Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Seriele LCD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig om mbv een microcontroller een LCD interface te maken die je via I2C, RS232 en USB kunt aansturen (ja ik weet die dingen zijn al te koop), reden is omdat ik vaak te lui ben om elke keer opnieuw een interface te maken voor een LCD en vaak is dit niet het probleem wat ik wil oplossen. Bovendien is het wel een leuk hobby projectje ;) .En tja 'k had toch nog 500 OTP controllertjes liggen :9.

Anyway, zijn er misschien mensen die dit ook interessant vinden.

O ja, zijn er nog andere dingen die mensen op hun wensen lijstjes hebben staan, als ik het interessant vind wil ik misschien hier ook nog wel tijd insteken.

Groetjes....
Jodocus.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Misschien een aantal custom characters...

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-10 13:04
zo een grafische lcd c6963c compatible op die manier aansturen via een microcontroller oid.

• ymoona
  • Laatst online: 18:43
misschien CAN erop, is ook wel handig denkik

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
ymoona schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:03:
misschien CAN erop, is ook wel handig denkik
Hmm, dat KAN natuurlijk :P maar waarom ? 'T is natuurlijk wel goed in een industriele omgeving, maar huis, tuin en keuken omgeving lijkt me dit minder zin vol.

Enfin, ik hoor graag het 'waarom' :D

Gr.

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
om wat voor lcd gaat het? grafisch, karakter?

• Neptunus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11 10:50
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 15:28:

En tja 'k had toch nog 500 OTP controllertjes liggen :9.

Groetjes....
Jodocus.
Kan je eens wat meer over vertellen.

• ymoona
  • Laatst online: 18:43
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:09:
[...]

Hmm, dat KAN natuurlijk :P maar waarom ? 'T is natuurlijk wel goed in een industriele omgeving, maar huis, tuin en keuken omgeving lijkt me dit minder zin vol.

Enfin, ik hoor graag het 'waarom' :D

Gr.
niet alleen in de industrie, maar bv ook in je auto(niet nuttig hier) maar ook bv thuis. CAN is betrouwbaarder en sneller dan i2c. I2C gaat niet verder dan een meter of 10. terwijl CAN betrouwbaar is tot een kilometer of 5. maar als verder geen plannnen heb met CAN zie ik geen reden waarom je het erop zou zetten ;)

https://f1nerd.nl

Verwijderd

Topicstarter
ymoona schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:08:
[...]

niet alleen in de industrie, maar bv ook in je auto(niet nuttig hier) maar ook bv thuis. CAN is betrouwbaarder en sneller dan i2c. I2C gaat niet verder dan een meter of 10. terwijl CAN betrouwbaar is tot een kilometer of 5. maar als verder geen plannnen heb met CAN zie ik geen reden waarom je het erop zou zetten ;)
Yep, true...anyway we zijn het dus eens :)

• Thrillseekah
Misschien een idee omzoiets te doen als easy al een jaar of wat mee bezig is. Maar dan wel redelijk snel klaar :D

Verwijderd

Topicstarter
Thrillseekah schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:05:
Misschien een idee omzoiets te doen als easy al een jaar of wat mee bezig is. Maar dan wel redelijk snel klaar :D
Ik ken easy dan niet...maar waar was hij dan mee bezig ?

• Thrillseekah
baybus met avr . fancontroller temps lezer etc.

Verwijderd

Topicstarter
Thrillseekah schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:11:
baybus met avr . fancontroller temps lezer etc.
Tja, ik weet niet precies wat z'n achtergrond is, maar wellicht dat het een grotere uitdaging is dan hij dacht...of hij had geen zin meer. 'k heb geen posting meer van hem hier gevonden...zijn ID is toch easy ???

• Thrillseekah

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het even doorgelezen. Heel leuk idee, alhoewel ik denk dat zo'n ding als hij wil maken redelijk snel te maken is, krijg ik het gevoel als ik zo lees wat hij wil, dat het een redelijk gevalletje 'te veel hooi op je hooivork' is (ik ken dat maar al te goed O-) ). Volgende mij had hij gewoon eerst een kleine versie moeten uitbrengen, en langzaam opbouwen naar nieuwere/uitgebreide versies. Als ik hieraan zou moeten beginnen zou ik het totaal op ca. 240 uur schatten (dus om het AF te maken), en dat met een vrije beschikbare tijd van ca. 5 uur/week is dat dus een doorlooptijd van ca. 1 jaar.

Ook het feit dat hij dit in z'n eentje doet (tenminste die indruk krijg ik) is niet echt slim , iemand had gewoon het 'PC' gedeelte moeten schrijven, kom je er ook mooi achter of jouw spec in orde is :p of nog beter geef een demo applicatie en laat dan de mensen zelf dingen hiervoor maken dan is hij van het gezeur af ;)...en dan kan hij lekker aan de hardware sleutelen.

En daarnaast is het ook niet slim om geld te vragen voor iets wat 'bijna' af is (wederom slechts een indruk)...80 van de tijd gaat in de laatste 20% van het project zitten en zodra je mensen laten betalen verwachten mensen ook waar voor hun geld (vanzelfsprekend).

Wel probeerd hij een beetje proffesioneel te werken, tenminste ik kwam iets van tracking tegen op die website, 't is een begin he.

Enfin, tot zover mijn analyse (8> ;)

Ik ga denk ik lekker verder hobby'en met mijn serieele LCD, ik vind het voor mezelf wel handig (niet steeds weer die LCD aansturing hoeven te maken ;) ) en wie weet zijn er nog meer mensen die het leuk lijkt. Ik zet er in iedergeval geen tijd op...'t is hobby en ik wil mijn hobby en werk een beetje gescheiden houden :)...

Mocht er iets werkends zijn dat zet ik het hier wel neer....
Pagina: 1