Toon posts:

Zyxel 650H-31 en KPN ADSL Direct werkt niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb KPN ADSL Direct Light (1120/352) en op het moment een Speedtouch 510.
Graag wil ik mijn Zyxel Prestige 650 gaan gebruiken maar ik krijg op geen manier
mijn internet werkend via die Zyxel.
Via de speedtouch werkt alles perfect maar de Zyxel doet niets.
Hij krijgt een ip en alles maar ik krijg geen internet.
Heb geprobeert te pingen en alles. Ik heb ook gezocht (GoT en google) maar niets concreets gevonden wat me kan helpen.
Heb NAT al op verschillende manieren ingestelt (None, SUE en Full) maar niets helpt.
Heeft iemand misschien een idee waar het aan kan liggen? bvd

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 20:32

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

VPI/VCI/VcMux en PPPoA enzo allemaal goed ingesteld ??

Laat ik het anders zeggen : Hoe heb je alles ingesteld ??

[ Voor 39% gewijzigd door nero355 op 31-01-2005 20:41 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het ligt niet aan NAT. Als jouw router gewoon verbinding krijgt met internet (en dat krijgt-ie, anders krijg je geen IP adres), dan moet jouw PC ook gewoon op internet kunnen komen.

Heb je niet gewoon een vast IP in je netwerkkaart ingesteld ofzo (10.0.0.X) terwijl je zyxel op een andere range werkt?
nero355 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:38:
VPI/VCI/VcMux en PPPoA enzo allemaal goed ingesteld ??
Als je z'n post goed leest, dan zie je dat-ie een IP krijgt. Nou begin ik zelf ook te twijfelen. Wie krijgt een IP en welk IP? Je Zyzel krijgt een IP van je provider? Of krijgt je PC een ip van de Zyxel?

[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 31-01-2005 20:40 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg van me modem een ip (192.168.1.150) en me zyxel krijgt een ip van me provider (81.207.13.xx) dus dat is het niet (denk ik). VCI-VPI is 8-48. Hij staat op Bridge en VC en op Nailed Connection. Zit ook in dezelfde range als de modem want het werkt via DHCP. Snap er geen reet van. Heb ondertussen 150 modems geinstalleerd (diverse merken) maar ben dit nognooit tegen gekomen :(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:44:
Ik krijg van me modem een ip (192.168.1.150) en me zyxel krijgt een ip van me provider (81.207.13.xx) dus dat is het niet (denk ik). VCI-VPI is 8-48. Hij staat op Bridge en VC en op Nailed Connection. Zit ook in dezelfde range als de modem want het werkt via DHCP. Snap er geen reet van. Heb ondertussen 150 modems geinstalleerd (diverse merken) maar ben dit nognooit tegen gekomen :(
Mode --> Bridge? Waarom zou je dat willen met een 4Poorts router?

En NAT (als je hem als router wenst) wel op SUA only ipv Full Feature ?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:44:
bridged kan je vergeten, die 650H is toch dezelfde als de 650R (qua software etc.), op het KPN netwerk kan je dat ding niet bridgen (de 650R in iedergeval niet, heb ik al over gemailed met zyxel). Je moet nat'ten en dan via PPPOA een verbinding maken.

linkje: http://www.zyxel.nl/p650/dslisp.html

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik moet hem op routed zetten, ok. Morgen weer een dag om te testen. Lange dag geweest. iig bedankt voor de reacties tot nu toe. I'll keep ya posted.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:07:
Dus ik moet hem op routed zetten, ok. Morgen weer een dag om te testen. Lange dag geweest. iig bedankt voor de reacties tot nu toe. I'll keep ya posted.
Yup, bridge kan niet met PPPoA wat KPN gebruikt.

Mode Routing
Encapsulation PPPoA
Multiplex VC

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1