn allemaal 2D/3D.
Moet er wel bij gezegd worden dat in 2D deze kaarten aanzienlijk minder verbruiken dan in 3D.

Misschien is een Matrox Millenium 200 ook wel een leuke keuze?

Wil nog wel even wat kwijt over de Voodoo 3.
Deze kaart wordt in 3D aanzienlijk heet, daarom heeft elke snellere versie ook een grotere heatsink ;) Mocht je de V3 3000 nemen, misschien is het dan een idee om deze terug te klokken naar 143 of zelfs 125MHz. Op deze manier verbruikt de kaart nog minder stroom en zal de warmte dus ook afnemen.

[ Voor 43% gewijzigd door NitroX infinity op 01-02-2005 22:30 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:28
Is het niet zo dat wanneer die kaart niks anders doet dan af en toe wat commandline uitpoepen ie zowiezo weinig verbruikt en het fannetje erop niet boeit en gewoon uit kan. (Kabeltje eruit)

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BovenHond
  • Laatst online: 12-09 23:50
Terror schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 22:26:
Is het niet zo dat wanneer die kaart niks anders doet dan af en toe wat commandline uitpoepen ie zowiezo weinig verbruikt en het fannetje erop niet boeit en gewoon uit kan. (Kabeltje eruit)
nee, of gedeeltelijk nee. De 3 kaarten die ik "over" heb worden n 2d redelijk warm 30 -60 graden {explorer van windows) de power opties van windows zijn grijs bij de huidige pci kaart

edit:

Ik wil niet alleen commandline maar ook gui van windows xp {licenrtie over en voldoet uitstekend

[ Voor 19% gewijzigd door BovenHond op 01-02-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:41

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb hier Matrox G100 kaartjes liggen, AGP, kale chips, met zeer weinig componenten op de PCB :) Ik heb er twee, mag je hebben voor een prikkie, zijn toch niks meer waard... Neem contact op als je wilt.

Verwacht echter geen drivers voor win2k ofzo :P

Wat dacht je trouwens van een ISA videokaart, als je echt alleen maar commandline moet weergeven? Weet natuurlijk niet of je server er oud genoeg voor is ;) Maar in mijn PII servertje steekt een ISA videokaart uit 1992. Goed genoeg voor commandline, en energiezuinig :P

[ Voor 35% gewijzigd door strandbal op 01-02-2005 22:55 ]

Hier stond een dode link.

Pagina: 1