Nieuwe Powerbooks (Q1 2005)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 564 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb er een FUJITSU MHT2060AH in zitten. Het verschil met mijn iBook in snelheid is echt groot. Straks ga ik mijn 512 module in mijn iBook wisselen met de 256 module in mijn Powerbook. Dan heb ik in de Powerbook 768 zitten ipv van nu 512.

Scrollen met twee vingers is wel heel erg wennen. Omlaag en omhoog scrollen gaat goed, maar in Firefox bijvoorbeeld is opzij scrollen 'back' en 'forward'. Is lastig en af en toe scroll is dus opzij ipv omhoog of naar beneden. Natuurlijk blijft een muis beter, want toch wel RSI gevoelig volgens mij als je het te vaak gebruikt. Ik gebruik een Microsoft Bluetooth muis en net als met de iBook werkt het goed.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kiddyl schreef op zondag 06 februari 2005 @ 02:45:
Ik heb er een FUJITSU MHT2060AH in zitten. Het verschil met mijn iBook in snelheid is echt groot. Straks ga ik mijn 512 module in mijn iBook wisselen met de 256 module in mijn Powerbook. Dan heb ik in de Powerbook 768 zitten ipv van nu 512.

Scrollen met twee vingers is wel heel erg wennen. Omlaag en omhoog scrollen gaat goed, maar in Firefox bijvoorbeeld is opzij scrollen 'back' en 'forward'. Is lastig en af en toe scroll is dus opzij ipv omhoog of naar beneden. Natuurlijk blijft een muis beter, want toch wel RSI gevoelig volgens mij als je het te vaak gebruikt. Ik gebruik een Microsoft Bluetooth muis en net als met de iBook werkt het goed.
Hoe is het met de koeling? fan slaat meer aan dan op je iBook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
O.D.Smolik schreef op zondag 06 februari 2005 @ 00:27:
Volgens mij is Toshiba die momenteel als enige een 100 GB 2,5" harde schijf leveren.
- Toshiba 100Gb, 2.5", 4200rpm, 8Mb, ATA100
Bron: www.hardeschijven.nl

edit: de schijf in de PoBo is 5400 rpm, vaag dan weet ik het ook niet zo van welke fabrikant het komt.
Momenteel maken alleen Hitachi en Seagate een 100Gb model in 2,5", maar er is nogal wat verschil in geluidsniveau tussen beide schijven en vandaar dat ik wil weten welke schijf er precies in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Niet online
Na nu anderhalve dag op de Powerbook gewerkt te hebben kan ik alleen maar zeggen dat ik absoluut geen spijt heb om nu mijn iBook tijdelijk niet te gebruiken. Hij is net zo stil als de iBook, wel warmer, maar dat komt omdat hij van metaal is.

Bluetooth lijkt ook beter te werken. Ik weet niet of het door Bluetooth 2.0 komt, maar mijn muis werkt beter vind ik, met veel minder 'lag'. Niet dat ik het eerst irritant vond, maar het werkt gewoon beter.

Snelheidsverschil is duidelijk te merken met de 800 MHz iBook, maar dat is logisch. iBook doet nu thuis dienst als download bak en Airport router :). Wat een luxe heb ik nu.

Ik heb een klein minpuntje en dat is dat mijn spatiebalk een beetje piept als ik op een bepaalde plek de spatiebalk aansla. Hoop dat het een kwestie is van even 'inslijten', anders ga ik er mee terug aangezien ik toch nog een keer naar de Ginza shop ga voor een voetje en een acessoire.

Verwijderd

Hebben er al meer mensen een van de nieuwe powerbooks besteld/gekocht? Ik wil er zelf ook in maar ik zit eigenlijk nog een beetje op Tiger te wachten... Sja.. eerst zit je op een PB te wachten en dan toch ook nog maar ff op Tiger ;)
Daarna maar niet meer wachten anders besluit ik straks weer op de volgende update te wachten en dan komt die PB er nooit ;) haha

In ieder geval; zijn er mensen die al zon nieuwe PB hebben besteld/gekocht en hoe bevalt ie? Met name graag reviews van mensen die voor 't eerst een apple hebben gekocht :)

Jeroen

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:22

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:03:
Hebben er al meer mensen een van de nieuwe powerbooks besteld/gekocht? Ik wil er zelf ook in maar ik zit eigenlijk nog een beetje op Tiger te wachten... Sja.. eerst zit je op een PB te wachten en dan toch ook nog maar ff op Tiger ;)
Daarna maar niet meer wachten anders besluit ik straks weer op de volgende update te wachten en dan komt die PB er nooit ;) haha

In ieder geval; zijn er mensen die al zon nieuwe PB hebben besteld/gekocht en hoe bevalt ie? Met name graag reviews van mensen die voor 't eerst een apple hebben gekocht :)

Jeroen
Ik heb hem toch maar besteld, ik kon wel blijven wachten. 12" model, met nog wat leuke accesoires als een iCurve en een Secons Skin. In totaal 1600 euro kwijt, lang leve Apple's studentenkorting :)

Overigens stond op het moment van bestellen een levertijd van 3 tot 5 dagen, nu de betaling binnen is en de order definitief staat er dat hij op of voor 22-02 geleverd wordt. Dat zijn vijf ruime dagen...

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Hertog schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:22:
Ik heb hem toch maar besteld, ik kon wel blijven wachten. 12" model, met nog wat leuke accesoires als een iCurve en een Secons Skin. In totaal 1600 euro kwijt, lang leve Apple's studentenkorting :)

Overigens stond op het moment van bestellen een levertijd van 3 tot 5 dagen, nu de betaling binnen is en de order definitief staat er dat hij op of voor 22-02 geleverd wordt. Dat zijn vijf ruime dagen...
Spannend ;) En had je al een mac of wordt dit de eerste?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:06:
[...]

Spannend ;) En had je al een mac of wordt dit de eerste?
Wordt de eerste. Dubbel spannend dus :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Hertog schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:22:
[...]Ik heb hem toch maar besteld, ik kon wel blijven wachten. 12" model, met nog wat leuke accesoires als een iCurve en een Secons Skin. In totaal 1600 euro kwijt, lang leve Apple's studentenkorting :)

Ik heb mijn 12"je op 3-2 besteld, dag erna het geld over gemaakt. 8-2 een orderbevestiging ontvangen, en gister (9-2) en emailtje dat ie is verstuurd. Met daarin:
"De verwachte levertijd voor uw bestelling is 8 - 9 dagen.
Houd er rekening mee dat dit werkdagen zijn, en dat het een geschatte levertijd is."
Er staat wel een verzendnummer bij, maar volgens mij kan ik die niet invoeren als Track & Trace... Geen idee dus hoelang het nog gaat duren, maar bij mij duurt het iig vééls te lang. ;)

Ik zie iedereen trouwens de 'Second Skin' noemen, bedoelt iedereen dan de Tucano modellen? Voor zover ik heb gezocht is dat de enige producent ervan. En waar heb je die besteld?

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

NielZ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:32:
[...]
Ik zie iedereen trouwens de 'Second Skin' noemen, bedoelt iedereen dan de Tucano modellen? Voor zover ik heb gezocht is dat de enige producent ervan. En waar heb je die besteld?
Ik bedoel de Tucano Second Skin ja, en die heb ik gewoon bij Apple besteld. Gewoon zoeken op Second Skin in de Store
En mij duurt het ook veel te lang ;)

• koos.d
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:03:

Jeroen
Ik heb deze week het 15" model besteld, want anders kan ik wel blijven wachten... Ook mijn eerste Mac :) Volgens de verkoper kan ik hem over twee weekjes thuis verwachten, dus ik ben benieuwd... :9

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
kiddyl goeie score! ziet er erg netjes uit! hoe heb je dat idd bij de douane gedaan?
Ik ga dan ook maar een reisje boeken want het scheelt een hoop!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:39
3mph schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:03:
kiddyl goeie score! ziet er erg netjes uit! hoe heb je dat idd bij de douane gedaan?
Weet je dat zeker... Powerbook + reisticket??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
ik heb al het één en ander uitgezocht m.b.t. de aanschaf van mijn PB..
Ik ga de ADC korting aanvragen bij Apple...(als student zijnde) $100,-
Alleen ik vraag me af of ik gebruik kan maken van de ADC korting en de PB zakelijk kan boeken.. oftewel geen BTW betalen... scheelt me wat meer... Maar ik vraag me af hoe ik de factuur krijg.. Iemand weleens besteld via ADC student discount?

• kiddyl
  • Niet online
3mph schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:03:
Ik moet nog terug naar Nederland. Ik heb dus voor 1400 euro de Powerbook en iPod gekocht en krijg ook nog een cheque van ong 140 euro van Apple. Dit is met studentenkorting die je alleen krijgt met een Japanse studentenkaart. Verwacht dus niet dezelfde prijzen als je probeert korting te krijgen met een Nederlandse studenten kaart. Al met al dus erg goedkoop en nu maar hopen dat ik gewoon niet gecontroleerd word, want dit is niet het enige dat ik hier in Japan heb gekocht 8)

Verwijderd

ik lees op macrumors dat sommigen de videokaart van de 12 inch te gaar vinden, met name omdat de features van Tiger daar onder zullen leiden. Ik wil snel een 12 inch pb aanschaffen en later wel overstappen naar tijger, gaat dit veel problemen opleveren? Ik hoef niet zoveel te gamen, maar ben wel van plan te gaan editen op de pb (met extern scherm)

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hertog schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:39:
[...]

En mij duurt het ook veel te lang ;)
De 12e is mijn PowerBook verzonden, toen was de zeding in Cork. Vanochtend (5:00) staat er dat alles in Luxemburg is. Weet iemand hoe lang Apple er ongeveer over doet spullen van Luxemburg naar Nederland te krijgen? :)

• NielZ
  • Laatst online: 06-10-2024

NielZ

Casual

Mijn Elisha (jaja, zo heet ze O+ O+ ) is 14 febr om 17:11 in Luxemburg aangekomen, en is om 17:30 vertrokken (althans, van Arrive naar Depart volgens het schema ;)). Op 16 febr was ze om 15:51 in Duiven. Vervolgens is ze naar Eindhoven gegaan, Zwolle (daar woon ik? 8)7), wéér Duiven, en vanochtend om 10:23 stond hier een bezorger voor de deur... :)

[ Voor 5% gewijzigd door NielZ op 17-02-2005 13:42 ]

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

NielZ schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 13:41:
Mijn Elisha (jaja, zo heet ze O+ O+ ) is 14 febr om 17:11 in Luxemburg aangekomen, en is om 17:30 vertrokken (althans, van Arrive naar Depart volgens het schema ;)). Op 16 febr was ze om 15:51 in Duiven. Vervolgens is ze naar Eindhoven gegaan, Zwolle (daar woon ik? 8)7), wéér Duiven, en vanochtend om 10:23 stond hier een bezorger voor de deur... :)
Duurt nog wel een paar dagen dus :( Kan ik Apple niet bellen om te zeggen dat ik hem wel in Luxemburg op kom halen? :P

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ga zaterdag eens kijken naar een 15" powerbook :)
Wil hem toch weer eens in het echt zien voordat ik er een aanschaf.
Jammer dat ik er geen gelijk mee kan nemen, anders denk ik dat ik dat gelijk zou doen :P

M'n iBook verkoop ik zeker (mischien wil Hydraulik-Phunk em weer wel terugkopen :P )
Alleen weet ik nog niet wat ik met m'n iMac G4 700 ga doen....
Als ik em verkoop, denk ik dat ik daar spijt van ga krijgen, ik ben al vanaf het begin verliefd op dat ding...
Maar als ik een snellere apple heb, dan weet ik van mezelf dat ik de langzamere apple niet meer gebruik, en dan staat ie alleen maar stof te vangen, en dat is ook zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Wat ik me afvraag. Is de 167mhz hogere 15" SD merkbaar sneller dan de 15" combo?
SD gebruik ik nauwelijks, om daar nu 300 euro extra voor te betalen?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

ken schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:09:
Wat ik me afvraag. Is de 167mhz hogere 15" SD merkbaar sneller dan de 15" combo?
SD gebruik ik nauwelijks, om daar nu 300 euro extra voor te betalen?
Je kunt ook, zoals ik hier al aangaf, de SD uitzetten bij het SD model, dan heb je wel de hogere snelheid maar niet de SD :)

[ Voor 12% gewijzigd door Hertog op 23-02-2005 14:15 . Reden: URL erbij :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:14:
[...]

Je kunt ook, zoals ik hier al aangaf, de SD uitzetten bij het SD model, dan heb je wel de hogere snelheid maar niet de SD :)
Al scheelt dat 'slechts' 150 euro, maar goed, je hebt wel een 167Mhz snellere processor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 12:34

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

3mph schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 16:34:
ik heb al het één en ander uitgezocht m.b.t. de aanschaf van mijn PB..
Ik ga de ADC korting aanvragen bij Apple...(als student zijnde) $100,-
Alleen ik vraag me af of ik gebruik kan maken van de ADC korting en de PB zakelijk kan boeken.. oftewel geen BTW betalen... scheelt me wat meer... Maar ik vraag me af hoe ik de factuur krijg.. Iemand weleens besteld via ADC student discount?
Dat is geen probleem! Heb een ADC account aangemaakt en vandaag m'n eerste PB 15" besteld via de Apple Store. O+ Heb gebruik kunnen maken van de 20% korting terwijl ik heb besteld onder een andere naam, de rekening wordt betaald door een ander en het afleveradres anders is dan bij mijn ADC-account. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, dat schiet niet echt op daar in China. Via www.apecode.com staat ie nu al sinds zaterdag op 'Flight Booked'. Wachten ze daar soms tot ze een pallet vol hebben voordat ze mijn powerbook op het vliegtuig zetten? Ik heb al eens gezocht op andere sites waar mensen hun tracking lijstje hebben gepost, maar daar varieert het tijdstip van vliegen van diezelfde dag nog tot een dag of 3 a 4 na 'Flight Booked'. Ik vind dat tracken harstikke leuk maar dan moet ik wel progressie zien ;) Hoe ging het verzendings proces bij jullie?
12 mar 05 32 05 Flight Booked Apple Shanghai
11 mar 05 30 60 departed from product source Kuehne & Nagel Shanghai
11 mar 05 05 00 boxes scanned Kuehne & Nagel Shanghai
11 mar 05 00 05 Data received from supplier Apple Shanghai
11 mar 05 30 64 Departed from source Apple Shanghai
edit:
Ik zie net op de apple tracking site dat ie vanochtend in Luxemburg is aangekomen en weer vertrokken:
Arrive Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 15 Mar 2005 11:23
Depart Terminal LUXEMBOURG, LU, LU 15 Mar 2005 14:03
En de Kuehne & Nagel tracker is nu ook geupdate:
15 mar 05 30 10 departed direct Apple Shanghai 18 mar 05
15 mar 05 40 69 accept scanned at EDC KN Luxemburg 18 mar 05
Maar TNT kent hem nog niet; zal wel pas gebeuren als ie hier door de duane komt.

ETA is vrijdag ;) ik ben benieuwd :P

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe en waarom bestel jij in Shanghai?? Scheelt dat nou veel op je totale aanschafwaarde??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:17

Nitai

Live the life you love.

Hij schaft het niet aan in Shanghai, het komt uit Shanghai.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb er dit weekend een reepje 512 mb extra erin laten zetten, en dat verrschil is erg goed merkbaar, zeker met dual screen opstelling!
* Foxke is nogsteeds erg tevreden over z'n 15" 1.5 Ghz powerbook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Nou de mijne is sinds afgelopen vrijdag in mijn gevoelige handjes gekomen, man wat een heerlijk werkding... geen windows meer voor mij als dat zou kunnen ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chickendorp schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 20:04:
Hoe en waarom bestel jij in Shanghai?? Scheelt dat nou veel op je totale aanschafwaarde??
Apple 'verscheept' hem vanuit Shanghai, daar komt ie uit de fabriek rollen :) Ook al bestel je hem gewoon hier ;)

De ETA varieert van 16 t/m 18 dus ik zou hem toch echt uiterlijk vrijdag moeten hebben; ik ben errrug benieuwd :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2005 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Weet iemand al of er tussentijds misschien een snellere videokaart in de powerbook komt? Videokaarten worden immers steeds sneller en goedkoper en die 9700 is wel uit de tijd. En zeker voor de 12" is het m.i. bijna noodzakelijk.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
De Pb's zijn nét geupdate joh...verwacht dus geen update daarvan. De 9700 is voor Tiger ruim voldoende.
De videokaarten van de iBooks..die kunnen echt niet langer (al helemaal niet met Tiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:26
Net mijn nieuwe beauty besteld .. Schaamteloze crosspost uit HK ;)
Modbreak:doe dit dan ook maar in de HK

zie ook onze policy.

[ Voor 83% gewijzigd door chem op 16-03-2005 19:39 ]

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn nieuwe PB 15".
Ik heb een paar taken teveel in 1 keer willen doen.
Mijn HD zit nu al vol en daarom wou ik 1000 (onafspeeldbare) ogg files wissen. Ik heb deze per ongeluk gesleept naar het bureaublad. Nu is de PB al 2uur aan het "denken" en kan ik mijn prullenbak ook niet meer legen. Ik heb ondertussen al 3 keer opgestart maar hij blijft verder doen (met wat, dat week ik ook niet) Ik geraak ook niet meer in de finder
Als ik apple-option-escape doe dan zie ik idd dat Finder niet reageert. Als ik deze dan laat afsluiten start hij opniew op en springt hij terug op "reageert niet"

Wat kan ik doen? ;( Mijn PB is nog geen dagje oud
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Waarom post je dat in een discussietopics over nieuwe powerbooks in het eerste kwartaal van 2005 :?

Start maar even een nieuw topic :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.