Toon posts:

[Win XP] Extern Bureaublad

Pagina: 1
Acties:
  • 215 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb weer eens een vraag,

Ik zie in dit forum wel veel info over verbinding maken met een Extern Bureaublad maar ik snap hem niet helemaal. Dus daarom vraag ik het nog eventjes.

Ik wil graag vanaf mijn werk op me thuis computer kunnen komen, ik heb me laten vertellen dat dit via Extern Bureaublad in XP Pro kon. Alleen wat moet ik hiervoor allemaal instellen? Ik heb het volgende op me thuis PC ingesteld.

Bij systeem eigenschappen --->> Verbinding van buitenaf heb ik alles aangevinkt, heb niks bij externe gebruikers selecteren gedaan.

Bij Norton Personal Firewall heb ik poort 3389 opengezet.

Heb een wachtwoord op mijn Windows gezet.

Kan ik nu op mijn werk via verbinding maken met Extern bureaublad op me eigen computer komen? Dus dat ik nu me eigen ip daar intik dan komt alles goed???

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 20:13
Je moet de terminal service client downloaden en daar je ip intikken.
Als je in Internet Explorer je ip intypt dan werkt het niet. :)

Je kunt het hier downloaden. Als de pc op je werk ook XP heeft is het niet nodig.

[ Voor 41% gewijzigd door yogy op 24-02-2004 21:47 ]

Verwijderd

Heb je het al geprobeerd? - Misschien kun je dat beter doen, in plaats hier de vragen komen stellen

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:43:
Ja ik heb weer eens een vraag,

Ik zie in dit forum wel veel info over verbinding maken met een Extern Bureaublad maar ik snap hem niet helemaal. Dus daarom vraag ik het nog eventjes.

Ik wil graag vanaf mijn werk op me thuis computer kunnen komen, ik heb me laten vertellen dat dit via Extern Bureaublad in XP Pro kon. Alleen wat moet ik hiervoor allemaal instellen? Ik heb het volgende op me thuis PC ingesteld.

Bij systeem eigenschappen --->> Verbinding van buitenaf heb ik alles aangevinkt, heb niks bij externe gebruikers selecteren gedaan.

Bij Norton Personal Firewall heb ik poort 3389 opengezet.
Heb je ook een router? Zo ja, dan wel poort 3389 door laten sluizen naar je pc
Heb een wachtwoord op mijn Windows gezet.

Kan ik nu op mijn werk via verbinding maken met Extern bureaublad op me eigen computer komen? Dus dat ik nu me eigen ip daar intik dan komt alles goed???
Als het goed is wel ja.

Kan ook met je computernaam+providernaam (cc12345-a.zwoll1.home.nl bijvoorbeeld)

OF vanuit een webbrowser (ja... een gewone webbrowser):

http://[je-eigen-ip]/tsweb

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

psmeets schreef op 24 februari 2004 @ 21:46:
Je moet de terminal service client downloaden en daar je ip intikken.
Als je in Internet Explorer je ip intypt dan werkt het niet. :)

Je kunt het hier downloaden. Als de pc op je werk ook XP heeft is het niet nodig.
Ghehe.... kan gewoon met een browser :D Geen speciale client voor nodig bij mijn weten...

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
TSWeb moet je apart installeren op IIS. Standaard heb je die optie dus niet.

Je moet zoals al gezegd de Remote Desktop Connection software bij MS downloaden, deze staat op elke XP machine standaard geinstalleerd (verbinding met extern bureaublad).

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mike Jarod schreef op 24 februari 2004 @ 21:51:
TSWeb moet je apart installeren op IIS. Standaard heb je die optie dus niet.

Je moet zoals al gezegd de Remote Desktop Connection software bij MS downloaden, deze staat op elke XP machine standaard geinstalleerd (verbinding met extern bureaublad).
Euhm :?

Owkee... wel een client nodig dus als ik dat zo begrijp.....

Verwijderd

Topicstarter
Maar moet ik dan niks instellen van dat alleen dat IP adres tot mijn computer toegang krijgt??? Want bij Externe gebruikers selecteren staat helemaal niks, moet ik daar niet een ip adress toegang laten krijgen?? ofzo iets...??? (Staat namelijk alleen Ruud heeft toegang tot deze computer) Zo niet is het alleeen maar goed!!! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2004 21:57 ]

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
De windows help heeft heel veel informatie hierover, en legt stap voor stap uit hoe je het moet configureren.

Human Bobby

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou even melden dat alles goed is gegaan, bedankt!
Pagina: 1