Toon posts:

[BootfromLAN] Welke processor? [deel2]

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien mijn vorige topic werd gesloten en ik toch nog met een paar vraagjes zit, open ik dit 2e topic.

In m'n vorige topic eindigde dion_b met een aantal conclusies en sloot hierbij direct het topic, waardoor ik geen kans meer had om een volgende vraag te stellen. Wat ik overigens erg jammer vond :(

Oplossing is bijzonder simpel:

1) Schroevendraaier pakken
2) kast open schroeven
3) typenummers e.d. die je op de componenten binnenin aantreft noteren
4) googlen op bovenstaande gegevens

Ik heb de processor van het moederbord gehaald, maar ben hoe erg het ook is, geen typenummers tegen gekomen.. Jammer.

Hoe je hardware te identificeren staat trouwens gewoon in de PMG FAQ, voortaan graag daar beginnen :z
Tuurlijk had ik daar al gekeken! Dat had ik zelfs in m'n startpost gezet...
PMG FAQ
Maar daar staan tooltjes vermeld, die alleen werken als je computer niet van LAN boot...En aangezien ik nu met zo'n (bagger) boot-from-lan pc zit, is dit een beetje lastig :P

Edit: als je toch binnenin bezig bent kun je de CMOS clearen, dan zal hij per default van iets anders booten dan LAN...
Ehrm, nou nee. Ik heb de batterij eruit gehaald en er weer in gezet, maar reken maar niet dat ie nu niet boot van LAN.

En trouwens, je kunt een stuk meer vertellen over wat voor systeem dit is dan "Ik heb een PC met Boot From LAN" - formaat, OS die van LAN geboot wordt, evt merknamen op behuizing, waar dat ding vandaan komt etc etc etc...
Oke oke, daar heb je gelijk in, dat ben ik wel vergeten te vertellen. Maar "os die van lan geboot" wordt heeft hier weinig mee te maken denk ik.

Ik wacht op een reactie van dion_b

Hier trouwens nog m'n startpost van m'n vorige topic:
* Bekijk myReact van lasa

Reg. datum: 07 oktober 2003
Ik heb een PC met Boot From LAN.. Ik zou graag willen weten welke specificaties de processor heeft. Tijdens het opstarten druk ik regelmatig op F2/F12/DEL, maar ik kom NIET in het BIOS. Ook kan ik dus nie teven op starten in Windows om daar de specs te bekijken, omdat deze opstart via LAN en ik geen server heb om dit soort clients aan te sturen.

Wie o wie kan mij uit de brand helpen :D

Laurens.

Enne, ja, ik had al hier gekeken
PMG FAQ

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 09:04 ]

Verwijderd

Je kunt toch op PAUSE drukken als het bios-scherm voorbij komt? Daar staan wel wat strings, enzovoorts. TAB (of misschien ESC) werkt ook om een grafisch scherm weg te krijgen.
Voor de rest kun je blijkbaar alleen de computer openschroeven, en kijken wat erinzit. Desnoods processorkoeler eraf halen.

Je had kunnen aangeven dat je UITSLUITEND vanaf netwerk kunt starten. Mocht je een floppydrive hebben, dan kun je al een stuk meer middels DOS programma's die je hardware kunnen achterhalen

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 18:24

Part

Helemaal niets.....

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 08:56:
Ik heb de processor van het moederbord gehaald, maar ben hoe erg het ook is, geen typenummers tegen gekomen.. Jammer.

[...]
Daar zal toch wel iets op staan neem ik aan?

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 13:40

JHMvP

Veritas logica est

Hij heeft het nog steeds niet begrepen...

Kijk nou eens goed naar je kast en geef es wat info. Merk, model, typenummer, serienummer, kleur, vorm, afmetingen...etc etc etc

Zolang we NIETS weten, komen we niet verder dan een gokje; volgens mij zit je naar een Thin Client te kijken...

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het is een Compaq presario 2274.

Ik heb er nu de Knoppix cd ingedaan. Hij kijkt dus blijkbaar eerst naar floppy, dan naar CDROM en dan naar LAN en dan stopt hij (VOLGENS MIJ). Weten jullie hoe ik via Knoppix achter de systeeminformatie kan komen misschien? Via Windows kan dat met Aida32, maar met Linux?

Hartstikke bedankt voor de reacties in ieder geval.

Edit:

Ik had dus die processor eraf gehaald, maar tijdens het terugzetten is dat grote zwarte blok eraf gegaan, het zat erop met een soort lijm ofzo, het plakte een beetje, ik zag toen wel allerlei gegevens, maar heb het blok er maar weer snel opgezet aangezien ik niet weet of dit wel de bedoeling is, het eraf halen van het "blok".. Is dit erg?

Edit2:
Hmm, via info center in KDE van knoppix ben ik er nu achter gekomen dat het gaat om een AMD-K6(tm) 3D processor die loopt op 300Mhz.
Ik hoop dat dit de juiste informatie is, maar dat zal toch wel :D f

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 09:36 ]

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 18:24

Part

Helemaal niets.....

AMD K6-2 300 MHz (volgens google)

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

Hmmm..je hebt nu een nieuw drupje koelpasta nodig.

Om in de BIOS van het compaqje te komen moet je op F1 of F10 drukken, direct na de piepjes na het aanzetten. Zie ook: http://h10025.www1.hp.com...t=92297&docname=c00007683

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Als je precies weet wat voor merk/type het is, waarom ga je dan niet meteen naar de Compaq website?? Ik heb het daar net binnen drie seconden gevonden! :z

edit:

En het is NIET de bedoeling dat je een nieuw topic opent nadat je andere topic terecht (imho) gesloten is! Als je zelf enige inzet getoont had, had je dit ALLANG kunnen vinden!

[ Voor 39% gewijzigd door Mad Marty op 31-01-2005 09:37 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Maar is dat blok dan een koeler? Het ziet er gewoon uit als een log zwart voorwerp. Is dat koelpasta erg snel nodig? Ik loop nu namelijk stage op een basisschool en ik ga er niet vanuit dat ze koelpasta hebben klaar liggen :P

Hartstikke bedankt voor de google.nl zoekers, ik zal volgende keer wat meer m'n best doen :P

Nee oke, maar wat ik als argumenten kreeg in de laatste post van m'n eerste topic, vond ik dikke onzin, en dat wou ik ook even laten weten. Zou ik dat topic in zo'n geval de volgende keer weer kunnen openen of is dat onmogelijk?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 09:39 ]

• JHMvP

JHMvP

Veritas logica est

8)7
"Stage"? Stage waarvoor dan? Heb je geen "stage-begeleider?"

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

kijk op de HP site by service en support voor een diagnostics en/of setup programma

die maakt enkele floppen aan waar je mee kan booten en die de bios tonen

je kan gewoon zoeken op:Compaq presario 2274 omdat alle oude compaq modellen nu door HP gesupport worden.

die oudere compaq modellen werken met een andere setup dan de computers die nu verkocht worden...

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:37:
Maar is dat blok dan een koeler? Het ziet er gewoon uit als een log zwart voorwerp. Is dat koelpasta erg snel nodig? Ik loop nu namelijk stage op een basisschool en ik ga er niet vanuit dat ze koelpasta hebben klaar liggen :P
Ja, dat is nodig. En ik denk niet dat het de bedoeling is dat jij op die basisschool de computers loopt te slopen...
Hartstikke bedankt voor de google.nl zoekers, ik zal volgende keer wat meer m'n best doen :P
Een beetje jammer natuurlijk dat je niet meteen al de inzet en het inzicht toont om zo iets makkelijks te vinden! :/
Nee oke, maar wat ik als argumenten kreeg in de laatste post van m'n eerste topic, vond ik dikke onzin, en dat wou ik ook even laten weten. Zou ik dat topic in zo'n geval de volgende keer weer kunnen openen of is dat onmogelijk?
Imho was dat absoluut geen dikke onzin! Als je gewoon gedaan had wat dion_b je vroeg dan was je er makkelijk zelf achter gekomen!

[ Voor 24% gewijzigd door Mad Marty op 31-01-2005 09:42 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
"Stage"? Stage waarvoor dan? Heb je geen "stage-begeleider?"
Stage voor ICT Systeembeheerder niveau 4 leerjaar 1, op een basisschool. Alleen die begeleider op die basisschool is er vandaag niet. Maar die weet er niet veel vanaf ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 09:52 ]

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 09:52:
[...]

Stage voor ICT Systeembeheerder niveau 4 leerjaar 1, op een basisschool. Alleen die begeleider op die basisschool is er vandaag niet. Maar die weet er niet veel vanaf ;)
Daarom nog nooit een zwart koelvin op een processor gezien?

En specs van je processor opzoeken is very basic, je kan moeilijk klagen over dion_b

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topic na slotje, Google, Offtopic, dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.