Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.
Nope heeft de 12" nooit gehad.Hertog schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:33:
[...]
Overigens, waarom heeft Apple niet gewoon dat mooi verlichtte toetsenbord als optie aangeboden op de 12''?
En: waarom wordt iWork niet meegeleverd maar wel een testeditie van Office 2004? Dat lijkt me weinig promotie voor je eigen product.
Office test versie eruit donderen en een iWork test versie installeren. En voor mensen die na de test iWork wel willen kopen een korting geven. Dat zou wel interesant zijn. Ik zou het dan wel kopen.
Assume there are no rules and it's one big free for all
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Kijk even in de startpost waar een prachtig lijstje oude prijzen en nieuwe prijzen staat. De nieuwe prijzen zijn vet gedrukt voor uw gemak. Is het niet geweldig?Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:35:
[...]
vertel mij dan maar eens wat er dan goedkoper aan is gewordenze hebben wel wat extra functies gekregen en zo maar ik heb geen enkele verlaging opgemerkt (zal wel aan mij liggen maar m'n intuitie zegt wat anders)
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Nee jongens, ik insinueer niet dat er ook iets met de iBooks gaat gebeuren, maar toch vind ik het bijzonder vreemd.
(hoop niet dat dit té offtopic is)
[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 31-01-2005 17:42 ]
Hoezo uitstel van levering op iBooks? Ze staan nu in ieder geval weer gewoon op 24 uur. Maar als er uitstel was, misschien wilde Apple dat mensen de nieuwe PowerBooks kopen in plaats van de iBooks, dus even een weekje geduld invoeren. Is het meteen niet meer offtopicHyperioN. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:42:
Overigens: begrijp nog steeds niet waarom deze upgrades van de PB mede heeft gezorgd voor een duidelijke uitstel van levering op de G4 iBooks...
"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary
Verwijderd
we hadden allebei gelijk hertogHertog schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:38:
[...]
Kijk even in de startpost waar een prachtig lijstje oude prijzen en nieuwe prijzen staat. De nieuwe prijzen zijn vet gedrukt voor uw gemak. Is het niet geweldig?

maar ze hebben wel wat meer en betere functies erbij en hogere snelheden das wel zo...
dus m'n intuitie zat er voor de helft naast, toch weer meer gaan trainen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 17:52 ]
Iemand een idee of ik die (betaalde) bestelling alsnog kan annuleren of omzetten in een nieuwe powerbook? Ik hoop van wel maar denk het niet..
Morgen eens bellen naar Apple
Euh, nee, alleen het 15'' Combo model is even duur gebleven, de rest was vroeger duurder.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:50:
[...]
we hadden allebei gelijk hertoghet 12 inch model is indd in prijs verlaagd maar het 15 inch model niet, en het sd model daarvan en de 17 inch modellen zijn zelfs duurder geworden
![]()
maar ze hebben wel wat meer en betere functies erbij en hogere snelheden das wel zo...
15'' SD is nu 2.289 euro en was eerst 2.479, de 17'' kost nu 2.679 en was eerst 2.779. Dat vind ik goedkoper hoor
[ Voor 5% gewijzigd door Hertog op 31-01-2005 17:54 ]
Maar hij is wel 19 januari al besteld, vandaag betaald. Zou Apple dan morgen bellen? Ik hoop het echtO.D.Smolik schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:55:
Meestal is het zo dat er contact met opgenomen wordt. Met de mededeling dat er nieuwe PB is en of je akkoord ermee gaat. Dus je kunt vanavond gerust slapen
Verwijderd
jesus ja nu zie ik et ook!!! wat een verlaging man!!Hertog schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:53:
[...]
Euh, nee, alleen het 15'' Combo model is even duur gebleven, de rest was vroeger duurder.
15'' SD is nu 2.289 euro en was eerst 2.479, de 17'' kost nu 2.679 en was eerst 2.779. Dat vind ik goedkoper hoor
Eerst zit je te zeuren om de prijs en nu vind je 100/190 euro NIET veel????
edit: of was het stiekem toch niet ironisch maar serieus bedoeld??
Trouwens, ontopic: wat is die "Sudden motion sensor"?
[ Voor 24% gewijzigd door HyperioN op 31-01-2005 18:16 ]
Eigenlijk dus hetzelfde als de IBM-reclame ("That's not my notebook...")
[ Voor 7% gewijzigd door The Evil Brain op 31-01-2005 18:03 ]
Geloof op me woorden, als ik de ervaringen op allerei fora's leest..bram. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:58:
[...]
Maar hij is wel 19 januari al besteld, vandaag betaald. Zou Apple dan morgen bellen? Ik hoop het echt. Het gaat toch geen rustige nacht worden vrees ik
Dan valt er een en andere te regelen met Apple. Maar zoals je het zegt zou ik morgen toch even met Apple contact opnemen, heb je gelijk een duidelijk antwoord.
Slaap lekker alvast
Ik weet het niet of het ironie was of dat ie het meendeHyperioN. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:01:
Ja hallo.
Eerst zit je te zeuren om de prijs en nu vind je 100 euro NIET veel????
Als je met je PowerBook gaat gooien merkt die sensor dat en zet hij de harde schijf vast. Ik denk alleen niet dat ie ook snel een Batman-achtige gepantserde laag eromheen krijgt, dus ik zou er alsnog maar zo weinig mogelijk mee gooienTrouwens, ontopic: wat is die "Sudden motion sensor"?
Verwijderd
Het gaat hier over Bluetooth 2.0, niet USB 2.0Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:46:
Hmm ik heb een powerbook 12" 1,33 de versie hiervoor zeg maar en daar zit zoals eerder gezegd gewoon een extreme kaartje in voor wireless en ik dacht dat er ook gewoon usb 2.0 opzat
Stel dat er niets met Apple te regelen is dan heb je iig het recht om de PB binnen 7 dagen terug te sturen waarna je je geld terug krijgt. Daarna bestel je gewoon de nieuwe versie.bram. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:58:
[...]
Maar hij is wel 19 januari al besteld, vandaag betaald. Zou Apple dan morgen bellen? Ik hoop het echt. Het gaat toch geen rustige nacht worden vrees ik
Maar omdat Apple weet dat mensen dit mogen doen krijg je waarschijnlijk gewoon een nieuwe versie voor een lagere prijs.
Verwijderd
Owja dohHertog schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:01:
[...]
Het gaat hier over Bluetooth 2.0, niet USB 2.0

Toch grappig dat GoT bijna altijd sneller is dan de FP. Wel mooi overzichtelijk tabelletje daarzo
Ontopic: denken jullie dat dit bevestigd dat er géén G5 PB's meer aankomen dit jaar? Of doen ze dit alleen om de gemoederen nog even stil te houden zodat ze nog wat meer tijd hebben? Want ik denk dat die G5 PB er vroeg of laat toch echt zal moeten komen...of ze moeten de hele range overslaan, of een speciale G-Mobile ontwikkelen oid.
[ Voor 42% gewijzigd door HyperioN op 31-01-2005 19:26 ]
ik denk dat het nog een hele tijd duurt voordat er een g5 komt, als die uberhaupt al komt
Voordat ik tot aanschaf overga, nog even een vraagje. Heeft er iemand (praktijk)ervaring met de batterijduur van de (Alu) PB?
Ik heb een beetje zitten googlen, en dan kom je de ergste verhalen tegen over batterijen van een jaartje oud, die nog maar 45 minuten meegaan. Daarnaast schijnt een batterijduur van 2 uur bij aanschaf vrij normaal te zijn, is dit niet wat kort? Een vriend van me heeft een Centrino, en die haalt makkelijk 3 uur ev. Ik wil hem met me Appletje natuurlijk wel een beetje kunnen bijbenen...
Is het met de iBook heel veel beter, of maakt dat niet veel uit?
Na deze update hoef je PBG5's niet op korte termijn te verwachten... Misschien bij de Apple Expo in Parijs, in September is die doorgaans.HyperioN. schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:24:Ontopic: denken jullie dat dit bevestigd dat er géén G5 PB's meer aankomen dit jaar? Of doen ze dit alleen om de gemoederen nog even stil te houden zodat ze nog wat meer tijd hebben? Want ik denk dat die G5 PB er vroeg of laat toch echt zal moeten komen...of ze moeten de hele range overslaan, of een speciale G-Mobile ontwikkelen oid.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...
Over welke PB heb je het? Heb een 15" 1,25 GHz gehad en kan uit ervaring zeggen dat hij 't net iets langer uithoud dan 2 uur. De 12" daarintegen kan wel tot 4,5 a 5 uur mee. Dit is als ik op school aan het PHPen ben met brightness op bijna vol (op 2 blokjes na).NielZ schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:15:
Woei, ik zat ik vanaf december op te wachten!
Voordat ik tot aanschaf overga, nog even een vraagje. Heeft er iemand (praktijk)ervaring met de batterijduur van de (Alu) PB?
Ik heb een beetje zitten googlen, en dan kom je de ergste verhalen tegen over batterijen van een jaartje oud, die nog maar 45 minuten meegaan. Daarnaast schijnt een batterijduur van 2 uur bij aanschaf vrij normaal te zijn, is dit niet wat kort? Een vriend van me heeft een Centrino, en die haalt makkelijk 3 uur ev. Ik wil hem met me Appletje natuurlijk wel een beetje kunnen bijbenen...![]()
Is het met de iBook heel veel beter, of maakt dat niet veel uit?
Je kan anders ook nog even de powerbook review lezen van anandtech
http://anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2326
Denk idd dat ie pas in september gaat komen. Ben nu al benieuwd met wat ze in september gaan komen[...]
Na deze update hoef je PBG5's niet op korte termijn te verwachten... Misschien bij de Apple Expo in Parijs, in September is die doorgaans.
Hoogstwaarschijnlijk wordt het de 12", die keuze wordt nog eens bevestigd als ik die 4.5-5 uur van jou lees. Ik wil binnenkort even bij een Apple Centre gaan kijken, om te zien hoeveel dat 12" en 15" nou IRL scheelt, en wat voor mij het handigst is. Daar ook maar 's vragen dan.Alpha-sphere schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:37:
[...]Over welke PB heb je het? Heb een 15" 1,25 GHz gehad en kan uit ervaring zeggen dat hij 't net iets langer uithoud dan 2 uur. De 12" daarintegen kan wel tot 4,5 a 5 uur mee. Dit is als ik op school aan het PHPen ben met brightness op bijna vol (op 2 blokjes na).
Je kan anders ook nog even de powerbook review lezen van anandtech
http://anandtech.com/mac/showdoc.aspx?i=2326
Verwijderd
Lijkt mij niet echt lekker werken.
ik ga lekker voor een 12"PB ipv een 14" iBook
met airport aan zon 3/4uur
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Verwijderd
Waar krijg je die door??kiddyl schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 05:59:
en ook nog eens een rebate.
* KeeZ is heel happy
Deze plek is te koop.
Of ja, je mag natuurlijk wel een nieuwe PB kopen en dan je oude 12" verkopen aan mij voor weinig
Hoe weet je dat zo zeker? Naast de nieuwe processor zit er ook een snellere harde schijf in, en dat lijkt me ook wel wat schelenbartvb schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 12:50:
Maximaal iets van 13% en in de praktijk een heel stuk minder
Of ja, je mag natuurlijk wel een nieuwe PB kopen en dan je oude 12" verkopen aan mij voor weinig
Eh.. ik heb vanmorgen ook gebeld en de Apple medewerker zei mij dat mijn bestelling automatisch wordt omgezet in een nieuwe Powerbook, maar dat ik geen opties kon wijzigen...KeeZ schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 11:47:
Nou perfect ditvanmorgen apple gebelt, bestelling gewijzigd (had nog niet betaald
) waarmee ik dus de oude powerbook die op de bestelling stond heb kunnen wijzigen in een nieuwe, snellere en uitgebreidere apple..
* KeeZ is heel happy

Vind ik erg jammer, want ik had er anders meer geheugen en een superdrive in gewilt.
Kan je 'm ook niet meer annuleren? Als je geduld heb kan je 'm ook gelijk terug sturen naar apple als de PB binnen is. Als je je geld terug heb koop je weer een nieuwe naar wens.bram. schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 14:24:
[...]
Eh.. ik heb vanmorgen ook gebeld en de Apple medewerker zei mij dat mijn bestelling automatisch wordt omgezet in een nieuwe Powerbook, maar dat ik geen opties kon wijzigen...![]()
Vind ik erg jammer, want ik had er anders meer geheugen en een superdrive in gewilt.
Daar heb ik te weinig tijd voor: 1 maart begint m'n stage in Duitsland. Dus ik zie wel wat het woord. Superdrive had ik niet per se nodig en geheugen pleur ik er later wel bij.Alpha-sphere schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 16:43:
[...]
Kan je 'm ook niet meer annuleren? Als je geduld heb kan je 'm ook gelijk terug sturen naar apple als de PB binnen is. Als je je geld terug heb koop je weer een nieuwe naar wens
Oh ja, ik zal hier natuurlijk mijn bevindingen neerschrijven als ik hem heb. Laat ik 'm wel eens vallen om te zien of de Sudden Motion Sensor goed werkt..
[ Voor 3% gewijzigd door .bram. op 01-02-2005 17:31 ]
Waarom heb je hem dan niet in Duitsland gekocht, scheelt weer een paar tientjes.bram. schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:30:
[...]
Daar heb ik te weinig tijd voor: 1 maart begint m'n stage in Duitsland. Dus ik zie wel wat het woord. Superdrive had ik niet per se nodig en geheugen pleur ik er later wel bij.
Verwijderd
Krijg je dan niet zo'n gek Duits toetsenbord?Hertog schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 17:56:
[...]
Waarom heb je hem dan niet in Duitsland gekocht, scheelt weer een paar tientjes
Volgens mij is dat nog altijd een keuze, althans in de webshop.Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 19:37:
[...]
Krijg je dan niet zo'n gek Duits toetsenbord?
Sowieso kun je dat later nog vervangen als je wil
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Ik heb altijd gehoord 'hoe meer, hoe beter', maar ik las gister in een AnandTech report over de PBG4 dat 512 voor verreweg de meeste gebruikers ruim voldoende is.Peentje schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 18:59:
(...) of is het wel de moeite om van die 256 een 512 te maken dus 768 mb?
Blz 2: Since then, I've played around quite a bit with memory sizes and found that the sweet spot for OS X really is around 512MB; 1GB, if you are a heavier multitasker.
Volgens de tester loop je dus eerder tegen de HDD of CPU snelheid aan, dan tegen een gebrek aan RAM (bij 512).Blz 10: (...) 256MB of memory just doesn't cut it and you end up with far too much disk swapping at that point. But with 512MB, you're pretty much set; for my usage patterns, I'd be disk or CPU bound before needing more than 512MB for what I do on the PowerBook.
[ Voor 13% gewijzigd door NielZ op 01-02-2005 19:40 . Reden: Quote toegevoegd. ]
Verwijderd
Tsja, het lijkt me dat ze dit zelf ook wel door hebben, anders voer je niet een prijsverlaging tegelijk door met een upgrade van je bestaande modellen.Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:24:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar deze 'update' zuigt compleet. Apple heeft de Powerbook met maar 167 MHz weten te verhogen, en daarvoor hebben ze dan bijna een heel jaar de tijd voor gehad. Gelukkig hebben ze er wel 512 MB RAM erin gestopt want 256 is niet te doen kan ik uit eigen ervaring vertellen. Bij de volgende Powerbook verwacht ik toch wel een G5 a la 1,8 GHz en een Geforce 6600 Go, en binnen een half jaar, anders gaat apple weer op achterlopen als we kijken naar de centrino technologie van Intel Corp.
Blijkbaar hebben ze wat tegenslagen gehad, laten we hopen dat ze hun zaakjes weer terug op de rails krijgen, zodat ze inderdaad niet achter gaan lopen op de concurrentie. Wanneer Apple dan eindelijk hun G5 *books released, kun je er ook van uit gaan dat ze het dan gewoon goed doen, met een mooi slank design, goede batterijduur en goede prestaties. Geen half werk.
Voor mij persoonlijk komen deze upgrades wel goed uit, mijn gewenste model is er een stuk goedkoper op geworden, dus vooralsnog hoor je mij niet klagen
micheljansen.org
Same here, tot nu was mijn keuze beperkt tot een iBook G4, maar de kleinste PB is ook erg interessant nu! Voor de andere features die deze heeft t.o.v. de iBook is het voor mij wel superinteressant om voor de PB te gaan.dawuss schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:47:
[...]
Voor mij persoonlijk komen deze upgrades wel goed uit, mijn gewenste model is er een stuk goedkoper op geworden, dus vooralsnog hoor je mij niet klagen
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
lol die fotosoep circuleerde al op het net rond de introductie van de eerste TiBooksMacWolf schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:26:
Ik hoop dat Apple nog eens met een 30" PowerBook op de markt komtLekker voor videobewerking on-the-road
On topic: leuk dat je nu een hoop extras erbij krijgt waarvoor je in het verleden moest betalen, en nog een speedbump én een prijsverlaging.
* MaTr1x is aan het kijken of die zijn iBook G3 (466Mhz Graphite Special Edition) kan gaan vervangen voor een Powerbook
Verwijderd
Zeker relaxed als je ook nog eens bedenkt dat je LP-sized DVD's kan schrijven (check dat cd slot); hoeveel GB aan video kan je daarop branden?MacWolf schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:26:
Ik hoop dat Apple nog eens met een 30" PowerBook op de markt komtLekker voor videobewerking on-the-road
Valt wel mee hoor, op Laserdisc paste maar 540 MBVerwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 22:20:
[...]
Zeker relaxed als je ook nog eens bedenkt dat je LP-sized DVD's kan schrijven (check dat cd slot); hoeveel GB aan video kan je daarop branden?
/serieus-op-iets-ingaan-dat-grappig-bedoeld-was-en-offtopic-is-mode
[ Voor 2% gewijzigd door dawuss op 02-02-2005 22:40 . Reden: plaatje verkleind ]
micheljansen.org
Verwijderd
Heeft iemand hier ervaring mee, is dat een juiste schatting over het algemeen?
Verwijderd
Dus WEL meer videogeheugen en een 1,67 GHz processor maar GEEN combodrive. Is dat de bedoeling? Als ik de grotere videokaart uitzet heb ik in feite gewoon een combodrive model met een 1,67 GHz processor. Hij is dan wel wat duurder (Eur 1.967,89) maar als Apple deze configuraties wel aanbied, waarom staan ze dan niet in de lijst erbij? Waarom kun je, bijvoorbeeld, bij het combo-model niet gewoon ook kiezen voor een snellere processor?• 512 MB DDR333 SDRAM - 1 SO-DIMM
• ATI Mobility Radeon 9700 128 MB dual
• Ultra ATA-schijf van 80 GB (5400 rpm)
• Gecombineerde dvd-rom-/cd-rw-eenheid
• AirPort Extreme-kaart
• Toetsenbord met backlightverlichting & Mac OS
• 1,67 GHz PowerPC G4
• 15,2-inch TFT-beeldscherm
• Interne 56K-modem
• Lichtnetadapter
• Batterij
Prijs: Eur 2.059,89
Overigens ben ik student, dus deze prijzen zijn met onderwijskorting
Een nadeel dan is hij opmaat gemaakt moet worden (BTO) en dat dan de levertijd erg lang kan gaan duren. Als je dat niet erg vind, is dit wel een leuke optie...Hertog schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 11:51:
Ik zat zojuist even te kijken wat verschillende modellen powerbooks zouden kosten om een vergelijking te maken. Het viel me op dat je door een 15'' SupderDrive model te kiezen, de grafische kaart uit te breiden naar 128 MB en de optische eenheid te verlagen naar een combodrive je het volgende krijgt:
[...]
Dus WEL meer videogeheugen en een 1,67 GHz processor maar GEEN combodrive. Is dat de bedoeling? Als ik de grotere videokaart uitzet heb ik in feite gewoon een combodrive model met een 1,67 GHz processor. Hij is dan wel wat duurder (Eur 1.967,89) maar als Apple deze configuraties wel aanbied, waarom staan ze dan niet in de lijst erbij? Waarom kun je, bijvoorbeeld, bij het combo-model niet gewoon ook kiezen voor een snellere processor?
Overigens ben ik student, dus deze prijzen zijn met onderwijskorting
Dat ook, maar dat vind ik niet eens het belangrijkste. Bovendien, als je 128 MB wilt op de 15'' moet je toch een opmaat gemaakt model hebben.DeXToR_122 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:03:
[...]
Een nadeel dan is hij opmaat gemaakt moet worden (BTO) en dat dan de levertijd erg lang kan gaan duren. Als je dat niet erg vind, is dit wel een leuke optie...
Wat mij opvalt is dat je dus een 'combo' model met 1,67 GHz processor en 128 MB videokaart aanbied terwijl Apple deze optie niet aanbied en je die alleen maar kan kiezen door bij het Combodrive model de Combodrive uit te zetten. Is het dan niet overzichtelijker om het te hebben over de modellen '1,5 GHz' en '1,67 GHz' waarbij je bij de tweede standaard een Combodrive krijgt ipv een SuperDrive en de mogelijkheid hebt het videogeheugen te verdubbelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Hertog op 04-02-2005 14:55 ]
(ik moet toegeven dat dat wachten wel heeeel moeilijk word gemaakt!)
Verwijderd
Dus binnenkort hoor ik ook bij het legioen van mac-gebruikers. Ik ben benieuwd.
Mijn impressie dan:

En dan echt gekocht in Japan. Hij is open gemaakt om het toetsenbord te vervangen.

Volgens mij is er niet veel veranderd aan de verpakking

En dit ga ik niet lezen

En hier is ie dan:

De OS is nu wel in het Engels, maar sommige dingen nog steeds Japans. Dat is dus meteen herinstalleren.

En nu wat deze Powerbook en iPod gaat vervangen:

De iBook is een G4 800 met alle opties: 60GB, Airport Extreme, BT en de iPod een 2e gen 10GB iPod. Die heb ik al heel lang, maar nu toch maar vervangen.
Bijelkaar voor de Powerbook en iPod ong 1400 euro betaald, maar ik krijg nog een cheque can ong 140 euro
Of is daar redelijk makkelijk langs te lopen? Ga namelijk volgend jaar naar de VS en wil dan denk ik ook een powerbook daar gaan kopen, scheelt een hoop geld.
Ik heb hier ook nog een foto van de iPod met de accessoires. Ik heb ook los een afstandsbediening gekocht. Was in Akihabara en zag het toevallig. Wel stom dat Apple het zelf alleen maar icm een koptelefoon verkoopt die je al hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door kiddyl op 05-02-2005 16:31 ]
Wow! de Powerbook 12" combo is gewoon €230 euro goedkoper als hier in NL! Damn! you is lucky.kiddyl schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 16:14:
Wat werkt die setup assistant goed zeg, mijn hele systeem is overgezet alsof er niks veranderd is. Alleen is alles wel veel sneller gewordenLang leve OSX
Ik heb hier ook nog een foto van de iPod met de accessoires. Ik heb ook los een afstandsbediening gekocht. Was in Akihabara en zag het toevallig. Wel stom dat Apple het zelf alleen maar icm een koptelefoon verkoopt die je al hebt.
[afbeelding]
- Toshiba 100Gb, 2.5", 4200rpm, 8Mb, ATA100
Bron: www.hardeschijven.nl
edit: de schijf in de PoBo is 5400 rpm, vaag dan weet ik het ook niet zo van welke fabrikant het komt.
[ Voor 28% gewijzigd door O.D.Smolik op 06-02-2005 00:29 ]
Scrollen met twee vingers is wel heel erg wennen. Omlaag en omhoog scrollen gaat goed, maar in Firefox bijvoorbeeld is opzij scrollen 'back' en 'forward'. Is lastig en af en toe scroll is dus opzij ipv omhoog of naar beneden. Natuurlijk blijft een muis beter, want toch wel RSI gevoelig volgens mij als je het te vaak gebruikt. Ik gebruik een Microsoft Bluetooth muis en net als met de iBook werkt het goed.
Hoe is het met de koeling? fan slaat meer aan dan op je iBook?kiddyl schreef op zondag 06 februari 2005 @ 02:45:
Ik heb er een FUJITSU MHT2060AH in zitten. Het verschil met mijn iBook in snelheid is echt groot. Straks ga ik mijn 512 module in mijn iBook wisselen met de 256 module in mijn Powerbook. Dan heb ik in de Powerbook 768 zitten ipv van nu 512.
Scrollen met twee vingers is wel heel erg wennen. Omlaag en omhoog scrollen gaat goed, maar in Firefox bijvoorbeeld is opzij scrollen 'back' en 'forward'. Is lastig en af en toe scroll is dus opzij ipv omhoog of naar beneden. Natuurlijk blijft een muis beter, want toch wel RSI gevoelig volgens mij als je het te vaak gebruikt. Ik gebruik een Microsoft Bluetooth muis en net als met de iBook werkt het goed.
Momenteel maken alleen Hitachi en Seagate een 100Gb model in 2,5", maar er is nogal wat verschil in geluidsniveau tussen beide schijven en vandaar dat ik wil weten welke schijf er precies in zit.O.D.Smolik schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:27:
Volgens mij is Toshiba die momenteel als enige een 100 GB 2,5" harde schijf leveren.
- Toshiba 100Gb, 2.5", 4200rpm, 8Mb, ATA100
Bron: www.hardeschijven.nl
edit: de schijf in de PoBo is 5400 rpm, vaag dan weet ik het ook niet zo van welke fabrikant het komt.
Bluetooth lijkt ook beter te werken. Ik weet niet of het door Bluetooth 2.0 komt, maar mijn muis werkt beter vind ik, met veel minder 'lag'. Niet dat ik het eerst irritant vond, maar het werkt gewoon beter.
Snelheidsverschil is duidelijk te merken met de 800 MHz iBook, maar dat is logisch. iBook doet nu thuis dienst als download bak en Airport router
Ik heb een klein minpuntje en dat is dat mijn spatiebalk een beetje piept als ik op een bepaalde plek de spatiebalk aansla. Hoop dat het een kwestie is van even 'inslijten', anders ga ik er mee terug aangezien ik toch nog een keer naar de Ginza shop ga voor een voetje en een acessoire.
Verwijderd
Daarna maar niet meer wachten anders besluit ik straks weer op de volgende update te wachten en dan komt die PB er nooit
In ieder geval; zijn er mensen die al zon nieuwe PB hebben besteld/gekocht en hoe bevalt ie? Met name graag reviews van mensen die voor 't eerst een apple hebben gekocht
Jeroen
Ik heb hem toch maar besteld, ik kon wel blijven wachten. 12" model, met nog wat leuke accesoires als een iCurve en een Secons Skin. In totaal 1600 euro kwijt, lang leve Apple's studentenkortingVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:03:
Hebben er al meer mensen een van de nieuwe powerbooks besteld/gekocht? Ik wil er zelf ook in maar ik zit eigenlijk nog een beetje op Tiger te wachten... Sja.. eerst zit je op een PB te wachten en dan toch ook nog maar ff op Tiger
Daarna maar niet meer wachten anders besluit ik straks weer op de volgende update te wachten en dan komt die PB er nooithaha
In ieder geval; zijn er mensen die al zon nieuwe PB hebben besteld/gekocht en hoe bevalt ie? Met name graag reviews van mensen die voor 't eerst een apple hebben gekocht
Jeroen
Overigens stond op het moment van bestellen een levertijd van 3 tot 5 dagen, nu de betaling binnen is en de order definitief staat er dat hij op of voor 22-02 geleverd wordt. Dat zijn vijf ruime dagen...
Verwijderd
SpannendHertog schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:22:
Ik heb hem toch maar besteld, ik kon wel blijven wachten. 12" model, met nog wat leuke accesoires als een iCurve en een Secons Skin. In totaal 1600 euro kwijt, lang leve Apple's studentenkorting
Overigens stond op het moment van bestellen een levertijd van 3 tot 5 dagen, nu de betaling binnen is en de order definitief staat er dat hij op of voor 22-02 geleverd wordt. Dat zijn vijf ruime dagen...
Wordt de eerste. Dubbel spannend dusVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:06:
[...]
SpannendEn had je al een mac of wordt dit de eerste?
Ik heb mijn 12"je op 3-2 besteld, dag erna het geld over gemaakt. 8-2 een orderbevestiging ontvangen, en gister (9-2) en emailtje dat ie is verstuurd. Met daarin:Hertog schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:22:
[...]Ik heb hem toch maar besteld, ik kon wel blijven wachten. 12" model, met nog wat leuke accesoires als een iCurve en een Secons Skin. In totaal 1600 euro kwijt, lang leve Apple's studentenkorting
"De verwachte levertijd voor uw bestelling is 8 - 9 dagen.
Houd er rekening mee dat dit werkdagen zijn, en dat het een geschatte levertijd is."
Er staat wel een verzendnummer bij, maar volgens mij kan ik die niet invoeren als Track & Trace... Geen idee dus hoelang het nog gaat duren, maar bij mij duurt het iig vééls te lang.
Ik zie iedereen trouwens de 'Second Skin' noemen, bedoelt iedereen dan de Tucano modellen? Voor zover ik heb gezocht is dat de enige producent ervan. En waar heb je die besteld?
Ik bedoel de Tucano Second Skin ja, en die heb ik gewoon bij Apple besteld. Gewoon zoeken op Second Skin in de StoreNielZ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:32:
[...]
Ik zie iedereen trouwens de 'Second Skin' noemen, bedoelt iedereen dan de Tucano modellen? Voor zover ik heb gezocht is dat de enige producent ervan. En waar heb je die besteld?
En mij duurt het ook veel te lang
Ik heb deze week het 15" model besteld, want anders kan ik wel blijven wachten... Ook mijn eerste MacVerwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:03:
Hebben er al meer mensen een van de nieuwe powerbooks besteld/gekocht? Ik wil er zelf ook in maar ik zit eigenlijk nog een beetje op Tiger te wachten... Sja.. eerst zit je op een PB te wachten en dan toch ook nog maar ff op Tiger
Daarna maar niet meer wachten anders besluit ik straks weer op de volgende update te wachten en dan komt die PB er nooithaha
Jeroen
Ik ga dan ook maar een reisje boeken want het scheelt een hoop!
Weet je dat zeker... Powerbook + reisticket??3mph schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:03:
kiddyl goeie score! ziet er erg netjes uit! hoe heb je dat idd bij de douane gedaan?
Ik ga de ADC korting aanvragen bij Apple...(als student zijnde) $100,-
Alleen ik vraag me af of ik gebruik kan maken van de ADC korting en de PB zakelijk kan boeken.. oftewel geen BTW betalen... scheelt me wat meer... Maar ik vraag me af hoe ik de factuur krijg.. Iemand weleens besteld via ADC student discount?
Ik moet nog terug naar Nederland. Ik heb dus voor 1400 euro de Powerbook en iPod gekocht en krijg ook nog een cheque van ong 140 euro van Apple. Dit is met studentenkorting die je alleen krijgt met een Japanse studentenkaart. Verwacht dus niet dezelfde prijzen als je probeert korting te krijgen met een Nederlandse studenten kaart. Al met al dus erg goedkoop en nu maar hopen dat ik gewoon niet gecontroleerd word, want dit is niet het enige dat ik hier in Japan heb gekocht3mph schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:03:
kiddyl goeie score! ziet er erg netjes uit! hoe heb je dat idd bij de douane gedaan?
Verwijderd
De 12e is mijn PowerBook verzonden, toen was de zeding in Cork. Vanochtend (5:00) staat er dat alles in Luxemburg is. Weet iemand hoe lang Apple er ongeveer over doet spullen van Luxemburg naar Nederland te krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door NielZ op 17-02-2005 13:42 ]
Duurt nog wel een paar dagen dusNielZ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:41:
Mijn Elisha (jaja, zo heet ze![]()
) is 14 febr om 17:11 in Luxemburg aangekomen, en is om 17:30 vertrokken (althans, van Arrive naar Depart volgens het schema
). Op 16 febr was ze om 15:51 in Duiven. Vervolgens is ze naar Eindhoven gegaan, Zwolle (daar woon ik?
), wéér Duiven, en vanochtend om 10:23 stond hier een bezorger voor de deur...
Wil hem toch weer eens in het echt zien voordat ik er een aanschaf.
Jammer dat ik er geen gelijk mee kan nemen, anders denk ik dat ik dat gelijk zou doen
M'n iBook verkoop ik zeker (mischien wil Hydraulik-Phunk em weer wel terugkopen
Alleen weet ik nog niet wat ik met m'n iMac G4 700 ga doen....
Als ik em verkoop, denk ik dat ik daar spijt van ga krijgen, ik ben al vanaf het begin verliefd op dat ding...
Maar als ik een snellere apple heb, dan weet ik van mezelf dat ik de langzamere apple niet meer gebruik, en dan staat ie alleen maar stof te vangen, en dat is ook zonde
SD gebruik ik nauwelijks, om daar nu 300 euro extra voor te betalen?
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Je kunt ook, zoals ik hier al aangaf, de SD uitzetten bij het SD model, dan heb je wel de hogere snelheid maar niet de SDken schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:09:
Wat ik me afvraag. Is de 167mhz hogere 15" SD merkbaar sneller dan de 15" combo?
SD gebruik ik nauwelijks, om daar nu 300 euro extra voor te betalen?
[ Voor 12% gewijzigd door Hertog op 23-02-2005 14:15 . Reden: URL erbij :) ]
Verwijderd
Al scheelt dat 'slechts' 150 euro, maar goed, je hebt wel een 167Mhz snellere processorHertog schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:14:
[...]
Je kunt ook, zoals ik hier al aangaf, de SD uitzetten bij het SD model, dan heb je wel de hogere snelheid maar niet de SD
Dat is geen probleem! Heb een ADC account aangemaakt en vandaag m'n eerste PB 15" besteld via de Apple Store.3mph schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:34:
ik heb al het één en ander uitgezocht m.b.t. de aanschaf van mijn PB..
Ik ga de ADC korting aanvragen bij Apple...(als student zijnde) $100,-
Alleen ik vraag me af of ik gebruik kan maken van de ADC korting en de PB zakelijk kan boeken.. oftewel geen BTW betalen... scheelt me wat meer... Maar ik vraag me af hoe ik de factuur krijg.. Iemand weleens besteld via ADC student discount?
Verwijderd
edit:12 mar 05 32 05 Flight Booked Apple Shanghai
11 mar 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
11 mar 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
11 mar 05 00 05 Data received from supplier Apple Shanghai
11 mar 05 30 64 Departed from source Apple Shanghai
Ik zie net op de apple tracking site dat ie vanochtend in Luxemburg is aangekomen en weer vertrokken:
En de Kuehne & Nagel tracker is nu ook geupdate:Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 15 Mar 2005 11:23
Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 15 Mar 2005 14:03
Maar TNT kent hem nog niet; zal wel pas gebeuren als ie hier door de duane komt.15 mar 05 30 10 departed direct Apple Shanghai 18 mar 05
15 mar 05 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg 18 mar 05
ETA is vrijdag
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 16:24 ]
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
* Foxke is nogsteeds erg tevreden over z'n 15" 1.5 Ghz powerbook
Deze plek is te koop.
Verwijderd
Apple 'verscheept' hem vanuit Shanghai, daar komt ie uit de fabriek rollenChickendorp schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:04:
Hoe en waarom bestel jij in Shanghai?? Scheelt dat nou veel op je totale aanschafwaarde??
De ETA varieert van 16 t/m 18 dus ik zou hem toch echt uiterlijk vrijdag moeten hebben; ik ben errrug benieuwd
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 21:37 ]
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
De videokaarten van de iBooks..die kunnen echt niet langer (al helemaal niet met Tiger).
Verwijderd
Ik heb een paar taken teveel in 1 keer willen doen.
Mijn HD zit nu al vol en daarom wou ik 1000 (onafspeeldbare) ogg files wissen. Ik heb deze per ongeluk gesleept naar het bureaublad. Nu is de PB al 2uur aan het "denken" en kan ik mijn prullenbak ook niet meer legen. Ik heb ondertussen al 3 keer opgestart maar hij blijft verder doen (met wat, dat week ik ook niet) Ik geraak ook niet meer in de finder
Als ik apple-option-escape doe dan zie ik idd dat Finder niet reageert. Als ik deze dan laat afsluiten start hij opniew op en springt hij terug op "reageert niet"
Wat kan ik doen?
Dank
Start maar even een nieuw topic
micheljansen.org
Dit topic is gesloten.