Ik heb een scriptje in JS wat van een array (met plaatsnamen en postcodes) een dropdown lijst maakt en die lijst "realtime" filtered gebaseerd op wat je intypt in een input veldje.
Wat ik nu wil ik dat als je op een option klikt dat die dan naar het klembord gestuurd word, of eerst selecteren en dan op een knop duwen ofzo. (de code om te copy-pasten heb ik al)
Ik had al gekeken op w3cschools naar de specs van het DOM object "option" maar kan niet iets vinden wat mijn probleem oplost (http://www.w3schools.com/htmldom/dom_obj_option.aspT)
volgens mij is het dus niet mogelijk via "new option()"
misschien dat iemand hier een goeie tip heeft om het anders te doen?
(ik ben niet zo geweldig met javascript, maar ik heb wel nog een lange stageperiode te gaan, dus tijd zat om het uit te zoeken
)
het stuke code wat de dropdown maakt:
Wat ik nu wil ik dat als je op een option klikt dat die dan naar het klembord gestuurd word, of eerst selecteren en dan op een knop duwen ofzo. (de code om te copy-pasten heb ik al)
Ik had al gekeken op w3cschools naar de specs van het DOM object "option" maar kan niet iets vinden wat mijn probleem oplost (http://www.w3schools.com/htmldom/dom_obj_option.aspT)
volgens mij is het dus niet mogelijk via "new option()"
misschien dat iemand hier een goeie tip heeft om het anders te doen?
(ik ben niet zo geweldig met javascript, maar ik heb wel nog een lange stageperiode te gaan, dus tijd zat om het uit te zoeken
het stuke code wat de dropdown maakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| function populateListPlaats(searchstringPlaats)
{
if(searchstringPlaats.length == 0)
{
searchstringPlaats = null;
}
while (0 < document.frm.result.options.length)
{
document.frm.result.options[(document.frm.result.options.length - 1)] = null;
}
var j=0;
for (var i=0; i < data_plaats.length; i++)
{
if(data_plaats[i].substr(0,searchstringPlaats.length).toUpperCase() == searchstringPlaats.toUpperCase())
{
var no = new Option();
no.text = data_full[i]
document.frm.result.options[j] = no
j++;
}
}
} |