Toon posts:

Windows 2003 server. Restricties instellen op client pcs

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een windows 2003 server geinstalleerd,
dit gaat perfect ook met de gebruikers in de active directory met een profiel op de server etc.
Alleen nu wil ik ook nog dat ze op de client pc's niet meer start -> uitvoeren kunnen doen
en wat andere dingen die ik liever niet wil zoals configuratie scherm beheren etc.

Hoe beperk ik dit?

Al vast bedankt,

David

Verwijderd

dan moet je aan de slag met group policies. Je kunt in de active directory groepen aanmaken met elk een eigen policy, je kunt dan gebruikers of pc's in die groep zetten

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zou even een search doen op Group Policy.

Verwijderd

Topicstarter
hardstikke bedankt :)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:59:
dan moet je aan de slag met group policies. Je kunt in de active directory groepen aanmaken met elk een eigen policy, je kunt dan gebruikers of pc's in die groep zetten
Beste kan je dan inderdaad de policies op de users (of usersgroepen) zetten. Anders heeft iedereen die op een bepaalde PC inlogt, dezelfde policies, en dat wil je (lijkt me) niet...

Verwijderd

Zelfde als in Exchange onder windows 2003 small business probleempje:

Even in het algemeen voor jou, togooz: het is de bedoeling dat je zélf wat dingen uitzoekt. Ik kan best begrijpen dat je bepaalde dingen niet kan of niet kent, maar met dit soort dingen is eigen inzet heel belangrijk. Ik zie in geen van je twee topics terug dat je met je probleem in het achterhoofd op sites van Microsoft of Exchangeserver.org hebt gekeken om tot een oplossing te komen etc.

Ik wil je dus graag even wijzen op http://gathering.tweakers.net/forum/faq en Algemene gedragsregels (Netiquette) waarin uitgelegd staat dat wij dit wel vereisen en al helemaal in Professional Networking & Servers, waar het niveau nog wat hoger ligt. Neem daarover ook Policy - Professional Networking & Servers even door.

Veel plezier nog op dit forum en succes met je netwerk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.