Toon posts:

[XP] Hangt om de 20 min

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen doet zich het volgende, vreemde, probleem voor:
Als ik in windows bezig ben (maakt niet uit met wat, Game, MSN, Photoshop, etc) dan blijft de hele PC om de 15 tot 30 min ongeveer 8 seconden hangen. Niets reageert meer, de muis doet niets, de PC stop met laden als hij daar mee bezig was (HDD activiteitsindicator stopt met knipperen), geen geluid meer. Het beeld bevriest als het ware gewoon.
Als ik in deze periode van 8 sec iets typ (als ik daarvoor in MSN zat) dan verschijnt na de 8 seconden dat de PC vast zat wel de tekst die ik ingevoerd heb. Als dit meer dan een x aantal (weet het precieze aantal niet) tekens is, krijg ik na de 8 seconden dat de PC als het ware bevoren is ook een PC Speakers piepje te horen.

Heb al virusscan gedaan, spyware controle (je weet maar nooit), registery mechanic gebruikt om registery fouten te repareren, niets geinstalleerd/verwijderd sinds dit probleem zich voor doet wat er mee te maken kan hebben, ook geen videokaart/winXP updates geinstalleerd.

Het heeft er waarschijnlijk niets mee te maken, maar voor de zekerheid zet ik het er toch bij, het is een dag of wat begonnen na ik in CounterStrike Source soms problemen had met de reactie van het spel op mijn toetsenbord, wat ik daar verder mee gedaan heb staat hier:
[CS:S]Toetsenbord doet vreemd

Hoop dat ik op deze manier tot een oplossing kom, andere bronnen leidden tot nu toe tot niks, en het probleem is hoogst irritant :)

Specs:
Win XP Pro SP2
Intel Inside 2 GHz @ 2,2 GHz
768 MB DDR
GeForce 4 Ti4400

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 10:02 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:20

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je je geheugen getest
Zo nee, probeer Memtest

Oh ja, gebruik de eventviewer even: Start -> uitvoeren -> eventvwr

Hoe warm word je computer :?
Gebruik Speedfan en voor je mobo: MBM 5

En gebruik eens een hard-disk tester van de fabrikant van jouw harde schijf. Misschien dat het aan je harde schijf ligt. Dan weet je dat je asap een backup moet gaan maken van je harde schijf.

Wauw, een sig!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 16:47

leuk_he

1. Controleer de kabel!

wat voor hardware heb je?. kijk ook eens in dit topic...

[rml][ P4] PC hapert 10 sec. en gaat daarna weer verder[/rml]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Excuses, moest naar mn werk dus was de specs vergeten, staan in starttopic edt ;)

Zal die even bekijken!

Verwijderd

Topicstarter
outerspace schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:40:
Heb je je geheugen getest
Zo nee, probeer Memtest

Oh ja, gebruik de eventviewer even: Start -> uitvoeren -> eventvwr

Hoe warm word je computer :?
Gebruik Speedfan en voor je mobo: MBM 5

En gebruik eens een hard-disk tester van de fabrikant van jouw harde schijf. Misschien dat het aan je harde schijf ligt. Dan weet je dat je asap een backup moet gaan maken van je harde schijf.
Ga ze zodra ik thuis ben even proberen! bedankt! Denk niet dat het aan de hitte van de PC ligt, er is namelijk niets veranderd en hij heeft altijd goed gewerkt zo.. Zit ook 1 extra koeler in, maar zal het sowieso bekijken!

Verwijderd

Topicstarter
@ Mod, deze mag wel dicht, had niet verwacht dat t in de hardware zat, maar bovenstaand topic is inderdaad het probleem wat ik ook heb (sorry voor topicstart ;) )

bedankt voor de reacties!
Pagina: 1