Aangezien mijn vorige topic werd gesloten en ik toch nog met een paar vraagjes zit, open ik dit 2e topic.
In m'n vorige topic eindigde dion_b met een aantal conclusies en sloot hierbij direct het topic, waardoor ik geen kans meer had om een volgende vraag te stellen. Wat ik overigens erg jammer vond
Oplossing is bijzonder simpel:
1) Schroevendraaier pakken
2) kast open schroeven
3) typenummers e.d. die je op de componenten binnenin aantreft noteren
4) googlen op bovenstaande gegevens
Ik heb de processor van het moederbord gehaald, maar ben hoe erg het ook is, geen typenummers tegen gekomen.. Jammer.
Hoe je hardware te identificeren staat trouwens gewoon in de PMG FAQ, voortaan graag daar beginnen
Tuurlijk had ik daar al gekeken! Dat had ik zelfs in m'n startpost gezet...
PMG FAQ
Maar daar staan tooltjes vermeld, die alleen werken als je computer niet van LAN boot...En aangezien ik nu met zo'n (bagger) boot-from-lan pc zit, is dit een beetje lastig
Edit: als je toch binnenin bezig bent kun je de CMOS clearen, dan zal hij per default van iets anders booten dan LAN...
Ehrm, nou nee. Ik heb de batterij eruit gehaald en er weer in gezet, maar reken maar niet dat ie nu niet boot van LAN.
En trouwens, je kunt een stuk meer vertellen over wat voor systeem dit is dan "Ik heb een PC met Boot From LAN" - formaat, OS die van LAN geboot wordt, evt merknamen op behuizing, waar dat ding vandaan komt etc etc etc...
Oke oke, daar heb je gelijk in, dat ben ik wel vergeten te vertellen. Maar "os die van lan geboot" wordt heeft hier weinig mee te maken denk ik.
Ik wacht op een reactie van dion_b
Hier trouwens nog m'n startpost van m'n vorige topic:
In m'n vorige topic eindigde dion_b met een aantal conclusies en sloot hierbij direct het topic, waardoor ik geen kans meer had om een volgende vraag te stellen. Wat ik overigens erg jammer vond
Oplossing is bijzonder simpel:
1) Schroevendraaier pakken
2) kast open schroeven
3) typenummers e.d. die je op de componenten binnenin aantreft noteren
4) googlen op bovenstaande gegevens
Ik heb de processor van het moederbord gehaald, maar ben hoe erg het ook is, geen typenummers tegen gekomen.. Jammer.
Hoe je hardware te identificeren staat trouwens gewoon in de PMG FAQ, voortaan graag daar beginnen
Tuurlijk had ik daar al gekeken! Dat had ik zelfs in m'n startpost gezet...
PMG FAQ
Maar daar staan tooltjes vermeld, die alleen werken als je computer niet van LAN boot...En aangezien ik nu met zo'n (bagger) boot-from-lan pc zit, is dit een beetje lastig
Edit: als je toch binnenin bezig bent kun je de CMOS clearen, dan zal hij per default van iets anders booten dan LAN...
Ehrm, nou nee. Ik heb de batterij eruit gehaald en er weer in gezet, maar reken maar niet dat ie nu niet boot van LAN.
En trouwens, je kunt een stuk meer vertellen over wat voor systeem dit is dan "Ik heb een PC met Boot From LAN" - formaat, OS die van LAN geboot wordt, evt merknamen op behuizing, waar dat ding vandaan komt etc etc etc...
Oke oke, daar heb je gelijk in, dat ben ik wel vergeten te vertellen. Maar "os die van lan geboot" wordt heeft hier weinig mee te maken denk ik.
Ik wacht op een reactie van dion_b
Hier trouwens nog m'n startpost van m'n vorige topic:
* Bekijk myReact van lasa
Reg. datum: 07 oktober 2003
Ik heb een PC met Boot From LAN.. Ik zou graag willen weten welke specificaties de processor heeft. Tijdens het opstarten druk ik regelmatig op F2/F12/DEL, maar ik kom NIET in het BIOS. Ook kan ik dus nie teven op starten in Windows om daar de specs te bekijken, omdat deze opstart via LAN en ik geen server heb om dit soort clients aan te sturen.
Wie o wie kan mij uit de brand helpen
Laurens.
Enne, ja, ik had al hier gekeken
PMG FAQ
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 09:04 ]