Toon posts:

Extern Bureaublad, kan niet connecten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom niet uit het volgende probleem ook na deze topics bekeken te hebben:

Het Grote Poortmappingsverhaal
[rml][ Win XP] Extern Bureaublad[/rml]/verbinding,met,extern,bureaublad

---

Ik heb boven in een LAN achter een Speedtouch 510 de computer waarvan ik het bureaublad wil delen. Beneden staan een computer met achter dezelfde modem/router. Ik heb dus inmiddels in mijn firewall 3389 open gezet en heb ik dit ook gedaan op de modem zelf. Wanneer ik op de computer beneden wil gaan inloggen op het ip van de computer boven kom ik er niet in. Hij connect dus niet. De simpele gebruiker met wachtwoord is aangemeld en ook zonder gebruikers naam in te vullen connect hij ni et.Uiteraard is onder deze computer Verbindingen van buitenaf aangevinkt.

Iemand een id, waarom dit niet werkt?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je wilt van binnen een netwerk connecten naar een PC binnen hetzelfde netwerk? Dan hoef je geen poorten te forwarden maar kan je gewoon connecten naar het interne IP van die PC.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
is het dan ook mogelijk om het toch via het outside ip te doen. Ik wil dit namelijk op mijn werk ook gaan gebruiken, ik kan wel gewoon pingen naar het outside ip. Idd het werkt locaal dus wel gewoon goed, zou het nu via een andere pc buiten het netwerk ook gewoon lukken? Zit nu te typen op de PC beneden mocht dit gaan werken is het ideaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 19:05 ]

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je binnen hetzelfde netwerk connect gebruik je het interne IP van de PC, als je het van buiten af wil doen moet je de poorten forwarden naar die PC en dan connect je naar je externe IP.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Wat AtleX zegt, ik heb hier dus 3 pc's die ik met remote desktop beheer. Heb ze dus allemaal een vast ip meegegeven. Dus bijv. mijn workstation is op 10.0.0.155 te bereiken, de pc van mijn moeder op 10.0.0.160 etc. etc.

Mijn workstation kan ik overigens ook van buiten het netwerk bereiken op het externe ip-adres....

Verwijderd

Topicstarter
DoRRoN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:22:
Wat AtleX zegt, ik heb hier dus 3 pc's die ik met remote desktop beheer. Heb ze dus allemaal een vast ip meegegeven. Dus bijv. mijn workstation is op 10.0.0.155 te bereiken, de pc van mijn moeder op 10.0.0.160 etc. etc.

Mijn workstation kan ik overigens ook van buiten het netwerk bereiken op het externe ip-adres....
maar werkt het intern met het externe ipadres zo kan ik controleren of het van buitenaf ook werkt...

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:30:
[...]

maar werkt het intern met het externe ipadres zo kan ik controleren of het van buitenaf ook werkt...
Nee, je router ondersteunt geen loopback. Iemand anders zal dus moeten testen of het werkt.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Nee want dan krijg je een of andere loopback.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:32:
Nee want dan krijg je een of andere loopback.
Vervelend want ik laat het net testen door iemand op het volgende ip: 213.10.59.181 en het werkt niet heb je misschien een id waar het aan kan liggen? Het is toch niet verplicht met username en pwd in teloggen

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 19:52 ]

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

jawel, het is verplicht om met username en password in te loggen. Ik heb dus op alle pc's die ik beheer een extra account aangemaakt met als naam: extern en pass dat zeg ik lekker niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
DoRRoN schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:03:
jawel, het is verplicht om met username en password in te loggen. Ik heb dus op alle pc's die ik beheer een extra account aangemaakt met als naam: extern en pass dat zeg ik lekker niet ;)
maar hij moet toch om het passwoord en loginnaam als ie eenmaal geconnect is, daar loopt ie dus al op vast zit overigens niet in een domein.... nog een id?? Heb het dus ook laten proberen met wachtwoord en loginnaam

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:16:
[...]

maar hij moet toch om het passwoord en loginnaam als ie eenmaal geconnect is, daar loopt ie dus al op vast zit overigens niet in een domein.... nog een id?? Heb het dus ook laten proberen met wachtwoord en loginnaam
iemand?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 14:25

Pogostokje

* twiet *

Als je connect en je krijgt een windows login scherm voor je neus, dan werkt je firewall/port forwarding. Dit moet je intern op je eigen netwerk dus altijd probleemloos kunnen doen aangezien je dan je externe firewall natuurlijk niet gebruikt (dan uiteraard wel het interne IP adres van je computer gebruiken).

Als je connect en er gebeurt helemaal niks en uiteindelijk krijg je een timeout terug, dan komt het verkeer niet aan op de andere kant.

Als je wel een login scherm ziet en je kan een username/password ingeven maar hij geeft dan een foutmelding op dat scherm waarin gezegd wordt dat je niet MAG inloggen, dan moet je aan de hand van die melding het probleem oplossen. Je netwerk is in dat geval wel in orde.

Wat gaat er bij jou nou precies mis, want je bent verre van duidelijk omdat je het woord 'connect' op meerdere manieren gebruikt.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Pogostokje schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:34:
Als je connect en je krijgt een windows login scherm voor je neus, dan werkt je firewall/port forwarding. Dit moet je intern op je eigen netwerk dus altijd probleemloos kunnen doen aangezien je dan je externe firewall natuurlijk niet gebruikt (dan uiteraard wel het interne IP adres van je computer gebruiken).

Als je connect en er gebeurt helemaal niks en uiteindelijk krijg je een timeout terug, dan komt het verkeer niet aan op de andere kant.

Als je wel een login scherm ziet en je kan een username/password ingeven maar hij geeft dan een foutmelding op dat scherm waarin gezegd wordt dat je niet MAG inloggen, dan moet je aan de hand van die melding het probleem oplossen. Je netwerk is in dat geval wel in orde.

Wat gaat er bij jou nou precies mis, want je bent verre van duidelijk omdat je het woord 'connect' op meerdere manieren gebruikt.
Met het connecten bedoel ik het moment waarop hij contact zoekt met mijn computer, een andere computer met mijn computer. Intern is dit geen probleem. Zoekt een andere computer contact met van buitenaf dan "connect" hij niet eens. Hoop dat je hier voldoende aan hebt.,

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 14:25

Pogostokje

* twiet *

Dan is er iets mis met je portforwarding.
Probeer maar eens van buiten:

telnet ip.adres.vanje.adsl 3389

Als alles goed werkt moet je scherm nu leeg raken, want dan is er een verbinding mogelijk. Gebeurt er niks en krijg je na een tijdje een melding als 'could not open a connection' dan moet je de fout zoeken in de verbinding naar die computer toe.

En, je laat de andere kant toch wel met je externe IP adres verbinding maken he, niet met je interne adres?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

zover ik dat lees is alleen de poort 3389 open gezet - deze poort moet ook nog naar de computer geforward worden.

En speedlinks hebben geloof ik alleen maar een functie om alles te forwarden ...

Verwijderd

Voordat we allemaal weer gaan gokken wat het zou kunnen zijn eerst maar eens wat meer informatie. Die ADSL modem/router is dat een MultiPC modem met ingebouwde switch? Zitten beide computers daar rechstreeks op of heb je nog een tweede router? Wat is het interne IP adres van de computer die je van buitenaf wilt bereiken? Hoe heb je de portforward gemaakt, in welk menu heb je welke gegevens ingevoerd?

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Heb je Intern Firewals aanstaan?
Die kun je uitzetten. je hebt op je modem al een firewall.

De winXP-firewall kan ook dwars liggen!

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 13:57:
Voordat we allemaal weer gaan gokken wat het zou kunnen zijn eerst maar eens wat meer informatie. Die ADSL modem/router is dat een MultiPC modem met ingebouwde switch? Zitten beide computers daar rechstreeks op of heb je nog een tweede router? Wat is het interne IP adres van de computer die je van buitenaf wilt bereiken? Hoe heb je de portforward gemaakt, in welk menu heb je welke gegevens ingevoerd?
Die router/modem is een multipcmodem (ingebouwde switch durf ik niet te zeggen) beide computers zitten daar rechtstreeks op aangesloten. Het interne ip adres is 10.0.0.154 is het interne adres en het externe adres 213.10.59.181. De portfoward heb ik gemaakt. Ik heb op het interne ipadres de goede poort open gezet. Ik heb volgens de hierboven staande topics mijn poor open gezet dus dit moet kloppen. Enig idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Topicstarter
DJ_Jorizzz schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:48:
Heb je Intern Firewals aanstaan?
Die kun je uitzetten. je hebt op je modem al een firewall.

De winXP-firewall kan ook dwars liggen!
Ik heb op de interne firewall win xp spack 2. de poort geopend door via uitzonderingen extern bureaublad aan te vinken

Verwijderd

Ik heb op het interne ipadres de goede poort open gezet. Ik heb volgens de hierboven staande topics mijn poor open gezet dus dit moet kloppen
Tsja, duidelijk. ;) Andere vraag, lukt het wel om verbinding te maken vanaf de andere PC op het LAN, dus als je verbinding maakt met 10.0.0.154? Lukt dat ook niet moet je het probleem bij de PC zelf zoeken, werkt dat wel zit het probleem in je router.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 09:26:
[...]
Tsja, duidelijk. ;) Andere vraag, lukt het wel om verbinding te maken vanaf de andere PC op het LAN, dus als je verbinding maakt met 10.0.0.154? Lukt dat ook niet moet je het probleem bij de PC zelf zoeken, werkt dat wel zit het probleem in je router.
dan zit het probleem in mijn router maar weet iemand wat er dan verkeerd zit in mijn router? Want intern is het dus geen probleem?

Verwijderd

Wees eens duidelijk! "...intern is het geen probleem?" Is dat een vraag of een feit? En dan nogmaals hoe, wat en waar heb je de poort forward in je router ingesteld? Maak er desnoods een screenshot van. Hoe meer informatie jij geeft des te groter is de kans dat je een oplossing krijgt.
Pagina: 1